Politie mag legaal computers hacken |
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Onze altijd vriendelijke oosterburen hebben weer eens iets nieuws bedacht. Na het registreren van vingerafdrukken van hun landgenoten, digitaal registreren van medische gegevens, aftappen van telefoons en het altijd leuke registreren van internetcommunicatie hebben ze woensdag een wet aangenomen waarin de duitse politie onder het mom van verdenking van "terrorisme" computers mag hacken. Zie Linkje naar artikel voor meer informatie. Persoonlijk verwacht ik dat Nederland over niet al te lange tijd dit voorbeeld volgt, aangezien Nederland braaf achter zulke dingen aanloopt. Wat vinden jullie hiervan?? Vrezen jullie voor je privacy en zijn jullie "bang" dat de regering altijd weet waar je bent, wat je doet, welke sites je bezoekt en wat je allemaal op je pc hebt staan of kan het jullie weinig schelen in hoeverre een regering jullie leven regisseert/controleert? Vinden jullie ook dat tegenwoordig het vage begrip "terrorisme" te pas en te onpas gebruikt wordt als er weer eens een wet doorgedrukt moet worden?? |
|
ELBeemer Senior lid WMRindex: 341 OTindex: 406 Wnplts: Roermond -
|
Er gebeurt zowieso al meer dan dat we weten, dus het is niks speciaals en als het bij terrorisme opsporen blijft heb ik geen problemen Quote: Vinden jullie ook dat tegenwoordig het vage begrip "terrorisme" te pas en te onpas gebruikt wordt als er weer eens een wet doorgedrukt moet worden?? Het zou er natuurlijk niet letterlijk in staan, maar tis wel vreemd als het begrip terrorisme letterlijk wordt gebruikt.. |
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
het gaat hier om de federale politie.. das landelijk... das dus niet regionale buurt agent die weet dat jij naar wmr surft de kans dat je geconfronteerd wordt met hetgeen wat ze uit je computer halen is vrijwel nihil (mits je terrorist bent) btw, ze zijn toch bezig van ICC een term voor terrorisme te produceren... stond vandaag in spits volgens mij neem aan dat politie net zoals huiszoeking eerst rechter moet vragen.... ICC is overkoepelende organisatie -> internationaal recht staat boven nationaal recht... dus rechters zullen die term voor terrorisme dan aanhouden.. zolang ze secuur omspringen met prive informatie zie ik het punt niet... ze mogen datgene wat ze vinden toch niet aanvoeren als bewijs als ze zien dat je iets anders stouts hebt gedaan... dan is het onrechtmatig, right? maar die kantlijntekening van dat ze secuur moeten omspringen met prive info vind ik wel zeeeeeeeeeer belangrijk |
|
|
Volgens de duitse minister van binnenlandse zaken is 'de wet noodzakelijk en een legitiem middel in de strijd tegen terrorisme. Hoewel er alleen bij "accuut gevaar" gehackt mag worden'. Wie bepaalt of er sprake is van acuut gevaar? En is er in het geval van acuut gevaar nog wel nodig om een computer via het internet te hacken?? Zorg dan voor een huiszoekingsbevel of neem die computer in beslag. En wat is terrorisme eigenlijk? De van dale geeft de volgende definitie: "het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur". Onder deze vage beschrijving vallen bepaalde groepen, zoals hangjeugd, ook onder. Het lijkt wel alsof alles geoorloofd is, zolang het in de strijd "tegen het terrorisme" is. Is op deze manier de mens dan nog wel onschuldig tot het tegendeel bewezen is of is de mens bij voorbaat al verdacht, totdat zijn onschuld bewezen wordt? @lentebriesje: secuur omspringen met data? Heb je de laatste tijd meegekregen hoeveel usb sticks met gevoelige informatie op straat komen te liggen. Met deze data wordt over het algemeen ook secuur omgesprongen, maar toch komt het op straat te liggen. Om dan nog maar niet te spreken over die hackers die laatst de medische gegevens van miljoenen amerikanen gestolen hebben en dit openbaar dreigen te maken. Daar werd ook secuur mee omgesprongen. De protocollen met betrekking tot het omgaan met deze data mogen dan wel heel uitgebreid zijn, maar op de een of andere gaat het altijd mis |
|
lentebriesje Erelid
och er zijn wel manieren om data goed te beveiligen... ik snap uberhaupt niet waarom ze informatie niet versleutelen en juiste sleutel alleen op overheidscomputers... ligt natuurlijk aan gevoeligheid van info welke computers je kan bekijken etc. etc. das wel erg insecuur vind ik... ik met mijn laptopje a €850 kan bestanden versleutelen met persoonlijke code die alleen door acer in te zien zou zijn... (stel ik mijn vraagtekens ook wel bij maar...) snap waar ik heen wil... kleine moeite groot plezier en niet iedere randdebiel kan er mee aan de haal gaan... daarom maakte ik die kantlijn tekening... zijn pientere geesten genoeg die systeempje op kunnen zetten dat waterdicht zou moeten zijn... ikzelf nie ben geen techneut maar als ze hacken en ze kunnen niet plausibel verklaren waarom ze acuut verdenking hadden gaat zon wet er weer gewoon snel uit hoor... waakhonden van oppositie gaan met dat soort dingen aan de haal.. lust en leven van oppositie om slechte regels eens lkkr uit elkaar te rukken en schuldige aan schandpaal nagelen jah, ik geloof wel in trias politica |
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Was dit niet een tijdje geleden ookal goedgekeurd Al een half jaar of een jaar geleden meen ik... Of ben ik met iets anders in de war |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
En de dwangbuis wordt weer een stukje dichter getrokken.. Het zou me niet meer verbazen als we in the Brave New World van Aldous Huxley komen te leven.. Brrr (voor the Brave New World zul je ff moeten zoeken op internet of in boeken;) |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Met Vista heeft de Politie weer een stapje voor. |
|
heraux Oudgediende
Quote alweerdood: En de dwangbuis wordt weer een stukje dichter getrokken.. Het zou me niet meer verbazen als we in the Brave New World van Aldous Huxley komen te leven.. Brrr (voor the Brave New World zul je ff moeten zoeken op internet of in boeken;) "Het voornaamste onderwerp in zijn werk was het "onmenselijke" aspect dat aan de wetenschappelijke vooruitgang verbonden zou zijn." wiki*tick* Dat is dus de film waarover ik het een keer al over had gehad.. - ik knip even wat weg..Die was een keer op TV - en vandaag zie ik al resultaat.. er moeten veel beleidsmakers zijn geweest die de Film en zijn intentie verkeerd hebben begrepen - het was geen voorlichtings film van de provinciale staten. |
|
lentebriesje Erelid
@alweerdooden je denkt dat mensen dat gewoon gaan laten gebeuren we zijn naief maar niet dom oooooh wat is het fijn, naief te zijn hoef je niet al je energie in wantrouwen te stoppen |
|
heraux Oudgediende
ref: Quotes<< |
|
|
@lentebriesje: Quote: en je denkt dat mensen dat gewoon gaan laten gebeuren we zijn naief maar niet dom Zolang het met kleine stapjes gaat en onder het mom van nationale veiligheid valt, dan zou het je verbazen hoe snel mensen met iets instemmen. @lub1ne: je bent met iets anders in de war Ik denk dat je het registreren van internetverkeer bedoelt. @alweerdood: ik zou eerder een vergelijking met the matrix trekken; waarin alles gecontroleerd en gestuurd wordt door een centraal orgaan |
|
heraux Oudgediende
Het zelfs met grote stappen en het gaat niet om veiligheid maar om
- opslag cap - meer tech - meer kabel - meer vaagheid - ondermijnen van de democratische expressie - angst zaaien - markt aandeel - problemen zaaien - oplossingen oogsten |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Big Brother is watching you. |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote lentebriesje: @alweerdooden je denkt dat mensen dat gewoon gaan laten gebeuren we zijn naief maar niet dom oooooh wat is het fijn, naief te zijn hoef je niet al je energie in wantrouwen te stoppen Mensen zijn zeker wel dom en naïef, manipulatie is zó simpel, daar wordt je bang van.. En in principe hoef je nu maar 50% van de bevolking achter je te hebben.. En dat is niet veel als je massamanipulatie gebruik.. |
|
heraux Oudgediende
Dat was vaak gebeurt heet normaal
Gecentraliseerde gegevens opslag uit het oogpunt van veiligheid is net zo kul als Niet-gecentraliseerde opslag.
Het spreiden van de veiligheid of het Centraal houden en beheerbaarheid vergroten.
Wat is hier het grote verschil.
Als ik gegevens bestaande uit
A,B,C,D opsla in 1,2,3,4 verschillende datastorages
of A,B,C,D opsla in 1 opslag storage met andere TCO/SLA/MTBF/MTBDL
Wat is hier het risico? |
|
lentebriesje Erelid
wacht ... even orde in de chaos want er loopt van alles door elkaar wat gezegd wordt: - overheid logt iedereen - overheid hackt te pas en te onpas - we worden massagemanipuleerd door onze naieviteit - en we komen in huxleys wereld och gosh dat was het? - overheid logt wel maar kan er niks mee, overheid is hopeloos incapabel om te analyseren, pas nadat ze iemand in de trigger hebben zouden ze wat nuttigs kunnen doen met gelogde info.. - als overheid gaat hacken zal de markt naar bescherming persoons info enorm groeien en zal bedrijfsleven komen met crypo technologie voor je pc tegen betaling uiteraard... - we worden misschien gemanipuleerd, maar we zijn niet dom, dat is de verzekering die achter naieviteit schuilt , als manipulator tegen lamp loopt en aannemelijk kan worden gemaakt dat hij manipuleerde zal de woede van menigte tegen hem keren... tis niet fijn gemanipuleerd te worden... en ze lopen altijd tegen de lamp - huxleys wereld zal misschien even komen, maar dan moet er weer balans komen... oftewel huxleys wereld vernietigt zichzelf oftewel huxleys wereld wordt vernietigt door zijn vijand (hackers?) wat heerlijk als alles weer terugvalt op balans is er een geloof wat geloofd in de eeuwige balans? dan wordt ik gelovige |
|
heraux Oudgediende
nee, in princype is alle encryptie al door de bus geweest en heeft brave hanky - de ontwikkelaar al een anti-serum (key) gegeven aan overheids instellingen..
wellicht zijn er kezen die hyper-de-piep heavy cryptie gaan aanbieden als euh.. shareware..
mja..
ok, Lentebries - hoe controleer jij of data die jij verzend niet al direct over de bus gelezen wordt? |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
@lentebriesje-Overheid logt en kan daar op inspelen, er zijn genoeg kennistechnologen die uit een berg aan informatie een model kunnen opstellen. Wat door de beugel kan en wat niet is dan een kwestie van invoeren in 't pc'tje en je weet zo wie een mogelijk gevaar vormt. -Als jij dan je gegevens codeert.. Dat is een bedreiging, mogelijk gevaar.. Dan wordt er speciaal op je gegevens gelet, wát heb jíj te verbergen voor ons? Alleen iemand die kwaad doet heeft iets te verbergen, toch? (en deze redenatie slikt zeker wel meer dan 50% voor zoete koek) -bovenstaande redenatie is al een vorm van manipulatie, je dwingt mensen min of meer om een bepaalde kant op te kijken, je hebt een machtspositie, dus velen zullen denken "zij zullen het wel weten, ik heb niks misdaan, dus ik loop geen gevaar") -welke balans? eens gecontroleerd en onder de drugs is het heel moeilijk om eruit te stappen.. Wat ik nog toe wil voegen: alles wordt gelogd, de AHklantenkaart houdt bij wat je koopt, wanneer je het koopt, met welke regelmaat, met welke combinaties? gekoppeld aan je leeftijd, geslacht etc. etc. Zo wordt een winkel ingedeeld op bepaalde algoritmes, volgordes.. Met als gevolg dat je eerder geneigd bent om iets te kopen..(manipulatie!) Google houdt je zoekgegevens bij.. Same story.. En mocht het nodig zijn.. Die AIVD heeft vast wel wat macho's die jou duidelijk maken dat je verkeerd denkt Kijk ook eens hier en zoek voor 'privacy' (kan zo snel geen directe link vinden) er staan meerdere artikelen over de (kleine of grote) inperkingen op de privacy die er in de wereld gaande zijn.. Haaaa.. edit: Directe link naar de privacyveranderingen van November, voor de geďnteresseerden |
|
heraux Oudgediende
OpenSSL / SSH - RSA/DSA SHA 3DES BlowFish
Dat zijn toch allemaal bekende en genormeerde encrypties? |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote heraux: OpenSSL / SSH - RSA/DSA SHA 3DES BlowFish
Dat zijn toch allemaal bekende en genormeerde encrypties? genormeerd wil zeggen, we weten hoeveel pc's we er op moeten laten beuken voor het kapot gaat? |
|
heraux Oudgediende
ja, exact - omgerekend in volume/tijd/ecc
|
|
lentebriesje Erelid
volgens theorie van zon knakker zou je een zichzelf versleutelende code kunnen crieeren code van d2 naar d3 beuren zeg maar... brute force werkt niet op alles eenmalige codes bijv... maar daar moet mens ook hand in hebben tekst ultra klein op de achterkant van postzegels.. niet de eerste keer dat ze dat soort fijne trucjes uithalen... wat geheim moet blijven blijft geheim tot op zekere hoogte de grootste risico factor is dat de zender of ontvanger wordt uitgeperst... |
|
heraux Oudgediende
waarom ingewikkeld..
de beste code is simpel |
|
lentebriesje Erelid
Quote heraux: waarom ingewikkeld..
de beste code is simpel de beste code wordt niet gekraakt |
|