Vader Erik Jan Koedijk uit Middelburg was woedend op de ING. Hij gooide het spaargeld van zijn tweeling in een stortingsapparaat, maar op het bonnetje stond vervolgens zo'n 310 euro minder bijgeschreven dan verwacht. De vader diende een klacht in. Gisteren kregen Mijntje en Thijs een brief van de ING directeur: de verdwenen euro's zijn niet teruggevonden, dus wordt er niets betaald.

De vader kwam van een koude kermis thuis toen hij het geld van zijn tweeling naar de bank had gebracht. ,,Op het stortingsbewijs stonden acht muntjes van 2 eurocent. En maar vijftig van 2 euro. Er klopte dus niets van.''

,,Ik heb 45 minuten demonstratief staan wachten. Toen hebben ze mijn geld uit de automaat gehaald en in een sealbag gestopt. Het zou later die dag worden nageteld.''

Een paar uur later kreeg Koedijk te horen dat ,,de hoeveelheid geld die zij in de automaat hebben aangetroffen identiek is aan hetgeen dat op de bon staat''. Toch is de vader ervan overtuigd dat het stortingsapparaat een fout heeft gemaakt. ,,Ik heb uitgelegd hoe verdrietig mijn tweeling is en hoe radeloos ik zelf ben.''

Uiteindelijk zal ING het bedrag niet vergoeden, meldde de directeur gisteren in een officiële brief aan de tweeling. Koedijk heeft nu zelf het ontbrekende geld bijgelegd. Zijn kinderen kregen wel twee cadeaubonnen van 10 euro van ING, met excuus aan de tweeling.

Toch houdt de vader een vervelend gevoel over na het voorval. ,,Ik kan denk ik niet anders dan mij neerleggen bij de beslissing van de directeur van ING. Wat moet ik nu tegen zo'n bankinstelling beginnen? Mijn vertrouwen is wel weg. Je mag toch vertrouwen op zo'n automaat en zeker op een bankinstelling?''
Foto