|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
In dat geval mogen we wel alles in ere gaan herstellen. En al die andere afvallige het land uitgooien. |
|
Frostbite Erelid
WMRindex: 472 OTindex: 3.311
|
Ik ga't maar even opzoeken denk'k, vind't zo vervelend om't niet zeker te weten. |
|
WMR-kok Oudgediende
Of nog beter, hun neerslaan. Dan kunnen wij een plaatsje in het Walhalla verdienen. |
|
Frostbite Erelid
|
Quote: Odin (Oudnoords: Óðinn, Zweeds en Deens: Oden) wordt gezien als de oppergod in de Noordse mythologie. West-Germaanse namen van Odin zijn Weda (Oud-Fries), Woden (Angelsaksisch en Oudsaksisch), Wodan (Oud-Frankisch), Wuodan (Alemannisch), Wotan of Wothan (Germaans) en Guodan (Lombardisch).
Oftewel, dezelfde god, andere naam. |
|
WMR-kok Oudgediende
@Frostbite: En wat zegt het geloof over het geloof van andere goden? |
|
Frostbite Erelid
|
@WMR-kok: Het zijn dezelfde geloven in dit geval, alleen zijn de namen in de loop der tijd veranderd, maar als jij dat ziet als reden om ze uit te roeien: Be my guest. |
|
WMR-kok Oudgediende
@Frostbite: Ik moet me toch kunnen voorbereiden op Ragnarok? |
|
Frostbite Erelid
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
Ach, reden om ze uit te roeien... Alleen de priesters maar. En die geven alleen al reden genoeg. |
|
Frostbite Erelid
|
Ragnarøkr: De ondergang der machten. |
|
Frostbite Erelid
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
Quote: Maar Ragnarok is tegelijk een eindpunt en een beginpunt. Na de slag zal de wereld geteisterd worden door natuurrampen en uiteindelijk verdwijnen in de zee, waarna de wereld weer frisgroen boven de golven vandaan komt. De goden zullen herboren worden en de wereld zal herbevolkt worden door twee overlevende mensen. Was er in die zogenoemde bijbel ook niet iets erover vermeld? |
|
Frostbite Erelid
|
Het Christendom is ook een ''jat-godsdienst'', als je het zo wilt noemen. Ze hebben vrijwel geen enkel deel van de godsdienst zelf bedacht, het overgrote deel is gekopiëerd van vroegere godsdiensten. |
|
WMR-kok Oudgediende
@Frostbite: Schaam je om zo'n kleine rat met zo'n groot zwaard te verslaan. Jat-godsdienst... Dat klopt, in de naam van de Christelijke kerk is er veel goud gestolen van andere culturen. |
|
Frostbite Erelid
|
@WMR-kok: Dat ben ik niet fyi. Dat spel is trouwens één van de beste spellen ooit gemaakt. Het is een geweldige verhaallijn en geen spel dat je in een dagje uitspeelt. Ook kun je wel weken bezig zijn zonder je te vervelen. Als ik cijfers mocht uitdelen kreeg dat spel een dikke vette 10++++, er is gewoon niets wat slecht is, maar ik dwaal af ... Ik doelde met ''jat-godsdienst'' eerder op het stelen van denkbeelden, maar inderdaad, bijna al het goud/platina/silver/marmer hebben ze in hun eerste jaren als grootmacht gestolen. |
|
WMR-kok Oudgediende
Wat denk je van FF8? |
|
christian11x Erelid
WMRindex: 371 OTindex: 1.626
|
hoi mensen |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
Frostbite Erelid
|
@WMR-kok: Ik heb FF nooit gespeeld, op FF13 na. Dat was overigens best een leuk spel Maar er tipt weinig aan GS. Misschien LoZ:RoS (GBC), maar daar zitten nog wel een paar dingetjes in die niet echt goed zijn. |
|
christian11x Erelid
WMRindex: 371 OTindex: 1.626
|
|
|
Frostbite Erelid
|
|
|
WMR-kok Oudgediende