Gedichtenwedstrijd 2010 |
nietmeer
|
Correcte spelling is van groot belang in een gedicht . |
|
nietmeer
|
Zijn we toch ook wel benieuwd naar de te winnen prijzen |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Mijn niveau gaat drastisch achteruit wanneer ik 24 uur niet heb geslapen en iets snel af moet maken. |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@Mmore: dan moet je ervoor zorgen dat je het niet "snel af moet maken", maar de opdracht spreiden over langere tijd |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
@emmertje: deadlines zijn deadlines En als ik weet dat ik het in twee uur kan fixen, waarom dan eerder beginnen |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@Mmore: misschien om te zorgen dat je niveau dus niet achteruit gaat???? |
|
nietmeer
|
Leuke actie Heb me ook maar aangemeld |
|
emmertje Oudgediende
|
Een Tasmaanse duivel die zich gaat richten Op de kunst van het rijmen en dichten? Ben erg benieuwd wat hij ervan gaat maken, En of ie naderhand een zucht van verlichting zal slaken. |
|
nietmeer
|
Ik zie hoe groot de zorgen zijn, maar ik kan dichten groot en klein. Emmertje emmertje nog even geduld, tot dat ik voor jou een gedicht heb ingevuld |
|
emmertje Oudgediende
|
Wie zegt dat je voor mij mag schrijven? We zullen nog even in spanning moeten blijven Totdat de willekeurige bekendgemaakt zal zijn En we onze gedichten schrijven, gewoon voor de gein |
|
nietmeer
|
Mijn gedichten schrijf ik lekker gauw, en schud ze zomaar uit mijn mouw. Voor de gein dat lijkt me fijn. Waarom niet of waarom wel? wie het weet trekt maar aan de bel Het lijkt wel of onze Emmert in zijn dichten wat is belemmert? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ik dans en draai, ik zoek de luchten ik kijk en wens nu, kom terug gij ochtend douw, zie de rode luchten klieven de nacht het duister wijkt voor een nieuwe dag
laat komen gij blauwe klucht, diepe zucht gij vrolijke stemming, breekt dat zwart met olijke daden en zie de duivel vlucht. Met scherpe nagelen grist de dag het duister
tussen licht en donker een kort gevecht de vogels schetteren, gidsen de duivels uit gordijnen schuiven een mensen hand van links naar rechts, de geur van koffie druppelt licht door de vroege ochtend, gras geur en het verste zuivere water uit de koude lucht.
Het ronken is begonnen de straten raken vol het ritme heeft bemanning en neemt zijn posten in - de verdediger van kakafonia zwermt uit over de stad - lichten aan en uit
Getoeter en gekakel, gerinkel en spektakel het geluid van rails en stemmen uit een doos over tijden van komen en gaan, van op tijd en te laat - over mooie nieuwe dingen
Ik trek me terug.. ik zuig me de bossen in de stad sterft weg, een nieuw geluid maakt me meester - knakkende takken, geritsel van blad aan boom - ogen spieden, lijkt wel een droom. Oren staan op en draaien - het lot waait over en ik zie - dieren van het bos komen naar me toe.
De bossche stad leeft en deint, taken wiegen gerust in de strelende winden, warm en koud wisselend spel - ik ruik verse noten en zaden, de bloemen en bloesem alsof ik het kan rapen - het ligt voor de hand maar meer voor mijn voeten..
Ik ben uw nieuwe dag, groet ik u waarachtig waar ge ook bent..
Ik hef mijn stem een diepe zucht blaas leven in en ook weer uit..
hoor mijn diepe tonen en hoge noten luister naar het geluid van de dag..
|
|
Soulsplitter Erelid
WMRindex: 784 OTindex: 2.326 S |
ow, ik kan ook goed dichten er was is een man uit Terschelling die ging met zijn fiets van de helling zijn ketting die brak zijn kop in de *** en zijn *** in de derde versnelling |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik vind het jammer dat niet gewoon iedereen mee kan doen. |
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Wanneer krijg je een naam doorgestuurd dan? Ik heb me zojuist ingeschreven... |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
YMD: Lees effe de tekst gewoon op de pagina |
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Dat heb ik gedaan, er staat niet bij wanneer je iemand toegewezen krijg... en kan je ook aangeven als je iemand absoluut niet wilt? |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
YMD: Staat in de data lijst net íets boven de knop |
|
Naaoomii Oudgediende
WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Kun je niet zien wie er allemaal al meedoen? Zou ik wel fijn vinden om alvast een beetje informatie te verzamelen |
|
nietmeer
|
Vanaf de 14e kan je denk ik pas zien wie er allemaal mee doet... Kan niet wachten Zo zenuwachtig |
|
nietmeer
|
ik heb me ook ingeschreven xd kee ik kan niet dichten maar er zijn zat dagen om op woorden te jagen |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Naar de hemel moet men zich soms richten bij het maken van fraaie gedichten.
De woorden te kort, of te lang, of soms klinken ze als goedkoop behang.
Tot je innerlijke werken moet men zoeken de trilling, het brommen, het kloppen van het hart.
Denk aan zonnestralen, paardeharen halve garen of halve zool, lopend op hete kolen, of gewoon meedoen aan een bowl.
Dichten moet men gaten, heb je het in die gaten - dan dichten zij zich zelf.
Rijmen kan het allemaal, op elkaar de woorden gelijken of tegenpolen, synoniemen of antoniemen, zie het maar.
Wat ik nu schrijf komt uit mijn rammelaar.. er uit gereuteld met lawine gevaar.. de vuurpijl volgt snel, als je snel schrijft beland je in een schrijvers hel.
Maar goed, je ziet.. het komt en gaat ga niet te ver, niet te diep want anders raak je in een pijnlijke spagaat.
En zo staat er weer een stukje geschreven met de komende Sinterklucht gaan we wat beleven..
|
|
Naaoomii Oudgediende
Ja ik dacht, is misschien wel handig net als het concept van de Bowling, dat je kan zien als iemand zich aangemeld heeft |
|
emmertje Oudgediende
|
@Naaoomii: Och... dit is spannender Dan wordt de bekendmaking een soort surprise |
|
Naaoomii Oudgediende
Ja zeker spannend hahaha |
|