hr
jaargang -24 - laatste artikel 22-4 18:00 - 76015 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 41 42 43 [44] 45 46 47 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

18-01-07 23:29:14
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ja, ik geloof in predestinatie, maar ik hoef niet te zwoegen en te zweten voor God. Integendeel. Het maakt me vrij! Het geeft me een kans om tot God te komen! Er is een mogelijkheid terwijl ik het helemaal verbruid heb! Terwijl ik het niet verdien.

God bestaat echt als een barmhartige God. Vergeet niet dat de mens naar Zijn beeld geschapen was en alles dus perfect was. Alleen de mens heeft gezondigd en is uit dat beeld gevallen, aan de verdoemenis deelachtig zeg maar. Toen zei God Hij Zijn Zoon zou sturen om voor onze zonden te lijden en te sterven zodat wij, hoewel we zondigen, toch in de hemel kunnen gaan. Je hoeft alleen maar te geloven! Je te bekeren! Wat er in de wereld gebeurt:
Je hebt gelijk, God heeft controle over alles. Maar God heeft ons OOK de opdracht gegeven ons te bekommeren om onze naaste. Die verantwoordelijkheid ligt dus bij ONS! Wat God doet aangaande de Satan, hij laat hem toe bepaalde dingen te doen, maar hij kan niet meer doen dan dat God hem toelaat. Sommige dingen zijn onverklaarbaar. Waarom is daar ellende, en is het hier goed? Weet ik ook niet. Maar heeft dat er ook niet mee te maken dat wij ons niet zo erg bekommeren om God? Nog een verschil, toeval of niet, maar Europa is van oudsher een Christelijk continent, zelfs Turkijė en delen van Aziė. In die landen is het geloof al lang weg, en met die landen gaat het niet bepaald goed. In Europa gaat het wel goed, maar toch steeds slechter. Toeval? Want hier verdwijnt het geloof toch ook. In Afrika bijvoorbeeld gaat het ronduit slecht en daar heeft nog nooit iemand geloofd. Toeval? Ik weet het niet, maar ik vind het opvallend. Maar daarom wil dat niet zeggen dat we hen aan hun lot moeten overlaten. God heeft ons bevolen 10% aan de armen te geven. Doen we dat? Elke maand? Van het bruto loon (dus het loon waar de belastingen nog niet af zijn)? God heeft ONS opdrachten gegeven. En als we ons daaraan zouden houden, dan zou de wereld er beter uitzien. Dat geld voor presidenten, premiers, koningen, koninginnen, maar ook voor mensen als jij en ik. Voor IEDEREEN!

18-01-07 23:34:14
Loempia
finalist MPPV 06

WMRindex: 415
OTindex: 2.528
Quote evertwinter:
Dat heeft ook een andere kant want als je niet geloofd kom je in de hel
Dus alle mensen die er niet mee zijn opgeroeit komen in de "voor jou bestaande" hel? Het is toch niet mijn schult dat ik die onzin niet geloof? Ben ik gewoon niet mee opgegroeit en het heeft me ook nooit kunnen overtuigen. En als die zogenaamde god van je zou willen dat ik zou gaan geloven kan hij dat toch regelen? Moet ik daarom gestraft worden door in de zogenaamde hel te belanden? Hij heeft de hele aarde en alles er op en omheen gemaakt en dan kan hij mij niet eens laten geloven??? Laat staan voor de arme onschuldige mensen in de wereld zorgen:?

18-01-07 23:39:12
nietmeer
Erelid

WMRindex: 346
OTindex: 3.556
Kort samengevat:
1) God is dus verantwoordelijk voor de acties van de duivel.
2) Niet christelijke naties gaan naar de verdommenis omdat ze niet christelijk zijn.
3)Je koopt je 'schuld' dus gewoon af.

Mijn antwoorden:
1) Staaft mijn punt wat ik aanhaalde
2) Zou dat misschien niet meer te maken hebben met de bemoeienissen van de christenen in voorbije eeuwen? De grenzen in Afrika, Het Midden Oosten en grote delen van Azie zijn door Europese christen getrokken.
3) In plaats van laf wat geld af te staan zou je niet liever je handjes laten wapperen en wat doen? Steek eens een dakloze onbaatzuchtig de helpende hand, koop eens een straatkrant, ga vrijwillig in een gaarkeuken werken. etc.

19-01-07 00:07:11
Poncke
Erelid

WMRindex: 460
OTindex: 1.592
S
@ alweerdood en elohir

Nee die TROLL comment was voor onze evert in de winter...

Mijn excuus als dat verkeerd over kwam. Ik kan ook niet meer editten omdat die mogelijkheid weg is..

19-01-07 00:07:42
Poncke
Erelid

S
GOD bestaat NIET

19-01-07 00:09:38
nietmeer
Erelid

@Poncke.... excuses aanvaard hoor al voelde ik me niet aangesproken:D

19-01-07 00:10:21
Uncle John
Erelid

WMRindex: 1.122
OTindex: 312
Quote Poncke:
GOD bestaat NIET

Wetenschappelijk bewezen?

19-01-07 00:13:04
Poncke
Erelid

S
Quote Uncle John:
Quote Poncke:
GOD bestaat NIET

Wetenschappelijk bewezen?

Hashahaha

Ik weet het niet. Maar goed anders gezegd. God bestaat voor mij niet.

19-01-07 00:17:48
nietmeer
Erelid

@Uncle John
Is het tegendeel ooit bewezen?

19-01-07 07:15:49
evertwinter
Senior lid

S
Quote ElrohirElensar:
Kort samengevat:
1) God is dus verantwoordelijk voor de acties van de duivel.
2) Niet christelijke naties gaan naar de verdommenis omdat ze niet christelijk zijn.
3)Je koopt je 'schuld' dus gewoon af.

Mijn antwoorden:
1) Staaft mijn punt wat ik aanhaalde
2) Zou dat misschien niet meer te maken hebben met de bemoeienissen van de christenen in voorbije eeuwen? De grenzen in Afrika, Het Midden Oosten en grote delen van Azie zijn door Europese christen getrokken.
3) In plaats van laf wat geld af te staan zou je niet liever je handjes laten wapperen en wat doen? Steek eens een dakloze onbaatzuchtig de helpende hand, koop eens een straatkrant, ga vrijwillig in een gaarkeuken werken. etc.

Je snapt er weinig van of je wilt het niet snappen.
Punt 1: Je hebt gelijk daarin, God is de eindverantwoordelijke, maar dat neemt nie weg dat wij als mens een eigen verantwoordelijkheid hebben.
Punt 2: Ik heb nooit gezegd dat dat het geval is, ik vind het alleen opvallend. Daarbij komt, een natie wordt gevormd door de mensen die erin leven. Opvallend is wel dat in de gouden eeuw NL bekend stond als het Israel van het westen.
Punt 3: Je koopt je schuld niet af. In tegendeel! De schuld/zonde wordt je vergeven om NIET! Om het heel begrijpelijk uit te drukken: Je krijgt van God een blanco cheque en daar mag jij je rekening (alle zonden) op zetten. Je hoeft helemaal niks te doen, je krijgt het, om niet, uit genade. Mits je je bekeert en je oprecht berouw hebt van je zonden.

19-01-07 07:20:01
evertwinter
Senior lid

S
Quote Loempia:
Quote evertwinter:
Dat heeft ook een andere kant want als je niet geloofd kom je in de hel
Dus alle mensen die er niet mee zijn opgeroeit komen in de "voor jou bestaande" hel? Het is toch niet mijn schult dat ik die onzin niet geloof? Ben ik gewoon niet mee opgegroeit en het heeft me ook nooit kunnen overtuigen. En als die zogenaamde god van je zou willen dat ik zou gaan geloven kan hij dat toch regelen? Moet ik daarom gestraft worden door in de zogenaamde hel te belanden? Hij heeft de hele aarde en alles er op en omheen gemaakt en dan kan hij mij niet eens laten geloven??? Laat staan voor de arme onschuldige mensen in de wereld zorgen:?

Nee, mensen die niet geloven. Dat JIJ niet gelooft is JOU verantwoordelijkheid want God heeft het wel geprobeert, maar je wilt niet. En ja, het is waar, ten minste, voor mij, dat als je niet gelooft, je in de hel komt. Daarom gaan er ook veel zendingsacties van de kerk uit om mensen in arme landen te helpen ontwikkelen en te vertellen over het geloof. In het paradijs hadden wij de keuze om voor God te kiezen of de Satan, toen waren het Adam en Eva, en zij kozen voor de Satan. En als de stam van een boom ziek is, hoe kan de rest dan goed zijn? Met andere woorden, omdat Adam en Eva gezondigd hebben, zijn wij ook zondig. Maar er is dus WEL vergeving nodig. Wij kunnen en willen van onszelf uit alleen maar zondigen maar als we door Jezus gegrepen worden, zal dat veranderen.

19-01-07 07:21:52
evertwinter
Senior lid

S
Quote ElrohirElensar:
Uncle John
Is het tegendeel ooit bewezen?

Ach ja, het is en blijft een geloofsovertuiging, maar wel heel opvallend dat er miljoenen mensen nog steeds geloven, zelfs in landen waar dat verboden is, en dat de Bijbel al eeuwen bestaat. De Tora, Joodse Bijbel, zeg maar het oude testament, bestaat al van voor de geboorte van Christus. En het wordt nog steeds gelezen, en is nog steeds actueel. Er zijn maar weinig, zo niet geen, boeken die dat kunnen zeggen... Toeval of niet, het is wel waar...

19-01-07 11:22:54
Poncke
Erelid

S
Evertwinter, ik GELOOF dat mensen met zo'n sterke geloofsovertuiging als jij de oorzaak zijn van onze oorlogen. Jij hebt extremistische opvattingen. En extremisten zien dat zelf niet in. Die zijn verblindt door hun eigen geloof. En jij bent slachtoffer van hersenspoeling in de ergste vorm. Oftewel geindoctrineerd. Het lastige van indoctrinatie is dat je echt denkt dat wat jij denkt de waarheid is en er geen plek is voor realiteit en rationeeel denken. Zoals Adam het ooit eens zei in Mythbusters: I reject reality and substitute my own. Amen
Edit Kpuc: En nou niet weer editen, hou de naam van de persoon correct aub

19-01-07 11:33:54
Poncke
Erelid

S
Oke Kpuc, no worries

19-01-07 11:35:28
nietmeer
Klasse broeder, geloof in jezelf en de stoffelijke wereld om je heen :D

19-01-07 11:40:37
Poncke
Erelid

S
Quote Kpuc:
Klasse broeder, geloof in jezelf en de stoffelijke wereld om je heen :D

Hahahahaha, dat is mooi gesproken...

19-01-07 11:43:24
Poncke
Erelid

S
Quote evertwinter:
In Europa gaat het wel goed, maar toch steeds slechter. Toeval? Want hier verdwijnt het geloof toch ook.

Ahum, ik kan me nog de inquisitie herinneren toen er duizenden onschuldige mensen door de kerk werden vermoord. Je bent een beetje vertroebeld in je denken, denk ik. Zoals ik al in een eerdere entry heb gemeld.

Oja, in afrika gaat het ook slecht ja. Omdat ze daar geen condooms mogen gebruiken van de kerk is het HIV virus daar bijna uitgestorven...want niemand ik afrika gelooft. Kerel ga nou eens echt het nieuws volgen want in Afrika is meerderheid Christen en de andere kleinere groep is Moslim. Je kent echt je feiten niet.

19-01-07 14:35:42
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Zijnc condooms het antwoord of is een andere omgang het antwoord

Of anders: zal het condoom een stabiel systeem mogelijk maken of zal het blijken dat mannen en vrouwen geen binding aangaan (vertrouwen - trouwen - kinderen - gezin - samenleving - economie - staats vorming - rechten - democratie - cultuur en onderwijs - kennis ontwikkeling )

Of zijn we alleen bang dat besmette mensen uit het continent hier heen komen en weer hier mensen besmetten?

19-01-07 15:38:20
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik denk dat wat het HIV-virus in Afrika betreft, het meer te maken heeft met voorlichting, de mensen daar hebben vaak geen idee, wat te doen als ze het virus hebben. Daar komt ntl bij, dat de kerk maar blijft roepen "ga heen en vermedigvuldig u" en dat doen ze dan ook, logisch, want de kerk zegt het toch.

De voorlichting word gelukkig nu beter, maar wat de kerk betreft:nee

19-01-07 16:39:50
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb sinds gisteren een discussie met mijn collega over de evolutie en the missing link, dus ik ga dit eens goed doorlezen...dan lijk ik slim :P

19-01-07 17:54:25
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
@Luna, lol :P Doe dat ^^,

19-01-07 17:55:35
Luna
Moderator

S
Hij zit echt bij een bijbelgroepje enzo en hij is superslim, hij mag me niet kleml*llen,dus ik ga eens goed lezen :P

19-01-07 17:57:51
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Nog geen enkel gelovig iemand heeft mij kunnen klemlullen. Omdat ze geen fatsoenlijke argumenten kunnen neerleggen, omdat het allemaal over hun geloof gaat, ze kunnen niks bewijzen.

19-01-07 17:59:45
Luna
Moderator

S
En meestal zijn ze heel voorspelbaar,want ik weet welke zinnetjes ze vaak gebruiken als ze geen antwoord hebben, bv "Dat heeft God zo gewild" of "Dat doet de mens zelf, God kan daar niks aan doen"...

19-01-07 18:02:31
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Luna:
"Dat heeft God zo gewild" of "Dat doet de mens zelf, God kan daar niks aan doen"...

Prachtig voorbeeld van de tegenstrijdigheden waarmee ID-ers zich steeds weer vastpraten

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 41 42 43 [44] 45 46 47 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven