hr
jaargang -24 - laatste artikel 22-4 18:00 - 76015 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 40 41 42 [43] 44 45 46 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

18-01-07 20:47:17
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
*zucht* ik geef het op man, om dit allemaal te weerleggen duurt me te lang want i kmoet nu kappen:| Misschien morgen als we niet te ver zijn gevorderd in dit topic;)

18-01-07 20:52:49
nietmeer
Waaruit dus gewoon blijkt dat dieren zich ontwikkelen, en inderdaad zijn er foute veronderstellingen gemaakt omtrent vanuit welk dier je voorbeelden zich hebben ontwikkeld, ze hebben zich toch vanuit een ander dier ontwikkeld, overduidelijk en geloofwaardig.

18-01-07 20:53:18
nietmeer
Alweerdood, je hoeft niets te weerleggen, als je er maar in gelooft dan is het waar.

18-01-07 20:54:31
nietmeer
Inderdaad Kpuc, ik snap niet wat evertwinter met deze voorbeelden wilt bereiken, voor mij zijn het juist bewijzen vóór de evolutietheorie, en niet tegen.

18-01-07 20:56:08
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Er waren miljoenen jaren volgens mij gewoon verschillende soorten organismen, Warm bloedig en koud bloedig, hieruit zijn dus de verschillende diersoorten, waaronder de mens, onstaan. Naar mijn mening.

18-01-07 20:56:19
nietmeer
Jups, Darwin was zo gek nog niet 8)

18-01-07 21:16:35
nietmeer
Zelfs Peijnenburg hangt de evolutie aan, happen naar t koekje? 8)

18-01-07 22:02:23
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Kpuc:
Alweerdood, je hoeft niets te weerleggen, als je er maar in gelooft dan is het waar.

Dus DAT is wetenschap... Aaaaah!!

18-01-07 22:04:31
nietmeer
Nee, dat is jou idee om iets te willen weerleggen Evert, vandaar dat ik je op deze manier iets probeer duidelijk te maken. Jij gelooft in God dus is het waar voor jou, ik geloof in de evolutie, en ook nog eens in mijn gezond verstand waarin geen plaats is voor iets ongrijpbaars en wazigs.

18-01-07 22:06:36
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Ik verheug me op morgen:D(6):P

(ben nog ff snel achter de pc gekropen:P)

18-01-07 22:08:10
evertwinter
Senior lid

S
Quote Kpuc:
Nee, dat is jou idee om iets te willen weerleggen Evert, vandaar dat ik je op deze manier iets probeer duidelijk te maken. Jij gelooft in God dus is het waar voor jou, ik geloof in de evolutie, en ook nog eens in mijn gezond verstand waarin geen plaats is voor iets ongrijpbaars en wazigs.

Dus toch geen evolutietheorie??? Want dat lijkt me overduidelijk weerlegd... Maar idd, voor mij is het waar dat God bestaat, alleen is dat niet wetenschappelijk. Ik zal ook nooit zeggen dat dat wel zo is. Wat wel gezegd wordt is dat de evolutietheorie wetenschappelijk bewezen is... Vandaar al die verschillen... Vandaar dat er geen primitiever diersoort is gevonden, vandaar dat er dieren zijn die uit 2 dieren ge-evolueerd zijn, vandaar dat er dieren uit verschillende tijdperken in 1 massagraf liggen... Ja, de evolutietheorie is echt overduidelijk bewezen... Niet dus!

18-01-07 22:11:16
nietmeer
Denk nu eens met je gezond verstand na ipv met je gelijk willen hebben. Tuurlijk wel een evolutietheorie, of die wetenschappelijk is boeit me niet, ik geloof erin en voor mij is het waarheid. De evolutie gaat niet over een broedsel wat uit twee verschillende dieren is gekomen, het gaat over aanpassing van één diersoort waardoor die soort beter kan overleven, dobro jutro en droom verder.

18-01-07 22:12:28
nietmeer
Quote evertwinter:
Quote Kpuc:

Dus toch geen evolutietheorie??? Want dat lijkt me overduidelijk weerlegd... Maar idd, voor mij is het waar dat God bestaat, alleen is dat niet wetenschappelijk. Ik zal ook nooit zeggen dat dat wel zo is. Wat wel gezegd wordt is dat de evolutietheorie wetenschappelijk bewezen is... Vandaar al die verschillen... Vandaar dat er geen primitiever diersoort is gevonden, vandaar dat er dieren zijn die uit 2 dieren ge-evolueerd zijn, vandaar dat er dieren uit verschillende tijdperken in 1 massagraf liggen... Ja, de evolutietheorie is echt overduidelijk bewezen... Niet dus!
Ik krijg het
gevoel dat we in een kringetje gaan. Er zijn geen dieren uit twee dieren geëvolueerd, dat met die verschillende tijdperken moet ik nog een keer zien (linkje?) en inderdaad, de evolutieTHEORIE is niet bewezen, maar het is het enige model waarin al het huidige bewijs past, dit staat tegenover religie, wat blind geloven is, zonder ook maar één fractie bewijs. Ik weet waar ik op inzet.

18-01-07 22:14:25
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
:jeej marcusw :jeej

18-01-07 22:17:00
nietmeer
Evert, ik zal het zo zeggen, ik heb met een echte non in huis geleefd, zelfs zij gelooft dat de evolutie bestaat, ik weet niet tot welk groepje jij behoort maar ik zie daar echt een flinke bunker voor staan.

18-01-07 22:19:57
nietmeer
Quote Kpuc:
Evert, ik zal het zo zeggen, ik heb met een echte non in huis geleefd, zelfs zij gelooft dat de evolutie bestaat, ik weet niet tot welk groepje jij behoort maar ik zie daar echt een flinke bunker voor staan.
Ze heten creationisten, en ze hebben inderdaad een stevig realiteit-afweerscherm.

18-01-07 22:30:27
evertwinter
Senior lid

S
Echt, keihard bewijs is er niet. Nogmaals, voor de evolutietheorie ook niet. Dus blijft het allebei geloven. Hoe dan ook. Het verschil zit hem erin dat evolutietheorie wetenschappelijk moet zijn. Maar goed, daarover genoeg. Over God zijn geen bewijzen maar wel aanwijzingen. Als je die wilt zien tenminste. Van nature zijn we blind hiervoor maar God kan je ogen openen. Waarom ik wel en jij niet, dat weet ik niet. Maar neem nou bijvoorbeeld gebedsgenezing. Toeval? En nog iets, er zijn mensen die doden oproepen en met de satan in contact staan. Geloof je wel dat dat bestaat? (Gewoon nieuwsgierig). Maar goed, ik zie wel dat God bestaat, jij niet. Jammer... Alleen bewijzen... Tsjah... Bewijzen kan niet, maar ik merk Hem wel op zeg maar. Tsjah... Een beetje lastig uit te leggen... En ik heb er ook veel steun aan.

18-01-07 22:41:38
nietmeer
Evert, dat je er steun aan hebt ok, maar ik geloof niet in iets ongrijpbaars. Wel in de blauwe baars op m'n bordje, van wie die afstamt weet ik niet maar ik kan m wel aanraken, met mijn uit andere dieren geëvolueerde handen. En nee, in gebedsgenezing geloof ik ook niet, kijk naar Jomanda en Silvia Millecam, puur oplichterij. En al zeker niet in dodenkwekkers of satan, geesten bestaan ook niet voor mij, amen en een fijne nacht, ik ga sluiten want de stroom doet vreemd, niet door geesten maar door een puur natuurlijk verschijnsel genaamd storm die van alles uithaalt op het moment.

18-01-07 22:47:14
evertwinter
Senior lid

S
Quote Kpuc:
Evert, dat je er steun aan hebt ok, maar ik geloof niet in iets ongrijpbaars. Wel in de blauwe baars op m'n bordje, van wie die afstamt weet ik niet maar ik kan m wel aanraken, met mijn uit andere dieren geëvolueerde handen. En nee, in gebedsgenezing geloof ik ook niet, kijk naar Jomanda en Silvia Millecam, puur oplichterij. En al zeker niet in dodenkwekkers of satan, geesten bestaan ook niet voor mij, amen en een fijne nacht, ik ga sluiten want de stroom doet vreemd, niet door geesten maar door een puur natuurlijk verschijnsel genaamd storm die van alles uithaalt op het moment.

Van Jomanda en dat soort gedoe neem ik ook afstand. Meen ik echt! Wat we op school echter meekrijgen is dat er wel van die machten rondgaan. Gebedsgenezing wat ik bedoel is dat men tot God gaat hiervoor en niet iets vaags als Jomanda

18-01-07 22:50:27
Loempia
finalist MPPV 06

WMRindex: 415
OTindex: 2.528
Quote evertwinter:
ik zie wel dat God bestaat, jij niet. Jammer...
Ff tussendoor:? Wat heb je er aan om er in te geloven? Steun? Dan kan je net zo goed in sinterklaas geloven als je het mij vraagt:nee

18-01-07 22:58:26
nietmeer
Erelid

WMRindex: 346
OTindex: 3.556
Gebedsgenezing staat gelijk aan een placebootje van de dokter. Als je er heilig van overtuigd bent dat het werkt dan heb je een goeie kans. Maar mocht ik ooit een ernstige diagnose te horen krijgen bij de dokter, dan laat ik mij door de medische Wetenschap binnenste buiten keren op zoek naar de genezing, de eerste de beste die aan mijn bed komt bidden is meteen de laatste. Gestrekt het ziekenhuis uit ..

18-01-07 23:05:24
evertwinter
Senior lid

S
Quote Loempia:
Quote evertwinter:
Ff tussendoor:? Wat heb je er aan om er in te geloven? Steun? Dan kan je net zo goed in sinterklaas geloven als je het mij vraagt:nee

Zeg maar dat God als een vader voor je is. Iemand die je alles kan vertellen en, je zult het niet geloven, je krijgt antwoord ook. Vaak als ik voor moeilijke beslissingen sta en ik bid daarom, dan komt er altijd een goede wending aan. Nu zul je zeggen, bij mij ook zonder bidden, maar toch, voor mij werkt het. Daarnaast heb je ook een doel, een uitzicht na de dood. Je hebt uitzicht op de hemel, op het eeuwig wel. Dat heeft ook een andere kant want als je niet geloofd kom je in de hel, je kent het allemaal wel denk ik. En dan moet ik bekennen dat dat een schrikbeeld voor me was, dat ik het soms ook allemaal niet geloofde maar dat ik me dan rot voelde als ik dat tegen mezelf zei (dat ik niet wil geloven) want het heeft alleen maar tegenstand in de wereld. Dat is in de Bijbel ook voorspeld. Er staat ze zullen Mij (Jezus) haten en daarom jullie (Christenen) ook. Nou, dat merk je wel eens. Zo zijn er wel meer dingen die in de Bijbel staan en die nu uitkomen. Ik heb een boek gelezen dat heet Moderne wetenschap in de Bijbel en daar heb ik heel veel steun aan gehad. Er staan onverklaarbare" dingen in de Bijbel waar men pas een aantal jaren terug achter kwam en waaruit bleek hoe goed die levenswijze was etc... Maar goed, ik heb een uitzicht op het eeuwige leven. Eigenlijk is het min of meer zo dat geen mens mij wat doet, ja, wel lichaamelijk maar niet geestelijk. Ze kunnen mijn lichaam doden maar niet mijn geest, om in Bijbelse termen te blijven. Maar goed, eerst wilde ik naar de hemel om niet naar de hel te hoeven. Dan ga je alles doen en laten en blijkt dat het niet genoeg is. Sterker nog, je hoeft niks te doen, je hebt vergeving nodig en DAT lijd tot het doen en laten van bepaalde dingen. Je voelt je vrij en blijer dan ooit! Ik weet nog dat ik verkering kreeg, nou, ik voelde me echt happy en dacht dat het niet beter kon, todat ik erachter kwam dat ik alleen vergeving nodig had en dat kreeg ook. Het is alsof er een last van je afvalt, alsof alles goed is. Alsof je je nergens druk om hoeft te maken want God zorgt voor je. Je hebt geen last op je schouders. Ja, wel dat je zonde hebt. Daarvan kun je soms veel last hebben. Maar als je daarvan weer vergeving krijgt, werkt dat bevrijdend. Hoe je dat weet... Lastig te zeggen. Het is ook iets persoonlijks maar het lijd altijd tot verheerlijking van God. Het is een gevoel, maar ook iets dat je weet. En soms voel je je goed omdat je iets weet, en soms weet je iets en voel je je daardoor goed. Een beetje lastig uit te leggen. Maar goed, voordat je zover komt moet je weten dat je, als onbekeerde zijnde, je in de hel komt. Ja, wie gelooft dat nou... Ik wel. En daarom moet je je bekeren! Het is, Bijbels gezien, 5 voor 12 en Jezus komt spoedig terug! Als je bij de Bijbel leeft zie je die tekenen. Rampen (tsunami), oorlogen, geruchten van oorlogen (Israël), pestilentiën (denk maar aan aids) verkilling van de wereld (de liefde gaat verloren zeg maar) etc... Dat wordt steeds heftiger en pas als alles op het hoogtepunt is, komt Jezus terug. Van de ure weet NIEMAND! Dus iemand die het zegt te weten, spreekt niet de waarheid. Maar goed, daaraan kan ik het zien. Maar ja, dat 5 voor 12, duurt dat 10 jaar, of 10 dagen? Wie weet! Laat het er niet op aankomen! En eerlijk, het geloof is iets wat ik IEDEREEN gun en IEDEREEN kan aanraden! Het geeft veel antwoorden! Ook al blijft het geloven. En trouwens, je kan morgen ook sterven... Dan is het ook te laat. Dan kom je ook voor God. Hoe sta jij dan voor Hem? Nu geloof je het waarschijnlijk niet. Maar STEL dat het TOCH waar is? Wil je dan eeuwig in de hel zitten en jezelf verwijten "had ik maar"? Wil je dat? Dat gun ik echt geen mens! Geen 1 mens! Ook Saddam niet en ook Dutroux niet, al mogen die hun straf niet ontgaan uiteraard. Maar de hel, is iets vreselijks wat ik niemand gun. Tot zover, de info ;)

18-01-07 23:08:51
evertwinter
Senior lid

S
Quote ElrohirElensar:
Gebedsgenezing staat gelijk aan een placebootje van de dokter. Als je er heilig van overtuigd bent dat het werkt dan heb je een goeie kans. Maar mocht ik ooit een ernstige diagnose te horen krijgen bij de dokter, dan laat ik mij door de medische Wetenschap binnenste buiten keren op zoek naar de genezing, de eerste de beste die aan mijn bed komt bidden is meteen de laatste. Gestrekt het ziekenhuis uit ..

Er zijn wel meer mensen die dat gezegd hebben en toch een beroep deden op gebedsgenezing. Ik weet niet of het hielp of niet, gaat het ook niet om en ik sta er zelf ook sceptisch tegenover, zeg maar critisch, maar als het in de Bijbel kon, wie ben ik dan om te zeggen dat het nu niet kan. God is immers almachtig! Ik heb wel eens van een meisje gehoord, die was hersendood na een autoongeluk, haar broer was dood, en haar ouders wilden haar absoluut niet verliezen. In de kerk (gereformeerde gemeente) werd er continue voor haar gebeden en ze overleefde het ook nog. Ze is wel blind, maar ze dankt God ervoor dat ze leeft. En echt, ze was 100% hersendood! Ongeloofelijk maar waar. De dokter zei nog dat hij heel veel mensen vermoord had. Hij was volkomen atheist maar hij noemde het een wonder. Mijn ex kwam met dat verhaal (toen we nog verkering hadden) dus ik geloof wel dat het waar is. Maar dat is persoonlijk. Maar hierom geloof ik ook dat gebedsgenezing wel mogelijk is, al ben ik hierin wel critisch.

18-01-07 23:19:45
nietmeer
Erelid

WMRindex: 346
OTindex: 3.556
Quote Evertwinter:
Zeg maar dat God als een vader voor je is.

Ho! Stop... Ik heb mijn eigen vader, een tastbaar persoon die ik kan aanraken en waarmee ik kan praten. Ik hoef hem niet te vereren, ik respecteer hem om wie hij is. Als ik diep in de stront zit kan me tot hem wenden en met hem praten. Ik hoef geen cryptische brandende bramenbosjes te ontcijferen. Gewoon algemeen beschaafd nederlands.

En aan 1 vader heb ik meer dan genoeg. Mocht de dag ooit komen dat mijn vader er niet meer is dan kan ik alleen maar hopen dat ik alle dingen met hem besproken heb die ik wou bespreken met hem. Zoniet, dan heb ik stomme pech.

Ik word dat godsgeleuter nu wel zat. Evertwinter, respecteer de medemens zoals hij is. Als die persoon niet in god gelooft wil hij die niet opgedrongen krijgen.

Als jouw god werkelijk bestaat dan heeft ie wat mij betreft heel wat uit te leggen bij het oorlogstribunaal in Den Haag. Of is dat ineens de mens die dat doet? We worden toch gestuurd door god? De kinderen in Afrika die verrekken van de honger, de kinderen in Zuid Amerika die op straat leven, verkracht en vermoord worden door goede christenen. Zal ik zo nog even doorgaan? Nee laat ik dat maar niet doen, ik neem aan dat bovenstaande voorbeelden wel duidelijk zijn. Spreek mij niet van een barmhartige god, want die bestaat per definitie NIET. Het is dat ik een hekel heb aan het quoten van externe bronnen, maar hieronder zou eigenlijk de monoloog van Al Pacino moeten staan aan het eind van "The Devils Advocate" zoek hem maar eens op.

Behoor jij tot de club die in predestinatie gelooft, zodat je eigenlijk al verdoemd bent bij je geboorte. En je je hele leven mag pezen en zwoegen (en dus vooral geld betalen aan de kerk) om je ziel in de hemel te wurmen d.m.v. vleierij, *piep*kruiperij etc.

18-01-07 23:21:18
Loempia
finalist MPPV 06

WMRindex: 415
OTindex: 2.528
Quote evertwinter:
Quote Loempia:
Quote evertwinter:

Zeg maar dat God als (...)heeel verhaal (....)Tot zover, de info ;)
Jezus wat een lang verhaal:| Kon je dat niet in een paar zinnen proppen?:? Een ff kijken of ik met me duffe vermoeide kop vandaag nog de moeite neem om het te lezen:?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 40 41 42 [43] 44 45 46 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven