Raad het lied |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Ik ken nog steeds niet meer synoniemen voor dieren... Zat aan alternatieven te denken als fantastic four of iets anders met 4 maar dat is het dus ook niet Iets met creatures |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.011 OTindex: 23.870
|
Yep, gewoon the Creatures! |
|
Invisible Oudgediende
|
Oke, band bekend!
Succes verder met de opgave, ik nok af. |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Mogelijke nummers:
Fury Eyes Mad Eyed Screamer Standing There
|
|
Invisible Oudgediende
|
Die zullen niet goed zijn want het lied moet gevonden worden op geluidsassociatie en niet letterlijk op wat je ziet.
Ik ga een gok wagen:
Inoa'ole
uil - ole hol van Bart - in het hol - inoa'ole vind ik best een aardige geluidsassociatie |
|
BatFish Oudgediende
|
Dat hol van Bart is leuk gevonden, maar hij is niet goed. Het is het eerste deel dat een geluidsassociatie is, het tweede ("het hol van Bart" dus, niet). De oplossingen van Tom-Servo zijn ook niet goed |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Het zal wel iets zijn van Ooh en dan iets wat slaat op de kont van Bart, maar ik vind het niet. |
|
Kristel Oudgediende
WMRindex: 3.529 OTindex: 5.364 T S |
is de song smartass? |
|
BatFish Oudgediende
|
Het slaat niet zozeer op de kont van Bart, maar vooral op het feit dat hij zijn blote kont laat zien. Daar is een uitdrukking voor |
|
Invisible Oudgediende
|
@Sjaak: ook ik ben bang dat we dezelfde kant op gaan als met die hond die een reu was blijkens de link, die we extreem letterlijk moesten nemen en waar het bleek dat vrouwelijk (teef - bitch) de oplossing was..... en waar BF dat uiteindelijk zelf moest zeggen omdat niemand er op kwam |
|
Invisible Oudgediende
|
Ook met de aanvullende tip zie ik niets. Ik zal die uitdrukking dus niet kennen, ben ik bang. |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Je achterwerk tonen zoals Bart doet heet moonen (Nederlands) of Mooning (Engels). In die richting moet gezocht worden denk ik. |
|
Invisible Oudgediende
|
Kende ik niet . . . kan gebeuren, kan je als opdrachtgever geen rekening mee houden.
Veranderd verder niets: in de discography geen nummer dat aan mooning + die uil voldoet.
Er zal een andere uitdrukking voor zijn? |
|
Sjaak Moderator
|
Wilde gok: The Creatures met Ooh ooh moon. (Dit staat nergens op het internet, dus misschien is het er nooit op gezet en bestaat het toch.) |
|
Invisible Oudgediende
|
Of iets als (H)owling to the moon. |
|
BatFish Oudgediende
|
Sorry, was even een tijdje weg voor de zaterdagse boodschappen. De "moon" link is correct, maar de titel heb ik nog niet gezien. Hij is te vinden op internet, want ik heb op internet gezocht voor nummers van the Creatures. Hint: de titel is slechts 1 woord - moon is een onderdeel daarvan. De uil is niet relevant, het gaat om de ogen. |
|
Sjaak Moderator
|
Dan moet het Simoom zijn. |
|
BatFish Oudgediende
|
Yep! Gefeliciteerd Sjaak! Ik neem aan dat de laatste letter een typefoutje is? De titel is volgens de lijsten die ik zag Simoon Si - see (ogen, geluidsassociatie) moon - blote kont Jij mag weer! |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
Dan staan er verschillende versies op internet. deze heb ik gebruikt en er zijn nog een hele zwik andere waar de laatste letter een "n" is. We hebben hier nog ergens een creatures LP (jawel, echt vinyl) liggen. Zal eens kijken of het nummer daar op staat. OK, net het album uit de kast gevist en daar staat inderdaad simoom op. Excuses! Ik was op die "metrolyrics" site afgegaan, kennelijk is die fout. Zal nummers van die site volgende keer extra checken. |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
Volgens mij is dit een inkoppertje: Alice in Chains - Rotten apple |
|
Sjaak Moderator
|
Jij mag alweer. |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote @Sjaak: en hou je maar vast voor Invis z'n commentaar. Ik heb simoom wel gezien toen ik nog op klank zocht. Moom en Moon vond ik toen wel kloppen maar heb si niet met see in verband gebracht en het dus als niet kloppend weggeschoven. Beetje zelf niet goed gekeken dus want juist dat klinkt hetzelfde nu ik zie hoe het moest... |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|