hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 [3] 4 5

browser-competitie

13-07-07 19:06:14
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dat jij de behoefte niet voelt om dingen te configureren, wil niet zeggen dat het een goed product is..

En het is trouwens altijd verstandig om je configuratie te controleren...

Quote Stevie:
4) Heel mooi een aardig, maar ik heb nooit bugs waar ik last van heb, merk / verhalen.

The real danger lies not in what we know. It lies in what we doesn't know. -- Mark Twain

De bugs waar je niks van merkt zijn de gevaarlijkste, want elke seconde zijn er crackers bezig met het bekijken van elke mogelijke hoek van aanval op software...

13-07-07 19:07:24
Ikke
Oudgediende

S
Gebruikersgemak is configureerbaarheid... Als iets mij irriteert, dan wil ik dat veranderen, anders vind ik 't niet fijn werken.... Als dat niet mogelijk is, zoek ik alternatieve software

13-07-07 19:11:56
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Als ik gewoon nergens last van heb, wat is het probleem dan :+ Hetzelfde kan ik zeggen over fire fox.

Gebruikersgemak is niet alleen configureerbaarheid, nog sterker, het is er maar een klein deel van. Immers, je hebt er maar 1 keer mee te maken omdat je het maar 1 keer hoeft aan te passen.

13-07-07 19:27:24
Ikke
Oudgediende

S
Niemand weet wat ik een gemakkelijke manier vind om iets te doen. Ikzelf vaak ook niet. Dat geldt voor een overgroot gedeelte van de computergebruikers. Je kunt daarom onmogelijk een 'one-size-fits-all' product maken. Ik wil dingen zo kunnen configureren dat ik 't alles precies naar mijn hand kan zetten... Ik wil 't zover kunnen aanpassen dat 't soms zelfs niet eens meer op de originele software lijkt. En dat is niet 1 keer, dat is constant, omdat ik vaak nieuwe manieren ontdek om iets makkelijker te kunnen doen

13-07-07 20:38:13
Stevie
Senior lid

OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Dan kun jij idd beter een andere browser gebruiken, maar ik niet, ik heb dit nl niet nodig.

Discussie klaar hopelijk:P

13-07-07 23:38:27
nietmeer
haha wat een kansloze discussie

Firefox is beter dan IE.. klaar.. punt stip afgelopen kop houwe:P

kan je wel gaan ouwehoere van jaa maar ik vind dat blabla

enige "goede" functie die IE heeft is dat het standaard bij Windows zit en Windows heeft een dikke monopoly dus tja iedereen die er geen verstand van heeft gebruikt die troep

oh en de bladwijzers heten favorieten wat wel misschien duidelijker is ofzo
en dat kreng heet Internet Explorer dus de naam is ook wel duidelijk

allemaal leuk en aardig maar ik kies geen browser voor zijn naam en heb geen windows dus die troep zit er bij mij ook niet standaard op
voor de rest gaat klikken naar "favorieten" automatisch en dan kijk ik echt niet naar of iets anders gespeld staat.. sterker nog het meeste staat in die werkbalk

functies van IE en FF valt niet te vergelijken.. simpelweg omdat IE alleen een slechte imitatie doet van proberen te browser en FF kan browsen en zoveel meer.. met add-ons die met 1 klik te installeren zijn kan hij zelfs nog een end meer
oh ja en t ging over IE7 wat de meest onduidelijke GUI ooit heeft en de nieuwe functies zijn gejat van FF en Opera enzo

GUI is ook geen argument want voor firefox zijn thema's te downloaden die exact op IE lijken.. waarom iemand dat zou willen is mij een raadsel maar ach als jij er vrolijk van word

nou komt nog het punt wat mij persoonlijk het meeste ergert.. probeer alsjeblieft is ff een website te maken
een beetje website maker die maakt dat volgens de standaarden die officieel zijn vastgelegd en als jou website perfect werkt met de standaarden van hoe het hoort dan werkt hij NIET in IE zoals jij bedoeld heb en zoals het zou moeten
dan moet je dus allemaal vieze truukjes gaan toepassen zodat je site voor IE ook nog een beetje lijkt op wat het moet zijn maar daardoor word dus jou bronbestand 30 kb ipv 10 kb.. klinkt misschien niet zo heel boeiend maar iedereen moet dus wel 3x zoveel downloaden.. ook als ze die bagger niet gebruiken.. nou is 30 kb ook nog niet veel en zal ook niet zo boeiend klinken.. maar denk nu dus dat elke fucking website dat heeft.. 3x zoveel laten downloaden.. paar miljard websites.. paar miljard gebruikers

worden dus grote getallen.. nu heb ik pas ergens gelezen dat er van die mensen zijn dat we te dicht bij komen van de data limieten.. hoeveel data er verstuurd kan worden enzo.. dit lijkt mij wel onzin maar je kan er anders over na denken
door dat er 3x zoveel gedownload moet worden per website moeten er grotere of meer hardeschijven in servers geplaatst worden.. die kosten energie.. milieu enzo hea
ook moeten de servers meer werk doen.. ook meer energie.. zwaardere servers.. nog meer energie
ook jou eigen pc moet meer doen en verbruikt dus meer energie en word wamer.. slijt harder etc etc

oh en bij IE krijg je allemaal mooie spyware enzo wat je pc langsaam maakt (al is Windows zoiezo al langsaam maar toch) en dan kan je dat weer leuk allemaal gaan opschonen met programma's als je je pctje beetje snel wil houden en kost dit ook een half uur per week ofzo wat ook weer slijtage en energie kost

ok ik hou op met deze post hij is al veel langer geworden dan mijn bedoeling was maar ik kan hier nog meer over zeggen.. soms moet je alleen een beetje verder denken
oh en trouwens ik heb niets tegen andere browsers die zich wel aan de standaarden kunnen houden.. maar daar ging dit ff niet om
en als iemand nog een echt argument heeft waarvoor IE een keuze kan zijn wil ik die best even aanhoren

13-07-07 23:41:34
Jeffrey
Senior lid

WMRindex: 127
OTindex: 74
Wnplts: Leiden
T
nadeel van sites die gemaakt zijn volgens de standaarden is dat nooit alle browsers het hetzelfde laat zien, je moet altijd terug grijpen op browser hacks en truckjes

daarentegen ben ik wel een favoriet gebruiken van Firefox en Crazybrowser

14-07-07 00:21:58
nietmeer
hmm.. weet niet welke browsers jij gebruikt maar bij mij laten ze wel het zelfde zien.. alleen IE en op IE gebaseerde browsers niet

het hele idee achter de standaarden is juist dat je website er bij elke browser er hetzelfde uit moet zien

14-07-07 01:37:03
LighScan
Senior lid

WMRindex: 338
OTindex: 46
Wnplts: Mac
Sowieso Firefox. Dat mensen nog altijd IE gebruiken, is onbegrijpelijk. Zelfs na het lezen van deze hele topic, de argumenten om IE te gebruiken zijn :r

14-07-07 09:28:18
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De hoofdreden waarom ik firefox gebruik is het uiterlijk, de snelheid en vanwege cooliris _O_ ,maar dat heb ik al een keer gezegd geloof ik.:P

14-07-07 12:19:22
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Firefox is redelijk - maar voor sommige downloads gebruik ik nog steeds IE

Mijn Statistieken over Browsers

Wat zegt dat - alleen als meer mensen met een Linux systeem bezoeken zal dit veranderen - de noodzaak voor Firefox op Windows is niet echt critisch..

Ik gebruik zelf Minefield (FF 3 serie)
maar die vind ik niet terug in de stats..

14-07-07 12:21:44
heraux
Oudgediende

T S
....delete....

14-07-07 12:23:40
nietmeer
Cooliris, Gio, echt? Iewww, ik heb t even geprobeerd maar nee, drie keer niks ;) Ik heb trouwens wel steeds vaker last van een crash in FF :S

14-07-07 12:27:51
nietmeer
Quote heraux:
Firefox is redelijk - maar voor sommige downloads gebruik ik nog steeds IE

waarom nog IE gebruiken voor sommige downloads?

ik gebruik al jaren geen IE meer en ben nog nooit iets tegengekomen waar ik het echt voor nodig had..

heb zelfs meerdere keren in mijn windows tijd IE volledig verwijderd.. dan werken er zooi dingen niet meer maar tja die gebruikte ik toch ook al niet

oh en btw Firefox 3 de alpha versie was toch ook al uit.. waarom dan nog Minefield?

14-07-07 12:28:10
Giovanni
Oudgediende

Ik vind het ideaal cooliris, ik kan niet meer zonder. Een crash niet, wel op bepaalde linken dat firefox afgesloten moet worden. Als ik diezelfde link open met de rechtermuisknop in een nieuw tabblad, dan doet die link het wel.8O

14-07-07 15:11:11
heraux
Oudgediende

T S
Zodra in IE verwijder - gaat windows er ook af.. Ik zit NU in Windows en dan ga ik niet neurotisch doen..

Andere systemen hebben Linux

14-07-07 20:41:25
Ikke
Oudgediende

S
Je kunt IE verwijderen zonder Windows te verwijderen hoor :P Vrij gemakkelijk ook nog :P

14-07-07 20:43:46
Giovanni
Oudgediende

Dan ga je terug naar IE6.

14-07-07 20:53:20
Ikke
Oudgediende

S
je kunt IE helemaal verwijderen :P Althans denk ik (A)

14-07-07 20:56:02
nietmeer
Ik denk dat je dan problemen met MSN krijgt.

14-07-07 20:57:39
ToMxlr
Erelid

WMRindex: 296
OTindex: 7.186
Quote Kpuc:

gebruik dan Amsn, heeft ook nog leukere emoticons :)

14-07-07 21:00:59
Ikke
Oudgediende

S
Quote Kpuc:

Daar was ook 'n trucje voor :P

14-07-07 23:30:56
lucb1e
Erelid

OTindex: 2.139
T S
@FF fans
Dat er niet veel argumenten voor IE in dit topic staan komt omdat de meeste mensen gewoon weten dat IE beter is. Verder is het toch standaard bij windows geinstaleert, en er zijn niet veel mensen die zin hebben in slechtere browser, dus waarom zouden ze het promoten?
En als je dan toch een andere browser probeert kom je er (meestal) toch wel achter dat IE handiger is. :ja

tussenstand:
IE7: 7
FF: 10
Op: 2
KQ: 1
IE6: 1
Saf: 2

tussenconclusie:
IE7-fans: Jullie weten dat IE beter is! Dus stemmen!! :ja :ja
FF-fans: Stop met stemmen! Dat rotprogramma heeft al genoeg teveel stemmen.. :(

14-07-07 23:31:15
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik ga voor IE :D

14-07-07 23:40:07
nietmeer
Erelid

WMRindex: 217
OTindex: 5.548
Ik ga voor FF, gebruik IE niet meer en ben dat ook zeker niet van plan

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven