hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 38 39 40 [41] 42 43 44 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

14-08-20 02:00:21
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Inderdaad, dat realiseerde ik mij later. Jammer, je zou ons heel goed hebben kunnen zien als Janus en Bet :ja Maarja, je bent geen Bossche, dat is dan weer jammerlijk voor je (A) :+

14-08-20 07:40:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Nog maar pas gisteren postte ik een rant betreffende het toenemende geweld in Nederland, en dan lees ik binnen 20 minuten over twee nieuwe dodelijke geweldzaken in Nederland!

Een 'verwarde man' die in Amsterdam met een mes liep te zwaaien en dreigde zichzelf neer te steken is neergeschoten en later in het ziekenhuis overleden.

'Bij de aanhouding stak de man om zich heen waarbij een agent werd geraakt op zijn vest. De agent is niet gewond geraakt.

Wat vind ik hier nou van?

Nou, heel eerlijk gezegd vind ik het wel prima, liever dit dan dat hij een paar dagen in Paviljoen 5 moet verblijven en dan weer de straat op gezet wordt waar hij dan misschien een slachtoffer zoals de jongen waar ik het gisteren over had -Rik van der Rakt- maakt. Een onschuldige jongen, *pats*, weg!

afbeelding

En ik weet het, geef de samenleving maar de schuld, wij hebben zoveel wegbezuinigd dat er gewoonweg geen mensen en geld beschikbaar is om deze dropouts fatsoenlijk te behandelen. Ben ik mij zeer goed van bewust, maar ik weet zeker dat de familie van Rik daar geen boodschap aan heeft. Dus zeg ik, goed dat hij is doodgeschoten, hij zou toch niet geholpen worden, niet de hulp krijgen die hij nodig had. Triest, zeker in zo'n 'beschaafd' land als Nederland. Maar daarom niet minder waar.

Dan heeft in Rotterdam een 16 jarig meisje een 15 jarige meisje doodgestoken. Men weet niet waarom, zal vast om een of andere zeer onnozele reden zijn geweest, we hebben het hier over twee mensjes die eigenlijk nog maar kinderen zijn.

afbeelding

Twee levens verwoest in een heartbeat! Om nog maar te zwijgen over de familie van slachtoffer en daderes.

Lieve mensen, ik woon inmiddels al zowat 13 jaar niet meer in Nederland, maar het blijft wél mijn land! Ik probeer er voeling mee te houden, hoe moeilijk het soms ook is. Rik van der Rakt, Bas van Wijk, een 15 jarig meisje, een kind nog.. Kan iemand mij vertellen wat er in hemelsnaam bij jullie aan de hand is? :( :(

.Laatste edit 14-08-2020 08:13

14-08-20 08:13:50
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
ow dat is makkelijk.
het is zomer, bloedheet.
Verveling alom, want we kunnen niet op vakantie.
Te veel mensen die bij elkaar op een kluitje zitten.
En meestal gaat dat goed.
En soms escaleert dat.
Als je de kranten leest van vorig jaar dan zal er niet veel verschil zijn.
Ook zinloos geweld ,ook mensen die verward zijn.
Ook stille tochten.
En dat jaar daarvoor was dat ook zo.
En alle zichzelf belangrijke bobo's komen dan op tv om te zeggen dat het moet worden aangepakt en daarna gebeurt er niets meer.
Wat wel nieuw is , is dat er deze zomer al erg veel mensen zijn verdronken.Meer dan andere jaren.

14-08-20 08:24:31
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@stora: Vindt je het niet een beetje gemakkelijk om het maar op warm weer en verveling te gooien? Als dat zo was dan zou ik een seriemoordenaar moeten zijn, en met mij vele miljoenen mensen die in warme contreien wonen en veel vrije tijd hebben.

Nee, ik denk dat er meer aan de hand is, te weten; de verloedering van onze Nederlandse samenleving! Ik denk (!!) dat daar het grootste knelpunt zit. We straffen in het algemeen veel te licht, men heeft nog nauwelijks respect voor de wet!

Natuurlijk dragen 'jouw' factoren bij tot de algemene malaise, absoluut, maar ik geloof niet dat het de hoofdoorzaak is.

Quote:
'En alle zichzelf belangrijke bobo's komen dan op tv om te zeggen dat het moet worden aangepakt en daarna gebeurt er niets meer.'


Wat ongelooflijk triest is dat toch hè, dat de h.h. politici enkel om hun eigen hachje geven :( Bedankt voor je bijdrage, wordt bijzonder gewaardeerd! ok

.Laatste edit 14-08-2020 08:28

14-08-20 09:11:32
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@KhunAxe, er is jaren geleden bezuinigd op de politie, dus die hebben handen te kort.
Dus de agent op straat rijden alleen meldingen af en kunnen verder weinig onderzoeken opzetten.
Daarbij viert de drughandel in Nederland hoogtijdagen. En daar worden veel jonge jongens gerecruiteerd die nog op school zitten en die krijgen daardoor meer geld in handen dan hun leeftijdsgenoten die bij de supermarkt een baantje hebben.
En daar begint het.
Daarnaast kan je in Nederland blijkbaar heel makkelijk aan vuurwapens komen. En als je zo'n wapen bezit, dan ga je hem ook gebruiken als je in het nauw gedreven voelt.
En als er zoiets in de krant staat dan verdringen politieke figuren zich voor de camera en morgen reageren ze op een volgend krantenartikel.
Maar ze zullen geen daadkrachtig beleid maken.Laatste edit 14-08-2020 09:13

14-08-20 09:31:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@stora: :( Wat ik dus lees is inderdaad een teloorgang van onze samenleving, wat verschrikkelijk jammer. Vroeger kon je er trots op zijn een Nederlander te wezen. Daar kon je in het buitenland mee aankomen! (Is waar, Nederlanders werden hogelijk gewaardeerd!).

Nu wil ik er geen politieke discussie van maken, maar wordt het onderhand niet eens tijd dat in Den Haag de bordjes worden verhangen? Rutte c.s. hebben ruimschoots de tijd gekregen om Nederland 'op te bouwen'. En hebben zo ik het begrijp jammerlijk gefaald..

Misschien toch eens een andere koers gaan varen tijdens de volgende verkiezingen? En nee, ik hou mij aan een belofte die ik ooit gedaan heb, ik zal zelf nooit meer actief kiezen, daarvoor ben ik al te lang weg uit Nederland, maar jullie, de mensen die er wonen en direct de teloorgang meemaken, jullie zouden jezelf misschien eens achter het oor moeten krabben, denk ik. Zonder hierin een pedant vingertje te willen wijzen!!

.Laatste edit 14-08-2020 09:34

14-08-20 11:44:55
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@KhunAxe: Ik ben wel een actieve stemmer, sinds de stemgerechtigde leeftijd heb ik geen verkiezing gemist. Maar met al die Jan-Pipo de Clowns in de Tweede Kamer weet ik het inmiddels ook niet meer. De zogenaamde gevestigde partijen zijn niet meer wat ze waren, de nieuwe partijen bieden in mijn ogen ook geen oplossingen. Een partij of partijleider met een duidelijke visie én die andere partijen voor hun goede plannen (welke goede plannen?) achter zich krijgen, die zie ik niet. Ik stemde altijd op de partij of persoon (niet altijd de lijsttrekker) waar ik het meeste vertrouwen (lees: minste wantrouwen) in had. Bij de komende verkiezingen neig ik vooralsnog blanco te stemmen. Stemrecht gebruikt, maar een “signaal” afgegeven dat ik niks heb met de huidige politiek.

14-08-20 11:53:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Je geeft daarmee inderdaad een signaal af, hoewel het natuurlijk zonde is van je stem :( En tja, als jullie, die in Nederland wonen het al niet meer weten dan weet ik het natuurlijk helemaal niet meer..

Bovendien heb ik hier een paar vrienden beloofd om mij verre van politiek en met name van partij-kiezen te houden. Zo gezegd, ik ben er té lang uit inmiddels en het is mij de onmin met deze vrienden niet waard.. Maar ik merk natuurlijk wél op, dat wel, dat neemt niemand mij af..

Ook jij heel erg bedankt voor je reactie! ok

.

Laatste edit 14-08-2020 11:56

14-08-20 14:15:53
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
De andere optie is stemmen op een praktisch kansloze protestpartij, waar bij elke verkiezingen toch weer enkele van opduiken. Zoveel jaar geleden, misschien komen ze straks weer, had je bijvoorbeeld de Piratenpartij waar je op kon stemmen. Daar zou ik dan op kunnen stemmen in plaats van blanco, maar dat is afwachten tot de definitieve kieslijsten.

Jij volgt duidelijk het nieuws in Nederland. Wat ik zie, of in elk geval welk gevoel ik erbij krijg, bij de laatste weken van de crisisaanpak, is dat elke partij (oppositie of regering) bezig is om zichzelf op de kaart te zetten (lees: elkaar vliegen af te vangen in het debat en perspraatjes) en niet zozeer met een daadwerkelijke aanpak. Zie de wirwar aan maatregelen, noodverordeningen, aanstaande noodwetten, eindeloos geroeptoeter van dingen die praktisch niet uitvoerbaar zijn, etc. In het begin vond ik de heer De Jonge het bijvoorbeeld prima doen met zijn voorkomen en besluiten met betrekking tot de crisis. Zijn uitverkiezing als aanstaande lijsttrekker vond ik gegrond. Maar ook hij maakte in het laatste debat een ketser van jewelste met de voorgestelde quarantaineplicht. Niet om de maatregel op zichzelf en of die goed is of niet, maar om de uitvoerbaarheid ervan. Een idee voorstellen is goed, maar met zoveel onzekerheid over de gevolgen het blind roepen en vervolgens om logische redenen terug te krabbelen, daar ben ik niet zo’n fan van. En zo zijn er nog meer van dat soort figuren, te veel als je het mij vraagt. Op een gegeven moment weet ik het dan ook echt niet meer. Dus mogen ze straks rekenen op een proteststem (dat betekent niet: ongeldig stemmen) of een blanco stem van mij. :ja

14-08-20 23:52:32
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@EruYagami: Ik had met @HoLaHu hier een langdurige discussie over: Ik vind maatregelen om de coronaverspreiding tegen te gaan prima, mits het zinvolle maatregelen zijn! En dat is precies wat ik mis:

Papieren maskers zijn belachelijk, kook maar eens wat met een masker op, je kunt gewoon ruiken wat je kookt, de moleculen gaan er dwars doorheen! Het Coronavirus is nog kleiner dan moleculen, die viruselementen lachen om zo'n masker! 1.5 meter afstand? Een nies kan zomaar 12 meter ver sproeien, ook door zo'n flutmasker heen! Tien dagen (zelfopgelegde) quarantaine? Baarlijke nonsens! Het virus kan wekenlang inactief in je lichaam aanwezig zijn.

Langzamerhand beginnen de mensen die het kunnen weten, (b.v. virologen), te beseffen dat het op dit moment pappen en nathouden is, er gaan ook al veel stemmen op die propageren dat bij een eventuele tweede golf de maatregelen op de schop moeten!

Wat weet zo'n Rutte c.s. er nou van? Dat zijn politici, geboren leugenaars, geen wetenschappers :nee

In tijden zoals deze moet men de aansturing van de maatschappelijke gezondheidszorg aan de geleerden overlaten, niet aan politici.. Vind ik...

.Laatste edit 15-08-2020 00:42

15-08-20 00:03:38
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@KhunAxe:
Quote:
Ik had met @HoLaHu hoer een langdurige discussie


Gaan we schelden? })

15-08-20 00:24:57
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Ik hoop dat het een typefout is...:P

15-08-20 00:26:13
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Ghehehe, ik weet het eigenlijk wel zeker!:ja

15-08-20 00:41:01
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Gaan we nog iets anders doen hier dan typo's opzoeken? 8O

Deze meid is een van mijn beste vriendinnen, die zou ik nooit voor zoiets uitmaken. Kun je zien wat een ellende dat geeft, er zijn wereldoorlogen uitgebroken over één spelfout! :ja

(Overigens heb ik de SPELFOUT inmiddels gecorrigeerd.. Ter verdediging, het was hier 04:45 toen ik het schreef, erg vroeg nog :P )

Laatste edit 15-08-2020 00:43

15-08-20 00:50:21
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
=============================================

15-08-20 01:01:48
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ik heb een bloedhekel aan pederasten, dus pedofielen die actief zijn.

Jaren geleden zag ik een echte clip waarin een vader de verkrachter van zijn zoon opwacht als die geboeid naar het gerechtsgebouw gebracht wordt.

*BAM* Hij schiet die klootzak zonder aarzelen door zijn hoofd en legt meteen daarna het wapen neer en geeft zich over. De pervert is op slag dood.

De vader ontving een 'suspended sentence' van 7 jaar. Dus hij werd wel veroordeeld maar hoefde de straf niet uit te zitten.

Dit heb ik dus vele jaren geleden gezien, puur toevallig vind ik zojuist op FB die video waarop te zien is dat hij die viezerik afknalt. Ik heb het meerdere keren gekeken en op mijn tijdlijn gepost, ik vind het geweldig! Ik zou graag die vader op een biertje willen trakteren!

En kom me niet aan met 'eigen rechter spelen mag niet'! Dat weet ik net zo goed als jij maar in dit soort gevallen maak ik een uitzondering!

Hieronder de video-URL, ingeval je geïnteresseerd bent. Maar wees gewaarschuwd! Niet geschikt voor gevoelige mensen!

Link

15-08-20 01:26:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Je zult deze reactie van mij wel verwachten: Ik ben het niet met je eens...
Ik vind pederasten ook het laagste van het laagste, maar om een geboeide man neer te schieten vind ik ook laag. Het recht zou hier echt zijn loop wel gehad hebben en gezien de straffen in Amerika voor pederasten niet misselijk zijn én gezien het feit dat dat soort mensen het in de gevangenis niet echt prettig hebben, om het zo maar te zeggen, heeft die vader het de man eigenlijk gemakkelijk gemaakt. Voor zijn rechtsgevoel zou hij hem beter 10 jaar of meer in de cel willen hebben. De gast had het daar veel slechter gehad dan in de eeuwige jachtvelden waar pa hem nou naartoe heeft gestuurd..

15-08-20 01:45:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Natuurlijk had ik een dergelijke reactie van je verwacht, en daar is niets mis mee hoor. We weten dat we in diverse dingen diametraal tegenover elkaar staan.

Wat jij denkelijk niet weet is dat er tegenwoordig in veel Amerikaanse gevangenissen speciale afdelingen zijn voor tuig als dit, kunnen ze lekker onder elkaar ervaringen uitwisselen en ze hoeven niet bang te zijn om gemolesteerd te worden. '

Nee, zelfs dat schuim heeft tegenwoordig nog maar weinig te vrezen in de bajes, helaas. Ik ben en blijf dan ook een voorstander van opruimen. Dat de viezerik geboeid was is totaal irrelevant! De vader had hem gegarandeerd ook door de kop geschoten als hij niet geboeid was geweest. Ik denk niet dat hij met blote handen een kogel kan tegenhouden.

En rechtsgevoel? Ik weet zeker dat de vader hier meer rechtsgevoel uit putte dan hij uit een gevangenisstraf zou hebben gedaan.

.

Laatste edit 15-08-2020 02:06

15-08-20 01:56:12
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Toch krijg ik geen warme gevoelens bij Pa, ik kan ook geen begrip voor hem opbrengen en ik vind dat hij er met 7 jaar voorwaardelijk ontiegelijk licht vanaf gekomen is.

15-08-20 02:02:31
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik wil niet cru zijn maar ik denk dat Pa vorstelijk maling heeft aan jouw gevoelens t.o.v. hem ;)

Hij had van mij een medaille mogen krijgen. Ik ken dus pederasten persoonlijk, jij ook? Ik hoop het niet, zonder uitzondering zijn het glibberige kwallen, slangen die eeuwig en altijd de onschuld-kaart trekken. Bah, écht walgelijke creaturen :r Ik kan er geen traan om laten, integendeel, door het doodschieten van dat sujet is de wereld een héél klein beetje beter geworden.

15-08-20 02:23:40
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Ach, ik lees net dat de vader, Gary Plauché, in 2014 op 68 jarige leeftijd aan een beroerte is overleden :(

Zijn zoon Jody heeft een boek geschreven over zijn kidnapping, verkrachting en het doodschieten van de dader door zijn vader. Toen Gary gearresteerd werd vroeg de politieofficier aan hem "Why Gary, why?". Het boek draagt deze titel.

Ik dacht overigens dat de kidnapper en verkrachter op slag dood was, maar het blijkt dat hij pas de volgende dag is overleden.

Voor de volledigheid: Dit is allemaal al lang geleden gebeurd hoor, in 1984, om precies te zijn, 36 jaar geleden.

15-08-20 08:31:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Voor mijn lieve maar vreselijk eigenwijze vriendin! Gewoon, om het even in perspectief te zetten ;)

afbeelding

15-08-20 10:12:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Update Bas van Wijk:

Eén van de vier verdachten die vastzitten voor het schietincident waarbij Bas van Wijk om het leven kwam, heeft bekend dat hij op Van Wijk heeft geschoten. Dat zegt het Openbaar Ministerie.

De bekentenis kwam naar voren in een verhoor. Er zitten vier mannen vast voor betrokkenheid bij het schietincident bij recreatiegebied De Oeverlanden bij Amsterdam. Zij blijven allemaal twee weken langer vastzitten.


Ik hoop met heel mijn hart dat er geen 'verzachtende omstandigheden' geaccepteerd zullen worden en dat de schutter lang, héél lang in de bajes zal moeten blijven! Wat mij betreft mag zijn leven ook kapot gemaakt worden, zoals hij het leven van die jongen in een ogenblik kapot maakte!

15-08-20 10:22:43
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
Niet om slachtoffers of nabestaanden tekort te doen, maar ik ben van de natuurlijke selectie. Of het nu Corona is of (Mexicaanse) griep of voorheen sars en mers, er zal altijd wel iets zijn waar een hoop mensen onder lijden. En als ik zelf ziek word, is dat brute pech. Ik zoek het niet expres op door naar allerlei feestjes ofzo te gaan, maar ik probeer het wel leefbaar te houden. Juist omdat ik anders knettergek word, ben ik al gauw na de eerste berichten een zogenaamde coronamijder geworden. Ik wil niet elke dag een bericht waar alleen de getallen van besmettingen of overlijdens zijn aangepast. Het komt en het gaat. Dingen waar ik dankzij de maatregelen last van heb, doe ik niet. Los van de lokale situatie in Indonesië, ik ga niet zomaar voor m’n lol tientallen uren in een vliegtuig naar Java of Bali zitten met zo’n ding voor m’n smoel. Ik stik dan levend. Afijn, nu stop ik met de ongein over de crisis.

15-08-20 10:30:54
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@EruYagami: Ach, ik praat er soms over omdat ook ik het merendeel van de opgelegde maatregelen ongelooflijk naïef en nutteloos vind.

Overigens ben ik er ook totaal niet mee bezig in mijn dagelijkse leven; Voordat ik de supermarkt inga doe ik zo'n ding voor omdat het moet maar zodra ik buiten ben gaat dat ding af. En daarmee houden mijn persoonlijke corona-tegenmaatregelen wel zo'n beetje op :P

Hier speelt het verder natuurlijk ook niet zo, in totaal nog geen 60 doden, zet dat af tegen 45 doden per dag in het verkeer en je beseft dat het peanuts is. Tenzij je zelf getroffen wordt natuurlijk. Maarja, zo je zegt, dat is dan brute pech ;)

.

Laatste edit 15-08-2020 10:32

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 38 39 40 [41] 42 43 44 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven