browser-competitie | |
15-07-07 11:42:26 | Arthas Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 185 Wnplts: Winterswij |
Ik gebruik FF en IE7, en heb geen verschil. FF vooral met zijn tabbladen en ingebouwde googlebar. IE7 is misschien wel een FF kloon, maar werkt ook zeker zo goed. Kortom 'Beter goed gejat dan slecht bedacht' | |
15-07-07 12:20:40 | nietmeer |
Quote Ikke: je kunt IE helemaal verwijderen Althans denk ik ja kan idd Quote lucb1e: FF fans Dat er niet veel argumenten voor IE in dit topic staan komt omdat de meeste mensen gewoon weten dat IE beter is. Verder is het toch standaard bij windows geinstaleert, en er zijn niet veel mensen die zin hebben in slechtere browser, dus waarom zouden ze het promoten? En als je dan toch een andere browser probeert kom je er (meestal) toch wel achter dat IE handiger is. haha vertel maar waarom het beter is dan | |
15-07-07 12:22:55 | lucb1e Erelid WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
@Arthas Dus je gaat voor IE7? @Nizzle Waarom als de meeste mensen toch al weten dat IE7 beter is? tussenstand: IE7: 8 FF: 11 Op: 2 KQ: 1 IE6: 1 Saf: 2 | |
15-07-07 12:56:52 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Konqueror voor mij | |
15-07-07 12:57:32 | nietmeer |
uhhhh wat is het verschil allemaal | |
15-07-07 13:02:29 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
@Detective IE werkt nou eenmaal niet onder Linux FF wel, maar wordt niet standaard geïnstalleerd... dus hou ik het op Konqueror | |
15-07-07 13:03:15 | nietmeer |
huh, Waar heb je het over ik heb geen verstand van die dingen, kan goed om met de pc maar weet niet wat er in zit of waar het op draait | |
15-07-07 13:13:03 | nietmeer |
Quote lucb1e: Nizzle Waarom als de meeste mensen toch al weten dat IE7 beter is? omdat je geen reden hebt ik heb op de vorige pagina teminste nog een paar dingen kunnen noemen.. als je geen reden heb dan vind ik dat je hier ook niet mag stemmen aangezien het dan geen keuze is Quote stormzoeker: IE werkt nou eenmaal niet onder Linux FF wel, maar wordt niet standaard geïnstalleerd... dus hou ik het op Konqueror haha IE werkt wel zoek maar eens naar IEs4Linux ofzo en bij Ubuntu word Firefox wel gelijk erbij geinstalleerd.. bij Kubuntu weet ik niet probeer trouwens eens "sudo apt-get install ubuntu-desktop kubuntu-desktop xubuntu-desktop" dan heb je zowel ubuntu als kubuntu als xubuntu en kan je bij login kiezen welke je wil gebruiken | |
15-07-07 13:14:44 | Ikke Oudgediende WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Bij Kubuntu is firefox niet standaard | |
15-07-07 13:30:43 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Nizzle Ik gebruik normaal gesproken Kubuntu, omdat ik geen windows licentie voor mijn pc wil aanschaffen Installeren van IE explorer is dan ook niet toegestaan op deze manier(lees de licentievoorwaarden maar eens). Overigens werkt niet goed, ActiveX kun je bijvoorbeeld vergeten en daarmee heeft IE meteen geen voordelen meer in het gebruik op een Kubuntu systeem. Persoonlijk vind ik het trouwens waanzin om twee besturingssystemen te mixen, gebruik dan iets als VMWare server. Dan werkt het wel en nog goed ook Maar ook dan heb je een licentie nodig. FF wordt niet standaard geïnstalleerd bij Kubuntu, maar is als het nodig is erg snel te installeren (ligt eraan hoe snel je sudo apt-get install firefox kunt intypen) | |
15-07-07 13:32:57 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Nizzle Ik weet hoe je extra desktops kunt installeren, maar ik hou het liever 'clean' bij één desktop. KDE bevalt mij nu eenmaal beter dan Gnome. | |
15-07-07 13:34:23 | lucb1e Erelid WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote stormzoeker: Detective IE werkt nou eenmaal niet onder Linux FF wel, maar wordt niet standaard geïnstalleerd... dus hou ik het op Konqueror Het gaat niet om wat je hebt of wat er werkt, maar om welke je het beste vind Quote Nizzle: sudo apt-get install ubuntu-desktop kubuntu-desktop xubuntu-desktop en nu in het Nederlands Quote Nizzle: omdat je geen reden hebt goed, goed, komen ze: 1. Het staat toch al standaard bij Windows, en de meeste pc's hebben standaard windows. Dus geen gezeur met downloaden en instaleren. 2. Hij is makkelijk te gebruiken. 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE. 4. Hij is niet moeilijk te configureren. 5. Het logo is een stuk beter (vind ik althans) 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE 7. Dat IE zich niet aan de regeltjes houd boeit niet zo veel, de websites worden toch goed weergeven (en soms zelfs beter ) 8. Je kunt meerdere startpagina's kiezen enz. enz. tussenstand: IE: 9 FF: 11 Op: 2 KQ: 2 Saf: 2 | |
15-07-07 13:43:52 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote lucb1e: Het gaat niet om wat je hebt of wat er werkt, maar om welke je het beste vind Konqueror dus anders had ik al FF geinstalleerd. De reden: het is goed geïntegreerd in KDE en houdt zich prima aan de geldende standaard. Zolang een website zich houd aan de standaard is Konqueror snel. Vooral dat aan de standaard houden telt bij mij nogal zwaar. Zowel FF als IE wijken af van de standaard of geven er hun 'eigen' uitleg aan. Gevolg is dat de gebruikers lopen te zeuren dat iets niet werkt en ontwikkelaars zich in bochten moeten wringen om iets toch werkend te krijgen op 'alle' browsers. Als ik een site tegenkom met de mededeling 'Alleen voor Internet Explorer', dan zakt mijn broek af. FF ken ik, heb er mee gewerkt, maar mens wat is die traag IE ken ik, heb er mee gewerkt, maar is van M$ en valt voor mij dus af. Misschien dat het wat wordt als M$ een versie voor Kubuntu uitbrengt | |
15-07-07 13:45:33 | Ikke Oudgediende WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote lucb1e: 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE Dat is totale onzin, heb je ooit de extensions database van FF gezien Quote lucb1e: 4. Hij is niet moeilijk te configureren. Omdat ie bijna niet te configureren is... Quote lucb1e: 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE Nee: de meeste websites worden met veel moeite aangepast om in IE te werken. Er zijn zo'n specificaties die de naam 'standaard' meedragen... Het is soort van de bedoeling dat browsers zich daaraan houden, zodat elke website er in elke browser 'tzelfde uitziet zonder hacken.... Quote lucb1e: 8. Je kunt meerdere startpagina's kiezen Dat kan IE al vanaf versie 7... Opera pas vanaf versie 1.... Man wat loopt de rest toch achter... IE is echt een toonbeeld van innovatie (moet ik er nog sarcasme-tags bijzetten of is 't zo wel duidelijk?) | |
15-07-07 13:46:31 | Ikke Oudgediende WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
@stormzoeker: FF3 gaat zich volledig aan de standaarden houden.... Is ook de bedoeling dattie de Acid2 test gaat halen Tot nu toe is dat weggelegd voor maar 3 browsers: Konqueror, Opera en Safari | |
15-07-07 13:48:26 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
@Ikke Tot die tijd hou ik het bij mijn 'eigen' browser | |
15-07-07 14:06:04 | lucb1e Erelid WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote Ikke: Quote lucb1e: 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE Dat is totale onzin, heb je ooit de extensions database van FF gezien Quote Ikke: Quote lucb1e: 4. Hij is niet moeilijk te configureren. Omdat ie bijna niet te configureren is... Ik weet niet wat jij ermee wilt, maar bij mij werkt ie prima.. Quote Ikke: Quote lucb1e: 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE Nee: de meeste websites worden met veel moeite aangepast om in IE te werken. Er zijn zo'n specificaties die de naam 'standaard' meedragen... Het is soort van de bedoeling dat browsers zich daaraan houden, zodat elke website er in elke browser 'tzelfde uitziet zonder hacken.... Ik had niet veel moeite om mijn site geschikt voor IE te maken, eerlijkgezegd was de eerste testverzie al goed | |
15-07-07 14:06:39 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote lucb1e: Quote Nizzle: sudo apt-get install ubuntu-desktop kubuntu-desktop xubuntu-desktop en nu in het Nederlands Maar dat is Nederlands (In ieder geval voor de Ubuntu gebruikers ) Quote lucb1e: 1. Het staat toch al standaard bij Windows, en de meeste pc's hebben standaard windows. Dus geen gezeur met downloaden en instaleren. Als het daarom 'beter' is? Zegt meer iets over de gebruiker. Kladblok kun je ook gebruiken om brieven in te schrijven, maar is het daarom beter omdat het al standaard in Windows zit? Quote lucb1e: 2. Hij is makkelijk te gebruiken. Kwestie van gewenning, heb IE en FF in het verleden gebruikt en ik vind het allebei draken van programma's. Quote lucb1e: 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE. Is ook meteen de reden dat zoveel malware en spyware er misbruik van kunnen maken. Als ik weer eens een IE tegenkom waarvan meer dan 25% van de ruimte ingenomen wordt door allelei 'handige' toolbars die door software geïnstalleerd wordt zonder dat de gebruiker er toestemming voor geeft dan werkt dat op mijn lachspieren Quote lucb1e: 4. Hij is niet moeilijk te configureren. Kunst, dan moet er wel wat te configuren zijn voor de normale gebruiker. Gelukkig is er regedit waarmee je IE nog een beetje in het gareel kan krijgen als er weer eens wat op de achtergrond in geïnstalleerd is. Maar dat valt niet meer onder jouw opmerking, dat zal de gemiddelde gebruiker niet doen/kunnen/durven Quote lucb1e: 5. Het logo is een stuk beter (vind ik althans) Het oog wil ook wat, maar maakt dat de browser 'beter'? Quote lucb1e: 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE Dat is dus de wereld omdraaien. Niemand houdt zich aan de snelheid, dus is het toegestaan om sneller dan toegestaan te rijden? Quote lucb1e: 7. Dat IE zich niet aan de regeltjes houd boeit niet zo veel, de websites worden toch goed weergeven (en soms zelfs beter ) Dat zou je wél wat moeten doen. Op deze manier krijg je dat op den duur één bedrijf uitmaakt hoe iets er uit moet zien. En geloof me: daar ga je niet vrolijker van worden op den duur.... Quote lucb1e: 8. Je kunt meerdere startpagina's kiezen Yep, dat hebben ze goed afgekeken Heeft wel even geduurd hoor voordat ze daar iets mee deden | |
15-07-07 14:09:31 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote lucb1e: Ik had niet veel moeite om mijn site geschikt voor IE te maken, eerlijkgezegd was de eerste testverzie al goed Prima, het eerste dat er gebeurd is dat de popup blocker erin schiet als ik jouw site open | |
15-07-07 14:21:38 | nietmeer |
Quote lucb1e: Quote Nizzle: sudo apt-get install ubuntu-desktop kubuntu-desktop xubuntu-desktop en nu in het Nederlands commando wat je kan gebruiken om 3 verschillende desktops te installeren.. is waarschijnlijk niet uit te leggen aangezien windows geen verschillende grafische omgevingen kent dit kan trouwens ook via een proggie gedownload worden maar ik typ dit sneller dan dat ik dat proggie heb opgestart.. Quote lucb1e: Quote Nizzle: omdat je geen reden hebt goed, goed, komen ze: 1. Het staat toch al standaard bij Windows, en de meeste pc's hebben standaard windows. Dus geen gezeur met downloaden en instaleren. je zegt net tegen stormzoeker dat het niet gaat om wat je hebt maar wat om wat je beter vind.. Quote lucb1e: 2. Hij is makkelijk te gebruiken. ach wat jij wil volgens mij is zo'n beetje elke browser op dezelfde manier te gebruiken zolang je de standaard instellingen gebruikt Quote lucb1e: 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE. ok dus 10 tot 20 spyware toolbars vind jij meer dan 10.000+ add-ons voor firefox? Quote lucb1e: 4. Hij is niet moeilijk te configureren. wel als je geavanceerdere functies wil instellen die niet in de GUI zijn opgenomen dan mag je cijfertjes in je register gaan zoeken enzo en zoals ikke al zei in de GUI zelf valt er geen fuck in te stellen.. alleen startpagina en proxy en dan heb je t wel zo'n beetje gehad Quote lucb1e: 5. Het logo is een stuk beter (vind ik althans) ok.. jou mening.. ik vind die rare E maar lelek.. niet dat ik het firefox logo zo geweldig vind.. die van swiftfox is wel tof Quote lucb1e: 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE fout.. de meeste websites zijn gemaakt volgens de standaarden (echte websites niet die 1001 kut sites die op een gratis host gemaakt zijn) en daarna blijkt dat hij maar half werkt met IE en aangezien toch wel veel mensen IE gebruiken moet de site nog behoorlijk gehackt worden om hem voor IE ook normaal te maken er zijn ook sites die alleen volgens de standaarden zijn gemaakt omdat ze verder schijt hebben aan bezoekers maar die krijgen van veel klachten van IE gebruikers Quote lucb1e: 7. Dat IE zich niet aan de regeltjes houd boeit niet zo veel, de websites worden toch goed weergeven (en soms zelfs beter ) boeit juist heel veel.. kijk vorige pagina maar eventjes naar mijn post.. je kan er heel ver over door denken en dan is IE schadelijk voor het milieu Quote lucb1e: 8. Je kunt meerdere startpagina's kiezen hoezee? zoals ikke al zei dat is een gejatte functie van Opera.. ook Firefox kan dit.. je kan ook sessies herstellen en hoppa al je tabbladen weer hebben waar je gebleven was je kan ook sessies opslaan en gelijk 40 verschillende tabs als je "startpagina's" hebben ik wacht dus eigenlijk nog steeds op een echte exclusieve functie ofzo van IE waardoor er een goede reden is om dat stuk ongeluk op te starten er is tegenwoordig een firefox add-on voor windows en office update dus die valt ook al af zoals ik eerder al zei.. alleen de logische en duidelijke naam is een pluspunt van IE | |
15-07-07 14:25:26 | lucb1e Erelid WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote stormzoeker: Quote lucb1e: Quote Nizzle: sudo apt-get install ubuntu-desktop kubuntu-desktop xubuntu-desktop en nu in het Nederlands Maar dat is Nederlands (In ieder geval voor de Ubuntu gebruikers ) ok Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 1. Het staat toch al standaard bij Windows, en de meeste pc's hebben standaard windows. Dus geen gezeur met downloaden en instaleren. Als het daarom 'beter' is? Zegt meer iets over de gebruiker. Kladblok kun je ook gebruiken om brieven in te schrijven, maar is het daarom beter omdat het al standaard in Windows zit? Misschien op dat punt niet beter, maar wel makkelijker Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 2. Hij is makkelijk te gebruiken. Kwestie van gewenning, heb IE en FF in het verleden gebruikt en ik vind het allebei draken van programma's. gewenning? 't is toch niet moeilijk te snappen hoe een vorige, volgende, typen, en enter werkt? Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 3. De meeste toolbars en andere invoertoepassingen zijn voor IE. Is ook meteen de reden dat zoveel malware en spyware er misbruik van kunnen maken. Als ik weer eens een IE tegenkom waarvan meer dan 25% van de ruimte ingenomen wordt door allelei 'handige' toolbars die door software geïnstalleerd wordt zonder dat de gebruiker er toestemming voor geeft dan werkt dat op mijn lachspieren je moet gewoon een fatsoenlijke virusscan hebben, en verder de knoppen een beetje organiseren en op 'klein' zetten. Dan heb je 1, hooguit 2 regels nodig. Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 4. Hij is niet moeilijk te configureren. Kunst, dan moet er wel wat te configuren zijn voor de normale gebruiker. Gelukkig is er regedit waarmee je IE nog een beetje in het gareel kan krijgen als er weer eens wat op de achtergrond in geïnstalleerd is. Maar dat valt niet meer onder jouw opmerking, dat zal de gemiddelde gebruiker niet doen/kunnen/durven met regedit zit je een uur te zoeken voordat je het goede hebt, en meestal staat er niet veel meer als bij internet-opties Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 5. Het logo is een stuk beter (vind ik althans) Het oog wil ook wat, maar maakt dat de browser 'beter'? Je zegt het zelf: het oog wil ook wat Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 6. De meeste websites zijn gemaakt voor IE Dat is dus de wereld omdraaien. Niemand houdt zich aan de snelheid, dus is het toegestaan om sneller dan toegestaan te rijden? nee, maar als je veel sneller op je bestemming kan zijn, en er toch niemand straf voor krijgt, is het wel veel handiger. Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 7. Dat IE zich niet aan de regeltjes houd boeit niet zo veel, de websites worden toch goed weergeven (en soms zelfs beter ) Dat zou je wél wat moeten doen. Op deze manier krijg je dat op den duur één bedrijf uitmaakt hoe iets er uit moet zien. En geloof me: daar ga je niet vrolijker van worden op den duur.... Als één bedrijf het gaat bepalen en het is niet goed, krijg je toch wel 'opstanden' dan passen ze zich wel aan. Maar zolang het goed genoeg is.. Quote stormzoeker: Quote lucb1e: 8. Je kunt meerdere startpagina's kiezen Yep, dat hebben ze goed afgekeken Heeft wel even geduurd hoor voordat ze daar iets mee deden Maar het is in ieder geval geen reden waarom hij slechter is wat een gequote trouwens | |
15-07-07 14:29:52 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote Nizzle: ik wacht dus eigenlijk nog steeds op een echte exclusieve functie ofzo van IE waardoor er een goede reden is om dat stuk ongeluk op te starten IE is stevig verankert in het besturingssysteem zelf en zal dus prima samenwerken met het systeem (bijvoorbeeld met verkenner). Nog een voordeel zou kunnen zijn als je veel Visual Basic programma's gebruikt met webfunctionaliteit. VB roept namenlijk de bibliotheken van IE aan (Knap irritant trouwens, maar het kan een reden zijn om voor IE als browser te kiezen ) Die laatste reden zal voor de meeste normale gebruikers niet zo belangrijk zijn | |
15-07-07 14:38:26 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
@lucb1e Lol, ik hoef je niet eens meer te quoten... je haalt zelf al je eigen argumenten al onderuit Je zult zeker moeten wennen aan een ander programma De knoppen zien er iets anders uit en de plaats wil ook nogal eens verschillen.... Bij IE7 moest ik toch ff zoeken naar de refresh knop Zeker nog nooit RegEdit hoeven gebruiken omdat IE in de knoop lag? Er is meer in te stellen voor IE dan dat jij denkt in het register. Een virusscanner zal overigens weinig doen aan een gebruiker die software installeerd. Het komt iets te vaak voor dat bijvoorbeeld de Yahoo! toolbar standaard geinstalleerd wordt door andere programma's. Zonder vragen ook nog En nee, microsoft past zich niet aan. Microsoft heeft al bij verschillende gelegenheden laten merken lak te hebben aan gebruikers | |
15-07-07 15:01:16 | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Nizzle Wil ik je quoten, is je bijdrage verdwenen | |
15-07-07 15:33:57 | Ikke Oudgediende WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Het feit DAT je uberhaupt een virusscanner nodig hebt is al een teken van zwakte van 't systeem.... Een derde partij moet de probelemen die microsoft erin heeft laten zitten maar even bewaken... Een virusscanner kan de boel ook niet fixen, aangezien niemand behalve microsoft bij de code kan, maar die zijn te druk bezig met het ctrl-c+ctrl-v'en van code van andere.... Alchin van Microsoft heeft ooit gezegd dat er voor de wereld niks slechters is dan open source software.. Daarmee spreekt hij zichzelf mooi tegen want Windows bevat tools die in BSD ontstaan zijn | |