Geloof en wat je daar van vindt |
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Als iedereen deze als basis neemt - en iedereen geloofd - en zich echt aan de regels zou houden - dan gebeurde er helemaal niets meer..
geen winkels.. geen autos
geen fabrieken..
denk er maar eens over na..
Het is juist het ontduiken van de regels dat dingen mogelijk zijn.
Als je de regels absoluut neemt.. kan niets meer |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik stop ermee. Ik word alleen maar kwader en kwader en word maar boos op me, dat interesseert me geen moer, ik blijf zeggen dat de god van de bijbel een jaloerse, hypocriete sadistische kl**tzak is. En ik heb medelijden met je dat je daar ondanks de overweldigende bewijzen die hij niet bestaat én na het lezen van het OT, toch in blijft geloven. Je hele doen en laten in dienst stelt van dat hersenspinsel. En het ergste van alles er anderen van wil overtuigen dat Jezus voor jou gestorven is en dat god van je houdt. Wordt eens wakker uit die droom en leef je leven zoals jij dat wil. Lees het OT. En niet alleen lezen, maar denk vooral na over wát je daarin leest. |
|
heraux Oudgediende
Gio: tegen wie heb je het?
Tis me even niet duidelijk wie je aanspreekt.. mijn tenen worden koud..
het leek er even op alsof er iemand met volle gewicht op staat..
.. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
@heraux-Dat bedoel ik dus. Als je de 10 geboden letterlijk neemt, dan moet je de halve wereldbevolking vermoorden, omdat ze op zijn rustdag werken. |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik weet niet tegen wie hij het heeft, want ik geloof sowieso niet. Ik heb een collega die erg gelooft en die legt heel vaak uit hoe hij de dingen ziet en ervaart. Daarom zei ik dat sommige dingen te simpel gedacht zijn, omdat een gelovige daar heel anders tegenaan kijkt... |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Gio, ik geloof absoluut niet, enkel in alles wat ademt en nou ja, snap je wel maar ik heb zoiets van oké, laat wie gelooft geloven en wie er niets in heeft ook zo leven, samen sterk, al geloof je in vampieren  |
|
heraux Oudgediende
@Luna: Correct - het is een aparte verdieping die ik heel goed ken - alleen - dat type geloof is heel persoonlijk - zodra het voor de massa is .. moet ik aan IP denken.. reclame, religie.. machtsvertoon en angst inprenten.. subpressie en disruptie.. Psychologische en zelfs Psychiatrische problemen veroorzakend.. Als behoeften en driften worden onderdrukt ontstaan er Neurotische effecten. Die gaan verder dan geest.. en die gaan verder dan lichaam |
|
heraux Oudgediende
|
|
Giovanni
Oudgediende
|
@heraux-Over degene die zich beledigt voelen, zoals Luna zei, omdat ik god een jaloerse, hypocriete sadistische kl**tzak noemde. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Kpuc, nogmaals ik probeer te begrijpen waarom iemand in de god van de bijbel gelooft. Lees het OT nou eens, dan begrijp je waarom ik de god van de bijbel zo noem  |
|
lentebriesje Erelid
 WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
gio het OT? die afkorting ken ik niet  zoals OTindex? on topic? dat god een hersenspinsel interesseert me niet, ik ben volgens mij een combinaties tussen een ietsist en een humanist, maar het enige wat mij interreseerd is wat religie presteerd, dat het in het verleden erg slechte dingen, inquisities, kruistochten etc. heeft gedaan interesseert me niet, dat is allang niet meer de huidige interpretatie van de bijbel... als iemand je veroordeeld tot dief omdat je zonder medeweten van je ouders een keer snoepje hebt gepakt uit snoep pot, dan zit je toch ook, het was maar een snoepje  nog zo iets, atheisten wijzen naar het nummer van aantal oorlogen op basis van geloof, en niet hoeveel doden/gewonden er zijn gevallen... geen oorlog was dodelijker als dat geen wat (niet voortkomend uit geloof) gepresteerd werd na WO1, dan heb ik over numeriek aantal doden/gewonden... en dan vind ik ook nog eens dat religie wordt aangewezen als aanstichter, terwijl een twijfelachtige bisschop misschien in een verleden zijn steun heeft gegeven aan een op machtsbeluste vorst, dat is verkeerd, maar mag je het de huidige gelovigen kwalijk nemen? ik vind van niet, op een gegeven moment moet je stoppen met ouwe, dooie, karkassen uit de plomp te trekken, huidige gelovigen hebben lering getrokken uit de bloederige geschiedenis van religie  je mag het ze wel vergeven hoor... vergeten niet, want dan gaat het in de toekomst fout, maar vergeven mag wel! atheisten zetten zich af tegen "een oog, een oog, een tand, een tand". maar zij zijn juist nu de op wraak beluste groep... en keren zich tot de verkeerde mensen... voor een filosofie die zo afkerig is tegen een filosofie die meer als 2000 jaar oud is, halen ze merkwaardig veel geschiedkundige dingen aan... |
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Als ik in mijn 46 jaar hier één ding geleerd heb is het medelijden hebben met mensen die menen anderen van hun gelijk te moeten overtuigen  *Mission Impossible*  Laat een ander toch in zijn waarde |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Oude Testament LB  Heb je het gelezen? |
|
Giovanni
Oudgediende
|
@Relpa-Ik probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk. Ik wil begrijpen waarom iemand in die god gelooft  |
|
heraux Oudgediende
Oh, ok, God heeft daar nooit een probleem mee gehad.. zijn volgelingen wel - wat natuurlijk tegen Gods wet was - maar zie - ook daar had God geen moeite mee.
Ik denk
Dat als er een GOD is - dat die de planeet afleverde en verder trok voor de volgende klus - en ieder die heel even zijn aangezicht denkt gezien te hebben in totale verwarring heeft achtergelaten - met alle katastrofale gevolgen vandien.
God overstijgt alles - dus ook het bevattings vermogen van de mens - Hij of Zij die het waagt hem in zijn aard te omschrijven haald de toorn van de Goddelijke logica op zijn of haar hals..
Ludwig Wittenstein; ik refereer uit het verband onttrokken:
Waarover men niet kan praten Daarover moet men zwijgen.
|
|
lentebriesje Erelid
gio nee heb het niet gelezen, ik ben niet gelovig in een religie  ben zelfs zo onbaatzuchtig geweest nee te zeggen tegen vormsel en kadootjes aan mijn neus voorbij te laten gaan ik krijg allergische reactie van psychologisch overtuigende woorden, als ze waarheid verkopen dan moet iedereen in staat zijn die waarheid te zien zonder psychologisch overtuigende zinnen dat zelfde geld voor atheisten ik houd me lekker op in de grijze massa en maak beide groepen uit voor wat goed en slecht is  |
|
heraux Oudgediende
Geloven in GOD doet ieder wel of niet
maar zodra het een opgelegt beginsel is met een strakke voorstelling van zijn aard.. dan klopt er iets niet..
God heeft een baard.. basta.. God is liefde.. alle ellende is een hoger plan..
En Jesus stierf voor onze zonden.. Zijn we dan verlost?
Die verlossing was volgens mij een fout - want die werd al snel verkeerd uitgelegt.
Er zal geen vrede zijn Want vrede voor de een.. betekend onvrede voor de ander..
Wanneer zijn we allemaal tevreden? |
|
Giovanni
Oudgediende
|
@LB-Lees nou eens wat hier verteld wordt. Dan moet je toch toegeven dat gelijk heeft? KlikDiscussie gesloten wat mij betreft  |
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
@Gio gaat je niet lukken, dan moet je een anders leven 100% gedeeld hebben  *No way, José*  edit: Quote:
LB-Lees nou eens wat hier verteld wordt. Dan moet je toch toegeven dat gelijk heeft? En JIJ probeert niemand te overtuigen  *Laat me niet lachen*  |
|
heraux Oudgediende
we zullen elkaar niet overtuigen maar we houden het topic wel warm
dat vind ik veeel interessanter |
|
lentebriesje Erelid
gio Quote Giovanni: Discussie geloven wat mij betreft  zie je wat je doet, je sluit je af voor kritiek, dat doen gelovigen ook... gelovigen gebruiken psychologisch overtuigende zinnen, atheïsten doen dat ook... atheisten hekelen "een oog, een oog, een tand, een tand" maar filosoferen met zelfde principe... wraak... zo zijn er nog talloze dingen als je zo afkerig bent tegen geloof (in religie), kopieer het dan ook niet! er is maar 1 argument waarom er atheisten zijn, natuurlijke aannemelijkheid van geen god, alles er rond om heen is net zo verkeerd als welk religieus geloof ook... atheisme en geloof heeft meer overeenkomsten als tegenovergestelden  pot verwijt de ketel... als dat besef ooit nog eens komt... gaan atheisten en gelovigen hand in hand  hopelijk  |
|
ZusMina
Senior lid
 WMRindex: 699 OTindex: 250 S |
LB, scheer alle atheisten niet over één kam. De meeste doen alleen hun mond open als ze lastig gevallen worden door gelovigen en kaatsten de bal terug. Ze zijn geen atheist uit overtuiging of zo. ze zeggen alleen dat er geen god bestaat als anderen zeggen dat-ie wel bestaat. en als die anderen daarmee ophouden, houden de atheisten ook op, simpel. Want als er niemand om hen heen in een god gelooft, heeft hun geroep geen enkele zin. Jouw fanatisme tegen hen lijkt verdomt veel op die van een gelovige. |
|
lentebriesje Erelid
@ZusMinascheer jij dan niet alle gelovigen over 1 kam ik ben fanatisch in mijn streven naar minder fanatisme  en ik begin als laatste bij mezelf |
|
Giovanni
Oudgediende
|
LB ik sluit me niet af voor kritiek, maar omdat dit toch een eindeloze discussie is  |
|
Shinki
Erelid
 WMRindex: 684 OTindex: 4.227
|
Quote lentebriesje: het OT? die afkorting ken ik niet zoals OTindex? on topic? Het Oude Testament  |
|