hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 73 74 75 [76] 77 78 79 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

22-12-20 00:28:45
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Emmo: Ik was postbezorger, geen krantenbezorger...:D Maar om je vraag te beantwoorden: Ik zou er de humor wel van in hebben gezien en waarschijnlijk een advertentie van Christine Le Duc binnen hebben gegooid, met een aanbieding voor een Tarzan of zoiets...:P
Met een verklarend briefje erbij, uiteraard..Of ik zou aangebeld hebben...Niet dat zoiets bij mijn leidinggevende terecht kwam, want die had geen gevoel voor humor...Ik verdenk zijn moeder ervan dat ze ooit een verhouding met een Duitser heeft gehad..:P

Laatste edit 22-12-2020 00:31

22-12-20 08:22:07
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
@HoLaHu: :P

Waar komt toch dat idee vandaan dat Duitsers geen humor zouden hebben?

22-12-20 09:20:19
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Is ook onzin hoor, hetzelfde als zeggen dat Belgen dom en Nederlanders gierig zijn.. Natuurlijk heb je die erbij, maar dat wil niet zeggen dat het hele volk zo is :P

22-12-20 09:22:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300

22-12-20 09:26:59
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik volg een Noorse serie, 'Norsemen', hartstikke leuk! :ja Vreselijk onderkoelde humor, leuke dialogen en op zijn tijd wordt er wat gevochten, uiteindelijk zijn het natuurlijk Noordmannen :)

Maar om nou direct aan leuk en grappig te denken bij een Noorse serie? Nee dat niet, maar hij is écht leuk :ja

afbeelding

.

Laatste edit 22-12-2020 09:38

22-12-20 09:30:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
@KhunAxe: #ok leuke verrassing, als je zoiets vindt !!

23-12-20 02:12:34
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Officieel zijn er nu wereldwijd meer dan 1 miljoen mensen overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting. Dat blijkt uit de cijfers van de Johns Hopkins University, die de wereldwijde coronacijfers nauwgezet verzamelt. Maar het werkelijke aantal overlijdens ligt wellicht nog veel hoger. 23 miljoen mensen zijn officieel genezen van COVID-19.

afbeelding

Voorlopig maken hart- en vaatziekten, zoals een beroerte of hartstilstand, nog altijd de meeste dodelijke slachtoffers: zo'n 18 miljoen overlijdens per jaar over de hele wereld. Elk jaar sterven nog eens bijna 10 miljoen mensen aan kanker. Ook andere aandoeningen zoals diabetes, dementie en diarree maken meer dodelijke slachtoffers dan corona.


23-12-20 03:05:33
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Over Joe Biden en Baba Vanga

In de periode 1911-1996 leefde er in Bulgarije een vrouw, Vangelija Pandeva Goesjterova, die bekend stond onder de naam Baba Vanga. Nadat zij als meisje van 12 in een zandstorm haar gezichtsvermogen had verloren, begon zij paranormale vermogens te ontwikkelen. Zij genoot als helderziende grote bekendheid en een groot aantal van haar voorspellingen is ook inderdaad uitgekomen. Zelf sta ik nogal sceptisch ten opzichte van dit soort voorspellingen. Die zijn vaak erg cryptisch geformuleerd en er is vaak heel veel welwillende interpretatie voor nodig om te kunnen concluderen dat ze zijn uitgekomen. Aan de andere kant is deze mevrouw destijds door een groot aantal deskundigen onderzocht en daarbij is gebleken dat zij wel degelijk paranormaal begaafd was. Baba Vanga voorspelde o.a. de kernramp van Tsjernobyl, het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, de eerste Afro-Amerikaanse president van de Verenigde Staten, de aanslagen van 11 september 2001, de tsunami van tweede Kerstdag 2004, de opkomst van ISIS en de Brexit. Af en toe zat zij er met haar voorspellingen ook wel eens naast; zo zou er volgens haar tussen 2010 en 2014 een Derde Wereldoorlog geweest moeten zijn, maar die voorspelling is gelukkig niet uitgekomen. Ach, een wereldoorlogje meer of minder, daar moet je niet te moeilijk over gaan doen, zo kan ik niet nalaten om schamper op te merken. Maar nu heeft Baba Vanga ook een voorspelling gedaan over de 45ste president van de Verenigde Staten. Die zou een mysterieuze ziekte krijgen waardoor hij doof zou worden en een hersentumor zou krijgen. Op het eerste gezicht lijkt het of ook deze voorspelling niet is uitgekomen. De 45ste president van de Verenigde Staten, Donald Trump, heeft weliswaar het coronavirus opgelopen, maar hij is niet doof geworden en hij heeft zeker geen hersentumor. Hij is immers in het ziekenhuis heel uitgebreid medisch onderzocht en daarbij is van een hersentumor niets gebleken. Je kunt nog wel zeggen dat het coronavirus een mysterieuze ziekte is, maar in samenhang gezien met doofheid en hersentumor is in de voorspelling duidelijk bedoeld dat er sprake zou zijn van een ziekte met zeer ernstige lichamelijke gevolgen. En dan klopt het niet, want Trump is wel even heel ziek geweest, maar weer heel snel genezen.
Op het eerste gezicht zou je dus zeggen dat ook deze voorspelling niet is uitgekomen. Maar dit keer ben ik daar toch iets voorzichtiger in. Ik wijs erop dat je de presidenten op twee manieren kunt tellen. Als een president na zijn ambtstermijn opnieuw als president wordt herkozen, blijft hij in de lijst van presidenten op dezelfde plaats staan. Zo werd Obama de 44ste president toen hij voor de eerste keer werd gekozen, en na zijn herverkiezing bleef hij op plek 44 staan. Maar dat is anders als een president direct na zijn ambtstermijn niet herkozen wordt, maar pas in een later stadium weer voor de tweede keer als president wordt gekozen. In de negentiende eeuw is dat een keer gebeurd. De Democraat Grover Cleveland was in de periode 1885-1889 de 22ste president. Hij verloor daarna de verkiezingen en na hem werd de Republikein Benjamin Harrison de 23ste president. Maar in de periode 1893-1897 was Cleveland opnieuw de president van de Verenigde Staten, en hij staat dan opnieuw in de lijst van presidenten en dit keer op de 24ste plaats. Maar eigenlijk is dat een dubbeltelling. Zijin opvolger kreeg toen nummer 25, maar die was in feite maar de 24ste president. En dan hebben alle volgende presidenten een te hoog nummer in de ranglijst. In dat geval is niet Donald Trump, maar Joe Biden de 45ste president van de Verenigde Staten. Er zijn maar 24 eerdere presidenten geweest, vanwege de dubbeltelling van Grover Cleveland.
Joe Biden werd in februari 1988 met ernstige nekpijn opgenomen in het Walter Reed Army Medical Center, waar hij werd geopereerd aan een intercraniaal aneurysma in zijn hersenen. Een tweede hersenoperatie volgde in mei 1988. In totaal was Biden, die destijds senator was, als gevolg van deze operaties zeven maanden niet in de Senaat aanwezig. Biden heeft ook een zoon gehad, Beau Biden (1969-2015), die aan een hersentumor is overleden. Met een leeftijd van 78 jaar is Joe Biden bij zijn aantreden de oudste president die de Verenigde Staten ooit gehad hebben en het internet staat vol met video’s van fragmenten waarin Biden zich verspreekt of waarin hij zelfs duidelijk wartaal uitkraamt. En die opnamen dateren niet uit 1988, toen hij aan zijn hersenen werd geopereerd, maar die zijn van veel recenter datum. Biden heeft geweigerd om zijn medische gegevens aan de openbaarheid prijs te geven. Hij is nu al hardhorend en draagt een gehoorapparaat. Niels Bohr zei al dat voorspellingen altijd moeilijk zijn, vooral als ze de toekomst betreffen. Maar ik geef Baba Vanga nog een tweede kans.

23-12-20 03:08:31
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Correctie: Er zijn maar 44 eerdere presidenten dan Joe Biden geweest.

23-12-20 04:15:59
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@De Paus:
met die hersentumor en doofheid doelde zij mogelijk op bepaald gedrag van Trump, cryptisch als de boodschappen vaak zijn....

23-12-20 12:43:21
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
botte bijl: Als voorspellingen heel cryptisch geformuleerd zijn, kun je met een beetje goede wil later altijd wel zeggen dat ze zijn uitgekomen. We noemen dat een regressieve redenering, je redeneert dan naar een bij voorbaat vaststaand resultaat toe. Dat vind ik dus grote onzin.

Maar anders dan bijvoorbeeld Nostradamus, die al zijn voorspellingen heel cryptisch en vaag formuleerde, was deze Baba Vanga juist heel concreet. Doofheid en hersentumor zijn heel concrete begrippen. En wat je verder van Trump mag denken, hij is niet doof en hij heeft geen hersentumor.
Maar hersentumor is wel een erfelijke ziekte en er is al een zoon van Biden die daar aan is gestorven. En Biden is twee maal aan zijn hersenen geopereerd en hij is nu al hardhorend. Tegen het coronavirus is Joe Biden al ingeënt, maar de kans dat iemand van 78 een ernstige ziekte krijgt is vrij groot. Alles wijst erop dat deze voorspelling heel precies gaat uitkomen. Maar je moet de presidenten dan wel op de juiste wijze tellen.

23-12-20 12:52:11
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Dit is wat er over de erfelijkheid van kanker op het internet staat.
Oorzaken:
Kanker ontstaat door verschillende oorzaken. Bijvoorbeeld door roken, te veel zonlicht of schadelijke stoffen.

Bij 5% van de mensen met kanker, is een erfelijke aanleg de belangrijkste oorzaak. Zij hebben een afwijking in een gen waardoor de kans op één bepaalde vorm van kanker veel groter is. Of ze hebben kans op een bepaalde combinatie van kankersoorten. Niet iedereen met zo’n erfelijke aanleg voor kanker, krijgt kanker. Het kan dan lijken alsof de ziekte een generatie heeft overgeslagen.

Soms komt in een familie kanker vaak en op jonge leeftijd voor, terwijl er geen afwijking in de genen (mutatie) gevonden is. Misschien is er een groter risico op kanker in de familie, vooral voor ouders, broers, zussen en kinderen. Dit noemen we familiaire aanleg voor kanker. Je kunt niet onderzoeken of iemand de aanleg heeft, omdat er geen mutatie is die deze kanker veroorzaakt.

Soorten (aanleg voor) kanker
Soms is er een bepaalde combinatie van soorten kanker in een familie. Dat kan bijvoorbeeld bij een erfelijk (tumor)syndroom. Hierbij kunnen ook goedaardige tumoren ontstaan.

Bij een erfelijke aanleg voor kanker komt de kanker vaak ook op jongere leeftijd dan niet-erfelijke kanker. Dit kan dan ook reden zijn voor voorspellend DNA-onderzoek.

24-12-20 10:44:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Wan's grootmoeder is vandaag 99 jaar geworden! Ze leeft (min of meer zelfstandig) bij Wan's ouders. Als ze de 100 haalt geeft de familie een knalfeest..

afbeelding

24-12-20 11:01:12
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Eerder vandaag genoten van 'De Vier Jaargetijden' van Vivaldi, met als 1ste violiste de geweldige Janine Jansen.. Prachtig!!

Vivaldi - De Vier Jaargetijden

24-12-20 11:01:24
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@KhunAxe: Gefeliciteerd! :D

Van mijn 30 ooms en tantes (aangetrouwden meegerekend) leeft er nog één, en die is vorige week ook 99 geworden.

Ow, Janine Jansen! ok
Ik vind ook haar The Lark Ascending van Ralph Vaughn Williams briljant, zoals hier in de Royal Albert Hall. Wegdromen met een goede koptelefoon...
.

Laatste edit 24-12-2020 11:08

24-12-20 11:07:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Mooi toch? Ik denk niet dat ik het zal halen :nee Ik mag in mijn handjes knijpen als ik boven de 70 zal uitkomen. Niet enkel in verband met mijn eigen sores, maar in mijn familie wordt men niet oud, mijn ouders waren beiden 63.. Slechte genen vrees ik :P

24-12-20 11:19:00
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
@KhunAxe: Mijn moeder werd 99 jaar en 6 maanden.
Als je de tijd meerekent dat ze nog niet geboren was maar wél springlevend in de buik van mijn oma, dan heeft ze de 100 jaar ruimschoots gehaald.
Haar zussen kwamen ook tot ver in de 90.
Maar ja, die hadden dan ook géén diabetes met overgewicht....

24-12-20 11:40:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Met name diabetes wordt door heel veel mensen onderschat, sommigen noemen het zelfs een 'aandoening' i.p.v. een ziekte..

Ook anno nu sterven er dagelijks mensen aan de gevolgen van diabetes. Ik ben in sommige dingen tamelijk laks, eerlijk gezegd, maar mijn diabetesmedicatie sla ik never nooit over!

Enkele jaren geleden is de vrouw van een vriend van mij overleden aan diabetes, ze was pas 44 jaar.. Nou, zoiets drukt je wel met je neus op de feiten!

24-12-20 11:49:22
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
@KhunAxe: Ik kreeg gisteren van mijn huisarts geweldig goed bericht over mijn laatste bloedonderzoek. Nuchter glucose was prachtig, HbA1c flink gedaald. Mooi zo. Ik doe dan ook flink mijn best de laatste tijd.

24-12-20 12:07:46
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: *) Heel goed van je!!! ok Ikzelf ben nu nadrukkelijk erg bezig met mijn teen, maar ik neem wet trouw al mijn medicijnen in!!

24-12-20 12:11:58
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
@KhunAxe: Ja, hoe is het daar nu mee? Zit er al verbetering in? Gaat het nu weer de goede kant uit?
Ik moet je zeggen dat jouw gruwelijke ervaring mij heeft geïnspireerd om de teugels hier eens flink aan te trekken.
Mijn gewicht is ook gezakt naar niet zo spectaculair als mijn bloedsuiker. Nou ja, die is eigenlijk het belangrijkste.

Laatste edit 24-12-2020 12:12

24-12-20 13:51:45
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik zit inmiddels op de 15e dag met de antibiotica en ik moet zeggen dat ik voor het eerst in lange tijd progressie zie! De wond begint goed droog te worden, er is nauwelijks nog vochtafscheiding van de wond! ok Ik moet nog ongeveer 2 weken doorgaan maar zie het positief in! Ik zal Wan morgen vragen wat foto's te maken..

24-12-20 14:34:00
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.476
OTindex: 94.227
@KhunAxe: Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Want hoe lang duurt de ellende nu al?

25-12-20 02:13:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik ben op 12 september aan mijn oog geopereerd, toen zat er al een ontsteking in mijn bloed, van die teen.. Dus ik schat dat het medio augustus allemaal begonnen is, vier maanden, op z'n minst...

25-12-20 11:08:57
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
1ste Kerstdag 2020, en ik ben vanochtend wakker geworden en voelde mijzelf naar, niet senang :nee

Gerommel in maag en darmen en een fikse diarree. Het is nu 5 uur in de namiddag en zoetjes aan voel ik mezelf iets beter.. Doet me denken aan een Kerstdag, oh, zeker 30 jaar geleden: Ik was werkelijk zo ziek als een hond, zat zowat de hele dag op de wc en had een bak in mijn handen ingeval ik moest overgeven..

Beuh, weinig leuke herinneringen aan de Kerstdagen..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 73 74 75 [76] 77 78 79 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven