|
nietmeer
|
Firewall bedoel je? |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote Kpuc: Grinzz, kweenie of Cootje daarmee overweg wil kunnen Hoskeu  Daar heb je wel een punt idd...  Maar het zit als ik het zo hoor in je browser... Ik zou firefox intalleren en IE niet meer gebruiken... en hitman-pro draaien... Het is idd zoals Kpuc zegt wel een beetje met een galasnikof op een mier schieten... maar als het iritant is en je weet niet waar je het moet zoeken pak ik toch graag een kannon om wat rond te vuren...  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
|
|
Thommy Erelid
 WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
Vuurvosje!  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Cootje68: Volgens mij hebben we er last van sinds Ton wat Keys heeft gedownload voor Call of Duty, maar zeker weten doe ik het niet. Ik sluit me bij Ikke aan...  Quote Ikke: Crack sites zitten altijd propvol met spyware en adware en zo  Veel kans dat je dan zulke iritante dingen mee download idd... Heel vervelend...  |
|
Ikke
Oudgediende
Ik luister alweer naar Blasting Cap  |
|
Thommy Erelid
|
Quote Ikke: Ik luister alweer naar Blasting Cap  Verslaafd  |
|
nietmeer
|
Heb alle tips in mail gezet en naar de IT-er in de vriendenkring gestuurd! Woensdag is hij hier en kan hij me helpen! Bedankt iedereen voor de wijze raad!  |
|
Hoskeu Erelid
|
|
|
Ikke
Oudgediende
Quote Thom: Quote Ikke: Ik luister alweer naar Blasting Cap  Verslaafd  Ja  |
|
nietmeer
|
Quote Hoskeu: @Cootje... Lees dit van wikipedia eens... Gelezen en doorgestuurd! |
|
Ikke
Oudgediende
Nu luister ik naar 'n ongelooflijk stembereik  |
|
Ikke
Oudgediende
En nu naar goeie Jazz   |
|
Thommy Erelid
|
Ik luister naar de nieuwe cd van Maroon 5.. |
|
Ikke
Oudgediende
Pat Metheny   |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
ik luister naar muziek die ik eigenlijk helemaal niet leuk vind... |
|
Ikke
Oudgediende
Welke dan?  |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@TheEMaar dan waardeer je de volgende keer goede muziek wel beter;) |
|
nietmeer Oudgediende WMRindex: 1.656 OTindex: 9.237
|
 Thee. Ben je geslaagd?? |
|
Hoskeu Erelid
|
@Cootje... Even het laatste over computers spammen in het cafe topic...  Quote www.pchelper.nl/forum:
Een vervelende trend welke steeds meer voorkomt is het veranderen van je Internet instellingen zoals je startpagina, zoekpagina of het ongevraagd toevoegen van url's in je favorietenlijst. Niet alleen geïnstalleerde software hoeft hiervoor verantwoordelijk te zijn. Ook websites halen die dingen uit en uiteraard zonder het je eerst netjes te vragen. Deze praktijk wordt dit fenomeen Hijacking genoemd. Het doel van deze Hijacking is natuurlijk dat je de veranderde of toegevoegde sites bezoekt zodat het drukker wordt en inkomsten uit b.v. advertenties worden verhoogd.
Soms kan zo'n gekaapte startpagina gewoon worden teruggezet via de Internet Explorer instellingen maar het kan ook voorkomen dat je in je register moet zoeken of naar bestanden die bij elke systeemstart worden geactiveerd. Er zijn ook sites die je browser op een zodanige manier kapen dat ze zichzelf in de lijst van Vertrouwde Websites plaatsen bij je Beveiliging instellingen van IE. Bovenstaande geeft wel aan dat als de boel eenmaal is gekaapt, het lastig is om het weer teniet te doen. Hier kan HijackThis een rol spelen. Het programma scant je PC en geeft een lijst met alle gevonden items. En met alle bedoel ik alle, dus ook items die op je PC thuishoren, zoals opstartitems, geïnstalleerde javamodules, contextmenu items e.d. Na het scannen moet je niet alle items aanvinken en laten repareren. Het is misschien niet voor iedereen altijd meteen duidelijk wat wel goed is en wat niet, sla daarom altijd je log op en plaats hem hier op het forum!. Als je hier dan te horen krijgt, van de hijack experts welk items er staan die je problemen veroorzaakt, laat die dan repareren door het programma.
Dit programma onderzoekt jouw computer op alle geinstalleerde componenten en maakt hiervan een overzichtje. Daarna kun je aangeven wat verwijderd dient te worden. Wees hier wel voorzichtig mee, want je kunt, als je niet waar je mee bezig bent, daarmee jouw systeem totaal om zeep helpen. Ben je niet zeker van jouw zaak post dan een logfile in de forum 'Hijack logs' waar wij jou dan van een een advies kunnen voorzien. Hier kan je een log plaatsen van het programma "HijackThis" en dan kijken "experts" (ik weet niet of ze dat echt zijn...  ) wat je het beste kan doen... Ik weet overgens niet of HijackThis gratis is... (ff opzoeken  ) |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
Quote Ikke: Welke dan?  ik luisterde U2  Quote Blend: @TheEMaar dan waardeer je de volgende keer goede muziek wel beter;) nu luister ik savatage   Quote LuckyMe:  Thee. Ben je geslaagd?? bijna zeker wel, uitslag hoor ik 14 juni pas... |
|
Ikke
Oudgediende
U2 is ook niet zoveel aan  |
|
Mmore
Administrator
 WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
U2 is geniaal  |
|