Verkracht meisje (11) was gewillig volgens rechter
Twee jongens van 21 jaar oud die seks hadden met een 11-jarig meisje, hebben beiden een celstraf van slechts veertig maanden gekregen. Volgens de Brit
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
14 jaar is nog steeds minderjarig
ik hoop dat hier meer achter zit dan hoe het hier staat, anders is het echt misdadig wat die rechter doet
ZIEK
de jongens (waarom zijn het nu ineens jongens en geen mannen) zijn meerderjarig, het meisje 11,
lijkt 14, dat doet er niet toe en is dus vet minderjarig.
die rechter
moet maar eens opnieuw gaan studeren
Verkrachting is verkrachting. 40 jaar was volgens mij hier beter op zijn plek geweest
Je DOET dat gewoon niet met een 11-jarige, al smeekt ze je
Dit is pedofilie...
Straffen zijn veel te laag.
"edelachtbare"
Noem even een ander woord...
Laatste edit 23-02-2012 16:33
zijn jullie gek? 40 maanden is alsnog veel. ze zouden jullie allemaal 40 maanden moeten opsluiten, kijken of het dan nog zo weinig is.
Tja, als ze 14 lijkt, dan schijnt het wel te kunnen he!
En als het kind te bang is om zich te verzetten tegen twee volwassen kerels, dan is ze dus "gewillig"!
Hier kan ik me mateloos kwaad om maken. De ouwe rotsmoes: ze wou het zelf.....
NAW graag even doorgeven, kunnen we de buurt ervan op de hoogte stellen. men zoekt een hoge boom, neemt een sterk touw mee... touw om een steen binden, er omheen, strop knopen.
ziek volk
@Mamsie: Ja,ik heb er nu al heel lang over nagedacht, want dacht ook: als een meisje verkracht wordt dan zal ze zich in eerste instantie minimaal verzetten. En ik denk dus ook inderdaad dat het meisje redelijk gewillig is geweest, maar je hebt als grote vent van 21 gewoon van zo'n meisje af te blijven, ook als je denkt dat ze 14 is dan is ze nog te jong. Maar stel dat ze het vrijwillig zou hebben gedaan, dan vind ik 40 maanden toch wel behoorlijk veel en zeker voldoende. En als ze het niet vrijwillig heeft gedaan, dan is 40 maanden aan de lage kant, maar het is lang hoor: 40 maanden in de nor! Ik ben blij dat ik de rechter niet was bij deze uitspraak.
Quote
@nxttrain:
"edelachtbare"
Noem even een ander woord...
Laatste edit 23-02-2012 16:33 Edelachwekkend?
40 maanden?! is veel hoor, bijna 4 jaar, ik ben van mening dat ze het niet hadden mogen doen, maar ja, de meisjes van tegenwoordig zijn zowiezo al een stuk volwassener, en zeker wat seks betreft zijn ze er zeer vroeg bij. Vind je het gek? Overal om ons heen wordt je met sex om je oren geslagen, en meisjes wordt door de omgeving en media geleerd dat ze lustobjecten zijn, dus ja, dan wordt je vanzelf wel gewillig. Vind 40 maanden echt heel veel, niks soepels aan.
Laatste edit 23-02-2012 17:33
Ik vind het een goede uitspraak en ik vind ook dat er weer eens overmatig onzinnig wordt gereageerd. Het is natuurlijk niet goed dat deze jongens op 14-jarige meisjes vallen, maar er zijn veel dingen die erger zijn, maar waar je minder lang de cel voor in gaat.
Is drugsdealen of iemand beroven soms minder erg dan seks met een (gewillige!) minderjarige? Want daar krijg je veel minder straf voor.
Even voor de duidelijkheid: Het geldt alleen als verkrachting omdat het een minderjarige betrof. Het meisje stemde zelf in met de daad.
Het enige wat de jongens dus te verwijten valt, is dat ze op meisjes vallen die 7 jaar jonger zijn. Is dat nou echt zo erg dat ze van jullie levenslang de bak in moeten of moeten worden opgeknoopt? Ik vind 3 jaar al een flink lange tijd.
Bovendien zie je genoeg meisjes van 13 die een relatie hebben met een jongen van 18. Moeten die jongens dan ook voor 20 jaar achter slot en grendel?
Quote
@TamaraLarissa:
de meisjes van tegenwoordig zijn zowiezo al een stuk volwassener, en zeker wat seks betreft zijn ze er zeer vroeg bij. Vind je het gek? Overal om ons heen wordt je met sex om je oren geslagen, en meisjes wordt door de omgeving en media geleerd dat ze lustobjecten zijn, dus ja, dan wordt je vanzelf wel gewillig.
Laatste edit 23-02-2012 17:33 ik ben het hier helemaal mee eens. tegenwoordig wordt er zelfs al over sex gepraat in series voor de jeugd, kijk maar eens een dagje naar nickolodion, verkering en zoenen is zelfs daar normaal, zelf in recalme is naakt en sex normaal geworden. dan vind ik dat men niet raar moet opkijken als de kids ook jonger worden als ze voor het eerst sex hebben. loop bij mij in de buurt wel meerdere meisjes die de ene na de andere jongen versluiten en dit gewoon in het openbaar doen en de ouders zeggen er niets van en deze meisjes zijn tussen de 11 en 14 jaar. schandalig vind ik het maar tegenwoordig is dat vrij normaal geworden. en ik keur het zeker niet goed maar zo is de maatschappij geworden.
@Rattenhoofd: ze was niet 14, ze was 11, dat maakt een groot verschil omdat een 14 jarige al een tiener is, een 11 jarige vaak nog een kind
verder heb je gelijk, het is geen slechte uitspraak
Ik vraag me af waarom die mannen seks met haar wouden.
Hoe dan ook, ze is minderjarig en dus valt het onder verkrachting.
Dat is vooral om minderjarigen tegen zichzelf te beschermen en ervoor te zorgen dat ouderen daar rekening meehouden.
Quote
@Idsz:
Edelachwekkend?
Moet dat dan niet met dubbel LL..
Alev:
Ze hielden van kleine meisjes...
OT
Ik denk dat dat meisje een keer heel goed aan de tand gevoeld dient te worden.
Ik vraag me af hoe gewillig ze werkelijk was..
ehm , een meisje van 11 jaar die gewillig is?
heeft ze dan ook al stemrecht? nee toch
vanaf je 18de jaar ben je volgens de wet toch goed genoeg ontwikkeld dat je verstandige beslissingen zou kunnen nemen.
beetje rare gedachte gang van de rechter
Ook al is/was ze gewillig.
Ze is nog niet in staat om met goed gevolg over haar daden te denken volgens de wet.
Dus VERBODEN.....
en ja het is ook nog zo.
Quote
@Durial321:
zijn jullie gek? 40 maanden is alsnog veel. ze zouden jullie allemaal 40 maanden moeten opsluiten, kijken of het dan nog zo weinig is.
Zucht! Kun jij ook normaal reageren? Gezien al jouw eerdere reacties betwijfel ik dat.
grote hellup
het slachtoffer is een meisje van 11, en hier in onze EU beslist een rechter zo
dit is echt een artikel dat op WMR hoort
zo zie je maar weer dat de meeste" mannen" met hun lul denken...ja ja.lees "meeste" mannen..
ze hadden van haar af moeten blijven.en waarom filmen,en waarom met zin tweeen.wie weet wat de reden daarvan was...verkoop van film materiaal..dan wordt de straf nog te weinig..en in 4 jaar tijd kunnen ze het mooi met hun handje doen..of wie weet zijn ze wel in trek daar bij de oudere heren,staan ze eens aan de andere kant..
@T-tje:
Reken maar dat een groot deel van de vrouwen ook met hun geslachtsorgaan denken.
Ik vind het geen lichte straf, 40 maanden is meer dan genoeg. Ze zullen het voortaan wel voorzichtiger zijn
Als ze het ook gefilmd hebben...doen ze dan ook niet aan kinderporno?
Volgens mij valt het volgens de wet daar we londer.
@Alotbsol:
En ze staan hun leven lang geregistreerd.
@Durial321: als ze mij zouden veroordelen omdat ik het met een 11-jarige gedaan zou hebben en dat nog gefilmd zou hebben ook, dan hadden ze me inderdaad 40 jaar mogen opsluiten. Graag zelfs. Dat DOE je gewoon niet, hoe graag dat kind (want ja, het is een KIND) het ook zegt te willen. Van kinderen blijf je af. punt!
Die gasten van 21 zijn oud en (helaas voor de wet) wijs genoeg om dat zelf te beseffen, als ze dan toch doorgaan met een 11-jarige te verkrachten verdien je meer dan 40 maanden. En je kan niet rekenen, dat is net iets meer dan 3 jaar - met aftrek van goed gedrag staan ze over net anderhalf jaar weer op straat, kunnen ze weer 11-jarigen gaan verkrachten. Als het jouw dochter zou zijn, ben ik benieuwd of je dan ook zou zeggen "ach, 40 maanden is wel veel, doe maar wat minder"
Laatste edit 23-02-2012 21:49
@Eelcootje: Ik begrijp jouw woede, maar zoals zovelen doen trek jij het in de persoonlijke sfeer: "Als het jouw kind was...". Voor de rechter mag dit nooit een uitgangspunt zijn! Die moet zo objectief mogelijk tot een oordeel zien te komen, zonder te denken aan wat hij zou doen als het zijn kind was geweest.
Ik voor mijzelf weet het niet goed, ondanks dat het meisje pas 11 was heb ik geen idee hoe ze er uitziet, of ze inderdaad gewillig was uit eigene beweging of was ze gewillig omdat ze geïmponeerd dan wel bang was van die gasten? Ook heb ik geen inzicht in de psychiatrische rapporten van de daders, zijn deze jongens inderdaad pederasten of waren ze "caught in the moment"?
Ik wil enkel maar aangeven dat wij te weinig informatie hebben om tot een gewikt en gewogen vonnis te komen. Ik denk (!!) dat deze rechter weleens een zeer wijs man kon zijn want hij wist vast en zeker dat zijn vonnis commotie zou veroorzaken. Dan nog heeft die man gekozen om zijn oordeel te vellen, zonder weg te lopen voor de consequenties daarvan. Het was gemakkelijk geweest voor hem om die jongens tot 15 jaar of zo te veroordelen.....
ik ben het er niet mee eens dat het verkrachting is (aan het verhaal te lezen) wel ben ik van mening dat dit valt onder 1 het maken van kinderporno en 2 pedofillie ik zou zeggen 10 jaar in de cel in een land als mexico. zal ze goed doen.
en
@Eelcootje: als het mijn dochter zou zijn geweest had ik haar gewoon direct goed opgevoed. ik ben van mening dat de ouders van dit meisje chemisch gecastreerd moeten worden om volgende kinderen uit te sluiten. ze hebben hun kind niet goed opgevoed. zie je vaak in engeland.
Die twee hadden dus overduidelijk last van hun hormonen.
Maar dan nog kun je je verstand lijkt mij wel gebruiken als je sex gaat hebben met een 11 jarige. Ook al lijkt ze 14.
Ze is en blijft minderjarig, en de daders waren te oud om in het jeugdrect te vallen.
Pure pedofilie
Als men de letter van de wet echt naleeft dan is VERKRACHTING al : Het ongewenst binnendringen van iemands lichaam en dat hoeft dus niet perse penetratie te zijn. Ook vingers en de daad verrichten met een voorwerp kunnen als verkrachting worden aangemerkt. Ja zelfs een onvrijwillige Tongzoen kan een scherpe rechter of officier van justitie als verkrachting aanmerken zeker bij gevallen onder de 16 jaar.
Voor wie zich verveelt kan het wetboek van strafrecht eens googlen en lezen.
Zoiets doe je gewoon niet, niet als die foute kerels en ook niet als dat meisje...
Maar ik vind wel dat jonge meisjes er soms wel erg 'volwassen' uitzien, waardoor er dit soort dingen als het ware uitgelokt kunnen worden.
Quote
@Gekko:
<KNIP>
Voor wie zich verveelt kan het wetboek van strafrecht eens googlen en lezen.
Heb je het over het Nederlandse of het Engelse wetboek van strafrecht? Die zijn vast niet hetzelfde..
#gekko
Leuk betoog. Maar niet bepaald nodig. Er staat al in het artikel al dat beide handelingen onder verkrachting vallen.
Ik vind het wel degelijk wat uitmaken of dat meisje gewillig was of niet. In beide gevallen is het niet goed te praten wat die jongens gedaan hebben en verdienen ze straf. Maar ik vind het toch wel véél erger als er geweld aan te pas komt.
Ik vind dit een hele redelijke straf. goeie beslissing van de rechter.
Quote
@Whiteshade:
ehm , een meisje van 11 jaar die gewillig is?
heeft ze dan ook al stemrecht? nee toch
vanaf je 18de jaar ben je volgens de wet toch goed genoeg ontwikkeld dat je verstandige beslissingen zou kunnen nemen.
beetje rare gedachte gang van de rechter
Nope, de leeftijd waarop het wettelijk toegestaan is om seks te hebben is 16, niet 18.
Laatste edit 24-02-2012 08:37 Laatste edit 24-02-2012 08:37
Quote
@nxttrain:
"edelachtbare"
Noem even een ander woord...
Ik heb er twee: on-rechter en edelverachtbare.
Quote
@Durial321:
zijn jullie gek? 40 maanden is alsnog veel. ze zouden jullie allemaal 40 maanden moeten opsluiten, kijken of het dan nog zo weinig is.
Verkrachting is verkrachting. Of het 'vrijwillig' is of niet. Dit kind is maar 11 jaar oud, en daarom moeten de straffen flink hoger zijn. De maatschappij moet beschermd worden tegen criminelen, en de straf moet zo hoog zijn dat het afschikwekkend genoeg is zodat anderen het niet gaan kopiëren. Alle straffen mogen van mij vertienvoudigd worden, en criminelen die geld verdienen aan misdaad zouden zodanig moeten worden kaalgeplukt, dat ze 10 maal zoveel moeten betalen aan de staat dan ze hebben verdiend aan de misdaad.
Wil je niet dat het jou overkomt? Dan hoef je jezelf alleen maar aan de wet te houden!
@Madarian:
Hogere straffen zijn niet altijd beter, kijk maar naar amerika.
SamuiAxe: onjuist, dit is 12. Thans, de Nederlandse (geen idee wat de Engelse zegt) wet zegt dat je vanaf 16 seks mag hebben, maar tussen 12 en 16 is het binnendringen (onder welke omstandigheid dan ook) geen verkrachting meer. Onder de 12 is het, hoe dan ook, verkrachting. Maar zoals gezegd, dit is in Nederland zo...in Engeland zal het waarschijnlijk wel anders zijn.
Trouwens, ik sta er in Engeland ook niet echt van te kijken, als je daar een 15-jarige achter een kinderwagen ziet is de kans erg groot dat het haar kind is.
@allone: Ik bedoelde dat ze vallen op meisjes van 14. Dit meisje zag er namelijk zo oud uit.
@Durial321:
maar 3 jaar...
er zal hier vast en zeker staan wat ik ook vind dat dat zo is, maar ik heb geen zin om die hele reactie's door te nemen
het mag wel meer die straf
en hoe kun je het überhaupt het doen met een meisje die zoveel jaar jonger is dan jou...en het dan ook nog filmen...
...
...
Een meisje van 11 wil sowieso nog geen sex hebben. Dat kan gewoon niet.
@Bookwurm: Precies wat ik dacht. Om alles ook nog eens te filmen.
2 Volwassen mannen tegen een kind van 11.
Hoe smerig kun je zijn?
Quote
@Durial321:
zijn jullie gek? 40 maanden is alsnog veel. ze zouden jullie allemaal 40 maanden moeten opsluiten, kijken of het dan nog zo weinig is.
Ik durf er zowat mijn leven op te verwedden; de meeste slachtoffers van verkrachting zouden liever 3 of desnoods 30 jaar vastzitten in en cel dan nog 1 dag langer de herinnering aan de verkrachting met zich mee moeten dragen.
Dus nee, ik zeg je met volle overtuiging, 3 jaar is niet veel, misschien dat ze dan ook gelijk afleren om niet nog eens aan minderjarige meisjes te zitten.
Minderjarig, minderjarig. Dat lijkt hier belangrijk te zijn.
Maar het feit dat behoorlijk veel kinderen sex met elkaar hebben tussen tussen de leeftijd 13 en 18 jaar, geeft toch wel aan dat sommige kinderen eerder oud genoeg denken te zijn voor sex dan dat eigenlijk goed voor ze is.
Het feit dat zelfs de rechter vind dat het meisje gewillig was geeft toch wel aan dat het meisje dit niet tegen haar wil deed.
"Verkrachting" mag het niet heten, en zeker niet "seksueel geweld", maar wel zijn deze jongens zeer sterk de fout in gegaan.
Want zij wisten verdomt goed dat ze nog geen 16 jaar was, en al zou ze 16 jaar zijn dan nog is een trio met 2 jongens van 21 jaar niet gezond voor de mentale welzijn van deze tiener.
De jongens zijn schuldig aan het misbruiken van een minderjarige, maar niet aan "verkrachting" of "seksueel geweld". Maar daarin maakt de Nederlandse rechtspraak geen onderscheid.
Quote
@davos:
Een meisje van 11 wil sowieso nog geen sex hebben. Dat kan gewoon niet.
Niet elk kind groeit het zelfde op.
Sommige meisjes krijgen op 9 jarige leeftijd als behoefte aan sex.
Sommige weten nog niet eens wat sex echt is tot ze 15 jaar zijn.
Als je leeft in een omgeving met veel openheid over sex (als b.v. je moeder/vader /oudere zus/broer met vele mannen/vrouwen/jongens/meisjes het bed luidruchtig deelt en er relaxed over praten), dan raak je eerder gewend aan het idee dat sex iets normaal is voor iedereen voor elke leeftijd.
Maar als je in een conservatieve omgeving leeft waarbij je nooit praat over sex, en je omgeving sex voor het huwelijk afkeurt, dan is de kans groot dat je daar eerder een terughoudend over bent.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: