|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ach, soms best zielig. Ik doe onderzoek naar demente mensen en die moeten allemaal testjes uitvoeren om vast te stellen dat ze dementie hebben. 1 van die testjes is een zin opschrijven, ze mogen zelf verzinnen wat (bij sommige vormen van dementie kan je helemaal niet meer schrijven, bij andere verlies je grammatica of ga je steeds kleiner schrijven etc). Nu kom ik er net 2 tegen, 1: ik wil naar huis, 2: ik blijf hier niet altijd. Die waren duidleijk niet op hun gemak |
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Als je met iets bezig was, dan hoef je alleen maar de laptop op het stroomnet aan te sluiten en je kan weer verder. Is de batterij helemaal leeg, dan ben je gewoon alles kwijt waar je mee bezig was. |
|
Delenn Oudgediende
ik was toch met niks belangrijks bezig, alleen kijken of jullie nog wat geflikt hadden op wmr vannacht en ik moest toch weg, dus maar ik vond het wel gek dat ik de melding va n10% kreeg en binnen een minuut viel hij uit, dan denk ik, zet dan neer dat het nog 2% is ofzo, 10% is echt zo snel niet op.. |
|
WMR-kok Oudgediende
@Delenn: Ik weet ook vaak niet meer hoe een woord gespeld moet worden en dan moet ik opzoeken hoe het geschreven moet worden. En dat gebeurt steeds vaker. ..... Stel dat je op een plek zit waar je geen stroom kan pakken van het stroomnet, bv. de trein. Je geheugen kan het dan nog een paar uur volhouden voordat ie het begeeft. ..... Als ik iets belangrijks heb, bv. een rekening die betaald moet worden en ik heb het niet in mijn zicht, dan ben ik het bijna vrijwel gelijk vergeten dat die er nog ligt. Wil ik een bakje koffie pakken en ben het aan het zetten en ik ga iets anders doen in de tussentijd, dan heb ik kans dat als ik erachter kom dat ik koffie heb staan dat ie dan al koud is. |
|
anjarey Erelid WMRindex: 280 OTindex: 1.687 Wnplts: Enschede
|
ok dit is TE grappig...wordt een collega gebeld door de stadsbank en degene geeft aan dat een man had aangegeven dat zijn TWEELINGbroer een BKR-registratie zou hebben, zij vertrouwt het niet en vraagt mijn collega of ze in het GBA wil kijken...zij kan er niet in dus ik kijk het na voor haar blijkt die kerel enigs kind te zijn |
|
Delenn Oudgediende
@PW: dat heet gewoon de leeftijd ik zou nog niet direct bang zijn dat je dement wordt ofzo hoor, maar je kunt natuurlijk altijd een klein testje door je huisarts af laten nemen (MMSE heet dat, duurt 5 minuten) als je je echt zorgen maakt |
|
WMR-kok Oudgediende
@anjarey: lol. Als je liegt, dan moet je altijd zo dicht mogelijk bij de waarheid blijven. @Delenn: Ik ben 49 jaar. Mijn vader begon al vroeger dan ik vergeetachtig te worden en is zwaar dement gestorven. Mijn oma aan vaders kant is ook zwaar dement gestorven. En dat testje bij de huisarts bewijst niets. |
|
Delenn Oudgediende
het is een indicatie PW, geen bewijs, als je 100% scoort op dat testje heb je echt heel weinig kans dat je dement bent(/wordt binnen 5 jaar), scoor je heel laag dan is er íéts aan de hand en moet je verder kijken. Je hebt natuurlijk al heel wat gehad met je hersenen en je familie is blijkbaar ook niet ongevoelig voor dementie, dus zo'n testje kan denk ik geen kwaad. |
|
|
@WMR-kok: ja klopt maar ik denk niet dat die gast verwachtte dat de stadsbank de gemeente zou bellen om het na te vragen.... |
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
Terwijl jullie verder discuseren, ga ik in de tussentijd lekker doorleren voor maatschappijleer tentamen! |
|
|
@Supermeid01: veel plezier en het sneeuwt hier!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
@anjarey: t sneeuwt hier al een uur of 2 |
|
WMR-kok Oudgediende
@Delenn: Dat testje viel negatief uit. Met rekenen is er niets aan de hand, 2 + 2 = ?. 4 Is geloof ik 1 van de vragen. |
|
Delenn Oudgediende
sneeuw? ik zit hier zonder ramen |
|
WMR-kok Oudgediende
Sneeuw??? Hier heeft het geregend, en ze zijn bij mij achter de tussen muurtjes van de woningen aan het omhoog vijzelen aan 1 kant. |
|
MuseMatt Oudgediende
WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Ik wil sneeuw |
|
WMR-kok Oudgediende
@MuseMatt: Ga naar Siberië. Ik wil zon en 25 graden Celsius. |
|
MuseMatt Oudgediende
|
t is verdeurrie winter! Ik ben wel klaar met de regen. |
|
nietmeer
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
@Hamilton: Volgens mij vanaf zijn geboorte. Goeiemorgen |
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
Hamilton: nee, niet gestoord.. tis musematt |
|
MuseMatt Oudgediende
|
Hamilton: daweddegeallang Ik ga naar college |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
Delenn Oudgediende
tis nog herfst muse volgende week sneeuw waar is er sneeuw in NL dan want in Rotterdam is het grijs |
|
WMR-kok Oudgediende
Dadelijk met het avondeten gaan beginnen. |
|