hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 225 226 227 228

blog

18-07-16 20:44:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
Ooooo, Franse taal!

Op de vorige camping, een beetje primitief maar wel heel mooi en rustig in een soort van boomgaard, hing bij het toilet een briefje, de bakker komt op het terrein tussen acht en kwart over acht.
Nou, helemaal geweldig dus, want er gaat niets boven een ontbijtje onder de luifel met een versgebakken stokbroodje.

Alleen op mercredi zou er geen brood bezorgd worden. De volgende ochtend waren we op tijd wakker, we hadden de wekker gezet en ik stond klaar bijde ingang van de camping. Te wachten, te wachten maar er kwam niks.
Dus terug naar de caravan zonder brood.
Gelukkig heb ik een oven en een voorraad opbakbrood, dus honger hebben we niet geleden.
Vraag ik na het eten aan Papsie: wat voor dag is het vandaag, want je raakt de tel kwijt in de vakantie. Woensdag, zegt Papsie.
Euhh, wat is dat ook weer in het Frans?
O ja, mercredi. Mercredi? Mercredi!!!!!!
Dus daarom geen bakker vandaag.

En dan moet je weten dat ik kapitalen heb uitgegeven aan Franse les en dan blijft er zo gruwelijk weinig van hangen.
Genant, zondermeer! Ik denk dat ik hier gewoon geen talent voor heb!
:$


18-07-16 20:55:58
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Geen talent?
Je bezorgde papsi waarschijnlijk weer een big smile op zijn gezicht:)
Het talent is niet alleen de betekenis van de woordjes leren. Talent is ook op het juiste moment woordjes te vergeten:D

18-07-16 20:58:36
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
@stora: Ja, we hebben er vrolijk om kunnen lachen en gelijk het taalgidsje erbij gehaald. Nu weet ik weer de dagen van de week voor zo lang als dat duurt!*(

18-07-16 21:03:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
@Mamsie: tot volgende week mercredi?

maar vandaag is het maandag: lekker ontbeten vanmorgen? *)

18-07-16 21:07:16
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Maar toch vreemd, want ik dacht dat je in Frankrijk elke ochtend vers gebakken brood kan halen.
Zelfs op zondag.

18-07-16 21:08:37
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
@allone: Ja, heerlijk, een bakkertje in Soissons en die had een heerlijke baguette. En dat is zooooo heerlijk, ontbijt buiten met allemaal lekkere dingen, ik kan daar zo van genieten!

18-07-16 21:10:40
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
[/s]@stora: we hadden het ook kunnen halen maar inmiddels hadden we zo'n trek gekregen dat ik de oven aangezet heb.

19-07-16 06:09:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
@Mamsie: hè, ik krijg ook trek, als ik dit lees.. maar niemand brengt mij verse franse baquettes :nee

19-07-16 06:12:39
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
@allone: Die zijn ook in ons land niet te krijgen. De Hollandse bakkers, ze doen hun best maar ze kunnen het gewoon niet.

19-07-16 06:24:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
@Mamsie: nee idd. ..
gek dat dat zo moeilijk is.
en zelfs knapperige broodjes zijn zeldzaam.
zoals wij die vroeger in Oostenrijk op vakantie kregen

Laatste edit 19-07-2016 06:24

19-07-16 06:33:02
nietmeer
@Mamsie: @allone: Mijn vriendin bakt ze 6 dagen per week, knettervers zijn ze, nog warm... En lekker zeg ik je :ja

19-07-16 06:34:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
SamuiAxe: ooooh, geluksvogel :D
moeten we nu toch naar Thailand verhuizen?

19-07-16 06:41:17
nietmeer
@allone: Nouou.. Zou best wel een optie kunnen zijn. Ik heb begrepen dat jij o.a. in India gewoond hebt? Daar is het ook warm, dus daar zul je snel aan kunnen wennen denk ik.

19-07-16 06:43:08
nietmeer
Vanochtend heb ik een salade gemaakt van krab, ei, curry, peper en zout, mayonaise, (niet te veel, net genoeg om het smeerbaar te maken!), en zeer fijngehakte selderij. Deze pasta op een warm broodje van Wan en smullen maar.. Oh, lekker! Ik pieste bijna in mijn broek, zo lekker :D

19-07-16 09:01:01
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
SamuiAxe: ok jaja, smeer het er nog maar eens bij ons in :P

ik heb een half jaar in de buurt van Delhi gewoond, dus ietsje noordelijker.
's winters is het aangaam.. maar ik moet zeggen dat ik niet erg van heet weer houd :nee
ik was ook een paar maanden op Puorto Rico.. in de winter was dat zalig.. maar toen de zomer begon ben ik terug gegaan naar NL :)

Laatste edit 19-07-2016 09:01

25-07-16 10:19:35
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
Ik heb afgelopen zaterdag zo'n erg leuke dag gehad, dat ik er hier even over wil bloggen.

Al een paar maanden proberen een vriendin van vroeger en ik een afspraak met elkaar te maken. Zij heeft kinderen, dus dat maakt het ietwat lastiger. Maar nu ze vakantie hebben, kon ze de tijd vinden. (Kinderen waren bij haar ex) Dus ze belde me al vroeg: "kan ik vandaag langskomen?" Waarop ik uitbundig "jaa leuk!"antwoordde.

Om vier uur 's middags was ze er. En daar stond ze voor mijn deur, mijn jeugd vriendin van vroeger. Waar mee ik naar de lagere school ging, en later naar de middelbare school.

Als ik terug denk aan alle vrienden van vroeger, was zij de persoon, waar ik het meest mezelf kon zijn. En toen ik mijn deur open deed, en de herkenning, toen moest ik haar gelijk een knuffel geven. Die gelijk hartstochtelijk beantwoord werd.

Ik knuffel zelden. Daarom vond ik het al bijzonder van mezelf, dat dat gevoel bij me op kwam, en het nog deed ook. Dat terzijde.

Het eerste half uur was een beetje aftasten. Het is toch meer dan twintig jaar geweest, dat we elkaar gesproken hebben. En toen kwam mijn vriendin met haar vriend ook nog even langs, geweldig. Allemaal leuke mensen in mijn huis, waar ik gek mee ben. Ik ben goed bezig.

Toen mijn vriendin wegging met haar vriend, nadat ze voor mij een pakje shag had achter gelaten, de schat, was het ijs helemaal gebroken. Haar pumps gingen uit, lekker met de voeten op de bank. En ik zat zelf ook al in kleermakerszit op de bank.

Ze is pas om twee uur 's nachts vertrokken. My goodness wat hebben we veel gepraat over verschillende dingen die we beleefd hebben.

Halverwege, zo net tegen achten, vroeg ze of de winkels nog open waren. Ik zei dat ze tegen achten dichtgingen. Oh, dan kan ik nog snel even boodschapjes voor morgen halen, zei ze.

Ze kwam een half uur later terug met twee grote tassen van de lidl, en een grote pizza. Ik bijna in tranen, en kippevel over mijn armen.
Ik houd me doorgaans stil, dat ik naar de voedselbank ga, en dat ik echt niets te makken heeft. Is mijn pakkie an, en ik wil niet schooien.
Ik kon haar koffie of ranja aanbieden, en geen koekjes ofzo bij de koffie. Vond ze niet erg.

Ze had bij de kassa gestaan, en zich een beetje verontschuldigd dat ze zo laat was. Dat ze speciaal voor mij boodschappen deed, omdat ik niets in huis had. Toen vonden ze bij de lidl dat zo leuk, dat ze de helft van de prijs hoefde te betalen, de lidl heeft het andere deel betaald.

Om half drie 's nachts zat ik mijn dag te overdenken. Wat een dag vol geluksmomentjes. En ik heb een vriendin terug in mijn leven. :jeej :jeej :jeej

25-07-16 10:25:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
wat een prachtig verhaal *)
en wat een prachtige vriendin ok

25-07-16 10:36:17
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@allone: ja hè, daarom wilde ik het ook even delen *)

25-07-16 11:16:30
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.645
@Questyn: geweldig :ja dank je :) hoop dat je haar nu vaker en regelmatiger zult zien :jeej

Laatste edit 25-07-2016 11:21

25-07-16 22:35:46
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.425
@Questyn: Wat een heerlijk cadeautje :jeej
En dank je *) dat je dat met ons wilde delen :)
Je maakt mij er erg gelukkig mee *)*)*)

26-07-16 16:02:49
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@Beereekhoorn: Ja hè, en zit nog te genieten als ik er aan terug denk.
*)

26-07-16 16:24:48
MIADIA
Oudgediende


WMRindex: 5.426
OTindex: 6.483
@Questyn: wat heerlijk

goud, zo'n vriendin

26-07-16 16:41:43
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
@MIADIA: ja toch ... ik zal het haar nog eens laten weten dat ze dat is :ja

02-08-16 19:59:44
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Muizen.

Wij hadden muizen in huis en een paar gevangen en ook een paar dode gevonden en wij dachten muisvrij te zijn.
Tot we vorige week weer muizenkeutels vonden.
En van de huisgenoten zat op de bank en zag in de achterkamer 2 muizen hard achter elkaar aan rennen.
Ondanks 2 vangkooien lukt het niet om ze te vangen en buiten te zetten.
Tot er vanochtend vroeg een muis in de waterbak van de honden lag. helemaal verzopen.
En een huisgenoot die in de keuken aan het schoonmaken was zag een muis in het gasfornuis kruipen.
gasfornuis losgekoppeld en buiten gezet, tegen de schutting van de buren aan:)
Dus in 1 dag 2 muizen minder.
Hopelijk zijn er niet meer.

06-08-16 11:28:32
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
Paard zonder hoofd.

In de wei staat een paard. Dat staat daar niet alleen, er staan nog watpaarden en pony's en een stel gapen en scheiten.
Sorry, ik bedoel schapen en geiten.
Wij staan er met de caravan rechttegenover.
Maar dat ene paard he, dat vind ik wel bijzonder. Dat is een wit paard, met een bruin hoofd en een grijze staart.
Volgens mij had zijn vader toverballen.

Maar toen ik vannacht buiten liep, getverrrrr wat slaap ik toch slecht, toen kwam dat paard aangelopen en aangezien het stikdonker was, waren alleen de witte delen zichtbaar. Dus daar liep een paard zonder hoofd en zonder staart. Ik moest er wel om lachen.
Midden in de nacht in mijn nachthemmetje!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 .... 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven