Mens sterft uit binnen honderd jaar
Het menselijk ras is ten dode opgeschreven. Dat zegt de Australische wetenschapper en éminence grise Frank Fenner. ‘Mogelijk binnen 100 jaar al sterft
lees verder bij Het Nieuwsblad »Gerelateerde artikelen
nee over honderd jaar is hij gestorven.. niet de mensheid.
Zeiden ze dit jaaaaaaren geleden niet ook al?
zo zo. nou. tja..eehh..word er in de tussentijd nog wel wat leuks gedaan?
De mens gaat zichzelf uitroeien. Of door de ongebreidelde voortplanting en ruinering van de aarde, of door oorlogen of door het Terminator scenario......
En vlak ook de medische wetenschap niet uit. Steeds meer mensen die vroeger zouden sterven, leven nu voort en krijgen kinderen. Die drager zijn van steeds mee rerfelijke ziekten etc....
Maar gode, Malthus had het er eeuwen geleden al over en steeds wist de mens te ontsnappen....
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
En wij ook
Mooi krijgen we nu eindelijk eens acties van
"Help de Hollanders de zomer door stort nu"
regen Volgens de gegevens van de JG hadden wij er al lang niet meer kunnen zijn.
Biertje?
Laatste edit 01-07-2010 20:14
Dat er ooit zo'n voorspelling zou komen was te verwachten. Zelf geloof ik ook dat de mens (ooit) zal uitsterven, of iig bijna, maar op zo'n "korte" termijn geloof ik niet.
Ik denk dat de mens zich gewoon zal aanpassen aan het veranderde klimaat (muteren), dat zie je in de dierenwereld ook. De ontbossing en de voedselvoorziening zijn wel andere verhalen, dat kan voor een hoop ellende gaan zorgen. Maar de vergelijking met Paaseiland gaat een beetje mank, want dat is een eiland en in de crisistijd hadden de mensen geen contact met de rest van de wereld (wisten ze eigenlijk wel dat er meer was?). En ze hadden geen high-tech.
Ik denk wel dat er in steeds meer landen van regeringswege aan geboortebeperking zal worden gedaan om de overbevolking in te perken. Er is straks simpelweg geen andere keuze meer.
het is wel een feit mensen. vroeg of laat.
Mogelijk binnen 100 jaar al sterft de mens uit. De situatie is onomkeerbaar, wat we ook doen.'
==========================
Makkelijk toch? Hoeven we geen geld meer uit te geven voor milieuconferenties, voor het redden van het regenwoud, BP hoeft niet meer te proberen om de olie uit de oceaan te verwijderen, Haiti en andere getroffen landen laten we gewoon aan hun lot over, want zij zijn de voorlopers van wat ons allemaal te wachten staat.
Al het geld dat nu uitgegeven wordt ter bestrijding van kanker, aids e.d. kunnen we nu gebruiken voor "leukere" dingen.
Wij zullen worden gevraagd om een nieuwe invulling te geven aan al het geld dat we hiermee uitsparen.
Ik ga hier vast over nadenken - jullie ook????
.
@Squirrel: helaas. Als je onze geleerde professor moet geloven is er geen weg terug.
Laatste edit 01-07-2010 20:30
@ledi: Prima gedachtegang ... misschien zouden ze bij de diverse overheden ook eens wat vaker op deze wijze moeten gaan denken; dan wordt het leven een stuk aangenamer
Tijdens het leven van David Attenborough is de wereldbevolking verdrievoudigd, dit is nu al meer dan de aarde aankan.
exctinction
Quote:
de aarde zal uiteindelijk onder haar eigen gewicht bezwijken'
Dit vind ik ook zo'n mooie kreet. De mensen zijn uitgesmeerd over de hele aardbol, down under heeft misschien per km2 wat minder bewoners dan wij, de tegenvoeters, maar zo gek veel zal het niet schelen.
Wat moet ik me dan voorstellen bij het woord "bezwijken"?
Een bol ploft nooit uit elkaar als je aan de buitenkant een dikke laag toevoegt.
Zakken we dan langzaam verder weg van de zon en is dat het begin van het einde?
Ach, ik bekijk het nuchter; niet één plant- of diersoort zal ons missen.
Wij hebben geen enkel nut en zijn alleen maar schadelijk; in 2012 bijv. zal de blauwvintonijn uitgestorven zijn.
En hoe je het ook wendt of keert: het is errug druk op deze planeet en vol=vol en op=op!
Quote ledi:
down under heeft misschien per km2 wat minder bewoners dan wij, de tegenvoeters, maar zo gek veel zal het niet schelen.
Nederland heeft 397,7 inwoners per km² en Australië 2,5 per km².
Ik vind dat niet een echt klein verschilletje.
Edit Delenn: dubbelpost samengevoegd
Tistochwat: wij zijn niet de enige tegenvoeters van down under. Ook de scandinavische landen vallen er bijv. onder.
EN leggen wat meer gewicht in de schaal dan ons kleine landje
Wat er op paaseiland is gebeurt is puur stupiditeit van de mens geweest. Ze kapten alle bomen om die beelden te maken. Hoe groter het beeld hoe beter, dus des te meer hout er nodig was. Bos weg: geen beschutting, geen voedsel --> oorlog --> uitroeiing.
Zeg nou zelf, de mens is er niet veel slimmer op geworden sindsdien.
Er zijn tegenwoordig 2 gedachtengangen die ons de das om gaan doen. De een is: "Ach, ik maak het toch niet meer mee." en de ander is: "Ach, het zal wel loslopen."
100 jaar lijkt me inderdaad redelijk snel. Maar inderdaad als de bevolking zo blijft groeien en de mens blijft zo achteloos als in zijn natuur ligt dan zal het rap gaan.
Ja, als we die 100 jaar al halen met 2012 op komst!!
Gekke mensen, en dat zijn dan zogenaamd de slimme mensen
.
De wereld bied genoeg voor ieders behoefte meer niet voor ieder hebzucht. Zei Gandhy eens. Wat dus inhoud mensen minder van alles kan de wereld redden.
het zal mij een worst schelen!
Want: als dat de waarheid is, dan zal uiteindelijk men rust kennen van dit klote slaven leven!!!
ik gelukkig eerder,
maar ik zal zeker nie bezwijken
Laatste edit 01-07-2010 21:45
Tja hij kan zeggen wat hij wil..
Tegen de tijd dat het (on)bewezen is, is hij toch allang dood..
Waarom moeten mensen ook alles weten, een keer iets niet uitzoeken mag toch ook wel?
@puntjuh: 2012 klopt niet als het eindjaar van het leven. Zoiets weet alleen god hoe en wanneer, niet de stomme inca indianen
dus fuck het jaar 2012 maar!
@Trudie: helemaal gelijk
Edit Delenn: dubbelpost samengevoegd
Pffff wat een gel*l zeg van die vent. Volgens mij heeft hij niet genoeg gekauwt in zijn leven, en is 'ie gaan lijden aan dementie en raaskalt deze man. Klimaatverandering, nog maar eens, heeft niets met de mensheid te maken, maar gewoon de loop van moeder natuur. Dikke .
Mogen we wel snel beginnen met uitsterven..
@ouwe_kaas:
wat ben jij dom zeg,
Edit Delenn: zullen we niet persoonlijk mensen aan gaan vallen? dit hele gebeuren gaat over die stomme wetenschapper met het einde van de mens over 100 jaar,
hoezo heeft dat dan niks met de mensheid te maken.
uitgestorven over 100 jaar!!!!Edit Delenn: capslock veranderd naar dikgedrukt.edit:
en dan nog iets,
klimaat verandering komt alleen voor in de tekst, als één van de redenen waarom het beter is om snel te sterven!!
omdat de meeste het weer moeten verkolten voor de rest die dat niet doen.en dan praat ik nie alleen over klimaat verandering!!
Edit Delenn: dubbelpost samengevoegd, wederom capslock uitgezet.
Dus tegen de tijd dat we eindelijk een nieuwe regering hebben, hoeft het al niet meer? WooT, een prima oplossing
zit wat in
door de overbevolking worden problemen door een veranderend klimaat (of dat wel of niet door de mens wordt veroorzaakt weet ik niet, maar het klimaat verandert wel, al weten we nog niet precies hoe) enorm vergroot, dus zal er vast wel iets gebeuren waar heel veel mensen aan overlijden. misschien dus zelfs de hele mensheid
@the_favorite: ik zie dat jij de wijsheid in pacht hebt.
Ons land heeft nog een minister president nodig.
Waarom solliciteer je niet?
IK vind het wel aannemelijk dit verhaal.
Drastische maatregelen? welke dan? Ik zie maar 2 oplossingen eigenlijk.
Wereldoorlog en/of opzettelijke pandemie teneinde de wereldbevolking drastisch te minderen.
Laten we eens beginnen met het stoppen van 3de wereldhulp.
Klinkt hard maar volgens mij zijn dit pas drastische maatregelen die gaan helpen.
Eindelijk goed nieuws!
Quote damasta:
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
Over honderd jaar zijn jullie allemaal dood
En wij ook
Iejeeeeeeeeejoohoohoohoo!
@ledi:
niet in een triljoen jaar!
maar de mens is toch gedoemd, dat is nou de wil van god!!
Edit: Niet dubbelposten aub.
Quote
the_favorite:
@ledi:
maar de mens is toch gedoemd, dat is nou de wil van god!!
Ach.. God is ook maar een mens, dus die is over 100 jaar ook dood
Lees: mogelijk.
De mens sterft mogelijk uit in 100 jaar.
Deze man wil door zijn uitspraken op zijn leeftijd nog wat bijverdienen.
@ZeKeR: Ik zie nog twee opties, de gezondheidszorg en onderzoeken afkappen en een éénkindsbeleid invoeren, wereldwijd. Bij overtreding wordt het kind aan de staat overgedragen en in humaan in slaap gebracht.
Lastig toch?
de wereld vergaat toch al in 2010?
Quote
haha97jwz:
de wereld vergaat toch al in 2010?
Dat zou 2012 moeten zijn.... maar dat was een rekenvautje
Quote
the_favorite:
@ledi:
niet in een triljoen jaar!
Jongen, we zijn er niet meer over 100 jaar , dus wat kwebbel je nou over een triljoen?
Dat heb je wel vaker met van die ouwe zakken. Ze zien er niets meer in. En ik heb ook sterk het idee dat ze het niet prettig vinden dat de boel ook zonder hen gewoon doorgaat.
Punt is, de mensheid is inderdaad met veel te veel, maar juist doordat we letterlijk overal zitten en met zoveel zijn kunnen we vrijwel alles overleven behalve een wereldwijde catastrofe, zoals een enorme meteoorinslag.
zie het zo voor me: 2110, een kind krijgt voor zijn verwekkingsdag een mp-6d-2100 en download zomaar voor de gein wat gegevens van de wereld data bank. en leest dan ineens zomaar dit artikel en kan niet geloven dat mensen toen zo achterljk waren
we bombarderen de arma landen plat de sterkste overwint
grote oorlog over heel de wereld en de gene die overblijven beginne weer overnieuw en over 2000 jaar doen we weer hetzelfde de ultieme oplossing
Laatste edit 01-07-2010 23:03
@ikkejaDaar moet ik even over nadenken en nog een paar keer goed lezen
Dat vraag ik me nou wel af... Groeit de bevolking nou wereldwijd zo hard, of zijn het alleen de ontwikkelingslanden? Als dat laatste zo is roeit het zichzelf wel uit, maar zitten we hier wel veilig lijkt me zo
Er is maar 1 ding wat gebeurt, en dat is de wil van God.
Mensen trekken tegenwoordig de raarste conclusies, maar uiteindelijk is God degene die het lot van de aarde beslist.
Hierbij sluit ik natuurlijk niet uit dat er wel een kans is wat er nu staat dat dat inderdaad gebeurt, maar dat dat binnen 100 jaar gebeurt betwijfel ik.
@WillemStyle: Is het dan ook de wil van God dat mensen verhongeren? Dat er oorlog is?
Ik geloof niet dat er een almachtige God bestaat, ik geloof ook niet in de Christelijke God... Maar ik denk wel dat er 'iets' is. Maar dat 'iets' (om het even bot te zeggen) heeft geen macht over de mens.
Quote
ikkeja:
we bombarderen de arma landen plat de sterkste overwint
grote oorlog over heel de wereld en de gene die overblijven beginne weer overnieuw en over 2000 jaar doen we weer hetzelfde de ultieme oplossing
Laatste edit 01-07-2010 23:03 We beginnen bij jou thuis oke?
Wat een domme commentaren van sommige mensen.
Sorry maar het is nou eenmaal zo.
Als je goed onderzoekt in de bijbel dan vind je antwoorden zoals een tekst die zegt dat zij die de aarde verderven zelf verdorven zullen worden maar dat de aarde wel voor altijd zal blijven bestaan.
Uit mijn persoonlijk standpunt gezien,
Laat die professor dat maar eerst eens bewijzen. Iedereen kan zomaar wat zeggen, ook hij.
Quote WillemStyle:
Mensen trekken tegenwoordig de raarste conclusies, maar uiteindelijk is God degene die het lot van de aarde beslist.
De aarde als een stukje speelgoed van God... Maar als er geen mensen meer zijn, geloofd niemand meer in God. Lijkt me een lastige keuze
Of begint ie dan weer overnieuw?
Quote Stanna5x:
Laat die professor dat maar eerst eens bewijzen. Iedereen kan zomaar wat zeggen, ook hij.
God kan ook zoveel zeggen... laat hem maar bewijzen dat de Bijbel klopt
Laatste edit 01-07-2010 23:32
oh sh!t
dit gaat in een in een flamewar veranderen.
Niet dat ik iets tegen flamewars heb, ik ben er dol op, maar dit is niet de plaats, of de tijd.
Quote damasta:
Niet dat ik iets tegen flamewars heb, ik ben er dol op, maar dit is niet de plaats, of de tijd.
We hebben nog maar een jaartje of 100.... dus zoveel tijd is er niet meer
Quote
LaiQuendi:
@WillemStyle: Is het dan ook de wil van God dat mensen verhongeren? Dat er oorlog is?
Ik geloof niet dat er een almachtige God bestaat, ik geloof ook niet in de Christelijke God... Maar ik denk wel dat er 'iets' is. Maar dat 'iets' (om het even bot te zeggen) heeft geen macht over de mens.
Stel je eens voor dat een leraar een som op het bord zet, maar elke keer dat hij de uitleg geven wilt verstoort een persoon uit de klas hem. Ja Ik kan dat wel, en ik doe dat beter dan u. Zegt de leerling.
Wat denk jij dat de leraar dan doen gaat?
Hij geeft het krijtje aan de leerling en die mag zich dus gaan bewijzen voor de HELE KLAS.
Toen adam en Eva Zondigden zij Satan tegen Jehovah God, Dat de mensen hem niet nodig hadden om over hen te heersen.
Nu had God hem direct kunnen vernietigen maar... Er zaten nog miljarden engelen met een vrije wil in de hemel die alles aanschouwden.
Zou de leraar de opstandige leerling uit de klas verwijderen dan zouden de rest van de leerlingen kunnen denken dat de leraar bang was om overtroeft te raken en dat de opstandeling misschien wel een punt had toen hij zei dat hij het beter wist dan de leraar.
Dus wat deed Jehovah God Toen? Hij gaf het krijtje aan Satan...Bewijs het maar!!!
En nu? Heeft Satan zijn punt bewezen? Werkte zijn methode beter dan die van God? Nee en wanneer het bord vol gekrast zit met foute berekeningen zal de leraar uiteindelijk ingrijpen en hem en zijn volgelingen de klas uit bannen.
Hij (Satan de opstandige leerling) zet zichzelf voor iedereen voor schut want hij kan de som niet beter maken dan de leraar, er is geen andere manier om die som te maken dan die van de leraar.
Nog een korte tijd en dan is het eindelijk zover en zal God er een eind aan maken.
Dat is wat de bijbel even samengevat onder andere verteld over Waarom God lijden TOELAAT.
@stormzoeker:Heeft hij al gedaan, maar wie niet zoekt zal ook niets vinden
Edit Delenn: dubbelpost samengevoegd en onnodig quoten verwijderd.
@Stanna5x: Je kunt het ook zo zien, iemand/iets heeft ooit gewoon een stomme fout gemaakt door denkcellen in de hersenen van de mens te stoppen. En daar heb je dan gelijk de Satan..
Trouwens, die professor kan hopelijk 100 jaar vooruit zien en er uitspraken over doen, maar God kan duizenden jaren vooruit zien en heeft daar ook veel over gezegd. als je een mens gelooft, waarom kun je dan zijn schepper die alles veel beter kan niet geloven?
Quote
Kpuc:
@Stanna5x: Je kunt het ook zo zien, iemand/iets heeft ooit gewoon een stomme fout gemaakt door denkcellen in de hersenen van de mens te stoppen. En daar heb je dan gelijk de Satan..
2 Tim 2:26, jak 1:13-15 bewijzen dat de duivel een persoon is en niet een denkbeeldig schuldpaaltje, de mooiste is JOB 1:6.
Edit Delenn: dp samengevoegd
Quote Stanna5x:
Heeft hij al gedaan, maar wie niet zoekt zal ook niets vinden.
Wie zoekt op de verkeerde plaatsen komt tot onzin conclusies. Net als deze prof denk ik (om maar even OT te blijven). Er zal ooit een einde aan deze wereld komen, maar geen God die daar de hand in heeft. Zullen we stoppen met de Bijbelstudie?
Laatste edit 01-07-2010 23:56
@Stanna5x: Ik zie alleen maar een hele lap tekst die geloof goed praat.
Grappig hoe mensen gelijk god er bij betrekken. Ik ben overtuigd atheist en ik zie er echt niks in in dat geloof.
Ik ben het er mee eens dat de bevolking mag verminderen. Maar hoe doe je dat? Je kan moeilijk gewoon willekeurig mensen gaan afmaken.
Voor zover kan ik 2 scenario's zien.
1: De hele boel in puin. Klimaatsveranderingen waar de steden en landen aan onderdoor gaan. Omstandigheden waar weinig plaats is voor mensen.
2: De bevolking wordt gedecimeerd door een virus/epidemie waar ze nu al zo bang voor zijn. Een virus/bacterie waar geen geneesmiddel voor is en alleen het recht van de sterkste geld.
Ps.
Optie 3 kan ook: Wereldoorlog 3 gewoon ouderwetse uitroeiing door de stupiditeit van de mens.
@stormzoeker: Ben ik het gedeeltelijks mee eens, de bijbel zegt namelijk dat deze wereld zal vergaan maar als je de paralel verslagen leest dan zie je dat met wereld de gehele van God vervreemde mensen maatschappij mee word bedoelt. dat vond ik nou heftig te lezen... doet je wel even nadenken.....
@Itrme: Wist je dat in de bijbel word verteld dat in de laatste dagen Zware natuurrampen zullen gebeuren (net als weeen bij een vrouw steeds heftiger)dat is optie 1 bij jou, er word verder gesproken over wereldwijd verspreide ziektes die rond zullen gaan, lijkt op jou optie 2 en natie tegen natie en koninkrijk tegen koninkrijk zal opstaan? Grappig...Lijkt op jou optie 3
Trouwens, geloof is de verzekerde verwachting van iets, niet een religie.
Maar OT, Er staat niets constructiefs achter zijn verhaal in dit artikel, dus hoe moet ik dat serieus nemen?
Edit Delenn: quadruplepost (of zoiets) samengevoegd en onnodig gequote verwijderd
@Stanna5xEdit knop is makkelijker
Overigens geloof ik dat de opwarming van de aarde veroorzaakt wordt door het uitsterven van de Ware Piraten. Als de laatste Ware Piraat verdwijnt, komt de aarde aan zijn eind.
R'amen
Quote Kristel:
Volgens de gegevens van de JG hadden wij er al lang niet meer kunnen zijn.
Laatste edit 01-07-2010 20:14
Waar heb je dat vandaan?
Niet van JG zelf!
@Stanna5x: Dat is hetzelfde als zeggen: "Het gaat dit jaar regenen."
Het gaat ongetwijfeld gebeuren. De vraag is alleen wanneer. Daar hoef je geen helderziende/god/profeet of weet ik veel wat voor te zijn. Dat is gewoon common sense.
Als ik de BP ramp had voorspeld had ik dus m'n eigen religie kunnen beginnnen?
Er zijn slechts twee redenen waardoor de mens binnen 100 jaar (vrijwel) uitgeroeid zal kunnen zijn:
1. Virussen
2. Oorlogen
Tjah, wat moet je nou met zo'n bericht?
@Itrme: Nee want dat zou hetzelfde zijn als de lotto nummers voorspellen. Maar troosje, Je was wel gelijk erelid van greenpeace geworden.
@Itrme: En regen is iets natuurlijks wat je dagelijks tegen komt.
Een complete verandering van het wereld toneel is daar in tegen iets totaals onverwachts, vooral als je kijkt naar de tijd waarneer het werd voorzegt en dan verder gaat onderzoeken.
@Hart: en hongersnood en natuurrampen niet dan?
Mijn WMR index Schiet omhoog.
Edit Delenn: triplepost samengevoegd. Beetje ongeduldig?
Quote
Speed:
Dat vraag ik me nou wel af... Groeit de bevolking nou wereldwijd zo hard, of zijn het alleen de ontwikkelingslanden? Als dat laatste zo is roeit het zichzelf wel uit, maar zitten we hier wel veilig lijkt me zo
Zoals in die cartoon waar mensen aan twee kanten van een boot zitten. Een kant is bezig te zinken en de andere staat hoog in het water. Een man die hoog zit zegt tegen zijn buurman:"Maak je geen zorgen, het is niet onze kant die zinkt".
Quote Stanna5x:
Mijn WMR index Schiet omhoog.
en weer omlaag ook als de dubbelposts weer samengevoegd worden
Laatste edit 02-07-2010 00:18
Quote
Stanna5x:
Quote
Kpuc:
@Stanna5x: Je kunt het ook zo zien, iemand/iets heeft ooit gewoon een stomme fout gemaakt door denkcellen in de hersenen van de mens te stoppen. En daar heb je dan gelijk de Satan..
2 Tim 2:26, jak 1:13-15 bewijzen dat de duivel een persoon is en niet een denkbeeldig schuldpaaltje, de mooiste is JOB 1:6.
Dat zeg ik toch? God heeft die fout gemaakt en is dus daarmee tegelijk de Duivel.
Quote
Stanna5x:
@spot: Wat is JG?
Jehovah's Getuigen.
Die zeggen overigens NIET dat de aarde vergaat. En ook niet dat de mens zal uitsterven. Wat ze WEL zeggen is dat de huidige maatschappij zal vergaan (alleen niet wanneer precies).
@Stanna5x: Ik zie het verschil niet. Als ik zeg dat ooit de lottonummer weet ik veel wat zijn en ik krijg nog eens een keer gelijk ook. (Wat ongetwijfeld gebeurt).
Oorlogen, ziektes en wat al niet meer zijn
zeker niet! onverwacht. Zoals ik al zei het gebeurt
ongetwijfeld een keer.
Hoezo is complete verandering onverwacht? Ooit van het butterfly effect gehoord?
Stel: er barst ergens een vulkaan uit. Door toeval (en nee, geen god) beginnen een paar aardplaten sneller te schuiven dan normaal waardoor heel europa of afrika onder water komt te liggen. Of een vloedgolf die een paar hele landen wegvaagt. Het zou zo maar kunnen gebeuren. Wanneer? Geen idee. Maar als ik zeg dat het ooit nog eens gebeurt heb ik gelijk.
@spot: Het is een verhaal met 2 kanten. De reden dat de bevolking in 3e wereldlanden zo snel groeit is omdat ze het zo slecht hebben. Meer kinderen hebben is gewoon voordelig omdat die kunnen werken etc. en ze hebben geen voorbehoedsmiddelen. Aan de andere kant hebben ze het weer zo slecht omdat het onder andere zo over bevolkt is.
Als je de wereld als een doek ziet met een schilderij. Dan moet je bij een fout niet steeds proberen er over heen te schilderen. Dan pak je het beste een nieuw doek. Kon dat hier maar.
@Stanna5x: wat zei ik nou? Je kunt toch lezen? Nee!! Door hongersnood zal de mens niet uitgeroeid worden omdat er altijd voldoende voedsel zal zijn om pakweg 3 miljard in leven te houden (ik gok zomaar een cijfer) en natuurrampen: nee, die zullen niet massaal genoeg zijn en dus houden we ook daardoor weer voldoende over.
He verdorie, heb ik toch een serieus antwoord gegeven.
@Hart: Neem eens een bakkie thee bij Appie Hoffman, dan zie je de dingen wat rooskleuriger en minder serieus
Kpuc: helaas wordt het nooit door sommige mensen begrepen als ik serieus ben dus probeer ik het wat luchtiger te doen. Weer niet goed, verdorie. Wie is Appie Hoffman? Ik ken alleen een Appie Happie en een Appie Heijn.
Verder vind ik mijn scenario bij natuurrampen en hongersnood erg rooskleurig: slechts de helft van de mensheid gaat dan ten onder tegen iedereen bij de meest zwarte doemdenkers
Laatste edit 02-07-2010 01:06
Quote
puntjuh:
Ja, als we die 100 jaar al halen met 2012 op komst!!
Gekke mensen, en dat zijn dan zogenaamd de slimme mensen
.
2012 was een rekenfout, het schijnt ergens begin 2200 te zijn. Maar alsnog..
Laatste edit 02-07-2010 01:07
Tistochwat: Jawel hoor, de muggen zullen ons heel erg missen!
Quote Itrme:
Wat er op paaseiland is gebeurt is puur stupiditeit van de mens geweest. Ze kapten alle bomen om die beelden te maken....
In de Sahel hebben ze hout gekapt om kopererts te smelten. Een tijd lang waren ze het rijkste land ter wereld. Helaas was het bos eerder op dan het koper.
De oude Italiaanse stadstaten kapten alle woudreuzen om roeiriemen voor hun machtige galeiën te kunnen maken. Spanje kapte zijn kust kaal om de armada te kunnen bouwen. Gevolg: de Italiaanse en Spaanse kust is in versneld tempo aan het eroderen.
Dat was nog een paar eeuwen geleden. Zuid-Amerika en Indonesië worden momenteel kaalgekapt om aan landbouwgrond te komen voor de exploderende bevolking (die in Indonesië ondermeer zo hard groeit omdat de regering het eigen ras uitpoot op andere eilanden in de hoop dat ze daar de dominante bevolkingsgroep worden).
Amerikaanse mijnbouwmaatschappijen op Borneo en andere plaatsen lozen de zware metalen waar ze niks mee kunnen in de vrije natuur, iets waar ze in eigen land nooit mee zouden wegkomen. Gevolg: bodem en (drink)water raken vergiftigd. Als de plaatselijke regering er iets van zegt, raakt het land zijn positie als bevoorrechte handelspartner kwijt. Dus het is nu verhongeren of ergens in de toekomst uitsterven door vergiftiging.
Door massa-toerisme en intercontinentale vluchten kunnen ziektes zich in een noodtempo verspreiden. Overvolle steden zijn een ideale ontwikkelingsbodem voor ziektes, net zoals mono-cultuur in de landbouw lijdt tot ziektes, parasieten en ongedierte, omdat de voeding voor specifieke groepen zo alom aanwezig is, dat ze kunnen gaan woekeren. Door kleinere velden met steeds verschillende gewassen te beplanten houd je die poplaties klein en voorkom je dat ze overlast veroorzaken, maarja, dat 'kost geld'.
Genetische aanpassing van landbouwgewassen is niet gericht op resistentie tegen ziektes en parasieten, want daar zijn er teveel van om rekening mee te houden. In plaats daarvan bouwt men aan resistentie tegen zwaardere landbouwgiffen.
Après nous le deluge.
Ik ben geen Christen, ik ben geen katholiek, ik ben geen jood, geen islamiet geen atheïst.
Ik probeer ergens een soort van rode draad in te vinden (wat makkelijk en moeilijk tegelijk is) en probeer zo mijn leven te begrijpen (daar gaat geloof nou eenmaal over)
Maar mensen Atheïst is ook een geloof, want je gelooft dat er niks is.
Ik weet dat er een einde van de mens aan zit te komen, maar wanneer dat weet niemand precies, kan morgen zijn kan over 10.000.000 jaar zijn.
Maar zonder begin is er geen eind, zonder oorlog heb je geen vrede, zonder ziekte heb je geen beterschap, zonder nacht heb je geen dag, zonder goed heb je geen kwaad, zonder satan heb je geen god.
Wat ik daarmee bedoel is, je hebt een tegenstelling nodig om evenwicht te hebben, een mooie griekse denkwijze die ik elke dag gebruik.
Maar mensen laat elkaar in je waarde en ga geen nutteloze discussie aan over dat god niet bestaat want wie zegt dat jij gelijk hebt? ga geen flame war starten want het heeft toch geen enkel nut.
Ik had eigenlijk besloten niet in dit bericht te plaatsen maar kon de verleiding niet aan (damn you lucifer
)
Door een voedseltekort zullen we niet gauw sterven, we hebben namelijk een vrij grote vleesstapel dan.
*Gaat zich verdiepen in het kannibalisme.*
Kpuc: beter lezen...... word over meer personen gesproken die vergaderen, niet over 1 met meerdere persoonlijkheden.
@Hart: Tja hangt er vanaf aan welke kant je dan staat. Ik zei niet dat de mens uitgeroeid zal worden, en zeker niet door hongersnood. het zal wel schade aan ons geven.
Wat een pessimistisch gedoe hier zeg.
het is simpel het leven is kort dus haal er uit wat er in zit.
en of het over 100 jaar over is zien we dan wel weer.
het menselijke ras zal niet zomaar uitsterven zoals do inwoners van paaseiland, omdat als zon crisis uitbreekt zijn de arme als eerst de dupe, de eerste wereld zal dan haar eigen aardappels weer moeten kweken, maar het feit dat west europeanen zich nauwlijks meer voortplanten is ook zorgelijk
@00omgekeerd: Dat is niet zorgelijk, dat is wijsheid, de mensheid zal ten onder gaan aan overbevolking, de west europeanen zien dat blijkbaar in, als elke west-europees gezin 5 kinderen zou krijgen zouden de problemen al snel niet meer te overzien zijn!
@Squirrel: Ik denk dat de veranderingen in de wereld die we te danken hebben aan onszelf te snel gaan voor evolutie!
En de steeds uitbreidende medische kennis is ook niet echt bevordelijk voor natuurlijk selectie/sterkte van het menselijk ras.
quote: 'De klimaatverandering is nog maar net begonnen, maar we zien nu al opmerkelijke veranderingen in het weer.'
Klimaatverandering is al bezig sinds het begin der tijden oetlul...
Ik geloof dat het alleen maar angstzaaierij is. Als er toch al teveel druk op de aarde is moet er gewoon minder liefde gemaakt worden. Dat verhelpt het aantal mensen ook wel denk.
Benwa
Lid
WMRindex: 68
OTindex: 0
Wnplts: Antwerpen
"I don't want to die, I want to LIVE!!" (ezel van schreck)
Hopelijk sterven we niet allemaal tegelijk, kunnen degene die het langst volhouden misschien opnieuw iets opbouwen. Iets bedachts hopelijk ditmaal..
Ik had ooit een boek gelezen, en dat ging erover dat miljoenen jaren geleden mensen al even ver waren als nu, maar door een meteoriet zijn toen die mensen uitgestorven, en is de werled weer opnieuw begonnen..
Had het zo nog nooit bekeken, maar vond dit niet eens zo apart eigenlijk.. Geloof dit eerder dan dat iemand de wereld heeft geschapen..
@Stanna5x: jij vroeg aan mij : "en hongersnood en natuurrampen niet dan?" en daar antwoordde ik op: nee! Ik gaf alleen antwoord op een vraag en zei niet dat jij gezegd had dat we door hongersnood uitgeroeid zouden worden. Want dan had ik een ander antwoord gegeven natuurlijk, dat snap je!
Ik zei alleen maar: nee! En dat was een heel mooi antwoord.
de mensheid sterft uit door overbevolking waardoor te weinig voedsel is en de mensheid in oorlog komt?
ik zeg het probleem lost zichzelf op.
binnen 100 jaar een derde wereldoorlog miljarden zullen sterven en weg is de overbevolking.
ze zeggen trouwens al sinds het begin van de wetenschap dat de mensheid gedoemd is.
en ik zeg: er is zoveel dat verkeerd kan gaan dat het een wonder is dat er überhaupt leven is
Quote:
De situatie is onomkeerbaar, wat we ook doen.
en
Quote:
Met drastische maatregelen kunnen we het tij nog keren.
Dus,.... we kunnen er niets aan doen ongeacht wat we doen,... tenzij we drastische maatregelen nemen. UHUH! Goede onderbouwing
dan ben ik er al niet meer, boeiend! live your life!
Quote
LaiQuendi:
@WillemStyle: Is het dan ook de wil van God dat mensen verhongeren? Dat er oorlog is?
Veelvoorkomende vraag.
God laat de oorlogen en verhongering toe, maar veroorzaakt het niet.
De satan speelt nog steeds een actieve rol in de wereld, en zal zijn gang blijven gaan tot het moment dat God terug komt met het oordeel.
@WillemStyle: volgens de professor is dat oordeel: allemaal weg..uit mijn ogen...moet je kijken wat je gedaan hebt met mijn meesterwerk...
Wat heerlijk positief!
Quote LaiQuendi:
Ik geloof niet dat er een almachtige God bestaat, ik geloof ook niet in de Christelijke God... Maar ik denk wel dat er 'iets' is. Maar dat 'iets' (om het even bot te zeggen) heeft geen macht over de mens.
ik geloof dat dat iets zoals veen mensen het noemen gewoon de natuur is en de natuur heeft wel degelijk macht over de mens
Quote
Dmitri:
Hier nog een filmpje, dat je wel aan het denken zet:
Voedselprobleem niet alleen een voedselcrisis maar ook een woningcrisis, oliecrisis, watercrisis.
kijk maar Aftermath op natgheografic channel
hoe wou de mens binnen honderd jaar uitsterven als we ons blijven voortplanten
@keijzer: (even een stukje eigen mening)
Ik denk niet dat je het zo kunt noemen. Macht is iets van nagestreefd word, niet iets wat vanzelfsprekend is. Anders zou dat er op duiden dat de natuur een zelfbewustzijn heeft.
Nou zijn er vast wel groepen mensen het met mij oneens maar ik denk dat de natuur niet in staat is om bewust te handelen.
@the-ghost: Nou ja, wil je een mooi scenario?
Fossiele brandstoffen zijn over (laten we zeggen) 90 jaar op. De spanningen tussen de supermachten (nemen we voor het gemak ook even de EU mee, je weet maar nooit over 90 jaar) lopen flink op.
Dan komt Bin laden IV/Kim Yong X en blaast een Russische/Chinese/Amerikaanse stad van de aardbodem.
En dan...drukt iedereen op de rooie knop.
Fun verzekerd!
We stierven toch al in 2012 uit?!?!?
Deze
BOLLE zegt het gewoon omdat hij er dan zelf niet meer is, wat een levenloos gedoe(letterlijk)
oke dan geen 2012 maat 2100
Hmmm, die verhalen die zich opstapelen, dat werkt inderdaad contra-productief
Als je al die verhalen zou doorlezen, zou je over honderd jaar misschien klaar zijn.
En dat 2012-verhaal is al helemaal "uit", want ze hebben weer een stuk kalender van de Inca's gevonden. Nu hebben we tot 2208 ofzeuw
Maar toch altijd leuk, doemdenkers
Met deze uitspraken, denk ik dat ik de de medische wereld maar ga aanklagen, die zorgen er verdorie toch voor dat de mens langer leeft.
Ander idee, doe over de gehele wereld wapenhandel legaliseren en we zullen noooit overbevolkt raken!
Quote:
Mens sterft uit binnen honderd jaar
Volgens mij moet het zijn: Menselijke soort roeit zichzelf uit binnen honderd jaar.
Da's effe wat anders.
Quote
the_favorite:
@ouwe_kaas:
wat ben jij dom zeg,
Edit Delenn: zullen we niet persoonlijk mensen aan gaan vallen? dit hele gebeuren gaat over die stomme wetenschapper met het einde van de mens over 100 jaar,
hoezo heeft dat dan niks met de mensheid te maken.
uitgestorven over 100 jaar!!!!Edit Delenn: capslock veranderd naar dikgedrukt.edit:
en dan nog iets,
klimaat verandering komt alleen voor in de tekst, als één van de redenen waarom het beter is om snel te sterven!!
omdat de meeste het weer moeten verkolten voor de rest die dat niet doen.en dan praat ik nie alleen over klimaat verandering!!
Edit Delenn: dubbelpost samengevoegd, wederom capslock uitgezet.
Pfff ik zie alleen maar gefrustreerde reactie's in deze post, die alleen maar commentaar levert op anderen. Lees deze zin maar eens in het verhaal: ‘De klimaatverandering is nog maar net begonnen, maar we zien nu al opmerkelijke veranderingen in het weer.' Dus hij telt het onder andere mee als reden van uitsterving. En dit stukje haalde ik even aan, omdat dit stukje sowieso onzin is. En je hoeft het niet met mensen eens te zijn, maar dan kan je toch nog wel normaal reageren?
Laatste edit 10-07-2010 15:12
@ouwe_kaas: als je wetenschappelijke reacties wil, zou ik voorstellen dat je je aanmeldt bij een universiteit.
Laat ons nou maar lekker op zijn WMR's over dit onderwerp filosoferen.
@ledi: Juist en een beetje gezellig bakkeleien maar het vóór alles gewoon leuk houden. Dat lijkt me toch de bedoeling.
@Mamsie: Yep. Ik reageerde ook wat te snel, want had in de gauwigheid niet gezien dat the favorite(wat een naam om jezelf te geven
) degene was die zo fel van leer was getrokken.
Ach waar maken we ons druk om. Nu, in 2012 of over 100 jaar...we gaan toch wel of je nou wil of niet
En tot het je tijd is: gewoon lekker doen waar je zin in hebt en vooral niet gaan zitten wachten tot de wereld vergaat
Quote tessjuhinlove:
We stierven toch al in 2012 uit?!?!?
verlenging (blessuretijjd)
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: