Een man, 10.000 Schiphol klachten
Een man uit Almere heeft in het tweede kwartaal van dit jaar bijna 10.000 klachten bij Schiphol ingediend wegens geluidsoverlast. De man was zo bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor alle Almeerse klachten. Volgens het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) gebruikt de man een speciaal computerprogramma. Dat stuurt om de paar minuten een klachtenmail. De man klaagt onder meer over de aanvliegroute van vliegtuigen naar de Buitenveldertbaan. Die route gaat over Almere. Er is al met hem gepraat, maar dat heeft niets opgeleverd.
Gerelateerde artikelen
Niet praten met zo'n vent.
Procedure wijzigen.
Als een klacht niet gegrond is (en dat kan je wel zeggen hier) dan de kosten die Schiphol maakt om de klacht te behandelen verhalen op de klager.
Even kort gerekend:
10.000 per 3 maanden = 100 per dag.
Afhandeling van een klacht kost ongeveer 1 uur, uurtarief 150 euro => dagelijks een faktuur sturen van 15.000 euro, dan leert zo iemand het wel af.
Aha, de Ome Johan voor het vliegverkeer, geef zo'n zeikkerel dan ook een digitaal verbod
Goed idee van c9170675. Bovendien: waarom ga je daar wonen als je weet dat die vliegtuigen elke dag overkomen.
Echt zo'n vent die absoluut niks beters te doen heeft dan klagen.
Quote Tom-Servo:
Echt zo'n vent die absoluut niks beters te doen heeft dan klagen.
nou inderdaad, vast z'on kerel die ook je bal lek steekt als die bij je in de tuin komt
Quote Tom-Servo:
Echt zo'n vent die absoluut niks beters te doen heeft dan klagen.
Dus wel, want hij is zo lui dat hij de computer het werk laat doen
of instellen dat een ipadres maar een mail per dag kan sturen ofzo
@keijzer: Of de mailserver zo instellen dat bij ieder mailtje vanaf dat ip er een mailbom terugkomt
Kpuc: your evil and i like it
Met zulke mensen valt ook niet te praten, die moet je gewoon negeren.
Ik vind het slim. Die vliegtuigen komen toch ook elke N minuten over? 1 klacht per stoornis. En lui? Hij heeft de moeite genomen om er een programma voor te schrijven.
Allemaal leuke ideeen hier, maar wat wilt die man nu bereiken met zijn aktie? we weten niets over de klacht. misschien is die man gewoon een standaard zeurder (1 per wijk, minimaal gegarendeerd). zoveel klachten sturen met behulp van een computerprogramma valt volgens mij gewoon onder spammen.
Quote Hart:
Goed idee van c9170675. Bovendien: waarom ga je daar wonen als je weet dat die vliegtuigen elke dag overkomen.
Ja, want je kunt er bijna gif op innemen dat de Buitenveldertbaan er eerder was dan dat deze man in Almere woonde.
Inderdaad gewoon maximaal 1 klacht per dag per ip adres. Dat is maximaal 91 klachten per kwartaal. Dan is het probleem met deze man voor 99,09% opgelost.
hmmm echt een ras zeikerd dus doet ie wel slim
Automatisch antwoord instellen voor deze afzender. "Wij hebben uw mail ontvangen en vinden u een grote zeur. Ter compensatie bieden wij u hierbij een paar mooie foto's aan van vliegtuigen." Als bijlage een paar lekker grote bestanden meesturen. Ik ben benieuwd hoe lang de mailbox van deze man dan de mailtjes kan verwerken.
tsja ik woon iets verder van schiphol vandaan...maar ik ervaar het als aangenaam die vliegtuigen in de lucht..sterker nog..ik miste ze ten tijde van de aswolk
@Grommer: dan verzend meneer toch lekker vanaf een niet bestaand emailadres
@ledi: ligt er aan hoe oud die man is en hoelang ie daar al woont..die baan ligt er al van het eind van de jaren 60...
Laatste edit 30-07-2010 10:04
@felixlou, dat is nou een goed idee, of de webform aanpassen dat er een password nodig is om dit soort 'automatische bots' tegen te houden, hij houdt er zelf wel mee op als hij altijd alles zelf moet invullen.
Henze: laat ik je even verrassen.
Google zegt:
Almere krijgt zijn eerste bewoners (1976)
Altijd hetzelfde gezeik.
Alle mensen die klachten hebben over een luchthaven bij elkaar in een grote zaal brengen. Vervolgens alle mensen die er zijn komen wonen toen er al een luchthaven was verzoeken de zaal te verlaten! Nederland is op dit punt totaal doorgeslagen! Ik ken gevallen bij mij in de buurt waarbij een transportbedrijf kon vertrekken, nadat er pal naast het bedrijf nieuwe woningen geplaatst waren. Héél gauw mee ophouden, met die onzin!
@ledi: nou das mooi toch
...hij wist het gewoon...;)
Zelfs ik weet dat Almere 1 grote zandvlakte was.
Toen was Almere nog mooi
Quote H.G. Blob:
En lui? Hij heeft de moeite genomen om er een programma voor te schrijven.
Die programmaatjes kun je gewoon downloaden hoor. Verder mag je dit bijna zien als spam en dat is strafbaar in Nederland.
Een tijdje geleden was het bericht dat een man uit Hoofddorp iedere dag 25 klachten doorbelde en dat deed op basis van het vluchtschema. Hij klaagde namelijk ook over geluidsoverlast van vluchten die gecanceld waren.....
Quote c9170675:
Niet praten met zo'n vent.
Procedure wijzigen.
Als een klacht niet gegrond is (en dat kan je wel zeggen hier) dan de kosten die Schiphol maakt om de klacht te behandelen verhalen op de klager.
Even kort gerekend:
10.000 per 3 maanden = 100 per dag.
Afhandeling van een klacht kost ongeveer 1 uur, uurtarief 150 euro => dagelijks een faktuur sturen van 15.000 euro, dan leert zo iemand het wel af.
dat betaalt hij toch niet dus dat heeft geen enkele zin
@FredSmit73: nee...maar misschien jaagt t m wel schrik aan....besides...als ie dit gaat aanvechten bij de rechter dan denk ik dat schiphol meer kans heeft van slagen, mits schiphol een redelijker bedrag neerzet dan die 150 euro uurloon....
Laatste edit 30-07-2010 11:40
Net zoals of ze opeens gaan stoppen met vliegen omdat mensen klagen....
Al klaag je 1 miljoen keer op een dag, ze gaan echt niet luisteren en terecht. Als je er last van hebt ga je maar lekker in het bos wonen ergens ofzo.
@Fedortje: Dat heb ik gedaan en nu betrap ik me er soms op me te ergeren aan de vogels die om 4:30 beginnen te zingen!
Maar euh, 10.000 is wel véél...
Ik vind het idee van Kpuc en dat gecombineerd met lekker grote bestanden, het leukst. Gewoon kapotbombarderen en dan vanaf een adres dat ogenschijnlijk niets met schiphol te maken heeft.
Wat een zeikerd van een vent! Die gaat zeker nooit op vakantie?
Tjah ik woon zelf in almere en heb totaal geen last van de vliegtuigen
die man moet wel een super stille buurt (erg onwaarschijnlijk) of super gehoor hebben om die vliegtuigen te horen. Wat een zeikerd. Ik zou kpuc zn idee wep uitvoeren als ik schiphol was
zo laag vliegen ze niet eens boven almere
Wat ook nog kan is dat hij de auto geluiden die je hoort als het stil is verward met vliegtuigen. Die hoor je eerder dan de vliegtuigen
Laatste edit 30-07-2010 12:14
Vraagje: valt een geautomatiseerd e-mailsysteem die van die mails stuurt naar constant dezelfde geadresseerde niet onder SPAM? Dat is nl verboden hier, zou je die man daarvoor kunnen aanklagen.
Een keer een mail sturen ok, maar 10.000 mails op zo'n manier vind ik asociaal.
@DFCPhoenix: als iemand van plan is zich te ergeren, hoort zo iemand ook elk geluid. Terwijl anderen om hem heen er nauwelijks last van hebben.
@lediWaarschijnlijk is het aantal vluchten sindsdien behoorlijk toegenomen.
Kan me aan de ene kant wel iets bij voorstellen, ik zou geloof ik zelf maar eens gaan verhuizen. Maar goed, het houd de man bezig en dat is ook belangrijk.
Quote JemigDePemig:
Die programmaatjes kun je gewoon downloaden hoor.
Link? Ik woon 50 km van Schiphol en ik zie 's avonds vaak condensstrepen waar ik erg last van heb.
Quote JemigDePemig:
Hij klaagde namelijk ook over geluidsoverlast van vluchten die gecanceld waren.....
Mooi verhaal.
Op schiphol kunnen ze de klacht ook serieus nemen en er wat aan doen.
Een klacht is een klacht.
Las ergens dat ze met "anti-geluid" in de buurt van Schiphol hele goede resultaten hebben behaald en dat het geluidsniveau naar 0 is gereduceerd.
Denk dat wanneer je met zo'n oplossing in Almere aankomt er wel meer mensen geinteresseerd zijn.
/me heeft 15 jaar op 150 meter van het drukste rangeerterrein van Nederland gewoont, nooit geklaagt en kan nu heerlijk overal doorheen slapen. (ook door de wekker)
@knoeier: ik heb in Amstelveen gewoond pal bij de Buitenveldertbaan. Hoorde die dingen nauwelijks, terwijl mijn buurman (die een oorlogstrauma had) bijna hysterisch werd van "alweer een vliegtuig".
Dat bedoelde ik met de instelling van mensen.
Quote
stora:
Zelfs ik weet dat Almere 1 grote zandvlakte was.
Toen was Almere nog mooi
Dat kan niet want toen was Almere er nog niet
. Bij de bouw van het eerste huis is Almere ontstaan
@ koffiedick: Anti-geluid is moeilijk te produceren en niet elk vliegtuig is hetzelfde.
Het is een goede oplossing voor een autosnelweg, maar voor vliegtuigen zal het geluidsniveau nooit 0 worden.
Deze man moet gewoon iets nuttigs gaan doen met zijn leven!
Quote Hart:
Goed idee van c9170675. Bovendien: waarom ga je daar wonen als je weet dat die vliegtuigen elke dag overkomen.
Dat is inderdaad meestal het probleem; de vliegtuigen waren er eerder dan de zeikerds. Dat gebeurt ook nog steeds in Zwanenburg, je weet dat daar de vliegtuigen de hele dag laag overkomen en dan heb je toch mensen die daar een huis kopen en vervolgens Schiphol bestoken met klachten. En krom genoeg krijgen ze vaak nog gelijk ook!
Geld niet alleen voor vliegverkeer, denk maar eens aan dat Rotterdamse strandje wat pas geleden hier op WMR stond.
@M-CycloneHet schijnt dat ze tegenwoordig heel erg knap zijn
en het toch voor elkaar krijgen.
link werkt niet, dan maar iets verkorts:
http://bit.ly/bWHNPW
Laatste edit 31-07-2010 06:44
Je hebt klagende mensen, je hebt zeurende mensen, en je hebt mensen met een plaat voor het hoofd.
Ik vraag me af onder welke noemer deze meneer valt
Of een combinatie?
is gegarandeerd 'waar en raar'
alleen al dat iemand die anno 2010 zo ver van Schiphol woont zo vaak de klachtenlijn belt
sorry, woonde van mijn zevende tot mijn vijfentwintigste in Aalsmeer-Zuid, dat deel waar in die tijd in de zomer gemiddeld alle 120 seconden een vliegtuig over kwam, zo laag dat je niet met 'ongeoefende visite' in de tuin kon zitten
geluidshinder is niet te onderschatten
, maar uit ervaring in mijn jeugd weet ik dus dat de mensen die 'bij elke vlucht klagen die misschien....' vaak iets tussen hun oren hebben, en dat het beter is dat ze daaraan worden geholpen als dat men zich blind staart op die geluidshinder
Quote c9170675:
Niet praten met zo'n vent.
Procedure wijzigen.
Als een klacht niet gegrond is (en dat kan je wel zeggen hier) dan de kosten die Schiphol maakt om de klacht te behandelen verhalen op de klager.
Even kort gerekend:
10.000 per 3 maanden = 100 per dag.
Afhandeling van een klacht kost ongeveer 1 uur, uurtarief 150 euro => dagelijks een faktuur sturen van 15.000 euro, dan leert zo iemand het wel af.
Ik weet niet war je de tarieven vandaan gehaald heb, maar €150,00 per uur is pure afzetterij.
Ik denk dat ze beter een ander huis voor die gast kunnen zoeken.
Als je zo dicht bij Schiphol gaat wonen dan weet je toch dat je "last" gaat krijgen van de opstijgende vliegtuigen... ga daar dan niet wonen of verhuis... -.-'
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: