Geloof en wat je daar van vindt |
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Er zit heel verhaal achter die slang, maar die weet ik neit meer. Ik leef volgens mijn eigen principes en ik ben toch een goed mens, ookal geloof ik niet... Twaggy, moest wel ff  |
|
Twaggy Oudgediende
 WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
er stond alleen dat ze het respecteren moest of anders mar stil moesten zijn (iets groffer dat weet ik  maar ook een stuk duidelijker;)) |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Quote Twaggy: er stond alleen dat ze het respecteren moest of anders mar stil moesten zijn (iets groffer dat weet ik  maar ook een stuk duidelijker;)) Ik heb toen de reactie gegeven: Doe ik ook.  |
|
Twaggy Oudgediende
 WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
weet ik maar ff duidelijk maken tegen de gene die het niet gelezen hebben  |
|
nietmeer
|
ik vindt gewoon dat het christendom en de (meeste) andere rechtse godsdiensten (protestanten dan niet aangezien ze geen paus of dergelijke hebben) misbruikt zijn voor hun eigenlijke zonde, macht en rijkdom. maar tegenwoordig luisteren we niet meer naar het geloof en dat is maar goed ook zo |
|
.:T!M:. Senior lid WMRindex: 66 OTindex: 414 Wnplts: Amersfoort
|
Quote S1lencer: ik vindt gewoon dat het christendom en de (meeste) andere rechtse godsdiensten (protestanten dan niet aangezien ze geen paus of dergelijke hebben) misbruikt zijn voor hun eigenlijke zonde, macht en rijkdom. kijk hier ben ik het mee eens want de kerk is de rijkste en (in sommige landen) de meest invloedrijke macht die er in dat land is omdat de leiders van zo'n land vaak ook christelijk of katholiek zijn en die luisteren dus weer naar de paus... en de paus luistert weer naar de bijbel... maar naar wie luistert de bijbel? die is geschreven door mensen... M-e-n-s-e-n die dingen die dingen verzinnen, aandikken, een eigen mening hebben. want als jezus in het christendom (waar dus de bijbel over gaat) de zoon van god zou zijn, waarom heb je dan in andere godsdiensten 1. een andere zoon van god 2. helemaal geen zoon van god (dat i dan iemand anders dan jezus) 3. helemaal geen jezus. er worden dus oorlogen gevoerd en meer dan 33 mensen (zoals op die universiteit) vermoord. alleen door de mening van mensen. beetje krom vind ik. |
|
ExtraMedium Erelid WMRindex: 1.953 OTindex: 44 Wnplts: Lutjebroek S |
@ Chica 19-04-07 17:38:38 Een fraai liedje van Lennon en met enige waarheid erin. Religies, kerkgenootschappen, grenzen... Het mag van mij allemaal worden opgeheven, liever vandaag dan morgen. Het zijn allemaal exponenten van groepsvorming en machtsuitoefening en buitensluiting. De echte opheffing van die zaken zal echter in de hoofden en harten van de mensen moeten plaatsvinden. Veel mensen hebben moeite geloof in God los te zien van bijbel en christendom of koran en islam. Of een andere religie. Er wordt dan gewezen op de tekortkomingen van de/een kerk (het instituut), de paus en andere ambtsbekleders daarbinnen, moslimterrorisme en christenterrorisme door de jaren heen, terwijl geloven in God, laat staan het al dan niet bestaan van God, niets te maken heeft met die zaken. Verschillende kerkgenootschappen en religies proberen allemaal God te annexeren op straffe des doods en eeuwig lijden in het hellevuur en bewijzen daarmee dat het niet om God gaat, maar om macht, pure aardse macht. Probeer die zaken eens los van elkaar te zien. God vind je niet in de bijbel/koran of in de kerk/moskee. God vind je in je hart. |
|
nietmeer
|
Mooi gezecht ExtraMedium. Daar sluit ik me volledig bij aan. |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Geloof, ik vind het allemaal best dat mensen in god hemel en hell geloven, maar hoe zijn de mensen er ooit op gekomen om zoiets te verzinnen. Ook vind ik dat de kerk teveel macht heeft zijn ook maar een paar mensen met een mutsje op. Geloof in God niet in de kerk. |
|
Luna
Moderator
In je hart vind je jezelf...geen God of wat dan ook. Je bent een persoon met geweten,normen en waarden. Waarom heb je God nodig om die te bevestigen.. |
|
@ Luna Ik vind dit een vreemde vraag: "Waarom heb je God nodig om die te bevestigen". Het impliceert dat een behoefte ten grondslag ligt aan mijn geloof in God. Dat is geenszins het geval. In je hart vind je jezelf, inderdaad. Ik denk alleen dat mijn 'zelf' uit God voortkomt en met Hem verbonden is. Overigens stel ik mij God niet voor als een persoon. Hij is volgens mij niet een soort van vriendelijke, maar rechtvaardig strenge, oude man met een hele lange baard, die ons vanaf een wolk welwillend en zo nu en dan verbolgen overziet. Ik zie Hem meer als een alomtegenwoordige, bewuste en scheppende kracht. Zoals het bewustzijn de mens onderscheidt van de andere dieren, onderscheidt het bewustzijn God van slechts energie. Hoe het precies zit, zou ik je overigens niet kunnen zeggen, hoor. En wie beweert het wel te weten, moet wat mij betreft met de grootst mogelijke argwaan worden bejegend. |
|
Luna
Moderator
Eerlijk gezegd denk ik ook dat geloof voortkomt uit bepaald soort behoefte.
Maar ik wil het ook niet afkraken,hoor. Ik zie om me heen dat mensen er veel steun aan onttrekken.
|
|
De kip of het ei.
Er zijn ongetwijfeld mensen die in God geloven om steun te hebben. En er zijn zeker mensen die in God geloven en steun aan Hem ontlenen. De eerste groep, die dus zijn geloof ontleent aan de behoefte aan steun, zal per definitie minder steun ondervinden dan de tweede, want de mens is weliswaar goed in staat om zichzelf voor de gek te houden, maar weet dit ergens ook. De tweede groep, die dus steun ondervindt vanuit zijn geloof, heeft daar geen last van. |
|
Luna
Moderator
Beetje krom weer...nou ga je weer onderscheidt maken in manier van geloven. Is geloven niet genoeg...en God geeft steun aan alle mensen (zeggen ze)
En stel dat ongelovige iets meemaakt en iemand zegt,zoek steun bij God. Dat stelt dan dus niets voor en krijgt hij minder steun omdat hij in eerste instantie niet gelooft. Dan kan je je toch nooit bekeren. |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
@Luna dat doet me denken aan een raadsel: waarom dragen nonnen geen BH's god ondersteunt alles |
|
lentebriesje Erelid
 WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
geloof.... hoe een charlatan gebruik makend van: magie, suggestie, psychologie, misleiding en showmanship geaccepteerd wordt als "messiah"... dit gaat even niet alleen over de klassieke geloven atheïstisch lezers, al is het vast ook daar wel op van toepassing... beetje kennis van engels is een must!endorse -> accepteren (als echt) ik weet niet of hij youtube filmpjes pakt hier dus ik probeer het met [ut] en anders heb ik link eronder geplakt...[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=kJ02I6QyagM[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=FnaG35Ed1TU[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=DTgHkuE9Q_8[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=KsnpIGwqHC0[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=9DUOXdIVQAI[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=qD-duHTeilY[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=5Q2qR7PJQnQ[/ut] link[ut]http://nl.youtube.com/watch?v=qlajL_bkMgs[/ut] linkderren brown (wikipedia)mijn meningvond leuk om te zien hoe hij atheisten en non-believers kon laten geloven....  dat geloof een suggestie is laat het duidelijk zijn ik wil ook een inner-hug  |
|
ZusMina
Senior lid
 WMRindex: 699 OTindex: 250 S |
Wie weet waar de "Atheistische busreclame" bij Beelden gebleven is? Is ie door één van de mod's weggehaalt? Waarom?  |
|
Luna
Moderator
Het werd door verschillende leden als een aanstootgevend plaatje beschouwd en is dus verwijderd.
|
|
Fallout Oudgediende
 WMRindex: 1.234 OTindex: 15.282
|
tja dat dacht ik al dus  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Dan zetten jullie toch hier den discussie voort? |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Quote Luna: Het werd door verschillende leden als een aanstootgevend plaatje beschouwd en is dus verwijderd.
Wat was er aanstootgevend aan dan?  |
|
Kpuc Oudgediende
Lang verhaal waar geen eind aan komt Gio  Laten ze hier lekker verder in den discussie treden, die ellenlange quotes wordt je soms ook zat van  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Ik heb mijn zegje al gedaan. Ik geloof alleen in mijzelf, niet in een hersenspinsel  |
|
Kpuc Oudgediende
Me knows  Die strijd zal eeuwig voortduren, zolang er mensen zijn tenminste  |
|
ZusMina
Senior lid
 WMRindex: 699 OTindex: 250 S |
Quote Luna: Het werd door verschillende leden als een aanstootgevend plaatje beschouwd en is dus verwijderd.
 Het plaatje? Censuur! Onbegrijpelijk! En volslagen belachelijk! De beroemde lange tenen van de gelovigen?! Stelletje Ayalottahs. Ik ben het op zich eens dat zoiets ellenlange discussies op roept, welke niet echt in "Beelden" thuishoren, maar om deze reden ("aanstootgevend"; hebben ze die tekst wel goed gelezen, of kennen ze het woord "probably" niet?), dat gaat me toch echt te ver. Had discussie niet hierheen verplaatst kunnen worden, of kan dat technisch niet? Wat gebeurt er als ik het plaatje opnieuw in Beelden zet? Krijg ik dan een waarschuwing en daarba een IP-ban? Dus nog meer censuur? |
|