Latijn |
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Exampli gratta is gewoon 'bijvoorbeeld' E.g. ervan die veel gebruikt wordt in 't engels |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik ken Grieks : Papalaatmijndoosjelos  |
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
@Ikke, exempli gratia, ja  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Ikke: Exampli gratta is gewoon 'bijvoorbeeld' E.g. ervan die veel gebruikt wordt in 't engels wat betekend gratta dan ? |
|
Ikke
Oudgediende
goeie vraag: zo staat 't in de wordpower |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Enkie: @Ikke, exempli gratia, ja  kd |
|
dandy
winnaar PW 06
 WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
Ontopic: moesten we nou nog iets vertalen?? |
|
Ikke
Oudgediende
Panta rhei = alles stroomt |
|
heraux Oudgediende
Dat zei Heraclitus (de duistere) |
|
Ikke
Oudgediende
Vulpes pilum mutat, non mores. "Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken |
|
laurenssie winnaar PW 06 WMRindex: 495 OTindex: 1.166 Wnplts: Zwijndrech
|
Ik bedoel van Latijn naar nederlands...
Maar goed.
Daarna overwon Spartacus de troepen van Lentulus, de consul, en van andere aanvoerders. Opgetogen over de overwinningen die hij had behaald, wilde hij Rome binnenvallen. Eindelijk riep Marcus Crassus de Romeinse soldaten die tot de grootste wanhoop waren geraakt weer tot de orde. Deze leider, wiens hardvochtigheid allen bekend was, decimeerde zelfs het Romeinse leger. Nadat hij de orde had hersteld, joeg Crassus Spartacus naar het gebied van de Bruttii. Daar had Spartacus, die met de zijnen naar Sicilië wilde vluchten, geen schepen ter beschikking. Toen maakten zij van boomstammen vlotten, waarmee zij een poging deden over te steken. Toen zij de zeeëngte niet konden oversteken, deden zij een uitval en vochten zij op die manier waarop het gladiatoren past te vechten: zonder genade. Spartacus zelf, die zeer dapper vocht in de voorhoede, viel als een bevelhebber.
|
|
dandy
winnaar PW 06
moet ik dit naar het Latijn vertalen?? |
|
Ikke
Oudgediende
Als je dat per se wil... |
|
Pluppel
Oudgediende
 WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
Ik ken niks van latijn, behalve "Luctor et emergo  ", tja logisch, daar kijk ik iedere dag tegenaan  |
|
Ikke
Oudgediende
Utevo Lux - 'And then there was light' |
|
laurenssie winnaar PW 06 WMRindex: 495 OTindex: 1.166 Wnplts: Zwijndrech
|
Quote dandy: moet ik dit naar het Latijn vertalen?? ja. |
|
dandy
winnaar PW 06
komt het uit een boek?? dan kan ik het daarvan overschrijven  ik heb alle latijnse boeken! |
|
heraux Oudgediende
Parum mihi placeant eae literae quae ad virtutem doctoribus nihil profuerunt
|
|
heraux Oudgediende
Quote Pluppel: Ik ken niks van latijn, behalve " Luctor et emergo ", tja logisch, daar kijk ik iedere dag tegenaan  Waar komt dit credo van provincie Zeeland vandaan en wie weet wat het betekend? |
|
dandy
winnaar PW 06
Quote heraux: Parum mihi placeant eae literae quae ad virtutem doctoribus nihil profuerunt
wat staat er? ik herken die uitgangen niet iets als: het bevalt mij de boeken van de dappere doctor nooit te beschermen    |
|
alweerdood
winnaar PW 06
 WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
audire, videre ac cogitaire  ik weet de vertaling al maar is t zo goed geschreven? |
|
dandy
winnaar PW 06
luister zien en denk, tog??
wat betekent dat ac? |
|
alweerdood
winnaar PW 06
 WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
ac = "en" dacht ik maar ik weet niet of t goed is geschreven  t nederlandse spreekwoord is "horen, zien en zwijgen" ik heb er "horen, zien en denken" van gemaakt maar volgens mij heb ik een foutje in die werkwoordsvormen... |
|
dandy
winnaar PW 06
nee, geen foutje in ww-vorm, zijn alle3 hele ww....maar ac=en? dat weet ik niet. k kijk het ff na. je kan beter "et" gebruiken, denk ik! |
|
dandy
winnaar PW 06
oh ja het is cogitare, zonder 2e "i" |
|