hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 69 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

21-04-21 11:07:36
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Je kunt in elk geval niet meer van jezelf zeggen dat je een goed hart hebt.'

Had ik toevallig een mondvol koffie gehad dan was die over mijn keyboard gesproeid!! _O- :D

Geweldig!! Die hou ik er in!

@Emmo: Ach, stoere zeeman! Kom hier, dan geef ik je een lekkere natte klapzoen, boven op je bakkes!! (L)

afbeelding

@Mamsie: Toch heel lief dat je het onder de aandacht wilde brengen *)


21-04-21 12:37:59
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
@KhunAxe: Trouwens een gouden tip van je, die Ceylonkaneel. Wat een lekker spul is dat! Veel minder scherp dan die goedkope Chinese variant.
Ik lunch nu met skyr, verse aardbeien, gemengde noten en een handje ongezoete granola. Een halve theelepel Ceylonkaneel maakt het helemaal af.

Leuk, om bij de specificaties als waarschuwing tegen te komen dat het je bloedsuikerspiegel verlaagt.

Laatste edit 21-04-2021 12:40

21-04-21 12:45:23
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: My pleasure. Ikzelf zweer erbij, elke dag een flinke theelepel in mijn havermoutpap :ja

Hoewel mijn bloedsuikerspiegel niet significant is gedaald is hij i.i.g. niet gestegen, dat zal ik dan maar als winst beschouwen.

Smakelijk, of moge het wel bekomen, net wat van toepassing is ;)


21-04-21 12:50:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Waarover spraken zij?

'Kaneel remt de groei van schimmels en bacteriën
Het hoofdbestanddeel van kaneel is kaneelaldehyde. Dit geeft kaneel niet alleen de bekende smaak en geur, maar remt ook de groei van bepaalde schimmels en bacteriën. Zo kan het eten van kaneel bijvoorbeeld helpen bij de behandeling van de schimmelziekte Candida en werkt ook het gebruiken van kaneelolie schimmeldodend.

Kaneel werkt ontstekingsremmend

Kaneel zit vol met polyfenolen. Dit zijn antioxidanten die uw lichaam beschermen tegen bacteriën en infecties die ontstekingen veroorzaken. Kaneel helpt zelfs beschadigde cellen herstellen, doordat het enzymen activeert die cel-herstel versnellen. Ook kan kaneel verlichtend werken bij jeuk.

Kaneel helpt tegen een slechte adem

Een slechte adem ontstaat in veel gevallen doordat de bacteriën in uw mond uit balans zijn. Uit onderzoek is gebleken dat dagelijks gorgelen met een mengsel van water, kaneel en honing de slechte bacteriën uit uw mond kan houden. Ook dit heeft te maken met de antibacteriële werking van de specerij.

Kaneel verkleint het risico op hart- en vaatziekten

Uit onderzoek blijkt dat kaneel het cholesterol kan verlagen. 120 milligram per dag maakt al verschil. Verder verlaagt kaneel de bloeddruk en is aangetoond dat het positieve effecten heeft op mensen met diabetes type 2. Dit komt omdat het er voor zorgt dat de bloedglucosewaarden dalen.

Kaneel helpt de spijsvertering

Als laatste stimuleert kaneel de doorbloeding van het spijsverteringsstelsel. Ook maakt uw lichaam meer spijsverteringssappen aan wanneer u regelmatig kaneel eet. Deze sappen helpen bij het verteren van moeilijk verteerbaar eten en gaan brandend maagzuur tegen.



21-04-21 13:12:01
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
Kijk eens aan, voor elck wat wils. Cholesterol verlagen en spijsvertering stimuleren kan ik goed gebruiken.

22-04-21 01:52:32
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: En het is lekker! Ook dat is dan mooi meegenomen ;)

22-04-21 05:42:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
lees net op FB, (waar ik de vraag gepost heb wie een betaalbaar ziekenhuis in Thailand weet), dat iemand heeft gereplied: 'Hua Hin, zo'n 400 km van hier: Coronary Angioplasty: 80K (2100 euro)

8O Ik heb verdere info opgevraagd omdat ik wil weten hoeveel stents enz.. Geplaatst kunnen worden voor dat geld maar er begint inmiddels toch een beetje hoop te gloren! Hetzij in Thailand of anders dan maar in godsnaam in India.. (iemand suggereerde Sri Lanka, kan ik eventueel mooi combineren met de aanschaf van Ceylonkaneel :D )

Alles beter dan bij de pakken neerzitten en wachten op the reaper..

Dankzij de ontzettend gulle gave van mijn vriend ben ik verzekerd van 100K, donaties t.n.t. hebben eveneens het leuke bedrag van 32K opgeleverd. Zelf kan ik de komende maanden ook proberen het e.e.a. opzij te zetten dus realistisch gesproken zou ik op een budget van minstens 150K kunnen rekenen (ongeveer 4000 euro). Dat zou doable moeten zijn. Ik hou je op de hoogte, (en mocht je daar geen interesse in hebben dan stel ik voor dat je mijn blog voorlopig vermijdt want ik zal het er nog vaak over hebben vrees ik ;)

.Laatste edit 22-04-2021 05:54

22-04-21 06:02:47
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Waar heb ik het elk keer over? Sinds kort weet ik eindelijk welke ingreep ik nodig blijk te hebben: Coronaire angioplastiek, ofwel 'dotteren'

Met dotteren wordt de vernauwing in de kransslagader opgerekt met een soort ballonnetje. Daardoor kan er weer voldoende bloed doorheen stromen. Meestal wordt er ook een stent geplaatst. Een stent is een soort veertje, zoals die in een balpen, dat de vaatwand ondersteunt.

afbeelding

In principe is het geen erg ingrijpende behandeling, het wordt even vaak gedaan als bijvoorbeeld een staaroperatie. De behandeling wordt uitgevoerd door een cardioloog.

Het probleem waar ik op dit moment tegenaan loop is dat 'mijn' ziekenhuis ontzettend duur blijkt te zijn, men spreekt over een bedrag van 300.000 Bath, zeg 8000 euro 8O

Dus ik ben naarstig op zoek naar betaalbare alternatieven, hetzij in Thailand zelf, hetzij in het buitenland zoals Sri Lanka of India.

Mijn doel is om begin september ergens onder het mes te gaan, dat geeft mij ruim 4 maanden om het e.e.a. goed uit te zoeken en te boeken..

Laatste edit 22-04-2021 06:03

22-04-21 07:19:00
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

22-04-21 07:34:15
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken!! *)

22-04-21 07:39:36
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@yes_my_dear: Ik ben sinds gisteren dermate druk bezig met het zoeken naar alternatieve ziekenhuizen hier en in het buitenland dat ik er tureluurs van ben geworden.. Ik neem even en paar dagen gas terug, even op adem komen ;)

Maar inderdaad, ik heb inmiddels redelijk goede hoop dat het gaat lukken ;)

25-04-21 11:48:30
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

25-04-21 20:09:36
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Geweldige foto's!!

25-04-21 20:36:58
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
Kom op kale bats.. .je komt er weer bovenop!!!

26-04-21 07:44:55
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Jura6: :D Tuurlijk :P

26-04-21 07:46:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Daarnet gepost op FB, sorry, is in Engels, zoals gebruikelijk als ik daar post.

Okay, I think it's time to clear up a persistent, returning misunderstanding:

I need an Angioplasty procedure to fix up my heart. It's also known as 'dottering'. Not sure if I need 1 or more stents, this is usually decided during the procedure.

Some people ask me every time why I don't go back to The Netherlands to get it done for free, afterall I'm Dutch?? Well, if only!

I left The Netherlands in 2007 so I'm gone since some 14 years and I am NOT a registered citizen of The Netherlands!! Yes, I'm Dutch and in time I will hopefully receive an elderly-pension when I turn 67, all true. But I am NOT automatically entitled to medical assistance in The Netherlands!
For that I will have to jump through many, many hoops:

I will need to go back to The Netherlands and register myself again as a citizen, for that I will need a valid address in Holland. Sure, I can ask my sister, but what will be the consequences for her? Will she be seen as a landlady and get taxed for it?
Then I need to apply for health insurance. Meaning that I will be examined thoroughly by several doctors. What will they find? Well, diabetes, high cholesterol, high blood-pressure and on top of that a fucked up heart..
I know, I'm taking medication for all those issues, but I do have them! Not only that, but the whole procedure to go back to Holland, find a place to stay, try to get an insurance and finally getting an angioplasty will take at least many, many months, maybe even up to one year..

So IF they approve a health Insurance it will be an insurance in the highest class, financially. Probably it will 'eat' somewhat my whole pension, so where do I live from? Lastly, when you live at least two years outside The Netherlands, being a Dutchie, you don't have to pay taxes anymore over your income, with the exception of payroll tax, which is not too bad. I pay to this day payroll taxes over my disability pension.

However! The moment I register myself again as a Dutchman living in The Netherlands I will be again fully taxable, so not only payroll tax but also income tax. That will stay with me for the next two years after I left The Netherlands to go back to Thailand, or wherever I go.

So people, please stop asking or advising me to go to The Netherlands, that is not an option for me.. What I'm doing at the moment is checking here in Thailand and other countries such as India where I can get the procedure done without being ripped off.. The hospital in Chantaburi says that it will cost me some 300.000 THB (8000 euro), after first saying it would cost 200.000 THB, they upped 100.000 THB in a jiffy! Anyway, way too expensive!! I found already cheaper hospitals, especially a hospital in Hua Hin and one in Surat Thani are promising.

June 29 I need to go back to the hospital in Chantaburi, I will ask them to hand over all my medical files and with them in my hand I will look for a more reasonable hospital. I'm not giving up!! Hopefully I can get my heart repaired sometime in August.. But not in my home country.. And not in that very expensive Chantaburi hospital....


afbeelding

.Laatste edit 26-04-2021 08:14

27-04-21 14:47:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Net BP gemeten: 98/56 pulse: 71

Ik moet denk ik een beetje oppassen dat mijn bloeddruk niet té laag gaat worden, dat is natuurlijk ook niet goed :nee
Laatste edit 27-04-2021 14:52

27-04-21 16:25:37
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@KhunAxe: 98/56 is wel erg laag. 130/70 zou meer in de buurt komen van normaal.

28-04-21 22:10:53
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
Sorry dat ik hiervoor je blog gebruik maar weet jij wat er met onze lokale badeend is gebeurt? Waar is Stora gebleven? Niets ernstig toch hoop ik?

28-04-21 22:24:02
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
@Jura6, zie mail.

29-04-21 02:51:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Jura6: Geen probleem hoor, over Stora; Godzijdank is die vogel gevlogen! I say: Good Riddance!! (6)

Laatste edit 29-04-2021 03:18

29-04-21 03:37:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.719
OTindex: 90.299
Quote @KhunAxe:
Good Riddance!! (6)
achossie

RIP @stora..
of we hem hier ooit nog terugzien?

Laatste edit 29-04-2021 04:18

29-04-21 04:35:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ach, ik had niet de pest aan hem, zeker niet, maar missen doe ik 'm nou ook weer niet. Net als zoveel anderen is hij hier verdwenen, het zij zo..

30-04-21 10:34:16
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Corona bereikt Khao Khitchakut!
(Van onze correspondent ter plaatse)

Het Covidspook heeft uiteindelijk ook toegeslagen in de landelijke gemeenschap Khao Kitchakut, gelegen in de Zuid-Oostelijke Thaise provincie Chantaburi..

De afgelopen dagen zijn twee inwoners van Kitchakut overleden aan een Covid-19 besmetting, ook wel bekend als het Coronavirus. Toen ik vanochtend door Kitchakut reed op weg naar Chantaburi viel het mij op dat er meer polite op de been was dan ik in de voorgaande twee jaar bij elkaar gezien heb.

afbeelding

Desgevraagd werd mij verteld dat indien je staande gehouden wordt omdat je geen mondkapje draagt je een boete van €160,00 krijgt, per direct te betalen . Ook wordt er een foto van je genomen en bij een tweede keer wordt de boete €265,00 en voor de écht hardleerse mensen die voor een derde keer betrapt wordt staat er een boete van maar liefst €530,00 te wachten!!

Dit zijn voor Thaise begrippen enorm hoge bedragen, geen wonder dat iedereen braaf een mondkapje draagt. Ook uw correspondent ter plaatse! Hij gelooft niet in de effectiviteit van mondkapjes maar heeft geen zin om beboet te worden.

Ook Bangkok en andere grote steden zuchten momenteel onder een haast algemene lockdown, het lijkt er op dat Thailand deze keer niet verschoont blijft van de Covid-pandemie..

Normaliter worden overledenen soms wel 5 tot 6 dagen opgebaard alvorens gecremeerd te worden. Nu worden Covid-slachtoffers indien mogelijk de dag van overlijden gecremeerd.

Uw correspondent ter plekke heeft spontaan besloten om voorlopig zo veel mogelijk thuis te blijven, met een slecht hart kan Covid-19 besmetting nét genoeg zijn om hem over het randje te werken 8O

Verder streeknieuws: Uw correspondent heeft vandaag voor het eerst met smaak de immens populaire stinkvrucht Doerian gegeten! Hij vond het lekker!! 8O Zo zie je maar weer, (bijna) alles went, zelfs Doerian :P

afbeelding

01-05-21 13:00:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
En weer heeft een WMR-lid diep in de buidel getast en maar liefst 100 euro gedoneerd!! Deze keer met de hulp van een ander lid die zo ontzettend vriendelijk was om het via zijn creditcard te regelen..Ik ben jullie zeer dankbaar, evenals al die andere mensen die hun hart hebben laten spreken en mij op weg helpen. De totale opbrengst van de GFM is gestegen tot maar liefst 1035 euro!!

Niet genoeg, maar ik spaar zelf ook natuurlijk en een goede vriend heeft toegezegd flink bij te zullen springen! Dus het komt steeds dichterbij, dankzij al die lieve mensen hier en elders.. *)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven