Politie mag legaal computers hacken |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Een drogreden is een logische fout in een argument, niet de afwezigheid van een argument. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Lees je mail LB, wat mij betreft is iedere discussie met jou gesloten. |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Quote Kpuc: Lees je mail LB, wat mij betreft is iedere discussie met jou gesloten. Kpuc denk aan je hart. En open een ander topic over of mensen dieren zijn of niet of hou je gewoon buiten de discussie als je alleen wilt gaan inhakken op het voorbeeld van de PVDD .. 't ging hier over t hacken van computers en @ ikke het ontbreken van een argument is ook een drogreden, het zogenaamde ad hominem(op de man) Maar ehm.. ik vind de partij voor de Dieren idd een beetje loos, omdat ze voor de rest meningloos (moeten) zijn, en alleen beginnen te schreeuwen als het over dieren gaat.. Maar de politiek is meer dan dat, de politiek is het regelen van een gehele staat. |
|
|
Ikke Oudgediende
Quote alweerdood: en @ ikke het ontbreken van een argument is ook een drogreden, het zogenaamde ad hominem(op de man) Zo'n zin zonder argument kan net zo goed een standpunt zijn |
|
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
@alweerdoodde grote partijen hebben iemand die zich verdiept in materie en rest van partijgenoten steekt hand op als diegene dat ook doet (over het algemeen) tenzij partijgenoot afwijkende mening heeft en eigen mening belangrijker vind als mening van degene die zich erin verdiept heeft.. one issue partijen zijn vaak klein en zijn niet in staat zich te verdiepen in alles maar... ze kunnen altijd de oppositie (of coalitie als ze in kabinet zitten) volgen in hun algemene mening... coalitie heeft eigenlijk in alle gevallen zelfde mening, oppositie zijn meningen wat wisselender en is het dus iets lastiger... maar one issue partijen zijn interresant voor coalities omdat ze gewoon lijn volgen zolang hun verlangen tot op zekere hoogte worden ingewilligt... ze zullen dus (mits hun idee strookt met coalitiepartijen) vaak in coalitie zitten die 2 a 3 zetels kunnen het verschil maken bij stemmingen terwijl one issue partijen zich niet arrogant kunnen opstellen omdat ze zo klein zijn als je stemt op een one issue partij ben je daar van te voren van bewust.. maar belang van die issue zou ervoor moeten zorgen dat je over de streep wordt getrokken als one issue partij in tweede kamer komt betekend het dat issue groot is... dus dat er iets aan moet gebeuren... doel wordt hoe dan ook behaald mits one issue partij in tweede kamer komt, iedere zetel is wel aardig wat stemmen desalniettemin zal succes van one issue partij groter zijn als ze in coalitie zitten omdat ze dan in regeer akkoord hun belangen kunnen bedingen |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote Ikke: Quote alweerdood: en @ ikke het ontbreken van een argument is ook een drogreden, het zogenaamde ad hominem(op de man) Zo'n zin zonder argument kan net zo goed een standpunt zijn Ja, maar Kpuc's redenatie in het kort is: ik kan jou niet volgen, wordt wakker, jij bent fout. Dat is wel een ad hominem;) @lentebriesje Probleem is alleen dat one issue partijen maar eens in de 4 jaar kunnen worden gekozen.. Als het probleem eenmaal is opgelost gaat men verder met de orde van de dag, waarvoor de politiek eigenlijk bedoeld is: Het regelen van de algemene zaken zodat de gewone burger dat niet hoeft te doen.. met die one issue partijen zeg je eigenlijk dat je het belangrijker vindt dat dat probleem wordt opgelost, dan het dagelijkse bestuur van een land.. hoe reageert de PVDD bijvoorbeeld op de kredietcrisis? Wie moeten zij volgen? Je hebt dan altijd mensen tegen je, omdat er zowel rechtse dierenliefhebbers, als linkse zijn.. |
|
|
lentebriesje Erelid
@alweerdoodtja, er is altijd optie nog om belangenorganisatie te maken en proberen politieke besluitvorming te beinvloeden maar dan heb je geen vinger in de pap en geen garanties... en belangen organisatie moet heeeeeel wat meer leden hebben voordat goed doordring omdat je sneller lid wordt van belangen organisatie als dat je gaat stemmen op one issue partij tja er is altijd de vraag welke weg te volgen om doel te bereiken, als er animo voor is zou one issue partij betere optie zijn, als probleem niet zo groot is belangen organisatie |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
|
@lentebriesje kun jij mij uitleggen hoe een one issue partij het land gaat besturen als 'het probleem' is opgelost? |
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Quote Enkie: Mensen zijn geen dieren, maar open hier anders eens een topic over, want dit is niet meer ontopic |
|
|
lentebriesje Erelid
Quote alweerdood: @lentebriesje kun jij mij uitleggen hoe een one issue partij het land gaat besturen als 'het probleem' is opgelost? dat hoeven ze niet... de kracht van one issue partij is dat ze maar belang hebben bij 1 issue... jij wilt dat ze hun eigen kracht inperken door zich op meerdere dingen te moeten richten... waardoor ze geen one issue partij meer zouden zijn maar dat weet je toch als je stemt op 1 issue partij... dat maakt het dat one issue partijen alleen in tweede kamer komen als probleem ook echt groot is, waarmee belang nog keer dubbel onderstreept wordt als je stemt op one issue partij dan vind je belang van issue belangrijker als wat er met rest van land gebeurt stap naar one issue partij is vrij groot, maar als je stap maakt, grote kans dat je je doel ook behaald |
|
|
Ikke Oudgediende
Quote lentebriesje: Quote alweerdood: @lentebriesje kun jij mij uitleggen hoe een one issue partij het land gaat besturen als 'het probleem' is opgelost? dat hoeven ze niet... Natuurlijk wel. Ze zitten niet 4 jaar lang in de Tweede Kamer om de eerste maand hun probleempje op te lossen en daarna te zeggen van: "tsja jongens, dat was het dan, wij doen niks meer" |
|
|
lentebriesje Erelid
Quote Ikke: Quote lentebriesje: Quote alweerdood: @lentebriesje kun jij mij uitleggen hoe een one issue partij het land gaat besturen als 'het probleem' is opgelost? dat hoeven ze niet... Natuurlijk wel. Ze zitten niet 4 jaar lang in de Tweede Kamer om de eerste maand hun probleempje op te lossen en daarna te zeggen van: "tsja jongens, dat was het dan, wij doen niks meer" nee hoor, politiek is neit zo flexibel als hoe jij het projecteerd pak dit onderwerp, bescherming persoonsgegevens, dat is niet alleen hacken, dat is ook dat mensen die zich voordoen als arts geen patienten dossiers kunnen bemachtigen, dat er betere wet en regelgeving komt die bedrijven in private sector verplicht klanten informatie beter te beveiligen dat waren de dingen die zo even direct in me oppopten, zijn er vast nog wel meer en als ze dat gerealiseerd hebben moeten ze nog volgens principes van voor-wat-hoord-wat hun politieke medestanders belonen voor hun steun etc. etc. als de major-issues zijn behandeld in voordeel van one issue partij en kleine puntjes zijn niet zo belangrijk zou one issue partij kunnen besluiten verder te gaan als belangen organisatie.. tis maar net welk doel je wilt bereiken en hoe snel geen kans dat one issue partij binnen jaar zijn puntjes erdoor gewerkt heeft... geen schijn van moet ik er op blijven hammeren dat one issue partij niet voor niks die naam draagt? one issue is ook echt one issue... dat weet je als je op ze gaat stemmen... als kiezer kun je ze niet verplichten verder deel te nemen aan andere politieke besluitvorming.. dat druist in tegen hele manier van werken van one issue partij! one issue partij: kracht: beperken tot 1 issue zwakte: beperken tot 1 issue |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Ja, maar als iedereen stemt op een one issue partij, wat jij zo'n zegen vond, dan is er een probleem. Dat probeer ik je de hele tijd te vertellen. |
|
|
lentebriesje Erelid
@alweerdoodvoor dit onderwerp als ik kijk naar reacties en blijkbaar belang ervan heeft drastische maatregelen nodig in dit geval zou dus one issue partij de juiste keuze zijn omdat het vertrouwen in huidige politieke systeem met oog op besluitvorming rond persoonsgegevens wel heel laag is als ik reacties zie en one issue partijen zijn meestal niet zo populair.. maar met 2 of 3 zetels kan one issue partij goed uit de voeten... nederland heeft gezien qua keuze mogelijkheden vrij goed politiek systeem, aangenomen dat meningen van mensen net zo verschillen als elders is het niet te verwachten dat iedereen op one issue partij gaat stemmen vrees niet, one issue partij zal nooooooit grootste partij worden |
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
One Issue!!! One Issue!!! En als je het daar niet mee eens bent stuk hout op je kop - hey, vroeger was alles ook beter! |
|
|