|
nietmeer
|
In de loop der jaren heb ik er steeds meer medische problemen bijgekregen waar niet (veel) meer aan te doen is. Ik kan nu nog amper een stuk lopen Alleen maar steunkousen?  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Tot nu toe alleen maar steunkousen. Plassen doe ik genoeg.  Ik moet een keer of 10 per dag naar het toilet om te plassen. En ik ga een paar keer per dag een paar uur plat vanwege de pijn.  Ik heb nu van 21:00 tot 02:00 uur plat gelegen. |
|
nietmeer
|
Dat laatste kan ik me heel goed voorstellen. Ik ga maar zelden overdag even liggen, als ik dat doe val ik altijd heel diep in slaap  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Ik val ook meestal in slaap als ik ga liggen. Daarom ben ik er nu uit. |
|
nietmeer
|
Dat begreep ik al  Maar ik heb nog een gezin waar ik voor kook en dan krijgen ze me aan het eind van de middag niet wakker en dan hebben ze geen warme maaltijd. |
|
WMR-kok
Oudgediende
En de ongeveer eerste 1,5 uur dat ik wakker ben en uit bed ben heb ik last van pijn.  Dat zakt dan gelukkig weg.  Maar op het ogenblik doet het veel pijn.  Daarom rook ik nu ook een joint. Dan zakt het een beetje weg.   Ik zit nu tegen de ongeveer 5 à 6 joints per dag vanwege de pijn. Stoned of high wordt ik er niet van.  Per week lukt het me om 2 à 3 keer iets te kokkerellen. Voor de rest is het laten bezorgen of een pizza of brood.  Afgelopen maandag nog 35 gram wiet ingeslagen, overgenomen van een kennis.  |
|
nietmeer
|
Ik heb van mijn hele leven nog nooit een joint gerookt maar ik weet dat het wel kan helpen. Wat ik wel merk is dat als ik veel pijn heb, ik meer rook dat verdooft enigzins. Ik verdraag ook geen pijnstillers die hebben een heel vervelend affect op mijn spastische darmen. Ach ja we tobben wat af  Kun je als je kookt dan niet wat extra maken zodat je een andere dag niet hoeft te koken? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Om mezelf buiten de deur te verplaatsen heb ik een scootmobiel.  Hierdoor ben ik in staat om mijn eigen boodschappen te halen.  Ik ben ook erg vergeetachtig, waardoor ik ook een hoop voedsel kan weggooien.  Als ik iets extra's klaarmaak, vergeet ik dat het er nog staat.  |
|
nietmeer
|
Ik kom nog maar heel weinig de deur uit. Boodschappen doen we één keer per week. Ik heb een goede koelkast en vriezer en ook nog een kelder. Ik kan nog auto rijden, maar doe het nog heel weinig sinds we nog maar één auto hebben. Toevallig zijn we vanavond naar een wokrestaurant geweest omdat mijn man 60 is geworden. Zijn moeder van 90 is ook mee geweest. Als je meer kookt en het meteen als het afgekoeld is in de koelkast of vriezer zet hoef je het de volgende keer alleen maar op te warmen  Dan hang je een briefje op de koelkast of een andere plaats waar je het ziet, als reminder. |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik vergeet dat het dan in de koeling staat.  En ik vergeet ook reminders te maken.  Auto rijden kan ik al vanaf Maart 2007 niet meer.  |
|
nietmeer
|
Ik bedoelde het goed, scheelt je een hoop werk als je er wel aan denkt. Ik kook natuurlijk iedere dag voor 4 personen maar als ik alleen zou zijn zou ik voor 2x koken. |
|
WMR-kok
Oudgediende
Ik probeer nu gewoon afgepaste porties te maken, zodat er zo weinig mogelijk weggegooid wordt. |
|
nietmeer
|
Er wordt al genoeg weggegooid wil je zeggen. Ik heb vorige week een documentaire daar over gezien, die was heel schokkend eigenlijk. |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Bij de pizzeria hier zijn ze ook een beetje slim.  Ik bestelde een Linguine carne e tartufo. Krijg ik te horen dat de linguine op is. Dus zou het met penne worden in plaats van linguine.  Oké dacht ik, is ook goed.  Later belt de kok mij terug dat de penne op is en of het met linguine mag zijn.  |
|
nietmeer
|
Dat is wel heel erg grappig  Had je toch nog wat je eigenlijk wilde hebben  Ik wens jou voor straks welterusten, mijn man zegt dat we als we nu niet gaan slapen, we morgen niet meer wakker worden. Hij heeft wel gelijk, ik schrik van de tijd  Ik ben blij dat ik je weer gesproken heb  Ik hoop je gauw weer te zien hier  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
nietmeer
|
|
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik hoop het. Zie mijn reactie bij dat artikel.  |
|
TeunSr
Erelid
 WMRindex: 1.113 OTindex: 6.049
|
Môge luitjes  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
Morgu Mensjes  |
|
TeunSr
Erelid
|
Wil je een beetje wakker worden? |
|
ladekast Oudgediende
|
nee, moet dat ?  |
|
TeunSr
Erelid
|
Tja, eigenlijk niet. Maar het is wel makkelijk als je deel moet nemen aan het verkeer.
Zit hier ook al aan de derde bak dieselolie. |
|
ladekast Oudgediende
|
Hmzzz, maar dan slaapt de helft nog hoor  Als hersenloze mongolen rijden de meeste  |
|
TeunSr
Erelid
|
Das dan lekker over die maasdijk.  |
|