hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 63 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 281 282 283 [284] 285 286 287 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

23-11-16 13:04:11
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: ik ga niet verder in deze discussie, zolang je dingen die bewezen zijn blijft ontkennen en maar over anderen/andere onderwerpen overschakeld. Totaal zinloos.
SamuiAxe: ik denk dat je een redelijke indruk gekregen hebt in de DENKwereld van onze Erdofanboy.
Ik ben dr klaar mee, compleet zinloos om verder mee in discussie te gaan.

23-11-16 18:35:38
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Moet je eens mij duidelijk gaan maken wat er mis mee is dat ik Erdogan stem? Ik kom tenminste eerlijk uit voor mijn meningen en als Erdogan er een keer naast zit dan roep ik dat net zo hard. Ik weet niet hoever je bekend met Turkije bent maar ik kan wel begrijpen dat je niet een echte Turkije kenner bent of de situaties maar van een kant bekijkt. SamuiAxe en vele andere hier kennen mij al veel langer als vandaag en ik denk ook dat de vele wmr leden hier mij of mijn meningen wel kunnen waarderen. Kun jij dat niet zal het me worst wezen maar ga me niet proberen te verkleinen door me pro Erdogan og Erdoganboy te noemen wat dat vat ik toch alleen maar als een compliment op.

23-11-16 19:09:10
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Beste @Heusdenaar: het is helemaal niet erg dat wij met elkaar van mening verschillen.
Je moet alleen geen dingen gaan ontkennen die wereldwijd erkent worden (armeense genocide). Dat is echt walgelijk en heel dom.
Wat er mis is met Erdogan is precies hetzelfde als wat ik tegen Wilders heb. Ze streven een totalitair systeem na. Er zijn in de Europese geschiedenis meer gevallen bekend waarin autoritaire regeringsleiders ongebreideld hun gang konden gaan tegen al hun politieke tegenstanders en door hen gebrandmerkte bevolkingsgroepen omdat West-Europese landen in deze regeringsleiders een bondgenoot zagen in de strijd tegen een nog groter kwaad. Dat bleek achteraf een kostbare misrekening te zijn geweest. Voor henzelf, maar vooral voor de politieke tegenstanders en bevolkingsgroepen waar de betreffende regeringsleider zich op kon uitleven zonder noemenswaardig protest.
Bevolking is vatbaar voor nationalisme.....kijk eens wat Erdogan gedaan heeft voor ons, het gaat zo goed. Dit zeiden ze in de jaren 30 ook in Duitsland.
Tja.....en die Coup hè...ik weet het niet. Wat wel vast staat is:
De inmiddels volstrekt buitenproportionele maatregelen die de regering Erdogan onder de dekmantel van de na de couppoging van 15 juli uitgeroepen noodtoestand treft, en die niet alleen gericht zijn tegen de Gülen-beweging die volgens de Turkse regering verantwoordelijk voor deze coup gehouden moet worden, maar tegen alle (vermeende) tegenstanders van de regerende AKP.Dat geldt ook voor de enorme geweldsgolf die het zuidoosten van Turkije al langer overspoelt waar tienduizende Koerden en Aramesen.
70000 mensen zijn opgepakt en zitten zonder proces vast. Meer dan 100000 ontslagen.

Word vervolgd.


23-11-16 19:49:18
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Geloof me maar als Erdogan echt een dictator was geweest zoals jullie en het westerse media hem omschrijven dan zou de Turkse bevolking op de nacht van 15-16 juli echt niet massaal achter hem gaan staan ik heb de coupe poging live meegemaakt ook al zat ik in een veilig gebied maar het was wel heel dichtbij en de Turkse bevolking heeft weken lang de wacht gehouden voor Erdogan zouden ze dat in Nederland doen voor Rutte of in Duitsland voor Merkel of in Frankrijk voor Hollande ik geloof er niets van. Bekijk het nogmaals eens van de beide kanten ik zeg niet dat Erdogan heilig is en zeker niet dat alles goed is wat hij doet. Maar om Erdogan te kunnen beoordelen moet je het verleden van Turkije ook goed kennen. Wist je dat Turkije een land is waar minimaal 80 tot 90 procent van de bevolking Islamitisch is maar wist je ook dat voor de tijd van Erdogan je niet kon doorgroeien in de leger als je moeder of je echtgenote een hoofddoek om had of als je weleens in de moskee kwam? Wist je dat voor Erdogan op scholen en openbare gebouwen ten strengste verboden was om een hoofddoek om te doen? Weet je hoe slecht het met de zorg was, er waren mensen die hun overleden familie leden niet mee kregen uit ziekenhuizen omdat de rekening niet konden betalen of mensen die al beter waren werden gegijzeld door het ziekenhuis personeel omdat de rekening niet betaald kon worden dit zijn nog maar een paar kleine dingetjes weet je hoe goed de wegen in Turkije nu zijn sinds Erdogan aan de macht is?

Beste kojak: Turkije stond op de wereldranglijst van de economie als enelaatste net boven Argentinie en stond op het punt van een faillissement maar staat nu op een knappe 18e plaats net boven Nederland. Geef nou eens eerlijk toe is dat niet al een hele prestatie? En dat allemaal in 14 jaar tijd. Nogmaals ik geloof niet dat Erdogan heilig is en ook ik haal wel eens fanatiek naar hem uit ook waar zijn partijgenoten erbij zijn maar ik geloof er wel heilig in dat Turkije onder Erdogan en onder Ak partij zeker nog verder zal uitgroeien vooral na 2023 als het verdrag van Lausanne geschiedenis is geworden.

23-11-16 19:58:16
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Verder hebben we nog "de lange arm"
Hierbij bedoel ik niet alleen de zetelrovers van Denk, maar meer de angst bij duizenden Nederlandse Turken om verklikt te worden.
Ik ben 3 keer in Turkije geweest (totaal 7 weken) en een groot gedeelte van het land rondgereisd.
Wat een prachtig land en vriendelijke mensen. Bewonderenswaardig wat Ataturk allemaal bereikt heeft. Respect voor die man.
In Nederland ken ik niet veel Turken, maar een paar best goed.
Onlangs kwam ik mijn ex-schoonouders tegen. (Allebei Turks en in de jaren 60 hier komen studeren en elkaar ontmoet) tussen 1989/1990 kwam ik daar dagelijks over de vloer. Zeer warme en intellectuele mensen.
Op een gegeven moment hadden we het over de situatie in Turkije,
en ik vroeg waarom hij dat niet veroordeelde. Zijn antwoord: "Angst" Zoals ik met hem heb zitten praten, zo zou hij dat met jou NOOIT doen. Uit angst. Angst om verklikt te worden. Angst voor bedreigingen hier, maar ook angst dat familie in Turkije bedreigd of opgepakt gaat worden.
Onbegrijpelijk dat je je eigen landgenoten aan gaat geven, verlinken. :r
Dit zag je in de jaren 30 ook in Duitsland.

23-11-16 21:36:14
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Niemand kan ook ontkennen dat Ataturk de echte leider van de Turken is of je zijn memingen erl of niet deelt hij is zeer belangrijk voor Turkije en de Turken. Over welke angst heb je het? Mijn eigen vader is een felle Erdogan tegenstander die overal zijn meningen kan delen maar dan ook al overal kritiek uit op Erdogan maar dat wel met respect dpet hij gaat hem dus niet uitschelden of beledigen en hij is nog nooit opgepakt of mee genomen door de Erdogan of zijn "leger" hallo we leven in Turkije anno 2016 en zeker niet in het Irak van Saddam Hoesein of het Syrie van Assad komop en doe een beetje normaal praat over onderwerpen waar je verstand van hebt. Kom niet zomaar met een l*l verhaal hier aan. Is majesteitsschennis in Nederland of in welke andere land op de wereld toegestaan? Je zult het niet van mij aannemen maar geloof maar dat je in Tırkije best kritiek mag uiten aan Erdogan. Maar je hebt mijn vragen uit mijn vorige stukje genegeerd zou het wel fijn vinden als ik daar antwoord op zou krijgen.

24-11-16 08:55:20
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
Ik zat al een paar dagen te wachten op Godwin. Maar daar is-ie dan toch. :)

24-11-16 09:26:49
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.734
OTindex: 94.891
@venzje: Wie is dat dan?

24-11-16 10:03:34
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.967
OTindex: 91.000
@Mamsie: ff goochelen: Godwin ergerde zich aan de gewoonte om in discussies op Usenet vergelijkingen met nazi's, Hitler en de Holocaust te maken en formuleerde deze wet: "Naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler tot 1."

Laatste edit 24-11-2016 10:05

24-11-16 10:48:25
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.734
OTindex: 94.891
@allone: O, ik dacht dat het één van de leden hier was.
Een opmerkelijk hiaat dus in mijn parate kennis.:$

24-11-16 11:34:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.967
OTindex: 91.000
@Mamsie: ik wist het ook niet hoor, vandaar dat ik moest googelen *)
Een mens kan niet alles weten, maar nu hebben we er weer wat bij geleerd :)

24-11-16 17:11:26
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Quote @venzje:
Ik zat al een paar dagen te wachten op Godwin. Maar daar is-ie dan toch. :)

Geprobeerd m zo lang mogelijk op te houden en het woord Nazi niet te gebruiken, maar er is zelfs met behulp van God(win) geen beginnen aan.

Laatste edit 24-11-2016 17:13

24-11-16 17:24:12
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: voordat we met een ander onderwerp verder kunnen.
Eerst antwoord op: Samuiaxes vraag en de mijne.
Ontkennen is geen antwoord.
De omstreden "verkrachtingswet" is inmiddels schielijk ingetrokken nadat de hele wereld over Erdo heen viel.
Wat vind je daar van?
Jij beweerde dat er geen wet voorgesteld was. Dus wel.
Voldoende bewijs voor de genocide is ook wereldwijd aangeleverd.
Op Bosnië heb ik je antwoord gegeven. En Palestina.... tja.
Zijn van beiden kanten dom bezig.
Maar ja religie versus ideologie dat is vragen om moeilijkheden.
Daarom heb ik zo'n hekel aan geloof/religie/ideologieën.
Wie een oplossing weet mag t zeggen.

24-11-16 19:43:46
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Zoals ik al zei het heeft niets met legalisering van verkrachting te maken ik heb er een stukje over gelezen op de website van nrc ik zal het link voor je hier kopieren kan je het zelf ook doorlezen. Of ik het eens ben met de wetsvoorstel? Gedeeltelijk.Heb ik er mijn twijfels en mijn bedenkingen hierover ja maar ik ben het zeker niet mee eens dat het een legalisering is van verkrachting want geloof me maar dat Turkije een van de strengste landen is voor verkrachters zoals je het in de volgende artikel kan lezen wordt het zeer zwaar gestraft met minimaal 8 jaar maar het komt zelden voor dat ze de minimale straf ervoor krijgen.

turksewetbetreftlegaliseringverkrachting

24-11-16 23:05:33
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Laatste edit 24-11-2016 23:06

24-11-16 23:09:37
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: in dat stuk staat:
Quote:
6. Worden meisjes onder de nieuwe wet gedwongen met hun verkrachters te trouwen?

Die kans bestaat. Vrouwenorganisaties waarschuwen dat het ontzettend moeilijk is te bepalen wanneer seks met wederzijdse instemming was.

24-11-16 23:35:47
nietmeer
Ik heb me bij gelezen maar heb helaas geen tijd om nu te reageren, over een half-uurtje vertrek ik voor een 3-daags seminar (zelfverdediging). Ik ben de organisator en hoofddocent daarvan dus je begrijpt dat ik het zo druk als een behanger met een arm heb!

Maar ik vind het machtig interessant en zal over een paar dagen mezelf uitgebreid in de discussie werpen!

Dankzij @venzje had ik al eerder weet van Godwin, en inderdaad, hij is op de proppen gekomen... Hoewel ik blij ben met de discussies zou ik iedereen willen vragen om elkaars meningen te respecteren, ook al ben je het er niet mee eens: Ik ben tegen Erdogan, ondanks dat hij ontegenzeglijk veel goeds voor Turkije heeft gedaan.. Maar hij heeft naar mijn smaak iets teveel dictatoriale trekjes.. Wordt vervolgt.. Laters....

25-11-16 06:37:43
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Daarom zech ik ook dat ik mijn twijfels hierover heb ik zeg niet dat deze wet gelijk aangenomen moet worden in dat stukje staat ook dat verkrachting zeer zwaar bestraft wordt in Turkije en dat wet is ook door Erdogan ingevoerd maar dat stukje wil je zeker niet lezen

25-11-16 08:08:31
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Heusdenaar: Ik geloof zeker dat je vanuit jouw positie een redelijke kijk op dingen kunt hebben. Wel houd ik ernstig rekening met het feit dat je je in een land bevindt waar geen persvrijheid meer is, waardoor de informatie die je uit de binnenlandse media haalt ongetwijfeld sterk gekleurd zal zijn.

Persoonlijk geloof ik ook niet in de 'sterke man'. Er zijn maar weinig schouders die die weelde integer kunnen dragen en onze kleine Recep is in de loop der jaren ook behoorlijk ten nadele veranderd.

25-11-16 21:03:22
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
@venzje: Er is geen persvrijheid in Turkije???????? Nogmaals hoeveel dagbladen kranten tv programmas zouden in Nederland de premier kunnen beledigen uitschelden en zelfs bedreigen met een coupe en dan heb ik het echt niet over de coupe poging van de afgelopen 15 juli maar over eerdere bedreigingen gericht op Erdogan en dat is toch op tv geweest er zijn schrijvers geweest die Erdogan letterlijk beledigd en bedreigd hebben er zijn een aantal opgepakt die echt veel te ver gingen en die zijn ook echt wel terecht veroordeeld.Kijk ik volg echt niet alleen de media van de overheid maar volg de media van de oppositie ook erg nauw (In Turkije heb je media die aan de kant van de overheid staan en media die aan de kant van de oppositie staan) en ik volg de Nederlandse media ook nog steeds. Dus je moet echt niet denken dat er veel censuur is op het media. Wat zou er bijvoorbeeld in Nederland gebeuren als er bij Pauw en Witteman aan de tafel zou worden gespot over de moeder de vrouw en de kinderen van Mark Rutte of Koning Willem Alexander.

25-11-16 21:24:26
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar jullie reactie over die Marrokaanse opa (84) die hardhandig en geboeid is meegenomen naar het bureau door de Amsterdamse politie omdat hij tegen het verkeer in fietste en zich niet kon legitimeren maar hij woonde letterlijk om de hoel dus de agent kon eigenlijk met hem meelopen zodat die man zich kon legitimeren. Ik ben benieuwd vooral naar de mening van kojak: omdat ik @venzje: en SamuiAxe: al langer aşs vandaag ken.

26-11-16 13:30:35
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: in dit geval kent de politie de wet niet. Deze meneer had in die situatie geen identificatie plicht. Mocht hij dat in een andere situatie wel hebben dat heeft hij nog steeds geen draagplicht, en had oom agent met de man mee kunnen lopen.
Van welk ras of nationaliteit de man is maakt geen donder uit.
Jammergenoeg word dat door de linkse media er weer expliciet bij vermeld.
En als laatste: naar vrouwen en ouderen toon je ALTIJD respect.


26-11-16 13:42:05
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: @venzje:
Het is onomstotelijk bewezen dat de media in Turkije een gekleurd beeld schetsen.
Bv: de gegevens van de TCB zijn veel rooskleuriger dan die van het IMF.
Quote:
Turkije stond op de wereldranglijst van de economie als enelaatste net boven Argentinie en stond op het punt van een faillissement maar staat nu op een knappe 18e plaats net boven Nederland

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt (en ook niet waar het nu precies over gaat), maar Turkije staat er momenteel slechter voor dan Griekenland.

26-11-16 20:38:17
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Ja hoor tuurlijk Turkije is ook failliet verklaart en het Eu blijft maar geld pompen naar Turkije maar de corrupte media maakt ons hier wijs dat niet Turkije failliet is verklaard maar Griekenland. Ik zal je uit de droom helpen ik weet niet hoe het economisch in Nederland op dit moment gaat maar als ik het Nederland van 2.5 jaar geleden vergelijk met TUrkije dan loopt Turkije stukken voor Nederland en dat meen ik.

Laatste edit 26-11-2016 20:38

26-11-16 20:42:53
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
Quote kojak:
@Heusdenaar: in dit geval kent de politie de wet niet. Deze meneer had in die situatie geen identificatie plicht. Mocht hij dat in een andere situatie wel hebben dat heeft hij nog steeds geen draagplicht, en had oom agent met de man mee kunnen lopen.
Van welk ras of nationaliteit de man is maakt geen donder uit.
Jammergenoeg word dat door de linkse media er weer expliciet bij vermeld.
En als laatste: naar vrouwen en ouderen toon je ALTIJD respect.



Als het om een Marrokaanse Turkse of Hindoestaanse crimineel gaat wordt dat ook altijd expliciet erbij vermeld dan hebben ze het ook nooit over een Nederlander. Is dat dan de rechtse media die dat doet? Of is dat wel normaal.

Maar dus volgens jou is dit maar een incidentje?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 281 282 283 [284] 285 286 287 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven