hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 16:00 - 74534 artikelen - nu online 65 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 282 283 284 [285] 286 287 288 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

27-11-16 01:00:01
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: het gebeurd niet dagelijks, dus ja het is een incident.
Zowel linkse als rechtse media doen mee aan het stigmatiserende vernoemen van de afkomst.
Bij opsporing verzocht of wanneer het echt relevant is voor het item, bv: "Marokkaanse criminelen teisteren Groningen ", dan is het van toegevoegde waarde.
In dit geval is de afkomst van de persoon in kwestie totaal oninteressant.

27-11-16 01:15:58
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
En wat betreft de financiële positie van Turkije. Alle factoren zijn aanwezig om er voor te zorgen dat dit verkeerd afloopt.
De totale externe schuld van Turkije (dus de genoemde korte schuld, opgeteld bij de lange) is sinds 2003 (het jaar dat Erdogan aan de macht kwam) verviervoudigd. Sinds dat jaar heeft Turkije ook nooit meer een handelsoverschot gehad. Alle rijkdom die de gewone Turk associeert met Erdogan is een luchtkasteel, een zeepbel. De Turken gaan hun Griekse buren achterna, hoewel in mindere mate. Linksom of rechtsom staat de Turk een harde correctie te wachten.

27-11-16 01:19:59
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
En waarom hoor jij dit niet in Turkije?
Hierom;
Quote:
Erdogan heeft nu echter ook dingen gedaan die als heel erg gevaarlijk voor Turkije kunnen worden uitgelegd, en dan hebben we het over de Turkse economie. Als hij plannen had om deze om zeep te helpen, dan is hij heel goed bezig.
Hij heeft namelijk de vergunning ingetrokken van een financieel deskundige omdat deze een artikel had geschreven over de financiële staat van Turkije wat Erdogan niet aan stond.
Het was een rapport dat een financiële analyse gaf van de situatie in Turkije na de mislukte staatsgreep.
De financieel analist in kwestie die het rapport had geschreven was Mert Ulker. Volgens Bloomberg werkte Ulker voor Ak Investment, een financieel advies- en bemiddelingsbureau dat eigendom is van de op twee na grootste bank in Turkije.
Niet alleen is Ulker zijn vergunning kwijt geraakt en ontslagen, hij is ook nog aangeklaagd voor diverse misdaden, waaronder het beledigen van Erdogan. Ulker was een ervaren financieel analist en al jaren werkzaam bij Ak Investment als hoofd van de afdeling Research.

27-11-16 05:49:41
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Schrijf maar iets op zonder een bron daar heb ik lekker veel aan. O ja als het de Nederlandse politie iets doet wat niet door de beugel kan is het een incident nou dan noem ik jouw bovenstaande stukje net zo goed een incident. Je gelooft er echt heilig in dat je de situatie in Turkije beter als ik ken en dat je het beter als ik kan volgen? Als ik een woord negatiefs over Nederland schrijf is het een incident of een vies politiek spel (Bosnie). Maar doet Erdogan iets verkeerds is het een gevaarlijke beest. Ga lekker zo door met Turkije zwart te maken maar waar ik wel benieuwd naar ben is wat je achtergrond is.

27-11-16 12:58:25
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: beste kerel. Vanavond plemp ik hier wel de linkjes neer,
maar je hebt zelf ook google.
Hoe kom je dr bij dat ik Turkije zwart aan het maken ben. Het is een fantastisch land met hardwerkende aardige mensen.
Alleen die Erdogan helpt het land naar de klote.
Zonde dat je dat niet ziet, maar de tijd zal het leren.

28-11-16 00:53:59
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934

28-11-16 10:56:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Heusdenaar: Nogmaals: de jij-bak is geen solide discussietechniek.

En als je echt gelooft dat Turkije een vrije pers kent, ben je naïever dan ik je had ingeschat. Google maar eens op 'Turkije censuur' of in welke andere taal dan ook. (Ik vermoed alleen dat je met 'Türkiye sansürlüdür' veel minder relevants vindt.)

Quote @Heusdenaar:
Wat zou er bijvoorbeeld in Nederland gebeuren als er bij Pauw en Witteman aan de tafel zou worden gespot over de moeder de vrouw en de kinderen van Mark Rutte of Koning Willem Alexander.
Wat er dan gebeurt? Als het humoristisch is, wordt er gelachen. Is het venijnig, dan zullen er mensen zijn die zeggen dat zoiets niet kan. Niet omdat het over hooggeplaatste personen gaat, maar gewoon omdat men je onbeleefd vindt.
Alleen iets zeggen over de vrouw en kinderen van Mark Rutte kan écht niet.

Laatste edit 28-11-2016 11:43

28-11-16 20:03:51
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Quote @venzje:
@
Alleen iets zeggen over de vrouw en kinderen van Mark Rutte kan écht niet.

_O_

28-11-16 20:59:58
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
@venzje: Ik zeg nogmaals ik vindt het verdomd knap van jullie dat jullie Turkije vanaf ong 3000 km beter als ik kunnen bezichtigen. Jullie vinden Erdogan een dictator een beest terwijl de Eu zijn afspraken tegenover Erdogan niet nakomt wat de vluchtelingen opvang betreft. Ik zal boor jullie hopen dat Erdogan dadelijk de grenzen niet open gooit want dan komt de Eu pas in de problemen.

28-11-16 22:43:15
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: ik vind het ook best knap van "ons". ;)
Hoe de situatie ter plaatse is kan ik niet bepalen.
Wel dat de objectieve nieuwsgaring wat betreft de financiële en politieke situatie hier veel beter in te schatten is.
Ook interpreteer jij een hoop dingen verkeerd, te danken aan de doctrine die momenteel in Turkije heerst.


28-11-16 22:46:56
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
En welke afspraken komt de EU niet na volgens Erdogan jou?

29-11-16 08:15:41
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Heusdenaar: Je legt me van alles in de mond wat ik niet heb gezegd. Ik denk dat je alleen kojak bedoelde. (En gezien de aanhalingstekens in zijn vorige berichtje denk ik dat kojak dat ook denkt.:))

Daarnaast doet de woede, die van je schrijfsels spat, vermoeden dat je helemaal geen behoefte hebt aan nuances, laat staan tegenspraak. Ik wens je dan ook nog veel geluk met je wereldbeeld.

30-11-16 18:36:25
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar:
klik hierhttp://www.zamanvandaag.nl/nieuws/turkije-economie/15870/oproep-aan
Het staat hier in alle kranten, maar ik heb de link van het Moslimblad maar genomen want anders ga jij het weer ontkennen.
Een welgemeende tip voor jou (en dat meen ik dus serieus) is dus ook: "probeer zoveel mogelijk geld om te zetten in dollars of euro's op een buitenlandse bank"
De inflatie gaat volgende week over de 10% (voorspel ik)

Laatste edit 30-11-2016 18:36

30-11-16 18:39:31
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Mmm link werkt niet goed. Klik bij ZAMAN op de link Turkije en dan is het te zien op de eerste pagina.

30-11-16 18:46:48
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
klik hier
Ah....gelukt.

Laatste edit 30-11-2016 18:47

30-11-16 21:07:54
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: weet je van wie Zaman vandaag is? Je komt wel met een erg betrouwbare bron echt knap van je. Maar ik heb echt geen zin om die discussie voort te zetten als je met dit soort onzin bronnen aankomt.

30-11-16 21:50:32
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: ja tuurlijk joh.
Alle andere kranten liegen ook.
Je kan het ook checken bij de Turkse Wereld Business Raad (DTIK), een overheidsorganisatie voor Turkse ondernemers.
Als je het dan nog niet geloofd beschuldig je je eigen overheid van corruptie.

Laatste edit 30-11-2016 21:53

30-11-16 22:00:48
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Quote @venzje:
@Heusdenaar:

Daarnaast doet de woede, die van je schrijfsels spat, vermoeden dat je helemaal geen behoefte hebt aan nuances, laat staan tegenspraak. Ik wens je dan ook nog veel geluk met je wereldbeeld.


Wat heb jij een enorm bord voor je kop zeg. Je hebt je ook behoorlijk laten kennen, en ik denk dat ik een behoorlijke indruk heb wat voor vlees er in de spreekwoordelijke kuip zit.
Ik sluit me bij @venzje aan en wens je heel veel sterkte, en ik spreek je vast nog wel als het hele zooitje daar in elkaar stort.
Doei.


30-11-16 22:10:29
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: En als heel dat zooitje hier inmekaar stort wprd je daar zeker blij van. Je beschuldigt mij dat ik een groot bord voor mijn kop heb maar ik kom eerlijk voor mijn mening op maar krijg niet eens antwoord op mij vragen. Ten eerste wie ben je? Je hebt 2 Nationaliteiten de Nederlandse Nationaliteit en wat is je 2e Nationaliteit dan kan ik ook weten met wie ik een discussie aan ga of schaam je je eigen voor je herkomst?

30-11-16 22:25:33
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: nee daar word ik niet blij van. (Hou daar toch eens mee op)
Wat doet mijn tweede Nationaliteit er toe. Ik ben gewoon een blanke Nederlander van geëmigreerde ouders die voor hun en mijn veiliheid terug zijn gekomen toen ik net 3 maanden oud was, dus wat weet ik daar nog van.......niks.
En nee ik wil daar ook niet heen, zelfs niet op vakantie want het is daar momenteel een grote anarchistische bende, dus veel te gevaarlijk.

01-12-16 21:19:02
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Dus in jouw land is het een nog grotere bende als mijn land hou dan je eşgen vooral bezig met je eigen land en bemoei ke niet met Turkije.

01-12-16 22:18:56
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: Jij bakken is geen discussie techniek. @venzje heeft je dat ook al proberen uit te leggen.
En het is niet "mijn" land.
Lees nog eens wat er staat!!!!

Ik ben nog wel benieuwd naar de mening van Samuiaxe wbt Erdogan maar ik stop met deze discussie.
Succes verder.

02-12-16 06:14:00
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.052
OTindex: 64
kojak: Luister vriend jij kwam zelf met dit en dat over Turkije aan je wou zelfs Erdogan de schuld geven over de Armeense kwestie maar als ik iets over jou schrijf is het jij bakken? Sorry jongen maar hou dan he grote mond over mijn land "mijn" Erdogan en mijn landgenoten. Weet je wat het verschil tussen ons is dat jij je schaamt voor je eigen afkomst maar hoe je het wend of keert je zult nooit een echte Nederlander zijn en je blijft ook altijd je andere Nationaliteit behouden. Bij ons in Turkije en ook in veel andere landen heet zoiemand een landverrader maar dat mag ik zeker ook weer niet zeggen.

02-12-16 07:43:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Heusdenaar: Dat mag je inderdaad niet zeggen, want voor zover ik weet heeft hij Nederland aan niemand verraden.
Als dat 'bij jullie in Turkije' wel zo heet, geeft dat ernstig te denken. Zeker bij iemand zoals jij, die zichzelf toch graag betitelt als Nederlander.

Laatste edit 02-12-2016 07:47

02-12-16 09:07:19
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Quote:
Luister vriend jij kwam zelf met dit en dat over Turkije aan je wou zelfs Erdogan de schuld geven over de Armeense kwestie maar als ik iets over jou schrijf is het jij bakken?


Ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien, maar ja, dat is het. Want een discussie zou nooit persoonlijk opgevat moeten worden. Als hij iets over Turkije schrijft en je bent het daar niet mee eens, hoef je nog niet meteen hem persoonlijk aan te vallen. Dan is het geen discussie meer, maar gewoon ronduit wat scheldwoorden bij elkaar verzamelen met daartussen loze beweringen zoals "Jij schaamt je voor je nationaliteit." Jij kan niet in iemand anders leven kijken, net zoals wij dat niet bij jou kunnen. Een discussie over dit topic is tot daaraan toe, maar als men zich er persoonlijk door aangevallen voelt is het een ander verhaal. Dan moet je niet aan zo'n discussie mee gaan doen.

Sorry als mijn mening/bemoeienis hier misplaatst was, maar ik heb al langer meegelezen over dit onderwerp, en ik zie vanuit jou kant meer "Jij doet dit, jij doet dat." dan dat je mensen in hun waarden laat en gewoon over het onderwerp praat. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Maar als je het dan met iemand niet eens bent hoef je ook nog niet valse beweringen over hen het leven in te roepen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 282 283 284 [285] 286 287 288 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven