|
nietmeer
|
Quote stormzoeker: Wie is Jack Russel  ? die woont in Brussel   |
|
Dwarsakker Senior lid WMRindex: 487 OTindex: 415 Wnplts: bij Hoevel S |
John ("Jack") Russell, (Dartmouth, 12 december 1795 – 28 april 1883) was een Engels geestelijke, jager en kynoloog.
Russell was van 1832 tot 1880 Anglicaans dominee (parson) in Swimbridge (Devon). Maar hij stond vooral bekend als gepassioneerd jager en hondenliefhebber.
Het verhaal gaat dat toen Russell studeerde aan de Universiteit van Oxford hij van zijn melkboer een kleine terriër kocht. Dit teefje, dat de naam Trump kreeg, zou de stammoeder geweest zijn van de honden die Russell ging fokken voor de jacht op vossen. Later zouden terriërs van dit type bekend staan als Jack Russell Terriers. Momenteel wordt hij beschouwd als zo wel de grondlegger voor de Parson Russell terrier als de Jack Russell terrier. In Groot-Britannie was men bang de Jack Russell Terriër officieel te erkennen omdat er dan wel eens een 'showhond' in plaats van een 'werkhond' zou kunnen onstaan. In de FCI-landen (dus niet in Groot-Britannie) is er toen een Parson Russell Terriër en een Jack Russell Terriër rasstandaard ontstaan. Maar in het land van oorsprong, Engeland, kent men alleen de Parson Russell terrier met een andere rasstandaard dan die van de FCI-landen.♪
Russell was ook één van de oprichters van The Kennel Club. Hij stelde mede de rasstandaard van de Foxterriër-gladhaar op en was een gerespecteerde keurmeester.
|
|
stormzoeker Erelid
 WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Dwarsakker Nee, dan is dat niet mijn mysterie guest  |
|
nietmeer
|
Quote stormzoeker: Dwarsakker Nee, dan is dat niet mijn mysterie guest  leeft ie nog die guest van jou  |
|
jammer, maar positivily en stormzoeker hebben weer wat geleerd. |
|
nietmeer
|
Quote Dwarsakker: jammer, maar positivily en stormzoeker hebben weer wat geleerd. waar heb ik wat geleerd  |
|
OVER JACK RUSSELLS. |
|
nietmeer
|
wie is Jack Russell  |
|
nietmeer
|
Nah, geef mijn portie maar aan fikkie... Wie neemt de dienst over? Mijn dagelijkse plicht vraagt om aandacht  Tot straks allemaal    |
|
ik geef het op en barst in tranen uit. |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Quote Dwarsakker: ik geef het op en barst in tranen uit. *zingt zachtjes: pappie ik zie tranen in uw ogen*  |
|
RonHunter
Oud Moderator
 WMRindex: 6.448 OTindex: 7.547 S |
Mzzl C  tje  |
|
stormzoeker Erelid
|
tot laters Cootje  |
|
Zo zie je maar één vrouw kan meer vragen dan 100 mannen kunnen beantwoorden. |
|
stormzoeker Erelid
|
Zijn de vrouwen dan zo slim, of de mannen zo dom  ? |
|
nietmeer
|
|
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
Goedemorgen   Mijn ouders hebben mijn kapsel ook gezien.. pfiew... |
|
RonHunter
Oud Moderator
Goeiesmorgens Thee   En wat vonden ze ervan????  |
|
Theetje
Oudgediende
Mijn moeder zei eerlijk dat ze het wat te kort vond..  En mijn vader keek, trok een rotkop en keek weg  |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Goedenmorgen  |
|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
|
|
RonHunter
Oud Moderator
|
|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Die muis kriebelt  |
|
Theetje
Oudgediende
Quote Naaoomii: Die muis kriebelt  de vlinders in mijn buik kriebelen, om kriebeltje  |
|