hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 70 71 72 [73] 74 75 76 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

02-12-20 18:09:08
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Dank je maar ik barst van de computer utilities, Ik meen zelfs dat je vanuit Chrome zelf al de cookies kunt wissen.

.

Laatste edit 02-12-2020 18:14

02-12-20 18:14:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Sjaak: Quote 'Edit Sjaak: Vanwege de veiligheid en je privacy heb ik het mailadres maar onleesbaar gemaakt, anders krijg je heel veel spam.'

Dat was een slordigheidje mijnerzijds, bedankt ok

03-12-20 09:53:56
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Questyn: Ik neem aan dat je GoT inmiddels binnen hebt? Ifso, geef me hier even een teken, Smash verzend wel een ontvangstbevestiging maar die kan ik niet lezen omdat dat aankomt op een tijdelijk geblokkeerd account.

Ik heb inmiddels ook alle drie de seizoenen van A Handmaid's Tale binnen. Ik heb ze geZIPt in één bestand van zo'n 32 GB, die komt dus ook via Smash naar je toe..

04-12-20 09:55:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Zo ik eerder schreef ben ik onlangs weer begonnen met het lezen van Terry Pratchett's onvolprezen serie: 'De Schijfwereld AKA The Discworld'*.

De serie bestaat uit 41 delen, de meeste delen zijn onder te verdelen in:
De Stadswacht
De Dood
De Tovenaars/Rinzwind, (Rincewind)
De Heksen
Feucht von Lippvacht
Tiffany & De Fiegels


En dan nog een zestal delen die zich weliswaar afspelen op De Schijfwereld maar afgeronde verhalen zijn die in willekeurige volgorde gelezen kunnen worden.

Dat kunnen de andere delen ook hoor, ik heb ze voordien 2x eerder in chronologische volgorde gelezen, maar deze keer, (hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer), lees ik ze in de aanbevolen volgorde. Eerlijk is eerlijk, het leest absoluut iets leuker weg omdat je nu een aantal delen over dezelfde persoon leest, dat schept een band, als je me begrijpt :P

Zo is de serie 'Tovenaars/Rinzwind' 8 delen lang, dus maak je de ontwikkeling van die Oelewapper Rinzwind de Mislukte Tovenaar van dichtbij mee ;)

Er zijn dus ook een aantal stand-alones, 6 in totaal en nadat ik de serie over De Dood had gelezen koos ik ervoor om 'Rollende Prenten' nogmaals te lezen. En ja, ik wist na een uurtje lezen weer waarom ik dit boek van Pratchett niet leuk vind, ik vind het eigenlijk zowat het zwakste deel uit zijn serie. Ik heb het wél uitgelezen en ben er net mee klaar. Dit is een boek dat ik i.i.g. echt nooit meer zal lezen! 3x is eigenlijk 3x teveel..

Wat wel een leuk momentje opleverde is dat wanneer Gaspaud, het hondje dat tegen wil en dank een held wordt, zijn eerdere vaardigheden zoals kunnen praten en kleuren zien verliest en weer terugvalt tot een gewone hond.. (Tja lieve lezers, 't is natuurlijk wél absurdistische fantasy).

'Rollende Prenten' is van 1990, 30 jaar geleden. Toen wisten wij niet beter dan dat honden alles in zwart-wit zien, dus de schrijver laat Gaspaud weer terugvallen naar zwart-wit. Wist hij veel dat jaren later onderzoek zou uitwijzen dat honden wel degelijk kleuren zien, enkel anders dan wij :)

Lang bestond de veronderstelling dat honden kleurenblind zijn. Men dacht dat een hond alleen zwart- en grijstinten kon waarnemen. Na diepgaand wetenschappelijk onderzoek zijn wetenschappers tot de conclusie gekomen dat dit niet strookt met de realiteit. Een hond kan kleuren zien. Vergeleken met mensen zien honden echter minder kleuren en worden kleuren minder intens waargenomen. Dat honden minder kleuren zien heeft te maken met de kleurcellen of kegeltjes in een hondenoog. Honden hebben slechts 2 soorten kegeltjes in hun ogen: blauw-gevoelige kegeltjes en geel-gevoelige kegeltjes.

De hond ziet als gevolg daarvan alles voornamelijk in de kleuren blauw en geel. De kleuren blauw en paars (violet) worden door de hond als blauw waargenomen. Rood wordt als grijs gezien. De kleuren: groen, geel en oranje wordt als geel gezien.


Zo, ik ben nu klaar met:
'De Tovenaars/Rinzwind'
'De Dood'
'De Stadswacht'
En nu dus ook 1 stand-alone uit.

Straks ga ik denk ik beginnen aan 'Heksen', een hernieuwde kennismaking met die ongelooflijke hilarische Heksen, Esmee Wedersmeer en Ootje Nack, (Granny Weatherwax & Gytta Nack). Ik hoop dat Ootje weer over stoute Egeltjes gaat zingen! :D

*De Schijfwereld, kinderboeken? Nee, vind ik niet, de humor in de boeken is vaak van een volwassen niveau, ofwel, als je nog maar een kind bent snap je er geen donder van :P

afbeelding

*Het is absurdistische fantasy, een geheel eigen stroming. Natuurlijk met tovenaars, heksen, draken, pratende honden en een kameel die een wiskundig genie is!! Al met al is het voor mij in ieder geval de leukste boekenreeks die ik in mijn leven gelezen heb! En geloof mij maar, ik heb écht veel gelezen, ik ben wat dat aangaat een boekenworm ;)

Fijne dag gewenst!

.Laatste edit 04-12-2020 09:59

05-12-20 15:13:13
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@KhunAxe: Hey ik heb nog helemaal niets binnen. Ik heb ook in mijn spam map gekeken, maar kan nietst vinden :[

05-12-20 23:28:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Questyn: Hmmm.. Dat is vreemd, ik zal het bestand nogmaals met Smash verzenden, ditmaal met mijn reserve email omdat mijn hoofd-emailadres geblokkeerd is omdat ik het wachtwoord vergeten ben.. Zou ongerelateerd moeten zijn, maar je weet nooit. Komt dus nogmaals, duurt ongeveer 1 dag!

Voor de volledigheid en duidelijkheid, jouw email is:

amm????mann@gmail.com?

.Laatste edit 05-12-2020 23:41

05-12-20 23:40:50
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Questyn: Ik heb GoT zonet nogmaals verzonden, is goed ontvangen door Smash die aangeeft dat hij over 4 uur een melding zal doen op jouw email. Ik hoor 't wel.

06-12-20 00:30:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Zeg, Bertje, hoe gaat het eigenlijk met die dikke teen van jou? Nou, leuk dat je het vraagt, ik hoop dat er licht aan het eind van de tunnel is!

Ruim 4 maanden geleden knipte ik per ongeluk in mijn grote teen, ik knipte diep maar omdat ik diabetes heb is mijn grote teen 100% gevoelloos, ik vermoed dat ik 'm zo van mijn voet zou kunnen snijden, zonder pijn 8O

Enfin, van een klein wondje ging het van lieverlee naar een grotere wond, een wond die maar niet wilde sluiten! Ik ben inmiddels aan mijn 4e verschillende regime antibiotica bezig en nu, voor het eerst, is de wond gesloten!! :jeej

De wondkorst begint langzaam aan uit te harden en daaronder is de zaak hopelijk aan het genezen.

Ik heb diverse antibiotica's genomen, (een klein fortuin heb ik er aan uitgegeven!) maar er was niet echt vooruitgang te zien. De wond werd niet groter, maar zeker ook niet kleiner en hij bleef 'nat'..

Zes dagen geleden ben ik aan een kuur Ranclav* begonnen en nu eindelijk, eindelijk begint de wond uit te drogen en te genezen. VIER maanden vette ellende, dankzij de enorm onderschatte ziekte, (want dat is het, laten we elkaar geen mietje noemen), die diabetes is.. Maar nu dan dus eindelijk is er echt progressie te zien in de genezing, eindelijk!

Hopelijk zet het herstel zich voort, ik heb dus ook al drie maanden niet kunnen trainen :( Ik begin weer uit te dijen..

Vandaag de 6e dag, doos is leeg maar ik ga zometeen naar de apotheek om er zes dagen bij te nemen. Ik denk (!!!) dat ik eindelijk de juiste medicijn heb gevonden!

*Ranclav is een combinatie van Amoxicilline en Clavulaanzuur; 875 mg Amoxilline en 125 mg Clavulaanzuur.

Amoxilline behoort tot de penicilline-antibiotica. Penicilline-antibiotica werken tegen infecties met bacteriën. Sommige bacteriën kunnen amoxicilline afbreken, zodat het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline. Amoxicilline met clavulaanzuur doodt daardoor meer soorten bacteriën dan amoxicilline alleen.

Artsen schrijven de combinatie voor bij infecties met bacteriën, zoals:

luchtweginfecties (longontsteking, acute bronchitis (ontsteking van een deel van de luchtwegen), middenoorontsteking, bijholteontsteking, keelpijn door keelontsteking); huidinfecties en infecties diep in de huid, zoals wondroos, eikelontsteking, infecties door bijtwonden en infecties van het nagelbed; blaasontsteking en nierbekkenontsteking; infecties in botten en gewrichten zoals beenmergontsteking.


.

Laatste edit 06-12-2020 00:40

06-12-20 00:38:31
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
kan je bij jullie gewoon zelf naar de apotheek voor antibiotica 8O
zo ja, is de kans dat je iets resistents kweekt dan niet groot 8O

06-12-20 00:47:49
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@botte bijl: Niet elke apotheek, maar die waar ik heenga wel. Die levert ook medicijnen die normaliter enkel op doktersrecept te leveren zijn. Maar ik heb dus wel degelijk mijzelf laten adviseren in diverse ziekenhuizen! Maar toen bleek dat die voorschriften niet hielpen ben ik zelf gaan dokteren, maar wel goed beslagen en doordacht!

Ik had een Nederlandse site gevonden met daarin adviezen aan artsen wat voor te schrijven bij dit soort infecties. Het eerste advies werkte niet, nu ben ik aan het tweede advies bezig en nu zie ik daadwerkelijk verbetering!

Ik gebruik de informatie van Antibiotica bij diabetische voet.

De vorige kuur was;

Ciprofloxacine (Ciproxin) 2 dd 750 mg + Clindamycine (Dalacin) 3 dd 600 mg.

Die heb ik zo'n 20 dagen gedaan maar werkte niet echt.Ik ben nu dus bezig met deze kuur:

Amoxicilline-clavulaanzuur (Augmentin) 3 dd 500/125 - 1000/250 mg.

En die schijnt wél aan te slaan.. Ik neem 2x daags Amoxilline-Clavulaanzuur 875-125, dus 2 gram per dag.

06-12-20 00:55:13
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@KhunAxe:
als je iets resistents oploopt, dan kun je altijd nog naar Georgië voor bacteriofagen 8)

06-12-20 01:05:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@botte bijl: Ik heb tot nu toe geen resistentie ontwikkeld, dat probeer ik ook te vermijden.

06-12-20 01:10:02
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@KhunAxe:
houden zo....

06-12-20 02:14:25
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.635
OTindex: 94.598
@KhunAxe: Jemig.... ik hoorde er niks meer over dus ik nam aan dat de zaak allang weer in orde was.
Want de vorige keer dat je het er over had leek het een heel stuk beter te gaan.
Nou, niet dus.
Toch akelig dat je het uiteindelijk zelf moet uitzoeken en dat er geen dokter is die gelijk de goede medicatie voorschrijft.
Je schijnt in dat land je eigen arts te moeten zijn.
Maar in ieder geval gelukkig dat er nu toch wél echt schot in de zaak zit.
Ik hoop dat het nu zeer binnenkort wél genezen zal zijn.
Het blíjft een gruwelverhaal!

06-12-20 03:36:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: De huidige kuur moet ik minstens 1 maand nemen, dus nu nog 25 dagen :P

06-12-20 21:11:33
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@KhunAxe: GoT is aan het downloaden. :jeej


Maar goed dat het beter gaat nu met je teen. Eindelijk dat de wond aan het sluiten is.
Houden zo nou hè ;)

06-12-20 23:05:48
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Questyn: Prima! Ik zal later vandaag of anders morgen je het eerste seizoen van de dienstmaagden toesturen ;)

07-12-20 09:32:17
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Voor degenen met wie ik ook op FB mee in contact sta: Ik kan al een aantal dagen niet op mijn FB-account inloggen omdat ik niet bij het wachtwoord kan komen :P

Ik ben wachtende op Google die mij een herstelwachtwoord moet gaan geven zodat ik weer op mijn hoofd-emailadres kan komen. Vandaaruit kan ik alles herstellen, maar Google neemt zijn tijd, het is inmiddels de 5e dag dat ik zit te wachten :( Anyway, mij gaat het goed, onder omstandigheden ;)

07-12-20 09:40:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.861
OTindex: 90.717
@KhunAxe: nog steeds... 8O

07-12-20 10:11:57
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Nou, de duvel zal het doen!! Nog geen tien minuten nadat ik het postte ontving ik bericht van Google met een toegangscode tot mijn belangrijkste emailadres, van daaruit heb ik alles weer op het spoor kunnen zetten :P

07-12-20 10:13:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.861
OTindex: 90.717

07-12-20 12:47:28
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.587
OTindex: 7.907
Quote @KhunAxe:
Zeg, Bertje, hoe gaat het eigenlijk met die dikke teen van jou? Nou, leuk dat je het vraagt, ik hoop dat er licht aan het eind van de tunnel is!
Als het een tunnel is, met licht aan het eind, heb je écht diep geknipt! 8O

07-12-20 12:58:56
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Niet zozeer diep geknipt maar zwaar in de aap gelogeerd! Zo ik al schreef, inmiddels zijn we zowat 4 maanden verder 8O

Ik heb zojuist de teen weer verzorgd, uitgewassen en jodium erop gedaan. Ik ga zo te bed, even lezen en dan slapen, dus ik laat de wond onbedekt, dat is goed want dan kan de zuurstof meehelpen de wond te drogen. Ik moet zeggen dat het er inmiddels wat beter uit begint te zien, ik vermoed dat ik eindelijk een antibiotica heb gevonden die écht helpt en niet alleen maar een status quo levert..

Dus inderdaad, die pokketunnel is inmiddels 4 maanden lang :P

07-12-20 13:30:21
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.248
OTindex: 53.455
@KhunAxe: Gas op die lollie en beterschap.

07-12-20 13:48:43
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Sjaak: ok Thanks..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 70 71 72 [73] 74 75 76 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven