browser-competitie |
BlueWolf Actief lid WMRindex: 68 OTindex: 93 Wnplts: Lapland
|
als ik IE6 start op windows is het daar zeker 10 minuten bezig... ondertussen bevriest ook de rest van mijn system... En ik begin niet eens aan IE7. Vriend van mij had het, en het startte iedere keer plotseling. Zonder redenen. En als hij het sloot sprong er weer een nieuw venster op. Enige oplossing was de pc rebooten. dus... Firefox, zowel als op windows als op Linux bij mij(telt dat als twee stemmen? ) |
|
nietmeer
|
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Safarie.. FF begint keuren te krijgen op me MacBook Pro |
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
IE7: 5 + mijn stem word 6 FF: 6 Op: 2 KQ: 1 IE6: 1 Saf: 1 |
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
Quote BlueWolf: En ik begin niet eens aan IE7. Vriend van mij had het, en het startte iedere keer plotseling. Zonder redenen. En als hij het sloot sprong er weer een nieuw venster op. Enige oplossing was de pc rebooten. dus... Firefox, zowel als op windows als op Linux bij mij(telt dat als twee stemmen? ) Euh dan doet die kerel rare dingn, dan is het een foute install of een ander progje dat het doet... |
|
Thommy Erelid
WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
IE7: 5 + mijn stem word 6 FF: 6 Op: 2 KQ: 1 IE6: 1 Saf: 1 + mijn stem wordt 2. |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
IE7: 6 FF: 6 + mijn stem word 7 Op: 2 KQ: 1 IE6: 1 Saf: 2 ff FF helpen |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
IE7: 6 FF: 7 + mijn stem word 8 Op: 2 KQ: 1 IE6: 1 Saf: 2 KQ werkt ook best wel goed, maarja.. ik vind Firefox toch wat sneller en fijner werken, opera gebruik ik vooral als ik lang op Youtube zit |
|
Mister D. Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 365
|
Firefox |
|
AerO Senior lid WMRindex: 33 OTindex: 359 Wnplts: Stadskanaa
|
Firefox, by far. |
|
Stevie Senior lid WMRindex: 381 OTindex: 769 Wnplts: Culemborg S |
IE7
Waarom?
-Omdat er al IE6 geinstalleerd was bij windows, en ik alleen op het knopje "update" hoefde te drukken om er een IE7 van te maken.
-Omdat er niks mis mee is, mensen die virussen oid krijgen zijn gewoon onvoorzichtig, daarnaast kun je het security level instellen.
-Omdat alle sites goed werken met IE7, maar niet elke browser met alle sites.
-Omdat ik het al 8 jaar gewend ben (de IE interface).
-Omdat ik te lui ben om een andere browser te downloaden.
-Omdat ik al helemaal geen addons voor browsers wil installeren om het op een redelijke snelheid op te starten.
-Omdat het aan al mijn wensen voldoet, zonder problemen of traagheden. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@Stevie: je spreekt jezelf 'n aantal keer tegen: De IE-interface van IE7 is heel anders dan IE6... Dus je kunt 't niet 8 jaar gewend zijn... Als je te lui bent om 'n browser te downloaden hoe kom je dan aan versie 7? IE bevat een aantal fundamentele lekken waar de gebruiker weinig aan kan doen, dus virussen zijn niet 100% de schuld van de gebruikers (maar dat hebben alle browsers)... Ook het security-level opvoeren heeft vaak geen zin omdat die bugs in de fundamenten van de browser zitten.... Mijn sites doen 't niet met IE Niet meteen althans |
|
-Als je 1 keer op alt drukt is het gelijk weer hetzelfde -Lees, ikke, lees . Quote: Omdat er al IE6 geinstalleerd was bij windows, en ik alleen op het knopje "update" hoefde te drukken om er een IE7 van te maken.
-Ik heb nog nooit een virus binnengehaald met IE -Niet iedereen koestert zo'n intense haat tegen microsoft ikke . |
|
Ikke Oudgediende
Ik heb geen intense haat tegen Microsoft, IE houdt zich niet aan de CSS-specificaties... Ik werk volgens de methode: eerst een goeie site maken, dan stylesheets hacken voor IE Maar je hebt IE dus binnen moeten downloaden om 'm te installeren Hoeveel mensen weten dat ze op Alt kunnen drukken om de interface weer terug te toveren, die interface is gruwelijk onduidelijk |
|
Jij hebt wel een intense haat tegen microsoft, ontken het maar niet (netzoals ik linux niet kan waarderen ) Ik vind op 1 knop drukken, en daarna niks hoeven te doen niet vergelijkbaar met naar google gaan, zoeken op "fire fox download" en vervolgens nog een directory kiezen om in te installeren ( en te downloaden overigens ook) en een aantal keren op next te drukken. Dat mensen dat niet weten maakt mij niks uit, er werd gevraagt wat IK de beste browser vind (en dat is dus persoonlijk). |
|
Ikke Oudgediende
Ik heb firefox standaard op m'n computer staan Ik heb geen intense haat tegen microsoft, de Xbox is goed en ik ben van plan om hun Natural Ergonomic 4000 toetsenbord te halen... Ik vind hun software alleen niet zo goed... |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@Stevie.. ik heb zelf ook een hekel aan IE.. waarom? 1) Het houdt zich niet aan de webstandaarden, ik ben ben langer bezig om een website IE geschikt te maken, dan Firefox/Opera/Safari geschikt.. 2) De standaard interface van IE7 is belaber.. niet echt fijn voor de mensen die hem niet kennen 3) Ik gebruik linux, daar is het slecht één commando typen, en firefox wordt geïnstalleerd.. Maar met windows is het ook weinig werk.. (had het op me moeder pc binnen 1 minuut geïnstalleerd) 4) Er verschijnen in verhouding tot firefox meer verhalen/bugs over IE dan van Firefox.. Maar inderdaad, iedereen zijn eigen browser en zelf gebruik ik een Microsoft Toetsenbord, dat is gewoon een heel robuust ding (gaat al ruim 4 jaar mee, en nog geen teken van slijtage ) |
|
Onzin, tenzij het tegelijk met je OS werd geinstalleerd (en dan begrijp ik volkomen waarom je FF zou gebruiken). Potatoe Potatoe (zeg t maar ff voor jezelf), je weet wat ik bedoel . Wat trouwens grappig is, is dat ik de xbox haat (Zoooooveel gave / leuke spellen komen alleen uit, of tijdelijk exclusief uit voor de 360. Bah (en het ergste zijn de fanboys die denken dat een 360 mooiere graphics heeft dan pc :- . |
|
Jasmina Erelid
WMRindex: 155 OTindex: 3.188
|
Mozilla & Opera |
|
Ikke Oudgediende
Een Xbox is goed, maar 'n PC is beter En bij mij is Firefox tegelijk met 't OS geinstalleerd... Daarbij is Firefox merkbaar sneller in 't binnentakelen en het renderen van internetpagina's dan IE |
|
@ My-angel 1) Fijn voor jou, maar daar heb ik geen last van. 2) Onzin, als je op tab drukt ziet het er uit als normaal. 3) Ik gebruik geen linux, en ik vind het teveel werk om linux te instaleren + mn andere argumenten eerder genoemd 4) Heel mooi een aardig, maar ik heb nooit bugs / verhalen. |
|
Quote Ikke: Een Xbox is goed, maar 'n PC is beter Dank u, dank u Quote Ikke: Daarbij is Firefox merkbaar sneller in 't binnentakelen en het renderen van internetpagina's dan IE Dat moet ik maar op je woord geloven, maar als je pc redelijk snel is lijkt me dat de bottleneck je internet is, waardoor je bijna geen verschil zult merken kwa snelheid. Daarnaast vind ik het niet opwegen tov het gebruiks gemak dat ik met IE ervaar. |
|
Ikke Oudgediende
1. Maar webdesigners heel veel, websites kunnen 3x sneller klaar zijn als IE eens fatsoenlijk met CSS leert werken 2. Net was 't nog alt 3. Geen zin in nog 'n flamewar 4. De bugs waar eindgebruikers wat van werken horen er voor de Gold release uitgefilterd te worden. Je hebt zeker bugs, maar die worden op de achtergrond geexploiteerd en ook op de achtergrond gepatcht |
|
Ikke Oudgediende
Quote Stevie: Daarnaast vind ik het niet opwegen tov het gebruiks gemak dat ik met IE ervaar. Firefox is honderd keer beter configureerbaar dan IE... |
|
1) Als ik verander naar firefox, merk ik daar NIKS van.
2) Ik bedoelde alt
3) Ik ook niet, was ook niet m'n bedoeling xD
4) Heel mooi een aardig, maar ik heb nooit bugs waar ik last van heb, merk / verhalen.
Overigens configureer ik mn IE niet, ik heb geen behoefte om dingen te veranderen. |
|
Met gebruiksgemak bedoel ik btw niet configureerbaarheid, maar de punten die ik hierboven allemaal heb zitten te typen. |
|