hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2] 3

Politie mag legaal computers hacken

16-11-08 01:19:50
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote lentebriesje:
Quote heraux:
waarom ingewikkeld..

de beste code is simpel

de beste code wordt niet gekraakt :P

wordt niet gevonden.. gezien als code :D

16-11-08 22:12:15
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
dan zou je dus de letterlijke tekst moeten schrijven.. En doen alsof dat de code is..

Lastig:+

16-11-08 22:33:06
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik liep langs het strand
wierp een blik
met de tekst

"kom vanmiddag in het geheime
salon, we bespreken de invase
in Italië"

Geen schelp of zeester nam het serieus

maar iets verderop opende zich een
Duitse oester..

en zo werd het verkeerde signaal
doorgegeven.. die Duitser die zijn domme
klep open deed kreeg nooit meer een
baantje in de kantine..

17-11-08 08:53:50
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@lentebriesje: (over de opmerking dat als het hacken uitkomt, dat de bevolking op zijn achterste benen gaat staan)

Het schijnt dat de duitse politie al ruim voordat deze wet aangenomen was in computers inbrak. Dit is bekend gemaakt door een of andere groepering en als gevolg hierop werden deze mensen geintimideerd en het leven moeilijk gemaakt. Er schijnen hier indertijd diverse berichten over geweest te zijn. Maar dit heb ik van horen zeggen.

Verder nog: alle bedrijven die diepgaandere kennis (dan de gewone burger) over deze onderwerpen hebben, schreeuwen moord en brand, maar dit wordt niet overgenomen door de bevolking; de bevolking loopt blind achter de overheid aan.

Wanneer alle geregistreerde gegevens aan elkaar gekoppeld gaan worden, dan gaat het "leuk" worden:
1. je verkoopt iets op marktplaats, je vergeet het bij je inkomstenbelasting te melden. Belastingdienst komt daarachter en je hebt een boete op je dak.
2. je uit je ongenoegen over de belastingdienst in een mailtje of over msn aan een vriend en doet dit in niet zulke aardige bewoordingen, je verzendt het bericht.. de aivd pikt het bericht op door enkele steekwoorden die erin staan en er gaan bij hun allemaal alarmbellen rinkelen.

etc etc.

17-11-08 09:10:25
Pixeltje
Erelid

WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Quote Berniew:
Wat vinden jullie hiervan??
Vrezen jullie voor je privacy en zijn jullie "bang" dat de regering altijd weet waar je bent, wat je doet, welke sites je bezoekt en wat je allemaal op je pc hebt staan of kan het jullie weinig schelen in hoeverre een regering jullie leven regisseert/controleert?

Ik denk dat je privacy al lang geen privacy meer is. Ga er maar aan staan: Je telefoon is constant te traceren (minstens is het signaal te lokaliseren tot de paal die je op dat moment aanspreekt voor signaal) met de nieuwe OV-chipkaart weet de regering van minuut tot minuut waar je (ge)reisd (hebt).

En wat je internet betreft: De regels omtrent het opslaan van gebruikersinformatie zijn dusdanig vaag dat niemand weet wát de ISP nu eigenlijk bewaard over je. Google slaat alle zoektermen op en de Amerikaanse regering kan makkelijker aan mijn gegvens komen dan aan die van een Amerikaan.

Privacy?

17-11-08 09:12:29
Dionos
Oudgediende

@Pixeltje: je vergeet trajectcontroles op snelwegen te melden (A)

17-11-08 09:17:15
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@bernieuw

er zijn genoeg politieke en sociale mechanismen die dat soort wet en regelgeving in de prullenbak laat belanden... zelfs onder mom van terrorisme moeten ze kunnen lullen als Brugman (dat is een uitdrukking toch?) willen ze geen halve Nederlandse bevolking op de nek krijgen...

de bevolking loopt niet blind achter overheid aan... het vinden is gewoon een charismatische leider voor de oppositie..

balans balans, o die heerlijke balans :)

de bevolking pakt het (nog) niet op omdat het nog steeds een ver van mijn bed show is... voer ze in, kijk het jaar of 2 jaar aan.. wedden dat de politieke partij die zegt het te zullen afschaffen populairst zal zijn...

balans balans, o die heerlijke balans (zal ik er mijn slogan van maken?)

17-11-08 09:30:50
Dionos
Oudgediende

@lentebriesje: misschien ben ik te negatief ingericht, maar ik vind jou toch wel erg positief over bepaalde dingen :P

De bevolking loopt niet blind achter de overheid aan, maar zolang het overgrote deel van de bevolking dat doet, dan heeft de rest geen keus dan te volgen :) Dat heet democratie :D

Ik denk niet dat het (eenmaal ingevoerd) afgeschaft gaat worden. Ze spelen in op onderbuikgevoelens en gebruiken daar vage termen voor die niet duidelijk gedefinieerd zijn, maar wel mensen de schrik op het lijf jagen.

In Duitsland registreren ze (voor zover ik het weet)
1. internetcommunicatie, net als in Nederland.
2. verzamelen ze vingerafdrukken van iedereen waar ze maar aan kunnen komen.
3. hacken ze klaarblijkelijk computers.

In het begin is er weerstand, maar na een tijdje accepteert de bevolking het gewoon.
Punt 1 speelt ook in Nederland. Punt 2 wil men hier ook invoeren. Over punt 1 werd door de bevolking in het begin ook gevallen, maar doordat het een EU regel is moest er wel aan voldaan worden.

Ik vind de balans ver te zoeken, want ik zie momenteel meer nadelen dan voordelen.

17-11-08 09:36:02
lentebriesje
Erelid

S
vinger afdrukken verzamelen? via bijv. acer fingerreader of echt met stoffertje lege blikjes onder van dat witte poeder smeren en plakkertjes erop...

acer ding is makkelijk genoeg voor de gek te houden, haal zon rubberen hand uit fop winkel.... :)

bernieuw

one issue partij oprichten... genaamd, ter bescherming persoonsgegevens...

wedden dat je hartstikke populair wordt als je jezelf geloofwaardig neerzet...

17-11-08 09:38:46
Dionos
Oudgediende

@lentebriesje: geen idee hoe t gaat... Ik weet alleen dat de Duitse minister verklaarde eerst dat t absoluut veilig was en dat t tegen identiteitsdiefstal was en daarom zijn vingerafdrukken in het systeem zette.

Een paar dagen later werd zijn vingerafdrukken al door een groepering gestolen om aan te tonen dat dit absoluut niet veilig was. Waarop die minister verklaarde dat ze dat allang wisten, maar dat geen enkel systeem waterdicht is 8)

En een one issue partij:
Ze komen in de regering. Issue wordt opgelost, partij heeft dan geen bestaansrecht meer. Moeten ze dan uit de regering stappen?:P Met gevolg dat de regering valt...

17-11-08 09:54:55
lentebriesje
Erelid

S
ja dat moeten ze inderdaad doen, dan moeten ze doorgaan als slapende partij totdat bescherming persoonsgegevens weer in gedrang komt..

voordeel van one issue partij is dat ze geen enkele verplichting hebben tegen stemmers behalve de issue.. ze kunnen dus hardstikke goed lobbyen :) one issue partijen krijgen dingen eerder voor elkaar als normale partijen :)

17-11-08 17:05:37
alweerdood
winnaar PW 06

@lentebriesje hoe denk jij over de partij van de dieren?:|

btw: Er worden nu al DNA inzamelingen gedaan.. Er was ergens een verkrachting+moord gepleegd, en om het DNA te vergelijken werden alle mannen in dat dorp opgeroepen om hun DNA af te staan(wangslijmvlies).. Dat DNA werd bewaard, ook al was je onschuldig.

Vingerafdrukken inzamelen gebeurt nu bij misdadigers en verdachten.. Dat is nu wel ingeburgerd.. Ik denk dat ze binnenkort voor 'onze veiligheid' alle vingerafdrukken willen hebben. En er zullen vast wel een paar mensen en groeperingen nee roepen, maar over een aantal jaar is het zo ingeburgerd dat 97% van de bevolking er in staat.. en die overige 3% is dan niet moeilijk meer te traceren:(

17-11-08 18:39:53
lentebriesje
Erelid

S
@alweerdood

de effectiviteit van one-issue partijen veranderen niet door mijn mening hoor :)

maar voor mij is PVDD perfect voorbeeld van verwendheid die mensen aanzet tot rare denkbeelden... ik zou willen zeggen, geef betere invulling aan je leven, dieren zijn dieren...

wat PVDD niet begrijpt is dat je mensen niet moet dwingen tot eerlijke behandeling van dieren... je moet ze op hun moraliteit aanspreken en moraal veranderen... varkenstransporten waar varkens elkaar doodbijten door ruimte tekort... dat zou uit eerste plaats uit morele gevoel voort moeten komen dat we een (levens)kwaliteitskeurmerk gaan geven ofzo... maar ga niet mensen dwingen met wet en regelgeving ,beïnvloed hun moreel en dat kost tijd, tijd die PVDD er niet voor wil uittrekken...

18-11-08 17:36:17
alweerdood
winnaar PW 06

@lentebriesje ik ben het op zich wel met je eens wat die one-issue partijen.. Ik ben zelf een redelijke pragmatist.. Dus een partij die altijd links, of altijd rechts is, werkt niet voor mij, daarbij zouden die one-issue partijen wel kunnen helpen.. Het probleem is alleen dat niet iedereen een expert is op ieder gebied, daarvoor hebben we politici uitgevonden, die vertolken de mening van het volk in het algemeen.. Als we voor ieder dingetje opnieuw moeten stemmen, moeten we steeds nadenken over wat we willen, en moeten we ons er net zo in verdiepen als de politici, en zíj krijgen er voor betaald, het is hun werk;) De doorsnee mens kan zich er niet zo intensief in verdiepen naast het normale werk, dat hij ook nog een 'leven' overhoud..

Dus, mooi bedacht, maar onuitvoerbaar;)

18-11-08 18:25:14
lentebriesje
Erelid

S
@alweerdood

hoe bedoel je? dat PVDD goed werk doet?

18-11-08 18:28:11
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dieren zijn dieren en wij mensen zijn ook dieren, ik snap je relaas niet geheel dus LB, wake up man.

18-11-08 18:36:03
lentebriesje
Erelid

S
kpuc

dat klopt, dieren hebben geen enkel probleem mee om andere dieren op te eten... te martelen etc.

enigste waar wij in verschillen is dat wij dieren fokken als voedsel bron.. is mierensoort die paddestoelen kweekt maar paddestoelen is dan weer wat anders, maar kweekt wel :ja

dus er valt VEEL beter onderbouwt te zeggen dat we JUIST WEL teveel varkens in zo klein mogelijke ruimte moeten persen

begrijp :) heersende klasse in natuur heeft nooit moete met heersen... terwijl wij uit medelijden het anders willen hebben... das heeeeeeel onnatuurlijk :)

jij zegt dat mensen wel dieren zijn maar je redeneerd niet vanuit dat standpunt Kpuc :) ik ben niet de enige die wakker moet worden...

van mij mag je kiezen welk relaas je meer aanstaat.. mensen zijn geen dieren of mensen zijn wel dieren... natuur is net zo wreed tot wreder als mens...

18-11-08 19:00:53
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote lentebriesje:
dat klopt, dieren hebben geen enkel probleem mee om andere dieren op te eten... te martelen etc.

Andersom. De mens is een van de weinige organismen die zijn soortgenoten 'voor de lol' doodt en martelt.

Laat maar zitten... Verkeerd gelezen :|

18-11-08 19:17:14
lentebriesje
Erelid

S
Quote Ikke:
Quote lentebriesje:

Andersom. De mens is een van de weinige organismen die zijn soortgenoten 'voor de lol' doodt en martelt.

je mag mij een voorbeeld geven van voor de lol martelen... en wel een heel goed voorbeeld

kijk naar onze kiezen.. en snijtanden... omnivoor... gelegenheids carnivoor... wij scheppen die gelegenheid en we slachten varkentjes niet om vlees dan weg te gooien.. wel dan...

je mag ervan zeggen wat je wilt, mijn vader zit in een WBE (wild beheers eenheid) oftewel is jager.. en dat is heeeeeeel wat anders als voor de lol even wat afschieten.. tis net zo goed uit noodzaak.. noodzaak die de mens heeft geschept door balans uit evenwicht te brengen.. jagers beschermen natuurlijke balans, dat is lovenswaardig, jij kunt eten omdat boeren eten voor jou produceren, doordat boeren eten produceren en land cultiveren raakt natuur uit balans... jagers beheren de balans en zorgen dat er zij het op andere schaal een balans ontstaat... die de flora en fauna beschermd!

fijn dat die so called natuurliefhebbers moord en brand schreeuwden toen prins bernard nog op zwijntjes schoot op veluwe..
toen lieten ze het versloven omdat media in de nek zat te hijgen... zie wat er gebeurt, zwijnen fokken hard door, veluwe (zoals we die kennen) wordt vernietigd door gewroed van zwijnen en lui rond veluwe schreeuwen moord en brand omdat zwijntjes niet zo lief en knuffelig waren als ze dachten...
nu zijn jagers bezig zwijnen weer drastisch in te perken, wat moeizaam gaat omdat er geen winters meer zijn en varkens hele jaar door fokken...

maar we zijn allemaal professionals he, we weten allemaal wat beste is, het gaat gigantisch fout lopen door lui zoals PVDD, mark my words!

18-11-08 19:20:22
Kpuc
Oudgediende

S
LB, zal ik je een goed voorbeeld noemen, troepen van de heer Mladic die zich verlustigen aan Islamitische vrouwen en onder hun toeziend oog hun kinderen vermoorden en verkrachten, dat is willens en wetens martelen. Iemand voor het serieuze martelen is faliekant fout, iemand voor de lol martelen verdient een kogel in de ballen, knieën en alle andere ledematen eer dat de nek wordt overgesneden van zo een smeerlap!

Ofwel, Bush is mine (6)

18-11-08 19:26:36
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Lees de edit, zou ik zeggen :|

18-11-08 19:45:45
lentebriesje
Erelid

S
@Ikke

oke 8O

kpuc
mja wij zijn vrij uitzonderlijk in het dieren rijk door onze vermogens, verkrachten zal geen enkel ander dier doen...

maar als je dat als geldige reden wilt aanvoeren waarom PVDD wenselijk is zou ik zeggen dat je tegen dovemans oren praat..

PVDD gaat in zijn ideologie eigenlijk ook niet van uit dat mens een dier is omdat ze anders dieren moedwillig zouden schaden om andere dieren minder te schaden, waardoor ze eigenlijk geen bestaansrecht hebben omdat het elkaar opheft...

PVDD blijft fout :) hoe en welke benadering je ook bekijkt :)

18-11-08 19:47:40
Kpuc
Oudgediende

S
Dan zeg ik: Jij bent fout, erg fout zelfs :S

18-11-08 19:49:11
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Mensen zijn geen dieren, maar open hier anders eens een topic over, want dit is niet meer ontopic :P

18-11-08 19:53:18
lentebriesje
Erelid

S
Quote Kpuc:
Dan zeg ik: Jij bent fout, erg fout zelfs :S

dat is geen argument... hoe noem je dat ook alweer bij debateren? drogreden toch? :)

volgens mij was jou standpunt dat PVDD een goed doel dient..

ik ben daartegen,

mocht je daar ook tegen zijn dan zitten wij op dezelfde lijn....

wijs me maar aan wanneer ik argument in voordeel van PVDD gaf...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven