hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 151 152 153 [154] 155

Discussie over Geert

13-06-13 20:16:50
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Davh11 Da's toevallig, dat we allebei dingen doen bij Amnesty! :D
Maar nog effe over de PVV en Geert Wilders:
De PVV heeft een tijdje geleden een stuk gemaakt over de schending van vrouwenrechten binnen de islam: http://www.pvv.nl/images/stories/Geweld_tegen_vrouwen_binnen_de_islam-.pdf
Wat is uw kijk daarop? Want we kunnen toch niet ontkennen dat in heel veel islamitische landen vrouwen onderdrukt worden. Er zijn trouwens ook heel veel ervaringsdeskundigen, zoals bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Ali. Veel islamitische vrouwen hebben over hun onderdrukking ook een boek geschreven. Als ik even wat titels mag noemen:
'Sluier van angst' van Samia Shariff
'De dochter van de imam' van Hannah Shah
'Onteerd' van Mukthar Bibi
'Mijn vrijheid' van Ayaan Hirsi Ali


13-06-13 20:23:53
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote verandering van de positie van vrouwen moet vooral vanuit het land zelf komen. Onze ideeën forceren op de volkeren daar en binnen tien jaar verandering verwachten zorgt alleen maar voor verergering van het probleem, naast polarisatie.

Ik begrijp dat vrouwenonderdrukking een zeer groot probleem is. Zo is in Saudi Arabië een nieuwe trend dat de vrouw wordt voorzien van een enkelband, die een signaal af geeft als de vrouw zich bij de grens van het land bevind. De vrouw kan dan vastgezet en opgehaald worden door de man.

Om de situatie zoals in Saudi Arabië naar Nederland te halen als argument voor het verder inperken van de Islam is onjuist.

Ik zal de gelinkte .pdf doorlezen.

15-06-13 21:13:14
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Wat ik wel effe wil zeggen: in de Koran staat wel heel duidelijk dat je hem als moslim in z'n geheel moet geloven. Anders zal Allah je veroordelen. ( zie Soera 2:85). Dus ook aan de Koranteksten dat je ongelovigen moet doden en de teksten die jood-onvriendelijk en christen-onvriendelijk zijn officieel. Om maar een voorbeeld te noemen.

15-06-13 21:21:43
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Over Amnesty International gesproken: zij zijn dus tegen het boerkaverbod. Mij lijkt dat wel verstandig. Want veel vrouwen die een boerka/nikab dragen, moeten dat van hun man. Dus als je dat dan verbied, kunnen die vrouwen helemaal nergens meer naartoe! Geert Wilders (en de PVV) zijn geloof ik wél voor zo'n verbod. Dat lijkt me dan niet zo slim, dat ze daar niet over nagedacht hebben.
Maar ik vind wel dat als er voor dat probleem een oplossing is, de boerka en nikab wel verboden moeten worden. Want het is heel moeilijk communiceren als je iemands gezichtsuitdrukkingen niet ziet. En daarnaast is het ook gevaarlijk, aangezien iemand helemaal onherkenbaar is. Zo is er laatst een overval gepleegd door dieven in een boerka!
Daar komt nog bij dat het niet eens echt bij de islam hoort, want ik heb eens in de krant gelezen dat slechts 2% van de Nederlandse moslima's een boerka draagt.
(Tussen haakjes, hier even uitleg: een boerka is een gewaad, bestaand uit één geheel en er is een opening met gaas voor de ogen. Een nikab is een gewaad, dat uit meerdere onderdelen bestaat en het laat een opening voor de ogen vrij).

15-06-13 21:36:12
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Noepetote:
Wat ik wel effe wil zeggen: in de Koran staat wel heel duidelijk dat je hem als moslim in z'n geheel moet geloven. Anders zal Allah je veroordelen. ( zie Soera 2:85). Dus ook aan de Koranteksten dat je ongelovigen moet doden en de teksten die jood-onvriendelijk en christen-onvriendelijk zijn officieel. Om maar een voorbeeld te noemen.


klik

1 Ook mag u hem geen rund, schaap of geit met een of ander gebrek offeren, want ook daarvan heeft hij een afschuw.
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden,

3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb,

4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden,

5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt.

6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende.

7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

---

12 Degene die de euvele moed heeft om de woorden van de rechter of van de priester die daar voor de HEER, uw God, dienstdoet in de wind te slaan, moet ter dood gebracht worden. Zo moet u het kwaad dat zich bij de Israëlieten aandient in de kiem smoren.

13 Het hele volk moet daardoor worden afgeschrikt, zodat ze zoiets geen tweede keer wagen.

(bron: klik)

Deuteronomium 17.

Hierin staat duidelijk dat enige weerstand tegen wat de priester zegt beantwoord moet worden met de doodstraf. Ook mensen die anders geloven dan in de christelijke interpretatie van god moeten gestenigd worden.

Maar wat is je punt nu met je verhaal over dat de koran het doden van ongelovigen noemt? naar mijn weten, en de tekst die ik hierboven heb neergezet, doet de bijbel hetzelfde, en ik ga er van uit dat de meeste andere geloven dezelfde sentimenten hebben.

Nogmaals: Leviticus 20 de bijbel heeft dezelfde teksten. Om dan naar de Islam te wijzen terwijl de christelijke geschriften er ook vol mee staan is op zijn minst apart te noemen. Ja, het staat er in. Het is alleen onterecht om een eeuwenoud boek dat vol met waarden en straffen staat die heden ten dage niet meer uitvoerbaar zijn bij een volledig veranderd moraal aan te halen als "bewijs" dat het geloof "slecht" of mogelijk kwaadaardig is.

15-06-13 21:41:39
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Noepetote:
Over Amnesty International gesproken: zij zijn dus tegen het boerkaverbod. Mij lijkt dat wel verstandig. Want veel vrouwen die een boerka/nikab dragen, moeten dat van hun man. Dus als je dat dan verbied, kunnen die vrouwen helemaal nergens meer naartoe! Geert Wilders (en de PVV) zijn geloof ik wél voor zo'n verbod. Dat lijkt me dan niet zo slim, dat ze daar niet over nagedacht hebben.
Maar ik vind wel dat als er voor dat probleem een oplossing is, de boerka en nikab wel verboden moeten worden. Want het is heel moeilijk communiceren als je iemands gezichtsuitdrukkingen niet ziet. En daarnaast is het ook gevaarlijk, aangezien iemand helemaal onherkenbaar is. Zo is er laatst een overval gepleegd door dieven in een boerka!
Daar komt nog bij dat het niet eens echt bij de islam hoort, want ik heb eens in de krant gelezen dat slechts 2% van de Nederlandse moslima's een boerka draagt.
(Tussen haakjes, hier even uitleg: een boerka is een gewaad, bestaand uit één geheel en er is een opening met gaas voor de ogen. Een nikab is een gewaad, dat uit meerdere onderdelen bestaat en het laat een opening voor de ogen vrij).


Dus omdat het sporalisch wordt gebruikt voor criminaliteit, moet het als argument worden gebruikt voor een verbod of een zeer strenge afkeuring. Ik geloof dat satéprikkers en scharen ook in trek zijn. Wapenvergunning maakt Nederland veiliger.

Nogmaals, vrouwenonderdrukking is een probleem dat vanuit een cultuur komt, en dat is erg moeilijk om eruit te slopen. Tuurlijk, hier in het Westen zijn andere ideeën over hoe vrouwen moeten worden behandeld. Maar ga tegenover een hele familie staan die mogelijk al dertig/veeritg jaar op die manier geleefd heeft, en je zult uitgekafferd worden. Dat is wel de tactiek die Geert wil gebruiken - direct confronteren en anders laten straffen. Zo maak je het naar mijn idee alleen maar erger. Polarisatie wordt groter en er ontstaat een nog grotere kloof tussen onze cultuur en de cultuur die afgekeurd wordt.

15-06-13 23:49:22
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:
Quote @Noepetote:
Wat ik wel effe wil zeggen: in de Koran staat wel heel duidelijk dat je hem als moslim in z'n geheel moet geloven. Anders zal Allah je veroordelen. ( zie Soera 2:85). Dus ook aan de Koranteksten dat je ongelovigen moet doden en de teksten die jood-onvriendelijk en christen-onvriendelijk zijn officieel. Om maar een voorbeeld te noemen.


klik

1 Ook mag u hem geen rund, schaap of geit met een of ander gebrek offeren, want ook daarvan heeft hij een afschuw.
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden,

3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb,

4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden,

5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt.

6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende.

7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

---

12 Degene die de euvele moed heeft om de woorden van de rechter of van de priester die daar voor de HEER, uw God, dienstdoet in de wind te slaan, moet ter dood gebracht worden. Zo moet u het kwaad dat zich bij de Israëlieten aandient in de kiem smoren.

13 Het hele volk moet daardoor worden afgeschrikt, zodat ze zoiets geen tweede keer wagen.

(bron: klik)

Deuteronomium 17.

Hierin staat duidelijk dat enige weerstand tegen wat de priester zegt beantwoord moet worden met de doodstraf. Ook mensen die anders geloven dan in de christelijke interpretatie van god moeten gestenigd worden.

Maar wat is je punt nu met je verhaal over dat de koran het doden van ongelovigen noemt? naar mijn weten, en de tekst die ik hierboven heb neergezet, doet de bijbel hetzelfde, en ik ga er van uit dat de meeste andere geloven dezelfde sentimenten hebben.

Nogmaals: Leviticus 20 de bijbel heeft dezelfde teksten. Om dan naar de Islam te wijzen terwijl de christelijke geschriften er ook vol mee staan is op zijn minst apart te noemen. Ja, het staat er in. Het is alleen onterecht om een eeuwenoud boek dat vol met waarden en straffen staat die heden ten dage niet meer uitvoerbaar zijn bij een volledig veranderd moraal aan te halen als "bewijs" dat het geloof "slecht" of mogelijk kwaadaardig is.

Klopt, maar dat is het Oude Testament, toch? En daar hoeven we ons niet meer aan te houden. Overigens denk ik niet dat er (veel) dingen zijn die helemaal 'slecht' of 'kwaadaardig' zijn. (Of het is hoogstens het voorbeeld van hoe het niet moet):P ;) Dus sorry als het zo overkwam, zo had ik het niet bedoeld.

16-06-13 08:46:57
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Jezus roept in totaal 1 keer op tot geweld:
Quote Lucas 19:27:
En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’
28 Na deze woorden trok Jezus verder, op weg naar Jeruzalem.


Het is inderdaad een stuk minder in het nieuwe testament. Het oude testament zal over de wereld nog door miljoenen gevolgd worden. Het boek bevat erg veel geweld, straffen, veroordelingen. De toorn Gods is rijkelijk aanwezig, zo u wilt. Moeten we deze christenen dan preventief aan banden leggen voordat ze mensen gaan vermoorden om het letterlijk nemen van een boek?

16-06-13 13:02:21
nietmeer
Lipstick Muslims.

De uitzending van vandaag (16 juni) moet nog worden geplaatst.
Als men die heeft bekeken en men het nog steeds niet wil snappen, is men degene met sluiers voor de ogen.

16-06-13 15:31:11
nietmeer
Joden spreken over de toorn Gods, moslims spreken over de toorn gods en christenen eveneens.

Enige verschil is, dat per geloof de lijn "gematigd" en "extreem" duidelijk te trekken valt. Het verschil in uitvoering van het geloof, natuurlijk.
Waarom de islam daarin apart staat, is voornamelijk de vooruitgang van de volkeren zelf.

Dat vooruitgang niet gelijk staat aan secularisatie of liberaal/progressiever denken, blijkt wel uit landen als Iran en Saudi-Arabië, maar dat is meer aan de overheden gelegen.

Bottom line is in ieder geval, dat er genoeg gematigde moslims zijn die gewoon met joden kunnen kaarten. Het gaat om de extremen, om de mensen die van hun geloof hun identiteit maken, op dezelfde manier als elke Staphorster en Urker zich ook in kan vinden.

Dan heb je Wilders, die heel terecht zegt dat wij als Nederlanders niet onze identiteit moeten inleveren vanwege de beklemmende politieke correctheid van de jaren '90 en de maakbare maatschappij van Kok, maar het gaat te ver om te zeggen dat het aan de Islam alleen gelegen is dat extremisme bestaat. De fundamenten van de Islam, de Koran, mogen dan een voedingsbodem zijn, het zijn toch echt nog steeds mensen die er hun zaadjes op planten en verbouwen.


18-06-13 17:19:18
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:

Dus omdat het sporalisch wordt gebruikt voor criminaliteit, moet het als argument worden gebruikt voor een verbod of een zeer strenge afkeuring. Ik geloof dat satéprikkers en scharen ook in trek zijn. Wapenvergunning maakt Nederland veiliger.

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Want van dingen als satéprikkers en scharen is het noodzakelijk dat ze bestaan. En dat is bij boerka's en nikabs naar mijn mening niet zo, want zoals ik al zei: slechts 2% van de Nederlandse moslima's schijnt een boerka te dragen! Dus is het niet echt iets wat beslist bij de islam hoort. En dan heb je ook het argument dat sommige vrouwen ze graag schijnen te dragen, maar dat lijkt me niet altijd juist. Iedereen heeft natuurlijk het recht om te dragen wat hij wil, maar daar zitten grenzen aan! Als ik (bij wijze van spreke dan hé)! in de zomer in bikini door de stad zou willen lopen, dan zou dat toch ook niet mogen?
En eerlijk gezegd denk ik dat veel mensen de boerka/nikab ook als symbool zien voor vrouwenonderdrukking. Als er dan geen boerka's en nikabs meer zijn,lijkt het naar mijn mening ook minder zo dat vrouwenonderdrukking normaal is. (Want dat is het natuurlijk ook absoluut niet)!!!

18-06-13 17:26:50
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij veel dingen die de profeet Mohammed deed. Bijvoorbeeld: ik heb het altijd zo begrepen, dat hij trouwde met een 6-jarig meisje, en daar seks mee had toen ze 9 jaar was. En nu weet ik niet of daar in die tijd een wet over was, maar eigenlijk is het gewoon pedofilie, toch? En dan die verhalen dat hij karavanen overviel...(Ja ik weet niet wat daar allemaal precies van waar is hoor. Maar hoe kan een vredelievende profeet dit doen, vraag ik mij af.
En nou weet ik niet of dit echt iets met de islam te maken heeft, maar een paar jaar terug kwam ook verschillende keren in het nieuws dat veel islamitische scholen (zeer) zwak zijn. Link: http://www.onderwijsinspectie.nl/actueel/nieuwsberichten/RK+basisschool+minst+vaak+een+zwakke+school.html ). Sorry dat ik zo negatief doe, maar dit is toch ook wel triest, toch? Dit moest ik even kwijt, sorry.

24-06-13 15:04:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Noepetote waar wil je naartoe? je noemt wel dingen over Mohammed, maar het was al min of meer duidelijk dat verhalen die niet meer waarheidsgetrouw zijn dan sprookjes geen goede argumenten vormen. Verhalen in bijvoorbeeld de Bijbel en de Joodse geschriften zijn eerder leidraden dan harde feiten.

25-06-13 19:22:29
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Quote Davh11:
@Noepetote waar wil je naartoe? je noemt wel dingen over Mohammed, maar het was al min of meer duidelijk dat verhalen die niet meer waarheidsgetrouw zijn dan sprookjes geen goede argumenten vormen. Verhalen in bijvoorbeeld de Bijbel en de Joodse geschriften zijn eerder leidraden dan harde feiten.

Maar moslims zien het (meestal) wel als een waargebeurd verhaal! Zij zijn er echt van overtuigd dat Mohammed door Allah gezonden was en dat men zoveel mogelijk volgens de profeet moet leven!

25-06-13 19:27:30
nietmeer
@Noepetote: Wow! Echt waar? En geloven zij ook écht in Allah? Nee toch? :O

25-06-13 19:28:55
SilverWing
Erelid


WMRindex: 573
OTindex: 854
S
@Noepetote: oke ik wil niet onbeleefd zijn maar kan je hem met Profeet Mohammed aanspreken

26-06-13 11:37:01
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
*flips table*

09-07-13 10:26:20
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Waarom geeft u geen antwoord? :(
Trouwens, even iets anders over de islam: vandaag of morgen begint voor de moslims de Ramadan. Op zich vind ik het wel mooi dat je dan kunt denken aan degenen die geen eten, drinken etc. hebben. Maar ik vind het dan wel weer hypocriet dat ze na zonsondergang alles weer gaan 'inhalen.':D Maarja, tíjdens het vasten kun je inderdaad wel aan de armen denken.

19-07-13 21:49:19
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote @Noepetote:
Waarom geeft u geen antwoord? :(
Trouwens, even iets anders over de islam: vandaag of morgen begint voor de moslims de Ramadan. Op zich vind ik het wel mooi dat je dan kunt denken aan degenen die geen eten, drinken etc. hebben. Maar ik vind het dan wel weer hypocriet dat ze na zonsondergang alles weer gaan 'inhalen.':D Maarja, tíjdens het vasten kun je inderdaad wel aan de armen denken.


Er zal een goede reden zijn waarom de traditie op deze manier is.

En wat wil je dan, dat de moslims een maand lang helemaal niets eten?

25-08-13 00:51:48
nietmeer
Beetje laat, maar goed.

Ik vond het ook hypocriet, dus ik probeerde na zonsondergang me niet vol te proppen.
Ik kon me niet eens volproppen, omdat je na twee lepels meteen opgeblazen vol zat.

De hele dag was ik ontzettend duizelig. Ontzettende hoofdpijn, buikpijn, allespijn. Ik begon zelfs koorts te krijgen.

Je moet wel wat meer eten dan normaal, omdat je anders gewoon ziek raak.

Wordt de titel van het topic veranderd naar "Discussie over de Islam"?

06-09-13 10:47:30
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Wat een stilte.

06-09-13 12:59:32
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
Quote Davh11:
En wat wil je dan, dat de moslims een maand lang helemaal niets eten?
Voor Geert zou dat een uitkomst zijn :ja

25-09-13 11:44:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296

26-09-13 10:23:50
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Ik ga er van uit dat dit topic nu écht dood is?

14-01-14 09:38:10
nietmeer
Jup :) Geertje wordt eindelijk een beetje met rust gelaten door de politiek. Soms mag ie nog even boos zijn vuist op tafel slaan als het Kabinet weer een beslissing heeft genomen.

Dan legt Geert ons even uit dat, wat iemand anders ook doet, het slecht is. En alles wat hij doet, is historisch en geweldig. Politicus van 't jaar 2013 ^^

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 151 152 153 [154] 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven