|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
 .. ik moet morgen weer gymen..midden op een openveld.. fijn.. |
|
nietmeer
|
LQ: is dat zo erg? |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote Little Queen:  .. ik moet morgen weer gymen..midden op een openveld.. fijn.. Waar wil je dat dan doen??... midden in een bos??... Ik weet niet wat jullie gaan doen... maar voetbal wordt dan moeilijk...  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Muad, jaah als je weet hoe warm het morgen wordt  .. Zou ik wel gaan meedoen eigelijk, heb nogsteeds een beetje last van mn been  |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
"van het eiland Schiemonnikoog wordt de kwelder, een gebied dat ontstaat door afzetting van klei door de zee, steeds groter. In de loop van de tijd ontstaan er hoger en lager gelegen delen in de kweldier. Op de kwelder ontstaat een vegetatie die begraasd wordt door hazen, konijnen, rotganzen, brandganzen en grauwe ganzen. Vooral tussen hazen en rotganzen hebben onderzoekers een interessante relatie ontdekt. In het voorjaar van de jaren negentig van de vorige eeuw graasden rond de 2000 rotganzen op de kwelder. In de winter waren de rotganzen er niet. De hazen eten bij voorkeur van struikachtige planten als zeealsem en gewone zoutmelde. Zeealsem groet vooral op de middelhoge kwelder, gewone zoutmelde vooral op de laaggelegen delen. De groeiplaats blijkt samen te hangen met de zouttolerantie." *dan een vraag over de zouttolerantie* "Als de laaggelegen kwelder ouder wordt, overwoekerkt gewone zoutmelde de favoriete voedselplanen van de rotgans (gewone kweldergras, schorrezoutgras en zeeweegbree). De vegitatie op de kwelder krijgt een ander aanzien." daar ging het over dat ik dat onthouden heb zeg  |
|
Hoskeu Erelid
|
nog 3... 3uur voor dat ik stop...   |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands:
weeg·bree (de ~, ~ėn) 1 plant van het geslacht Plantago, waarvan de bladen in rozetten groeien en de bloemen aren vormen
Zelfs meneer van Dale kent het...  |
|
nietmeer
|
Quote Hoskeu: nog 3... 3uur voor dat ik stop...   Ben jaloers... dan ben ik net pas een half uur aan de slag! Hallo allemaal trouwens!  |
|
Hoskeu Erelid
|
Hallo Cootje... Weer spare ribbetjes in de pan vanavond??... Ik heb ze de vorige keer maar bij de concurent in Dordrecht gehaald...  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Ik ben als sinds een uur vrij  ... moet alleen nog wel huiswerk maken  Heey Cootjee   |
|
nietmeer
|
@Hoskeu: Yep, ik gaat weer ribkes en viskes maken...  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
 WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
Hey cootje   |
|
nietmeer
|
 Haai C&C en LQ  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@TheE, ik ben in die kwelder geweest... de vogelkolonies daar zijn verschrikkelijk  die proberen je te bekogelen met schijt  schier is echt een prachtig eiland  |
|
nietmeer
|
C&C: om bekogeld te worden hoef je niet in de kwelder te blijven! Wij zijn vorig jaar gebombardeerd door een reiger, hier midden in Helmond  Da's best een hoop rommel  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@Cootje, hier bij ons in de regio is er een legertje van zo'n 20 reigers, vorig jaar waren die dan samen op strooptocht gegaan, zag je 2 vooruit vliegen, dan de hele troep minus 1, die laatste was de hekkensluiter, vloog wat verder naar achter... ik moest in die dagen ook de vissen van de buren te eten geven. Maar dat hoefde niet meer... |
|
chica Senior lid WMRindex: 409 OTindex: 559 Wnplts: amsterdam S |
@Cootje, er is ook niet voor niets een spreekwoord dat gaat: scheiten als een reiger! hahaha, ik heb er ook eens 1 op m'n kop gehad  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
*FLETSJ*  |
|
nietmeer
|
|
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@Cootje, t zijn ook grote beesten hea  |
|
Hoskeu Erelid
|
@CnC... Oei... weg koi karpertjes van ekele honderde pleurotjes??... de buurman over de rooie??...  |
|
chica Senior lid WMRindex: 409 OTindex: 559 Wnplts: amsterdam S |
|
|
nietmeer
|
C&C: Dan ben ik blij dat olifanten alleen in tekenfilms kunnen vliegen...  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
@Hoskeu, neej, de buurman heeft het ons niet kwalijk genomen natuurlijk |
|
Hoskeu Erelid
|
@chica... Gadver...  Dat klinkt bijna als dat bericht van een paar weken terug van die man die klaarkwam in het vliegtuig in de nek van de vrouw naast hem...  |
|