@allone:
snap ik ook niet
een jaar of 20 geleden ging ik om met een man die droomde van het halen van een vliegbrevet, toen ik mij daarin verdiepte leerde ik dat je als je een vliegtuig bestuurt niet zomaar, als je het ergens mooi vindt of zo, en een vliegveld ziet, daar spontaan kan landen, voordat je opstijgt moet je je hele vlucht aan alle verkeerstorens onderweg, en ook de landing aanvragen, op de plaats van bestemming, en dat je daar dan niet zomaar van kan afwijken, begrijpelijk, maar als je een vliegtuig vol passagiers en een brandende motor hebt, dan 'breekt
nood toch
wet', en kan je toch om hulp vragen, dat heet in de luchtvaart
'Mayday' (= een verbastering van het Franse m' aider)....
met mij, die man en vliegen is het nooit veel geworden
- als hobby-ontdekkingsreiziger met een diesel-auto die zo oud is dat ik niet bang hoef te zijn voor carjacking en zo, heb ik veel meer bewegingsvrijheid
omdat ik niet voor elke stap toestemming moet vragen aan een verkeerstoren
- toen ik door had dat ik wel een vliegbrevet zou kunnen halen, maar dat ik dan om dat te behouden mijn hele 'budget voor leuke dingen' zou moeten besteden aan vliegtuigen huren en alles eromheen regelen om dat brevet te houden, had ik ook door dat die man geen vliegbrevet zou krijgen, want gezichtsvermogen wordt in de luchtvaart niet getest met je bril op
- nog voordat ik die man dat van die bril duidelijk moest maken, probeerde die man mij 'uit de tuinbouw te redden', door een baan voor mij te regelen in een sexclub....
dat was in een deel van Amsterdam waar zoiets niet veel voorkwam, dus pas op de stoep begon mij te dagen waar ik ging solliciteren, de mevrouw die daar de leiding had, was heel goed in het 'ontvangen van mensen', en had het volste begrip dat ik er niet aan begon, en ook dat ik niet bleef eten, omdat ik 'een verkering wilde uitmaken'