Raad het lied |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Your money or your life..... Als je in het oude Engeland beroofd werd door dieven die vanuit de bosjes opereerden, dan riepen die inderdaad dit, maar veelal vooraf gegaan door een uitdrukking van 3 andere woorden en die vormen nu net de titel. In het lied worden die drie dan ook meteen gevolgd wordt door de tekst .. your money or your life..... Ice Cube is niet goed. Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn. De systematiek die ik gebruikt heb zou een 400 pagina's terug meteen gekraakt zijn...... Soms is de oude methode beter De opgave nogmaals, met voor de atiest een derde tip erbij. Artiest afbeeldingafbeelding afbeeldingNummer afbeelding |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346
|
Adam Ant - Stand and deliver. De echte naam van Adam Ant is Stuart Leslie Goddard. De muis is Stuart Little, acteur Leslie Nielsen spreekt voor zich en de onderste afbeelding is Robert Goddard. |
|
Invisible Oudgediende
|
Correct (wie had gegoogled op lyrics stuart leslie had meteen de eerste hit Adam Ant gekregen) En de tekst is Stand and Deliver , your money or your life.. |
|
Sjaak Moderator
|
|
|
Invisible Oudgediende
|
Artiest zou ik zeggen Paul McCartney. Nummer geen idee |
|
Sjaak Moderator
|
En dat is *tromgeroffel*.... fout. |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.011 OTindex: 23.870
|
Paul van Vliet - het lichaam van de vrouw?
Paul - St. Paul's Cathedral van Vliet - Captain Beefhart |
|
Sjaak Moderator
|
De artiest is al goed, BatFish. |
|
BatFish Oudgediende
|
meisjes van dertien? |
|
Sjaak Moderator
|
Speciaal ter gelegenheid van de dertiende verjaardag van mijn dochter. Het onderste plaatje is van de actrice die de rol van Thirteen had in House. |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Olivia Wilde |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
Whiteshade Erelid
WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
white rabbit blue thumb- woodstock tribute |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
chevalier688 Senior lid
WMRindex: 169 OTindex: 1.224 S |
Redeye - One Man's Poison |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
BatFish Oudgediende
|
Niemand? Hij is zo banaal dat ik dacht dat hij onmiddellijk geraden zou worden. Vast een hintje: neem het arteisten plaatje niet te letterlijk. |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
DIe bloem is een ridderspoor, die alpen, tja dat zijn alpen, maar die konijnen in een doos? en aan elkaar rijmen willen nog niet |
|
Sjaak Moderator
|
Het wil mij eveneens niet lukken om tot een artiest en een lied te komen met de gegeven afbeeldingen. |
|
BatFish Oudgediende
|
Goh... ik vond het nou typisch een nummer voor jou Sjaak OK twee hints dan! Hint 1: zoek niet in het Engels en niet in het Nederlands Hint 2: De konijnen hebben een kenmerk waar de artiest bekend om was |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote @BatFish: Vast een hintje: neem het arteisten plaatje niet te letterlijk. Er staan twee konijntjes op in een doos, maar ik neem aan dat wij uit moeten gaan van een leeuw, een walvis of een maanraket dus . . . Oke: niet al te letterlijk, dus wit , rode ogen, konijn en doos vallen af. Blijft over iets als gevangen/gevangenen, sneeuw, bont(jas) . . Kan daar echter niets op vinden |
|
Sjaak Moderator
|
Heino - Blau blüht der Enzian? Of anders La Montanara? |
|
Invisible Oudgediende
|
Slim gevonden (van beide) als ie goed is |
|
Sjaak Moderator
|
Ik ben bij toeval een keer verzeild geraakt in het Café Rathaus in Bad Münstereifel waar Heino de eigenaar van is. Een enorme zelfverheerlijking daar. Alle muren waren volgehangen met foto's van Heino, poserend met allerlei andere artiesten, zoals bijvoorbeeld Mick Jagger. |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Aber natürlich war es Heino mit "Blau blüht der Enzian" Ridderspoor: blauw (en bloeit) Alpen: habitat van de gentiaan. |
|