Leerkracht wiskunde gebruikt holocaust in vraagstukken
Een Nederlandse wiskundeleraar gebruikt de jodenvervolging van de Tweede Wereldoorlog in zijn sommen en vraagstukken. Bizar misschien, maar de leerlin
lees verder bij GvA »Gerelateerde artikelen
Als ik dit zo lees vind ik het niet eens zo verkeerd.
Slaat hij toch 2 vliegen in 1 klap, geschiedenis en wiskunde in 1.
Ook een nette reactie van de woordvoerder Daniël Peterfreund.
Eerst zelf zien en dan commentaar/ kritiek geven.
Kunnen nog heel veel mensen nog wat van leren.....
Waarom heb ik niet zo'n vent gehad... Naja ik ga weer voor mijn wiskunde tentamen blokken
Quote:
”Wiskunde is meer dan werken met cijfers”
Je weet het toch, sinds ik aan de unief zit heb ik in mijn wiskunde cursussen niet eens meer getalletjes tegen gekomen
ilss
Lid
WMRindex: 47
OTindex: 0
Wnplts: Den Haag
S ZOals die woordvoerder zegt, je kan er niet over oordelen wanneer je niet zelf in zijn les hebt gezeten.
Zoals ik kan opmaken uit het artikel is die man geen nazi of andere extremist en is het puur informatief wat hij brengt, dus het lijkt me geen probleem. Maar goed, eerst zien dan oordelen dus.
het is misschien niet al te fris, maar ik kan me wel voorstellen dat her werkt. en op deze manier krijgen ze ook eigelijk nog best iets mee van geschiedenis. dus ik vind het wel een goed idee. dat van dat zwaartepunt wist ik niet eens!
lijkt mij opzich niks mis mee.. want volgens mij heeft hij er geen uitgesproken mening over, en zeker geen racistische of iets dergelijks..
volgens mij stimuleer je de walging tegen nazi-duitsland en daarmee helaas ook tegen het huidige duitsland..
lijkt me niet slim
Ik vind die fascinatie van die vent een beetje eng hoor, als je het mooi vindt dat de kampen onderling een wedstrijd hadden wie de meeste mensen kon ombrengen zou je jezelf toch even moeten laten nakijken.
@malcheusEr staat nergens dat hij die feit mooi vindt. En oorlog trekt toch veel mensen. kijk maar naar al die oorlogsfilms die gemaakt zijn.
Hoe hij gefascineerd is staat er niet bij. Je kunt op meerdere manieren gefascineerd zijn.
Hij gebruikt de oorlog om onderwijs te geven. Als daardoor de leerlingen beter worden in wiskunde is dat niet erg.
En je kunt er niet omheen wat er gebeurd is in de oorlog helaas.
mwah, ergens wel in de te vinden dat hij zo hun aandacht trekt, geeft ook gelijk informatie aan die kinderen wat er gebeurde..
maar aan de andere kant ook ziek.
leuke vraag, persoon 1 komt er in en trouwt en krijgt 5 kinderen hoeveel mensen leven er nog in het gezin na 1945?
ik zie het probleem niet hoor.
go leraar!
ich sie keine probleme mit die duitsers
of zo iets
maar laat hem maar lekker door gaan hoor niks mis mee zo is de werkelijk heid toch geweest>?
nou, zo schrikken ze wel als ze goed kunnen rekenen
Laat ze maar... hebben die ook weer een bot om op te kluiven.
Quote Layda:
nou, zo schrikken ze wel als ze goed kunnen rekenen
Ja, zolang de leerlingen ervan doordrongen zijn dat het niet om dode getallen gaat, is het prima.
Quote
Lab Rat:
Als ik dit zo lees vind ik het niet eens zo verkeerd.
Slaat hij toch 2 vliegen in 1 klap, geschiedenis en wiskunde in 1.
Ook een nette reactie van de woordvoerder Dani�l Peterfreund.
Eerst zelf zien en dan commentaar/ kritiek geven.
Kunnen nog heel veel mensen nog wat van leren.....
krijgen we dan ook 2keer zo minder lesuren of..
Geschiedenis & wiskunde in een les wauw...ik had altijd de pest aan wiskunde maar vond geschiedenis interresant , had ik maar zo'n leraar gehad ... Zo'n leraar in
SCHISKUNDE ha ha
1 trein vertrekt in Antwerpen om 4 uur met 190 passagiers, een andere in Brussel Om 4u15 met 134 passagiers. Om 4u35 botsen die treinen op elkaar. Daarbij verongelukt 20% van de trein uit antwerpen, en 33% van de trein uit brussel.
Hoeveel intacte ruiten hebben beide treinen gemeen?
mij intereseert geschiedenis minder dan wiskunde dus helpt het nie bij mij
Er lijkt mij niks mis mee... Hij heeft geen racistische bedoelingen dus waarom niet?
tja moet iets om leerlingen mee wakker te maken
Eigenlijk best wel slim van die man. Wiskunde is saai en zo krijgt hij toch de aandacht. Als het werkt, waarom niet?
Ik ben misselijk
Ik weet niet of die man daarvan de schuld is, of dat ik net te veel cola op heb
Ik denk het tweede.
dan zal die man toch echt eerst mijn schrift moeten afpakker voor er iets gebeurt hoor
zo zeg, dat is niet echt erg ofzo, het is geschiedenis en wiskunde doen
Quote static07:
1 trein vertrekt in Antwerpen om 4 uur met 190 passagiers, een andere in Brussel Om 4u15 met 134 passagiers. Om 4u35 botsen die treinen op elkaar. Daarbij verongelukt 20% van de trein uit antwerpen, en 33% van de trein uit brussel.
Hoeveel intacte ruiten hebben beide treinen gemeen?
148
als een gemiddelde trein 250 ramen heeft, en ze verongelukken met een snelheid van 200 kilometer per uur, en het brandalarm gaat af, dan is het zo dat door de impact de stoeltjes door de ruiten vliegen, is het zo dat ongeveer 75% van de ruiten het houden en de rest niet.
ook moet je rekening houden met de hoeveelheid passagiers die zelf eruit willen...
dus je houd 148 ramen over aangezien er 1 raam open is ze allemaal uit dat raampje klimmen...
waar heb ik het over
vind het een iets aparte manier van aanpakken maar waarom niet als het werkt zolang hij geen rasisten van die kinderen maakt ( kunnen ze bij ons op vervolgs onderwijz ook doen)(iemand heeft 5 gram weed en gebruikt gemiideld 0.425 in een joint heveel houd hij restant
Uhhmmm.
Dat is dát onderdeel dan... En hoe doe je dat met ongelijkheden oplossen?
Quote flappiekonijn:
Uhhmmm.
Dat is dát onderdeel dan... En hoe doe je dat met ongelijkheden oplossen?
"In welk jaar was het aantal mensen in kamp A groter dan in kamp B?"
Quote
rangerramon2:
Quote static07:
1 trein vertrekt in Antwerpen om 4 uur met 190 passagiers, een andere in Brussel Om 4u15 met 134 passagiers. Om 4u35 botsen die treinen op elkaar. Daarbij verongelukt 20% van de trein uit antwerpen, en 33% van de trein uit brussel.
Hoeveel intacte ruiten hebben beide treinen gemeen?
148
als een gemiddelde trein 250 ramen heeft, en ze verongelukken met een snelheid van 200 kilometer per uur, en het brandalarm gaat af, dan is het zo dat door de impact de stoeltjes door de ruiten vliegen, is het zo dat ongeveer 75% van de ruiten het houden en de rest niet.
ook moet je rekening houden met de hoeveelheid passagiers die zelf eruit willen...
dus je houd 148 ramen over aangezien er 1 raam open is ze allemaal uit dat raampje klimmen...
waar heb ik het over
Edit sjatter: Probeer je reactie wat duidelijker te maken.
wuahwhaa bij mij wordt er verhaaltjes vertelt met duits XD (als we stil zijn en dat zijn we nooit
)
wel rare manier
Dit kan echt niet
...waar ligt de grens...
Shocktherapie of Leerkundig middel
Ik vind het kantje boord
Waarom auschwitz, waarom niet
Srebrenitza of een andere
grote progrom ..
Kijk - dan komt er politieke
gevoeligheid bij -
Waarom niet de Grote Oorlog
van moedertje Rusland
die overtreft met aantallen
nee, overschaduwd de Holocaust.
Momenten of Monumenten
met moet oppassen met Statistieken
Vraag IBM en BMW maar
Zolang die man niet op een verkeerde manier bezig is met de materie, of op een verkeerde manier gefocust is op de tweede wereldoorlog, lijkt het me niet zo'n probleem. Ook al omdat de man aangeeft dat hij er met andere leraren over gesproken heeft of het wel kan, wat hij doet. En als hij maar een Neonazietje in de dop in de klas heeft, dat door die sommen door krijgt wat de tweede wereldoorlog inhield en wat Hitler op zijn geweten heeft, dan is hij voor mij als leraar helemaal geslaagd!
Ja, vreemde mensen die leraren...
Quote
jackgrave:
vind het een iets aparte manier van aanpakken maar waarom niet als het werkt zolang hij geen rasisten van die kinderen maakt ( kunnen ze bij ons op vervolgs onderwijz ook doen)(iemand heeft 5 gram weed en gebruikt gemiideld 0.425 in een joint heveel houd hij restant
Beetje te veel gepaft toen je dit schreef?
Quote
rangerramon2:
Quote static07:
1 trein vertrekt in Antwerpen om 4 uur met 190 passagiers, een andere in Brussel Om 4u15 met 134 passagiers. Om 4u35 botsen die treinen op elkaar. Daarbij verongelukt 20% van de trein uit antwerpen, en 33% van de trein uit brussel.
Hoeveel intacte ruiten hebben beide treinen gemeen?
148
als een gemiddelde trein 250 ramen heeft, en ze verongelukken met een snelheid van 200 kilometer per uur, en het brandalarm gaat af, dan is het zo dat door de impact de stoeltjes door de ruiten vliegen, is het zo dat ongeveer 75% van de ruiten het houden en de rest niet.
ook moet je rekening houden met de hoeveelheid passagiers die zelf eruit willen...
dus je houd 148 ramen over aangezien er 1 raam open is ze allemaal uit dat raampje klimmen...
waar heb ik het over
Het zijn er toch echt maar 0 aangezien 2 treinen geen gemeenschappelijke ruiten hebben. Je hebt ruiten in trein 1, je hebt ruiten in trein 2, maar geen ruiten die in allebei de treinen tegelijk zitten.
Quote
appelflap:
Quote
rangerramon2:
Quote static07:
1 trein vertrekt in Antwerpen om 4 uur met 190 passagiers, een andere in Brussel Om 4u15 met 134 passagiers. Om 4u35 botsen die treinen op elkaar. Daarbij verongelukt 20% van de trein uit antwerpen, en 33% van de trein uit brussel.
Hoeveel intacte ruiten hebben beide treinen gemeen?
148
als een gemiddelde trein 250 ramen heeft, en ze verongelukken met een snelheid van 200 kilometer per uur, en het brandalarm gaat af, dan is het zo dat door de impact de stoeltjes door de ruiten vliegen, is het zo dat ongeveer 75% van de ruiten het houden en de rest niet.
ook moet je rekening houden met de hoeveelheid passagiers die zelf eruit willen...
dus je houd 148 ramen over aangezien er 1 raam open is ze allemaal uit dat raampje klimmen...
waar heb ik het over
Het zijn er toch echt maar 0 aangezien 2 treinen geen gemeenschappelijke ruiten hebben. Je hebt ruiten in trein 1, je hebt ruiten in trein 2, maar geen ruiten die in allebei de treinen tegelijk zitten.
rangerramon2:
HUH??
wel goed gevonden
appelflap:
daar ben ik het mee eens
Wat een walgelijke instelling heb je dan: "de leerlingen pikken het wel op, vindt hij zelf."
op zich toch niks mis mee, maar ik ben het ermee mee eens wat op het eind wordt gezegd. Als het alleen is om de aandacht te trekken is het walgelijk, maar anders is het wel goed
Men neme een veewagon waar normaal gesproken 20 koeien in kunnen, hier prop je 193 joden in, de rit duurt 13 uren zonder onderbreking, de trein vervoert 16 van deze wagons, hoeveel mensen kunnen bij Auswitz levend uit de wagons gehaald worden?
goed dat die leerlingen zo bewust worden van de Europese geschiedenis, maar bij de haatgevoelens van sommige NL-jongeren tegen Duitsland is het niet overbodig om ook de nodige 'generatiesommen' te behandelen. sommen dus waarbij duidelijk wordt dat de Duitsers die dat allemaal gedaan hebben nu dood of stokoud zijn, en hoeveel jaar na de oorlog hun leeftijdgenoten geboren zijn
En dan heb je altijd van die mensen die gelijk een vooroordeel vormen. Ga kijken in de les, en geef dan je mening pas.
Kijk wat er gebeurt is, is natuurlijk niet even rooskleurig allemaal, maar als je dat in een wiskunde les kan combineren? Waarom niet? Zo voorkom je ook dat er rassistische opmerkingen gemaakt worden enzo.
Je kunt het zien als een soort "terrorisme bestrijding".
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: