Raad het lied |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
John Weaver als artiest
iets met rainy en macaroni/ellebogen. ff zoeken |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.011 OTindex: 23.870
|
Geen John Weaver |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik stop ermee voorlopig. Rain(y) en macaroni/elbow/pasta leveren niets op en ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik dan op moet zoeken. |
|
BatFish Oudgediende
|
Het is net zo'n inkoppertje als die van Sjaak, zolang je niet in het Engels zoekt. |
|
Invisible Oudgediende
|
Toch weer eens proberen: nummer de regenboog.
|
|
Invisible Oudgediende
|
artiesten Marianne Weber en Frans Bauer |
|
BatFish Oudgediende
|
Jawohl! . Afdeling erg foute muziek |
|
Invisible Oudgediende
|
Nooit aan gedacht om in het nederlands te zoeken . . . . De nieuwe. Ik ben morgenochtend vrij veel weg, maar zo rond 8 - half negen wel even en na ca 12.30 ben ik er weer. Alle tijd dus om na te denken Artiest afbeeldingNummer afbeeldingafbeelding |
|
BatFish Oudgediende
|
Nick Drake - Sunday? Past bij plaatje 1 en 3, maar dat achterwerk met een bevertattoo kan ik dan niet rijmen. (als het een bever is...) |
|
Invisible Oudgediende
|
Je hebt in ieder geval de figuur van plaatje 1 gevonden dat is helder.
Maar het is niet Nick Drake - Sunday. |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Connie Francis - Never on Sunday? |
|
Invisible Oudgediende
|
Nee....
Francis zit wel in de naam |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
De enige andere artiest met Francis die ik zo snel kan vinden is Francis Magalona |
|
BatFish Oudgediende
|
Ja de naam staat in het schilderij, links naast z'n hoofd. Net leesbaar als je inzoomt op het plaatje.
Magalona Francis - 3 stars and a sun? |
|
Invisible Oudgediende
|
Beide niet goed . . . .
Toch maar ff gechekt of ik geen leesfout had gemaakt of zo. Maar de uitvoerende heeft inderdaad gewoon francis in de naam |
|
BatFish Oudgediende
|
Sage Francis - Sun vs Moon? |
|
Invisible Oudgediende
|
Nee.
De titel van het nummer is officieel 2 woorden, maar is vnl bekend onder het eerste van de 2. Omdat het hele album ook zo heet.
Ik heb gekozen voor de 1 woord variant en je moet van beide plaatjes dus een combinatie maken |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Ik heb geloof ik elke combinatie nu gehad, maar niks. Ik kan ook niet goed zien wat datgene op het tweede plaatje moet voorstellen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Het is geloof ik een bever, maar dat doet er niet toe.. Het had ook deze mogen zijn: afbeelding |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Dat het een tatoeage is wel? |
|
Invisible Oudgediende
|
nee, zie boven Als gezegd: je moet de plaatjes van het nummer combineren... Ik had ook dit plaatje kunnen nemen, was ook goed geweest afbeelding |
|
Invisible Oudgediende
|
De crux ligt in de artiest. Heb je de naam, heb je het nummer ook direct als je googled: google zet dan de naam van het nummer meteen achter de naam, volautomatisch |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Dan pas ik; ik kan werkelijk niks zinnigs combineren uit die twee. |
|
Invisible Oudgediende
|
Je moet het bekijken als de opgave van een tijd terug die Wally Tax opleverde. Dat wally moest je vinden door een plaatje van een sloot in de weilanden en alle sloten hebben een wal. Tax moest je vinden door op een filmposter met veel tekst en acteurs etc TAX te filteren uit het onderop de poster staande woord taxi. Daar leverde het 2 woorden op, bij mijn opgave 1 woord door de zaken die je vind te combineren |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Ik heb me weer eens suf gezocht, maar zonder resultaat. Misschien ga ik er morgen nog mee door. |
|