hr
jaargang -24 - laatste artikel 18-4 14:00 - 76012 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14

Geloof en wat je daar van vindt

05-02-09 09:33:21
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@ZusMina

vijandigheid? en jij bent dat niet? kom op, wil je een spiegel?

mensen weten vaak niet eens wat ze geloven, evolutie leer is helemaal niet zo rein als sommige mensen wel niet denken, en evolutieleer wil ook graag die lijken onder grote hoop zand verbergen

maar hoe geloofwaardig is het als een religieus gelovende verteld dat er nooit zoiets is geweest als inquisitie :?

kom op... evolutie leer, even als rassen leer (dan ga ik niet over de discriminerende kijk erop) is een deurtje wat wetenschap heeft ingeschopt, zuiver wetenschappelijk valt er wel wat voor te zeggen, goh we willen het wel graag weten he? maar hoe het gebruikt wordt en hoe het een knuppel wordt in de handen van degene die er kwaad mee wil doen :?

wetenschap lijkt wel heilig :? ow wacht, hier trek ik weer een lijntje naar religie...

stop nou toch gewoon met ontkennen dat wetenschap perfect is :? "ja maar ze doen het met goeie bedoeling" en dat doet geloof niet :?

kom op zeg, ik zei dat alles backfirede, en dat doet het ook!

voor ieder argument wat je op religie wilt uitstorten, behalve dat er geen bewijs is dat er een god is, geef ik net zo hard een schop terug tegen enkeltje van de wetenschap, en dat is mogelijk :)

05-02-09 09:36:37
nietmeer
Quote Giovanni:
Voor evolutie is er bewijs gevonden namelijk een hagedis die grotere achterpoten heeft om aan mieren te ontsnappen. Die heeft dus grotere achterpoten dan zijn ouders.

nou, wat een bewijs :| dat mensen steeds langer worden (in NL tenminste) is zeker ook zoiets?? kom op zeg... kom eens met een echte tussenvorm, niet met een hagedis die een beetje anders is :nee

05-02-09 09:38:39
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Txerseu evolutie is ook een verbetering van een bestaande soort :)

En van evolutie heb ik verder geen verstand. Het was op tv een week of 2 geleden. Zij zeiden dat die hagedis een bewijs is dat evolutie nog steeds gaande is. Dat zeggen vooraanstaande wetenschappers :)

05-02-09 09:39:47
nietmeer
Giovanni, noem die naam niet meer... ik heet nu Txerseü :ja

micro-evolutie heet zoiets toch? en waar is de macro-evolutie dan?

05-02-09 09:42:12
Giovanni
Oudgediende

Wat is macro-evolutie?

Geloof jij eigenlijk in god Txerseu?

05-02-09 09:44:42
nietmeer
macro-evolutie, ik dacht tenminste dat dat zo heette, evolutie in het groot, van het leggen van eieren naar het baren van kinderen zonder eierschaal, of hoe zeg je dat :ja
waar blijft die? waarom hebben ze die nog steeds niet kunnen vinden?

05-02-09 09:45:56
Giovanni
Oudgediende

Weet ik niet :nee

Maar geloof jij of niet?

05-02-09 09:50:45
nietmeer
ik geloof dat de evolutieleer niet klopt, ik geloof in Jezus' kruisdood voor mijn zonden en in Jezus' wederopstanding, in God en in de H. Geest, en daar ben ik blij mee :ja

05-02-09 10:09:37
lentebriesje
Erelid

S
Quote Giovanni:
Txerseu evolutie is ook een verbetering van een bestaande soort :)

En van evolutie heb ik verder geen verstand. Het was op tv een week of 2 geleden. Zij zeiden dat die hagedis een bewijs is dat evolutie nog steeds gaande is. Dat zeggen vooraanstaande wetenschappers :)

je snapt toch zeker zelf ook wel dat dat een drogreden is he :)

het hoe wie wat waar waarom, niet dat vooraanstaande wetenschappers het zeggen...

dat brengt geen zoden aan de dijk... en is geen argument :)

maar even over de hagedissen, waarom specifiek een hagedis, als evolutieleer zo geweldig was dan zou iedere nitwit een dier mogen uitkiezen en zou evolutieleer kunnen zeggen hoe en waarom ze geëvolueerd zijn toch ;)

als geloof mag kiezen wat ze presenteren dan leggen ze ook de nadruk op hun sterktes...

alles backfired :) understatement :)

05-02-09 10:16:01
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
blij zijn is de basis voor allehoogste verlichting - maar blij moeten zijn de basis voor alle verwondbaarheid.

05-02-09 10:19:49
MuseMatt
Oudgediende

WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Niet om het een of't ander.... maar als we het hebben over evolutie (en of dat wel/niet bestaat):
waarom heb ik geen verstandskiezen? (verstaande kiezen, voordat iemand die grap maakt)
Omdat we ze niet meer nodig hebben. Op een gegeven moment worden overbodige dingen uit onze genen gefilterd die niet meer nodig zijn; op een dergelijke manier ontwikkeld een soort zich.

05-02-09 10:29:40
heraux
Oudgediende

T S
Jij hebt geen verstandkiezen => jij bent dus verder ge-evolueerd - lijkt me interessant om te onderzoeken.

Ik vraag me dan ook af of er mensen zijn die zodanig anders zijn dat ze uit de norm vallen waaraan elke moderne mens zou moeten voldoen.

En dat laatste lijkt me dan ook kul

Waarom zouden we uitgeprocedeerd zijn in de ontwikkeling van de evolutie ?

05-02-09 10:41:05
lentebriesje
Erelid

S
@MuseMatt

waarom hadden we ze uberhaupt, waarom zijn ze overbodig en waarom zit het bij jou niet in de genen maar bij een ander wel...

is het een verbetering of is het een mutatie? en waarom?

waarom zijn mensen steeds vatbaarder geworden voor huid aandoeningen? degeneratie? hadden we vroeger nog een uitmuntend verweer systeem tegen ziektes, tegenwoordig liggen we al te kronkelen van een griepje *8

het feit dat er een woord bestaat als degeneratie, en dat het gebruikt wordt, getuigd in het tegendeel van evolutietheorie *8

degeneratie

05-02-09 10:54:07
Giovanni
Oudgediende

@Txerseu-Maar waarom geloof je daarin?

05-02-09 11:12:51
Giovanni
Oudgediende

LB weet je waarom ik in evolutie geloof,(nou ja geloof is te sterk uitgedrukt), ook al snap ik niet alles en zijn nog steeds niet alle antwoorden gevonden, is omdat ik de bijbel gelezen heb. Dat is voor mij het ultieme bewijs dat god niet bestaat :)

05-02-09 11:22:46
lentebriesje
Erelid

S
@Giovanni

maar zocht je in de bijbel naar het goeie, of het kwade, waar heb je je interpretatie op gebasseerd, heb je hem bekeken vanuit het oogpunt van een gelovige, of dat van een atheist, heb je je gelaafd aan de kritiek, of juist naar het goeie gezocht :)

zou het aan je interpretatie kunnen liggen :?

geen probleem dat je niet geloofd, ik geloof zelf ook niet, maar presenteer in theo's naam wetenschap niet als een alles verklarende theorie.... want dan doe je precies hetzelfde als hoe gelovigen de bijbel presenteren *8

ik zie werkelijk waar, nog steeds het verschil niet tussen atheisme en religie *8
en ik heb nog nooit een steekhoudend argument gezien waarom atheisme geen religie is *8 het gedraagt zich ook precies zoals religie :-: en maar bleren, waarschijnlijk moet je niet geloven in religie of in atheisme om van beide partijen de flaws en sterktes te zien *8

en een evenwichtig oordeel te vellen, ja ik zeg evenwichtig :) flaws en sterktes zijn tegen elkaar weggeschreven gewoon in evenwicht :)

05-02-09 11:58:31
ZusMina
Senior lid

WMRindex: 699
OTindex: 250
S
Lenteswervelstormpje: Verschil tussen atheïsme en religie: atheïsme ontkent alleen het bestaan van god an that's all. Religie is mer dan allen het geloof in een god. Allerlei verhalen die als absolute waarheid gezien blijven worden, ondanks tegenbewijzen plus allerlei rituelen. Atheïsme is geen geloof net zoals niet voetballen een sprt is, het niet verzamelen van postzegels een hobbey en kaal een haarkleur is.

Atheïsten kunnen welliswaar fanatiek zijn in het onkennen en dit van de daken afschreeuwen, gelovigen kunnen dat ook 9wat dat betreft geen verschil), alleen sommige gelovigen gaan nog een of meer satppen verder: hun geloof opdringen (Jehova's) of uit naam van het geloof oorlog voeren (kruistochten, Ierland, enz.) of (zelf)moordaanslagen plegen (extreme moslims). Als er iemand in de geschiedenis was die heel slecht was en atheïst, dan was-ie alleen heel slecht en niet omdat hij atheïst was. Alleen geloof is in staat einenlijk 'goede' mensen tot slechte daden aan te zetten.

Wetenschap vs geloof: geloof is dogmatsich; veel gelovigen (lang niet alle) zien de bijbel / koran / ander heilig boek als absolute waarheid. Dus bijv. schepping in 6 dagen, Adam en eva, zondvloed enz. Wetenschap is juist niet dogmatisch, al lijkt het voor leken soms zo, omdat het in schoolboeken staat dat iets zo is. Wetenschap is juist altijd aan verandering en bijstelling onderhevig geweest. En als een theorie door een tegenbewijs gedeeltelijk of helemaal ontkracht wordt, wordt de theorie verworpen of bijgesteld.

Over de evolutietheorie: er werd hier net veel over geschreven dat niet of niet helemaal klopt en ik heb er nu geen tijd voor om het allemaal uit te leggen. andere keer.

05-02-09 12:17:36
Giovanni
Oudgediende

Uit oogpunt van een neutraal iemand, met een open hart.
LB dat doe ik niet. Maar wetenschap evolueert nog steeds om het zo maar eens te zeggen. Ze komen steeds meer te weten.

Jezus zegt dat voor wie gelooft niets onmogelijk is. Dus gelooft er helemaal niemand, want dan was kanker allang te genezen, AIDS en alle andere ziekten ook.
En was er ook geen honger meer in de wereld.

Neem bv eens de paus. Ze zeggen dat hij de vertegenwoordiger is van god op deze aardkloot. Waarom geneest hij die vrouw dan niet die al 16 jaar in coma ligt? Euthenasie mag ook niet van de paus en het Vaticaan. Maar ze mag wel 16 jaar in coma liggen.

Weet je wat echt een goede liefhebbende god zou zijn? Een god die je vrij laat in je keuze. Je bent dan gewoon dood als je overlijdt. En je wordt niet voor eeuwig gepijnigt in een hel, omdat je niet in hem gelooft. Of om wat voor reden dan ook.

05-02-09 12:35:40
lentebriesje
Erelid

S
@ZusMina

afbeelding

En als een theorie door een tegenbewijs gedeeltelijk of helemaal ontkracht wordt, wordt de theorie verworpen of bijgesteld.

wie zegt dat huidige wetenschap het bij goeie eind heeft? doen we alles verkeerd en komen we er achter, is "sorry" genoeg?

als christenen sorry zeggen voor kruistocht, zeggen dat het niet bedoeling was, dat ze fout zaten, dat het dan geaccepteerd wordt?

onder het motto "we deden het wel met goeie bedoelingen" :-:

dit hoef ik niet te slikken, toch? dat is een retorische vraag :) ik ga het niet slikken :)

kaal is geen haarkleur, kaal is een haardracht :) geloof ook een haardracht?

het niet hebben van haar is ook gewoon haar dracht *8

atheisme wordt wel opgedrongen :-: mag je katholieken op de kop geven voor jehova's? en mag ik alle atheisten op de kop geven voor mensen die het atheisme opdringen? oog om oog? tand om tand?

omdat het kind slecht is, zullen de ouders dat ook wel zijn?

drogredens, drogredens, drogredens :S

het atheisme moet beter zijn als religie zoals ze zich presenteren, maar dat zijn ze niet :-: net als dat het geloof zich ook niet beter moet presenteren als dat het is :-:

we zijn hier gewoon bezig met een herhaling van zetten :-: jij hebt dit allemaal al eerder gezegd, en ik het het al allemaal eerder bekritiseerd :-: als je weet dat eerdere zetten me niet hebben overgehaald zet ze dan niet opnieuw :-:

heb je nog nieuwe toevoegingen?

btw, ik argumenteer niet in het voordeel van religie, ik argumenteer in het tegendeel van atheisme...

en nee dat is niet hetzelfde :nee althans niet in mijn belevingswereld, aangezien religie toch al aan heel veel kritiek onderhevig is :-:

je hoeft nergens in te geloven, gewoon mens zijn is genoeg :ja

05-02-09 13:34:18
Giovanni
Oudgediende

LB ik geloof in mezelf. Nogmaals ik wil weten wáárom iemand gelooft in de god van de bijbel. Ik begrijp het gewoon niet. Ik heb zelf namelijk ook in hem gelooft. Na het lezen van de NBV (nieuwe bijbel vertaling). Vraag me niet waarom. Ik kan het niet verklaren. Toen kwam ik dus godisimaginary.com tegen. Zij leveren 50 bewijzen, waarom god tussen de oren zit. Ik ben aan de hand van die bewijzen, die bewijzen in de bijbel gaan zoeken. En niet alleen zoeken, maar vooral erover gaan nadenken. Er is maar een conclusie mogelijk, ik kán niet in die god geloven. Hij is geen liefde, hij is niet goed, maar een jaloerse hypocriete saggerijn.

Toen ik nog geloofde had een collega van mij longkanker en een oom van mij ook. Ik heb toen dag én nacht tot Jezus gebeden voor hun genezing. Allebei overleden. Waarom? Was mijn geloof niet echt? Is Jezus een leugenaar? Of bestaat hij gewoon niet?

05-02-09 13:35:20
heraux
Oudgediende

T S
Wat is kanker

Stel dat kanker een onderdeel is van de gewone mutagenitische drift - en gezien wordt als een ziekte omdat het dodelijk is.

Maar als het niet dodelijk is een genetische verandering veroorzaakt

Ik lul uit mijn nek waarschijnlijk

maar in hoeverre houd de medische wetenschap de natuurlijke verandering tegen door in te grijpen - ook omdat het beeld niet klopt.

Stel er wordt een kind geboren met een
grotere nier dan normaal en dat kind krijgt later kinderen allemaal met iets grotere nier. Was dit een mutatie en is die niet nuttig - en waarom wel of niet?

05-02-09 13:41:15
Giovanni
Oudgediende

Ik denk wel eens dat kanker allang te genezen is, maar dat dit verborgen wordt gehouden omdat die medicijnen zoveel geld opleveren voor de farmaceutische industrie :$:|

05-02-09 14:09:04
lentebriesje
Erelid

S
@Giovanni

tja, geloof je niet meer in christelijke god, of geloof je dat er wel wat is?

geloof is in mijn ogen waarschijnlijk persuasief net zoals atheisme, maar mij kan het niet interesseren zolang mensen zich maar niet misdadig gaan gedragen... die vrijheid gun ik ze totdat ze bij mij in men "backyard" zitten :)

kanker te genezen?

je hebt mensen die geloven dat NSA supercomputer heeft, je hebt mensen die zeggen dat ze niks speciaals hebben *8

je hebt mensen die zeggen dat er al mensen zijn die eeuwig leven, en dat de elite het alleen aan zichzelf voor behoud, en je hebt mensen die het "quatsch" vinden *8

de hoofdvraag: geloof je in complot theorien, en hoe vatbaar ben je ervoor?

er zijn wel een paar (vrij) grote complotten gekraakt, dus de aannemelijkheid dat ze er zijn is wel, maar hoeveel heb je gezien? hoeveel zit er onder water (zoals met ijsberg) ? dat kun je pas zeggen als je het zou weten, en weten doe je het niet en misschien zijn complotten wel juist zo groot dat ze altijd een keer falen, en dat er nu helemaal geen complotten zijn...

oh, en je hebt mensen die denken dat amerika in bezit is van aliens door roswell *8 en je hebt mensen die het niet denken :)

tja... leugen en waarheid liggen dicht bij elkaar :)

05-02-09 14:27:40
heraux
Oudgediende

T S
het geweldige van Komplet-theoriën zijn dat de bedenker de vrije-keus heeft uit alle voorkomende en niet voorkomende organismen
verklaarde en onverklaarde fenomenen en iedereen en alles kan betrekken zonder de grenzen van de logica en fysieke mogelijk te respecteren.

Klomplot Theoriën zijn HOT

want ik weet wie ze wilt voorkomen ja..
ik ken 'm - die die.. daar ergens daar..

05-02-09 14:29:55
Giovanni
Oudgediende

LB ik geloof in mezelf 8)

LB ja kanker is te genezen:

‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven