bouwen van een computer |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik gebruik zelf Kopete.. Ondersteunt alles wat ik wil: berichten sturen, bestandsoverdracht en heel soms gebruik ik webcam/microfoon.. Allemaal geen probleem. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Da's een linux-ding toch? ik zoek iets voor Mac |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
www.paradigit.nl Als je Vista wilt heb moet je (als je geen games draait) minstens 1,5 Gb hebben, ik zou 2 Gb doen want Vista gebruikt zelf al 1 Gb -_-. Als je wel games zou gebruiken lekker 4 Gb doen joh. Meerdere applicaties tegelijk wordt een Dual Core op zn minst. E6600 van Intel is een goeie keus mr misschien te duur. Anders Quad (Q6600 of in januari Q9450) maar dat zal zeker wel te duur zijn. Moederbord, P35 (aangezien je geen SLI gaat gebruiken). Als je wel SLI zou willen gebruiken, dan een SLI kaart (680i dan). GPU, ik zou effe wachten totdat de Geforce8800 GTS revision2 uitkomt (die is half zo duur als de Ultra maar wordt waarschijnlijk ongeveer zo snel). Zonde om nu net voordat die uitkomt een 8800GTS of GT(x) te kopen. PSU, zorg dat je een goede voeding hebt die je hardware aankan. Met de hardware die ik hierboven noemde moet je tussen de 600 en 700 Watt zitten. Dan kan je later ook nog wat upgraden mocht het nodig zijn. Verder de usual stuff, - DVD-(+-)RW/DL is wel zo handig. Een tweede (DVD-ROM) erbij als je dvd's wilt kopiëren. - Goeie (W)LAN kaart, weet niet of je draadloos netwerk hebt of niet. - TV-Kaart, als je tv wilt kijken, ik zou een Hauppauge nemen, die zijn wel goed. - Kaartlezer, voor je sd-kaartjes enzo. Je kan 6 in 1 doen das wel genoeg support voor typen kaartjes. En dan nog een beeldscherm erbij. Ik ben misschien nog wat dingen vergeten mr die spreken voor zich, toetsenbord, muis, boxen, geluidskaart etc. Oja, dit is ongeveer wat ik ga kopen (in januari 200 dus nog even wachten. Ik zit dan rond de 1600 euro (ZONDER! beeldscherm). Mr als je hard doorspaart en de kerstman lief aankijkt moet je het redden om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen voor januari Mvg, Martin |
|
Ikke Oudgediende
Quote eM!nence: Een tweede (DVD-ROM) erbij als je dvd's wilt kopiëren. Waarom extra geld daaraan verspillen? Met maar een drive kun je ook prima schijven kopiëren hoor: image maken, schijf wisselen, image branden.. |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
Ja kan.. mrgoed die dvd-roms zijn ook het geld niet meer.
En ik weet niet of iedereen weet hoe een image te maken. |
|
Ikke Oudgediende
Alle goede brandsoftware kan dat |
|
pietjevlip Oudgediende
|
lezen van harde schijf gaat ook nog steeds sneller dan van DVD, en de enige snelheidswinst die een tweede station dan oplevert is het feit dat je het synchroon doet... Dit wordt dan weer geremd door de capaciteit van CPU en MoBo... zinloos om daar meer dan een tientje voor uit te geven, tenzij je dagenlang niets anders doet dan DVD's kopiëren. |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: Da's een linux-ding toch? ik zoek iets voor Mac Microsoft heeft een MSN client voor mac.. ik gebruik zelf adium.. vink mooier.. niet MS das ook een goeie reden Quote eM!nence: Ja kan.. mrgoed die dvd-roms zijn ook het geld niet meer.
En ik weet niet of iedereen weet hoe een image te maken. ik weet wel hoe ik image moet maken en die branden maar hoe je on the fly moet kopieren zou ik niet weten.. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Beh , schaapje
Waarom Vista? Waarom 2Gb Ram?
follow crowd be happy but dont ask |
|
tornadojump Senior lid WMRindex: 176 OTindex: 156 Wnplts: Arnhem S |
ik draai vista als een zonnetje met 512 mb ram en een intel celeron 2.4ghz processor |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@tornadojump: noem even je versie... Home Basic is een slag lichter dan XP was... Home Premium met Aero flink wat zwaarder... |
|
Ikke Oudgediende
Vista.. Soms werkt het wel, vaak werkt het ook niet Van de een hoor ik dat het een verschrikking is, de ander zegt dat 't prima werkt |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Een beetje powerhouse trekt het er wel doorheen... een vierkerner heeft er beslist geen moeite mee... een tip voor twijfelaars:
Vista+AMD Athlon=problemen. |
|
nietmeer
|
Quote Ikke: Van de een hoor ik dat het een verschrikking is, de ander zegt dat 't prima werkt de een wil kwaliteit de ander vind het al snel best.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Die ene die kwaliteit wil zit hier... en die ene is best tevreden met Vista. |
|
nietmeer
|
"best tevreden" vind ik niet voldoende kwaliteit om het als mijn (voornaamste) OS te gebruiken |
|
pietjevlip Oudgediende
|
best in de zin van beste tevredenheid voor enig OS... in dat geval vind ik dat wel voldoende, anders heb je namelijk niks... |
|
nietmeer
|
Win XP, Win 2k, Ubuntu, Mac OSX. BSD, Solaris..
hoezo niks..? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
niks waar ik iets aan heb |
|
nietmeer
|
dat is dan jou eigen schuld.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
nee, die van de concurrenten van MS, die geen betere opties leveren voor mijn situatie |
|
nietmeer
|
gamen werkt prima op ps3, wii of Mac OSX vind ik.. onder ubuntu ook vaak nog |
|
Ikke Oudgediende
Laatst las ik ook nog iets van experimentele ondersteuning voor 3d-acceleratie in VMware voor MacOS. Op een appel zou je dan windows kunnen virtualiseren en in die vm gamen..
VMware Fusion |
|
nietmeer
|
ja dat heb ik ook gelezen..
maar ik ga het maar beter niet testen op me mac mini met onboard graphics.. |
|
flyingdutchy Oudgediende
WMRindex: 499 OTindex: 13.432
|
Quote eM!nence: Ja kan.. mrgoed die dvd-roms zijn ook het geld niet meer.
En ik weet niet of iedereen weet hoe een image te maken. hey je kan wel 2 dvd-roms nemen maar daar kun je niet mee branden, daarvoor heb je een dvd-brander nodig. en dan kun je het beste dvd-rw nemen. of neem het nieuwste blue-ray/hd-dvd/en dvd-rw in 1. |
|