Medewerkers klagen over indiemuziek in supermarkt
De medewerkers van een supermarktketen klagen over de muziekkeuze van hun retailer.
Het management van de Britse Co-op supermarkt heeft er voor gekozen de commerciële popmuziek te laten voor wat het is en de wat minder commerciële indie-bandjes een podium te bieden. Mederwerkers van de supermarkt vinden de nieuwe muziek zo vreselijk dat ze een campagne zijn gestart.
Medewerkers gruwelen van onbekende muziek
Het handelsmagazine The Grocer meldt dat de medewerkers eisen dat de oude playlist weer door de supermarkt-speakers klinkt. "De nieuwe indie-playlist is duivels," zegt een medewerker op een Co-op medewerkers Facebookpagina. "Het is voor de medewerkers nog erger van voor de klanten: die moeten de hele dag naar deze muziek luisteren. Mensen willen liedjes horen die ze kennen."
Indiemuziek minder duur
Een andere medewerker zegt dat de playlist-verschuiving enkel voortkomt uit bezuiniging. En dat klopt, de nieuwe muziek is een stuk goedkoper! De winkelketen heeft onlangs een contract afgesloten met Emerge, een bedrijf dat muziek van artiesten zonder platenmaatschappij beschikbaar stelt. De muziek is de helft minder duur dan muziek van artiesten mét een platenlabel.
Niet iedereen ontevreden met indiemuziek
Gelukkig klaagt niet iedereen over de nieuwe playlist. Medewerker Chris Owen vindt het een goede zet: "Het lijkt er op dat ik de eerste co-op medewerker ben die dit zegt, maar ik denk dat jullie iets goeds hebben gedaan voor de lokale indiemuzikanten. Ze krijgen op deze manier een podium door het hele land. Ik weet dat sommige mensen er totaal niet blij mee zijn, maar die zouden misschien iets meer open-minded moeten zijn".
Klagende medewerkers hun zin
Het klagen over de indiemuziek heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen, de oude playlist klinkt weer door de speakers! Het management laat via de Facebookpagina van de medewerkers weten dat de negatieve reacties hebben geleid tot de herinvoering.
Gerelateerde artikelen
In mijn tijd hadden we eindeloze tapes die eindeloos gedraaid werden. Gemiddelde duur 40 minuten, gemiddelde werkdag 8 uur. Dat was pas hersenspoeling als je voor de tiende keer Gente di mare hoorde.
Maar ook een indie-label kan gewoon middle of the road muziek kiezen, indie staat niet voor het hebben van geen kwaliteit. Het lijkt me meer dat de playlistsamensteller of random kiest, of alleen maar erg houdt in zijn eigen wensen en niet van het doelpubliek.
Dat van het onbekend zijn, lijkt me niet echt een argument. Anders zou de top 40 ook al lang niet meer bestaan.
Elke keer hetzelfde deuntje, daar wordt je knettergek van. Maar als het een makkelijk, goed in het gehoor liggende muziek is, is het beter vol te houden dan iets experimenteels of van slechte kwaliteit.
Het doel van een supermarkt is juist muziek te kiezen zonder strakke ritmen, die bewust ternauwernood opvalt.
Een goede samenstelling is erg belangrijk, anders lopen de klanten te snel door de winkel, of blijven helemaal weg.
ik vind dat alle muziek verboden moet worden, 'inbreuk op privacy'
zet gewoon eens de radio aan, of hebben ze in engeland geen zenders die dezelfde liedjes minstens 10 per dag draaien
Laatste edit 08-08-2014 09:47
@jero: Overal ter wereld hebben ze dat. Één van de redenen dat ik nooit naar de radio luister.
De tweede reden is het geblaat van die platenruiters.
Ik denk dat kermismedewerkers ook wel wat te klagen hebben: "Dat is meedoen, dat is meespelen, dat is winnenwinnenwinnen, en links gaat er weer een geweldige teddybeer uit", en dat dan jaren op een rij iedere minuut.
Die top 40 troep is ook niet alles. En de "moderne" popmuziek.... als je een nummer hebt gehoord, heb je de meeste wel gehoord.
Ik heb de oplossing: Heavy Metal: Slayer, Helloween, Death, Corp Angels, Iron Maiden lekker winkelen is dat en als de Kassieres nu eens op die tempo hun klanten "afwerken" dan heb je kortere of zelfs geen lange rijen!
Gerweldig, niets zo kut als verplichte commerciele kutmuziek
Ooit in een ver verleden bij de Bas zeer verbaasd staan luisteren. Licht klassiek. Dat heeft geloof ik maar een dag geduurd, kennelijk lustten de zwijnen de aangeboden parels niet.
Heel jammer.
Heb nog steeds jeugdtrauma's van Barbra Streisand 12 uur per dag, dag in dag uit, in het restaurant waar ik ooit werkte
Op mijn vorig werk altijd ruzie om de radio.
Het begon met 100%NL en dan zette iemand anders SkyRadio op en de ander weer op Veronica en dan volgde Radio Hollandia ofzouets pfffc
@Luna: radio hollandia opzetten zou een reden voor ontslag moeten zijn. Verplicht naar radio hollandia luisteren zou een reden zijn om je ziek te melden.
Het was ook verschrikkelijk
Quote
@Mamsie:
kennelijk lustten de zwijnen de aangeboden parels niet.
Parels zijn dan ook moeilijk kauwen...
Quote
@Emmo:
@jero: Overal ter wereld hebben ze dat. Één van de redenen dat ik nooit naar de radio luister.
De tweede reden is het geblaat van die platenruiters.
dan maar nieuwsradio
Ik vraag me dan af of het allemaal dezelfde soort nummers zijn of dan toch nog wel verschillende...
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: