hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 [4] 5 6 7

gezondheid

17-08-16 07:25:53
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Alev: ah.. dat wist ik weer niet, maar klinkt wel heel logisch; om zeehondenvlees te verteren heb je n andere darmflora nodig dan om rijst te verteren..
maw wat voor darmflora je hebt hangt dus af van wat je eet, en wat je kan eten (en verteren) hangt af van wat soort darmflora je hebt :)

17-08-16 09:32:06
nietmeer
@allone: Even gezicht in mijn aantekeningen.
Er zijn 3 enterotypes: Bacteroides, Prevotella en Rumminococus.

Je eetgedrag beïnvloedt je enterotype.
Dit jaar in mei was ook een onderzoek gepubliceerd waar de enterotype van mensen was veranderd door ze een specifiek dieet te geven. Studiegenoten waren zelf bezig met het opzetten van een soortgelijk onderzoek, dus het was leuk om te zien dat ze de goede richting op dachten. :P

17-08-16 09:45:52
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Alev: ok
dank je :)

27-08-16 12:32:14
nietmeer
8 weken lang heb ik 3x in de week fullbody krachttraining gedaan. Ik gebruik de weerstand-apparaten en begon op weerstand 4 van de 12. Nu zit ik op 8.

De verandering is minimaal, maar... er ís verandering! Ik merk dat ik stiekem sterker ben geworden. Fysiek is dat te zien in mijn armen, schouders en rug.

Vanaf volgende week wordt mijn trainingschema veranderd.
2x krachttraining, 2x hardlopen en 1x kickboksen. Ik denk dat dit makkelijker vol te houden is met m'n studie, in plaats van alleen 3x hardlopen in de week.

Maandag de eerste les kickboks. Ik kijk er naar uit. :)

27-08-16 12:44:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Alev: #ok
en langzame verandering is de beste verandering :ja

29-08-16 21:24:04
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Bloeddruk:

drie kiwi's zouden kunnen helpen, althans volgens een klein onderzoek waaruit bleek dat de bruine harige vruchten, de bloeddruk kunnen verlagen.

Bij mannen en vrouwen met een matig hoge bloeddruk die gedurende acht weken drie kiwi’s per dag aten was de systolische bloeddruk 3,6 millimeter kwik lager dan die van de vrijwilligers die één appel per dag aten. Systolische bloeddruk is de bovendruk in een bloeddrukmeting.

bron

29-08-16 22:14:19
nietmeer
Aaaah, kickboksen. (L)
Eigenlijk wilde ik mee doen met de beginners, maar online zat de groep vol. Dus ingeschreven bij de halfgevordenden. Ik mag mee doen, ook al ben ik niet zo goed als hun. Het zijn zulke vriendelijke mensen. Ze hielpen me zoveel mogelijk en het was gewoon lekker om weer te boksen.

Ik ben happy. :D

30-08-16 00:03:54
nietmeer
Het is een grote misvatting dat kickboksers en andere vechtsporters bully's zijn. Verreweg de meeste vechtsporters zijn bijzonder aardige mensen :ja Ik zie trouwens dat je goed bezig bent Alev! Prima! ok

01-09-16 16:50:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
gluten-free, nodig of niet nodig? klik hier


21-09-16 16:30:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
zorg zonder eigen risico?

klik hier

21-10-16 19:59:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Healthy Reasons to Start Squeezing Lemons

It helps you detox every day: While lemons may seem quite acidic, they're a surprisingly good source of an alkaline food that can help balance your body's pH; internist and doctor of integrative medicine Dr. Frank Lipman is a big proponent of a hot water with lemon habit, since the combination wakes up your liver and flushes out nasty toxins.

It wakes up your digestive tract: This simple yet powerful beverage stimulates your gastrointestinal tract — improving your body's ability to absorb nutrients all day and helping food pass through your system with ease.

It supports weight loss: Lemon juice contains pectin, a soluble fiber that has been shown to aid in weight-loss struggles. And if you've been sipping on a cup of tea loaded with sugar or honey every morning, this beverage will slash calories from your daily diet.

It soothes an upset tummy: When you go to bed on a full stomach, pesky heartburn or a bloated belly can get in the way of your morning. Hot water cleanses your system, while the flavonoids from lemon juice may help reduce acidity in your stomach, so you feel like yourself sooner.Laatste edit 21-10-2016 19:59

21-11-16 13:06:00
sarahvancaem
Mijn haargezondheid gaat er niet goed op. heb namelijk veel haaruitval de laatste tijd. Ik ben al een tijdje op zoek naar een haarverzorging product die dit probleem kan oplossen. Ik kwam deze Haarproducten tegen haaruitval tegen. Hebben jullie enige ervaring met deze haarherstellers?

27-11-16 15:45:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@sarahvancaem: nee, daar heb ik geen ervaring mee.. en op alle shampooflessen staat dat ze ergens goed voor zijn (tegen roos, vet of droog haar, enz enz) maar of dat ook waar is?
Zelf gebruik ik zoveel mogelijk natuurlijke shampoo's, daarmee bedoel ik dat er geen Sodium laureth sulfate in zit, of andere stoffen die ik niet vertrouw.
Op het moment gebruik ik een ayurvedische shampoo, waar alleen kruiden in zitten en zeepnoten.
Afgezien van de shampoo kan het goed zijn je hoofdhuid te verzorgen door het te masseren met olie, sesam-, kokosnoot-, of olijfolie, of wat jij denkt dat goed voor je huid en je haar is..

27-11-16 16:36:28
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.218
@sarahvancaem: Misschien kan je dit beter met je huisarts bespreken. Haaruitval heeft altijd een oorzaak en daar moet naar gezocht worden.
Symptoombestrijding lost op de duur weinig op.

28-11-16 13:59:06
nietmeer
@allone: Zelf vind ik sulfaten juist fijn in een shampoo. Sulfaten is de "zeep" in een shampoo. Als ik niet met sulfaten was, dan merk ik al snel buildup in mijn haar.

Ik vermijd wel siliconen in shampoo's en conditioners. Deze leggen een laagje om je haar, zodat het glanzend is. Maar daar reageert mijn haar niet goed op.

Maar bij haaruitval is het niet zo interessant hoe je je haren wast. Meestal ligt de oorzaak in een tekort in de voeding. Of het ligt aan hormonen. (Yay, hormonen...)

28-11-16 14:06:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
Alev: @Mamsie: de vraag is of @sarahvancaem nog hier terug komt :)

Alev: Ja dat sulfaten voor de 'zeep/schuim' zorgen stond al in de link
Mij is verteld dat die sulfaten kanker veroorzaken.. ik heb mij verder niet verdiept in wetenschappelijke onderzoeken, maar toch wel het zekere voor het onzekere genomen en vermijdt ze waar mogelijk :)
Ik ben er niet fanatiek in, maar het is niet moeilijk alternatieven te vinden

Laatste edit 28-11-2016 14:06

28-11-16 14:44:58
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Goedemiddag lieverds
:O wat een gezelligheid hier.

Ik heb snel last van vet haar... Maar als ik het dan was, wordt het juist weer droog :(
Ik ben ook allergisch voor sommige shampoo's, dan doet mijn hoofdhuid best zeer, en als ik dan ga krabben krijg ik wondjes enzo.

Ik neem meestal iets voor 'Sensitive skin'. Ik wissel wel vaak van shampoo, omdat men zegt dat dat beter is :D

28-11-16 14:49:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@Roxichu: gezellig? 8O
Lastig, als het ofwel te vet ofwel te droog is.. Hoe vaak was je het?

28-11-16 14:54:46
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@allone: Om de dag.
En ja, gezellig, als ik naar bovenscroll zijn er hele lappen tekst geschreven door mensen :P Misschien was gezellig niet het juiste woord. Druk? ...


Oh, ik zie nu dat dit niet het Café is. Ik ging daar klakkeloos vanuit toen ik het aanklikte bij het "Nu op het forum" kopje... :$


Laatste edit 28-11-2016 14:54

28-11-16 15:16:06
nietmeer
Om de dag wassen is eigenlijk te vaak. Je hoofdhuid gaat dan extra veel olie produceren. Probeer twee weken je haar om de 2 dagen te wassen. Daarna om de 3 dagen, etc.

Zowieso is minder wassen verstandiger voor jou, omdat jij je haren hebt geverfd. Als je het vaak was, was je snel de kleur eruit.
Je haar verven kan trouwens ook voor droogheid zorgen. Als je graag rood haar wil, kun je pure henna overwegen. Het is enorm voedend en na een aantal keer krijg je een dieprode kleur ervan.

Let wel op met henna als je chemische verf hebt gebruikt. Je haar kan door die combo groen worden...

28-11-16 15:43:53
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Alev: Bedankt voor de tips :D

Als ik mijn haar maar om de 2 of meer dagen was, dan zit ik met super vet haar op mijn werk :$ maar ik zal er toch aan moeten geloven denk ik.

Volgensmij is Henna ook zoiets waar ik allergisch voor ben... Ik zal na het werk een gaan googlen.

28-11-16 15:57:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@Roxichu: ja, ik ben het wel met Alev eens, hoe vaker je je haar wast hoe vetter het wordt.
En omgekeerd, hoe minder je het wast, hoe minder vet er wordt geproduceerd.

Misschien kun je er in de vakantie mee beginnen?

Laatste edit 28-11-2016 15:58

28-11-16 16:31:23
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@allone: Goed idee :ja

03-12-16 08:36:53
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
"When diet is wrong, medicine is of no use.
When diet is correct, medicine is of no need" -- ayurvedic proverb

". Als de (eet)gewoontes verkeerd zijn, hebben medicijnen geen nut.
Zijn de (eet)gewoontes juist, dan zijn medicijnen niet nodig"
- ayurvedisch spreekwoord

Laatste edit 03-12-2016 09:01

15-12-16 10:46:51
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven