Saima Ahmad, een 20-jarige Britse studente, eist van multinational Nestlé de rest van haar leven gratis chocolade omdat er geen wafeltjes bleken te zitten in acht snoeprepen die in een familiepak KitKat zaten. Als de producent niet snel gehoor geeft aan haar opmerkelijke oproep stapt de jonge vrouw naar de rechter om haar gelijk te behalen. Fabrikant Nestlé hult zich vooralsnog in stilzwijgen.
Saima Ahmad had vorige maand blijkbaar de teleurstelling van haar leven nadat ze voor omgerekend 2,60 euro een multipack KitKat had gekocht. De frustratie bij de studente zat zó diep dat de Londense een brief op poten schreef naar Nestlé. Boodschap: het bedrijf had de 'zorgvuldigheidsplicht' tegenover klanten genegeerd.

,,Die mix van wafel en chocolade is de reden waarom ik fan geworden ben'', aldus Saima. ,,KitKat pakt graag uit met dat unieke concept, maar nu ben ik zwaar ontgoocheld. Ik hoop dat er excuses volgen en dat ze in het vervolg meer aandacht zullen besteden aan de kwaliteit van hun product.''

Kwaliteit
Het 'slachtoffer' heeft wel een oplossing: de rest van haar leven gratis KitKats. ,,Zo kan ik de kwaliteitscontrole zelf voor mijn rekening nemen. Ik heb immers de indruk dat jullie me meer nodig hebben dan omgekeerd. Nestlé heeft een enorme achterban en dergelijke fouten mogen dan ook niet gemaakt worden. Ik heb het nodige onderzoek gedaan en er bleken wel meer mensen klachten te hebben'', schrijft ze in haar brief.

Saima Ahmad hoopt van harte dat haar 'zaak' verder zal komen dan alleen de klantendienst van het bedrijf. ,,Het zou mooi zijn als de directie van Nestlé me zelf antwoordt, want dit is toch wel heel belangrijk. Als ze slim zijn, luisteren ze naar mij. Een 'nee' heb ik, een 'ja' kan ik krijgen."

Ze vermoedt dat iets mis is gegaan in het productieproces van de repen. Desondanks voelt ze zich als KitKat-fanaat misleid. ,,Mijn vertrouwen in Nestlé ben ik volledig kwijt. Als ik alleen chocolade had gewild, zou ik wel een andere zoete snack gekocht hebben.''

Nestlé heeft nog niet op de oproep van Ahmad gereageerd. Haar boosheid en eis zijn inmiddels een hit op internet. Internationale media zoals Dailymail besteden in geuren en kleuren aandacht aan de opvallende brief van Britse.