eindelijk ip, whats next | |
25-02-08 14:13:26 - Quote! - @Sjaak | Sjaak Moderator WMRindex: 21.413 OTindex: 55.346 |
Jongens, ajb niet al te persoonlijk worden. Respecteer elkaars standpunt. Word je het niet met elkaar eens, het zij zo. Laat het dan daarbij. | |
25-02-08 14:15:35 - Quote! - @Kpuc | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Daar heb je wel gelijk in Sjaak maar zelfs op een edit van Ron Hunter komt er een wansmaak uit zijn mond. Anarchie ten top en niet mee te discussiėren. Wat mij betreft zal ik dit persoon dan ook maar gewoon gaan negeren, tis me de moeite niet waard eigenlijk. | |
25-02-08 14:18:36 - Quote! - @WMR-kok | WMR-kok Oudgediende WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
hacken zonder toestemming is inbreuk op de privicy. hacken met toestemming is geen hacken meer, maar het controleren op beveiliging en kijken waar iets verbeterd kan worden. Je mag nooit iets veranderen zonder toestemming van de eigenaar. | |
25-02-08 14:22:14 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Quote Musketier4real: UPG? Ik vraag alleen om beargumentering. Daar heb je wel gelijk in Sjaak maar zelfs op een edit van Ron Hunter komt er een wansmaak uit zijn mond. Anarchie ten top en niet mee te discussi�ren. Wat mij betreft zal ik dit persoon dan ook maar gewoon gaan negeren, tis me de moeite niet waard eigenlijk. Ik vond het niet eerlijk dat hij mijn post ge-edit heeft. Ik deed er niks kwaads mee, en ik heb uitgelegd waarom. Dit is al vaker ten onrechte gebeurd, en toen heb ik dat ook aangekaart, en uiteindelijk excuses gekregen. Ik gaf alleen 'random' informatie. Als het je de moeite niet waard is, waarom ben je er al 2 maanden mee bezig dan? Je kleineert me de hele tijd in elke post die je richting mij maakt. Ben blij dat ik je niet gereporteerd heb. Jij vraagt mij om mensen te respecteren, maar zelf doe je het niet. Ik discusieėr alleen maar, niet meer niet minder. Het is niet mijn intentie om mensen te kwetsen, het is jou intentie blijkbaar wel om mij belachelijk te maken. | |
25-02-08 14:22:42 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Quote Peter Willemse: Bij hacken wordt er niks veranderd. Bij cracken wel. hacken zonder toestemming is inbreuk op de privicy. hacken met toestemming is geen hacken meer, maar het controleren op beveiliging en kijken waar iets verbeterd kan worden. Je mag nooit iets veranderen zonder toestemming van de eigenaar. | |
25-02-08 14:23:48 - Quote! - @WMR-kok | WMR-kok Oudgediende WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Maar hacken zonder toestemming is nog altijd inbreuk op de privicy. | |
25-02-08 14:28:55 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Quote Peter Willemse: Waarom? Stel voor ik sta voor jouw huis. Ik vermoed dat de voordeur niet helemaal dicht is, ik probeer hem, en hij blijkt open te zijn. Daarna bel ik aan en vertel ik dat tegen jou.Maar hacken zonder toestemming is nog altijd inbreuk op de privicy. | |
25-02-08 14:29:50 - Quote! - @stormzoeker | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote Tovernaar: Ik denk niet dat je die dan gaat winnen. Bedrijven kunnen het natuurlijk lullig spelen en je aanklagen. Maar je kunt iedereen aanklagen om de stomste reden, als je daar een rechtzaak voor aan wil gaan om die daarna zeer waarschijnlijk te verliezen? Off you go.. Een bedrijf zal die zaak niet verliezen (zie een van de vorige berichten). Een privepersoon ook niet. Wat is er lullig aan om aangifte te doen? Iemand zit aan andermans spullen te knoeien, zonder dat er toestemming voor is. Ook een goedbedoelende 'hacker' levert bedrijven schade op. Als een bedrijf of persoon wil dat zijn netwerk getest wordt, dan zal er toestemming gegeven worden. Ik weet niet wat het is, maar je probeert de regels naar je hand te zetten. Of je het er nu wel of niet mee eens bent: de wetten in dit land gelden voor iedereen in dit land. Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je verhuizen naar een land waar de wetten (of het gebrek daaraan) beter bij je passen. Quote Tovernaar: Hackers horen die tools niet te verspreiden, maar lauter voor zichzelf te gebruiken. Lees de betreffende artikelen maar eens goed door (inclusief de motivaties). Dan zul je er achter komen dat er ook beperkingen zijn op het gebruik van die tools. Bijna ieder os wordt tegenwoordig geleverd met tools die ook gebruikt kunnen worden bij het verschaffen van toegang tot andere computers. Zolang ze worden ingezet voor het doel waarvoor ze gemaakt zijn is er niets aan de hand. In alle andere gevallen is het strafbaar. Quote Tovernaar: Nobel ja, maar ze richtten toch schade aan. Dat doen de door jouw beschreven hackers ook. En meestal ter meerdere eer en glorie van zichzelf... Quote Tovernaar: Jamaar, die logfiles, dat zijn vaak gewoon bots die dat proberen. Die struinen in bepaalde ip-ranges, het internet af. En jij denkt dat die bots zomaar uit het niets komen. Die bots zijn de tools waar sk's graag gebruik van maken om een systeem binnen te komen (zie mijn omschrijving van een doorsnee hacker). Quote tovernaar: Je kunt mij toch niet beschuldigen op dingen die andere mensen doen? Wel als je mensen aanzet tot (en in zekere zin doe je dat door zo halsstarrig vol te houden dat hacken legaal zou zijn). Om weer on-topic te komen: er wordt door iemand gevraagd wat hij kan doen met een ip-adres om iemand te plagen. Dat die persoon zelf al weet dat hij niet lekker bezig is blijkt uit het feit dat hij bang is dat hij betrapt zal worden (als ik maar geen gat achterlaat, omg ). Op het moment dat jij hem gaat voorzien van tips en informatie, ben jij medeplichtig op het moment dat die persoon daadwerkelijk dat misdrijf begaat. | |
25-02-08 14:35:22 - Quote! - @stormzoeker | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote Sjaak: Jongens, ajb niet al te persoonlijk worden. Respecteer elkaars standpunt. Word je het niet met elkaar eens, het zij zo. Laat het dan daarbij. Ik wordt niet snel persoonlijk, maar als iemand komt met uitspraken als 'wat lul je nou' zonder dat er argumenten komen dan wil ik de discussie wel aan. Mensen die rondstrooien dat hacken legaal zou zijn en dat stug blijven volhouden (ondanks links naar de artikelen in het wetboek van strafrecht en als bonus nog een uitspraak van een rechtbank) zetten mensen willens en wetens aan tot het plegen van een misdrijf (omdat zij zich niet kunnen vinden in het Nederlandse recht). | |
25-02-08 14:38:03 - Quote! - @stormzoeker | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote Tovernaar: Waarom? Stel voor ik sta voor jouw huis. Ik vermoed dat de voordeur niet helemaal dicht is, ik probeer hem, en hij blijkt open te zijn. Daarna bel ik aan en vertel ik dat tegen jou. Ga jij dan alle deuren af om te kijken of ze niet helemaal dicht zijn? Als je een vermoeden hebt, dan kon je het blijkbaar niet zien en heb jij niets aan die voordeur te voelen. Sterker nog: dan moet je van mijn erf wegblijven | |
25-02-08 14:45:08 - Quote! - @WMR-kok | WMR-kok Oudgediende WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Quote Tovernaar: Quote Peter Willemse: Waarom? Stel voor ik sta voor jouw huis. Ik vermoed dat de voordeur niet helemaal dicht is, ik probeer hem, en hij blijkt open te zijn. Daarna bel ik aan en vertel ik dat tegen jou.Maar hacken zonder toestemming is nog altijd inbreuk op de privicy. Inderdaad, daarna bel je aan. Maar je zet geen voet binnen. In een computer heb je geen drempel, je zit erin of je blijft buiten. Maar als je in iemands computer zit is het schending van de privicy. Je zou "per ongeluk" maar op iemands gegevens stuiten. Gebeurt dat bij mij, dan kan men rennen voor zijn leven. | |
25-02-08 14:46:15 - Quote! - @Janeway | Janeway Lid WMRindex: 20 OTindex: 11 Wnplts: Zoetermeer |
Welke sukkel zegt nou dat hacken niet illegaal is zolang je er van leert! lol. Leer eens wat beter je hersens te gebruiken.... | |
25-02-08 14:46:16 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Quote: Het is strafbaar zodra je crackt. Ik heb er veel over gelezen. In europa zijn naar mijn weten 2 scholen die hackopleidingen aanbieden. Daarnaast zijn er nog ontelbare opleidingen die men opleidt om pc's te beveiligen. Hoe denk je dat ze dat leren? Als je een goeie bent, probeer je zelf in je systeem te komen, en het daarna te verbeteren.Een bedrijf zal die zaak niet verliezen...[/qoute]Je snapt het niet, ik denk niet dat die jongen het heeft gemeld, aan het bedrijf. Het bedrijf is er zelf achter gekomen. Ja, maar wat als je NIET met die spullen knoeit, dan is er ook geen schade. Het enige nadeel hieraan is, dat je het niet kan controleren. Ik ben ook niet heel blij dat ik hier woon, bedenk je dat ook even. [quote]Lees de betreffende artikelen maar eens goed door (inclusief de motivaties). Quote: Juist niet! Want ze komen door een bestaand lek binnen. Snap je?Dat doen de door jouw beschreven hackers ook. En meestal ter meerdere eer en glorie van zichzelf... | |
25-02-08 14:51:03 - Quote! - @Redirect | Redirect Erelid WMRindex: 1.114 OTindex: 431 |
Quote Tovernaar: Daarnaast zijn er nog ontelbare opleidingen die men opleidt om pc's te beveiligen. Hoe denk je dat ze dat leren? Door in te hacken op PC's van die school, wat op zich een strafbare handeling is, maar door de school niet aangegeven wordt. | |
25-02-08 14:51:51 - Quote! - @stormzoeker | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Tovernaar Artikel 138a: 1. Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven: a. door het doorbreken van een beveiliging, b. door een technische ingreep, c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of d. door het aannemen van een valse hoedanigheid. 2. Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk, indien de dader vervolgens gegevens die zijn opgeslagen, worden verwerkt of overgedragen door middel van het geautomatiseerd werk waarin hij zich wederrechtelijk bevindt, voor zichzelf of een ander overneemt, aftapt of opneemt. 3. Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk gepleegd door tussenkomst van een openbaar telecommunicatienetwerk, indien de dader vervolgens a. met het oogmerk zichzelf of een ander wederrechtelijk te bevoordelen gebruik maakt van verwerkingscapaciteit van een geautomatiseerd werk; b. door tussenkomst van het geautomatiseerd werk waarin hij is binnengedrongen de toegang verwerft tot het geautomatiseerd werk van een derde. Welk deel snap jij niet in het 'opzettelijk en wederrechtelijk'? Met een beetje goede wil kan ik deze er ook wel voor je aan vast knopen (ik ben geen jurist, maar het lijkt me duidelijk) Titel V. Deelneming aan strafbare feiten Artikel 48 Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft: 1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf; 2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf. | |
25-02-08 15:01:27 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Quote Redirect: Dat is dus absoluut geen strafbare handeling, omdat het eigen bezit is.Quote Tovernaar: Daarnaast zijn er nog ontelbare opleidingen die men opleidt om pc's te beveiligen. Hoe denk je dat ze dat leren? Door in te hacken op PC's van die school, wat op zich een strafbare handeling is, maar door de school niet aangegeven wordt. Quote Janeway: Waarom scheld je me uit? Dit doe ik toch ook niet bij jou?Welke sukkel zegt nou dat hacken niet illegaal is zolang je er van leert! lol. Leer eens wat beter je hersens te gebruiken.... Quote stormzoeker: Sorry hiervoor, het is niet mijn bedoeling geweest om zo over te komen bij deze trek ik die uitspraak terug.Quote Sjaak: Jongens, ajb niet al te persoonlijk worden. Respecteer elkaars standpunt. Word je het niet met elkaar eens, het zij zo. Laat het dan daarbij. Ik wordt niet snel persoonlijk, maar als iemand komt met uitspraken als 'wat lul je nou' zonder dat er argumenten komen dan wil ik de discussie wel aan. Mensen die rondstrooien dat hacken legaal zou zijn en dat stug blijven volhouden (ondanks links naar de artikelen in het wetboek van strafrecht en als bonus nog een uitspraak van een rechtbank) zetten mensen willens en wetens aan tot het plegen van een misdrijf (omdat zij zich niet kunnen vinden in het Nederlandse recht). Quote stormzoeker: Het is toch niet verboden om naar je voordeur toe te lopen en aan te bellen als ik iets nuttigs te melden heb?Quote Tovernaar: Waarom? Stel voor ik sta voor jouw huis. Ik vermoed dat de voordeur niet helemaal dicht is, ik probeer hem, en hij blijkt open te zijn. Daarna bel ik aan en vertel ik dat tegen jou. Ga jij dan alle deuren af om te kijken of ze niet helemaal dicht zijn? Als je een vermoeden hebt, dan kon je het blijkbaar niet zien en heb jij niets aan die voordeur te voelen. Sterker nog: dan moet je van mijn erf wegblijven En verder mensen.. Sorry! Ik kan niet overal op reageren, mijn excuses hiervoor. | |
25-02-08 15:05:01 - Quote! - @Redirect | Redirect Erelid WMRindex: 1.114 OTindex: 431 |
Quote Tovernaar: [/quote]Quote Redirect: Dat is dus absoluut geen strafbare handeling, omdat het eigen bezit is.Quote Tovernaar: Daarnaast zijn er nog ontelbare opleidingen die men opleidt om pc's te beveiligen. Hoe denk je dat ze dat leren? Door in te hacken op PC's van die school, wat op zich een strafbare handeling is, maar door de school niet aangegeven wordt. Nee het is eigendom van de school en niet van de student, is wel degelijk een verschil. | |
25-02-08 15:12:44 - Quote! - @Tovernaar | Tovernaar |
Je hebt het mis. Studenten zijn onderdeel van de school op dat moment. | |
25-02-08 15:17:35 - Quote! - @stormzoeker | stormzoeker Erelid WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845 |
Quote Tovernaar: Je hebt het mis. Studenten zijn onderdeel van de school op dat moment. De laatste handleiding voor leraren en studenten die ik las over het gebruik van het schoolnetwerk bevatte nogal wat beperkingen over wat de studenten wel en niet mochten. Het zelfstandig installeren van allerhande zaken of het toegang verkrijgen tot zaken die niet voor de student bestemt zijn vielen onder het kopje NIET (en leveren een verwijdering van de school op) Als tijdens computerlessen wordt gevraagd om in te breken op een systeem dat daarvoor bedoeld en opgezet is, kan er geen sprake zijn van een strafbaar feit (er is toestemming gegeven) Edit sjatter: Vanwege de grimmige stemming, en het offtopic reageren, is dit topic gesloten. Edit Stormzoeker: Maar Sjatter toch .. het wordt net leuk | |