hr
jaargang -25 - laatste artikel 30-7 18:00 - 78191 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 [3]

Spieken

26-04-07 07:24:17 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende

WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
wel gedaan, maar nu nie meer ;)

26-04-07 09:42:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Heb nog nooit gespiekt, ook nooit nodig geweest :D
Was zelfs zo erg, dat toen de leraar zei dat we een spiekbriefje mochten maken van maximaal een half A4tje, handgeschreven, ik die vergeten ben om te maken...

26-04-07 10:42:10 - Quote! - @maarty
maarty
Senior lid

WMRindex: 313
OTindex: 215
Wnplts: klein hutj
Quote Muaddhib:
Heb nog nooit gespiekt, ook nooit nodig geweest :D
Was zelfs zo erg, dat toen de leraar zei dat we een spiekbriefje mochten maken van maximaal een half A4tje, handgeschreven, ik die vergeten ben om te maken...

nooit 8O k spiek bij elk proefwerk en ben ook nog nooit gemerkt, heel makkelijk een proefwerk samen maken gewoon wat groter schrijven:ja

26-04-07 10:42:46 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Beter goed gejat dan slecht bedacht (a) :P

26-04-07 11:01:29 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Nooit gespiekt. Eerste proefwerk ooit heb ik een blackout gekregen (was voor engels, woordjes stampen). Kreeg een 1 voor mijn naam.
Heb me toen voorgenomen om nooit meer zenuwachtig te zijn voor proefwerk, tentamen en examen. cijfer Engels makkelijk opgehaald (A). In mijn verdere leven alleen maar voordelen gehad bij dit voornemen!
Theorieexamen: 1x geslaagd
rijbewijs: 1x geslaagd
Motorrijbewijs: 1x geslaagd
Sollicitatiegesprek: Nooit afgewezen

26-04-07 11:40:27 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Lucky: ik ken dat gevoel... geeft je best een hoop zelfvertrouwen...

Ik heb zelf in m hele schoolperiode nooit gespiekt... ben één keer gesnapt terwijl ik niet afkeek, maar mn leraar dacht van wel... ik was in die periode nogal "gevoelig" voor bepaalde woorden... iemand schuin voor me zei dat hardop, dus ik draai me nogal wild die kant op... de leraar dacht dat ik afkeek bij de persoon naast me... heb hem uiteindelijk kunnen overtuigen dat dat niet zo was, maar baalde wel onwijs...

Heb ook nooit behoefte gehad om te spieken: stel dat je spiekt, en die ander heeft het fout... dan zit je de verkeerde antwoorden over te schrijven... valt ook wel een beetje op als mensen die naast elkaar zitten beiden exact dezelfde fouten maken...

26-04-07 13:44:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mooi spiekverhaal van 2 leerlingen van me (toen ik nog les gaf)

Zit in de klas een toets na te kijken (blok uur, SO in het eerste van de 2 uren), en zie bij een van de dames als antwoord staan: "Weet ik niet"
Daarna kijk ik de toets van haar buurvrouw na, bij dezelfde vraag: "Weet ik ook niet"

Nadat ik bij was gekomen van het lachen en m'n stagecoach er even bij had geroepen (die de rest van de dag blauw zag van de lach) heb ik de dames er eventjes bij geroepen, en toch wel duidelijk gemaakt dat dat toch niet helemaal de bedoeling was.
Ik heb ze geen 1 gegeven (was immers geen heterdaadje) maar ze hadden toch allebei een onvoldoende...

26-04-07 13:45:31 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

muad: heb je ook wel eens iemand beschuldigd van spieken die niet spiekte? wil weten of zoiets vaker voorkomt...

26-04-07 13:46:45 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Pietje: Als beginnende leraar ben je redelijk paranoïde tijdens een toets, dus het is wel eens voorgekomen ja... Je schaamt je kapot op dat soort momenten...

26-04-07 13:54:59 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

geloof mij maar... die leerling ook... spieken is erg, betrapt worden erger, maar betrapt worden op niet spieken...

26-04-07 13:57:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Pietje: Ik weet het... daarom keek ik ook altijd iets wat minder streng na bij die leerling (als mogelijk), mocht het gebeuren (maar zonder zijn/haar medeweten overigens...)

26-04-07 13:59:02 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

Dan ge je je idd alleen maar verdacht gedragen in de hoop op een uitbrander... zodat je leraar ff wat relaxter nakijkt.. en dat wil je natuurlijk ook niet...

toch blij dat ik er vanaf ben...

26-04-07 14:01:31 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Ik spiek bijna nooit, beter een 3 of 4 dan een 1 als je gepakt wordt. En als mn ouders erachter zouden komen. Dan heb ik vette pech. Als ik maar 1x in de periode straf krijg gaan ze al over de rooie, terwijl sommige anderen iedere 2 dagen straf hebben. Ik heb gloof ik maar 2x gespiekt, op de bss. toen had ik t met 3 anderen t nog niet af, ejn konden we t in een andere kamer verder maken. Toen heb ik op de gang een blik op iemands blaadje geworpen. Maar de afgelopen 3jr heb ik niks meer gdaan. (A)

26-04-07 14:02:09 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Pietje: geloof ik best :D

nog een domme spieker trouwens: spiekbriefje vlak voor de toets, onder de neus van je leraar op je antwoord vel schrijven... (laten gaan, kwamen toch geen vragen over in de toets)

26-04-07 18:11:23 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.631
ik doe altijd bij economie, rekenmachine delen met buurman
en als ik dan een van de begrippen niet weet, geef ik hem rekenmachine zodat hij 'een berekening' kan maken
maar dan typt hij gewoon de betekenus in en dan geeft ie em terug
en vice versa natuurlijk

nog een 'goede' spieker: bij engels so woordjes over een heel hoofdstuk
had iemand 2 a4'tjes vol met woorden, hij kreeg gelijk een 1:P(6)

26-04-07 19:43:27 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende

Met Engels hadden wij een leraar die op een zijpaneel van het bord de woorden opschreef die die week in ons vocabulaire erbij moesten komen... dat was dus opzoeken in een woordenboek, overpennen, en twee kanten uit leren...

Bij het SO kregen we dan de helft van de Nederlandse woorden om in het Engels te vertalen, en de andere helft andersom... en je mocht in Nederlands natuurlijk wel een spelfoutje maken... Hij vergat alleen nog weleens om de Engelse woorden op het bord uit te vegen... ik wilde niet spieken en deed dat dus niet... maar wilde ook de boel niet verraden... meestal kwam hij er bij het derde woord achter hoor... als de halve klas (de helft die niet leert) telkens naar het bord zit te kijken, begint er natuurlijk een lampje te branden...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven