hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53

Blog van Mamsie

24-04-23 17:59:43
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Sjaak: We kunnen ook de hond van de buren lenen. Dat beest ontgaat helemaal niets.

24-04-23 20:44:57
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.316
Hey mamsie heel veel plezier :) *)

Laatste edit 24-04-2023 20:45

24-04-23 21:06:54
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Beereekhoorn: Dankjewel, dat gaat lukken, zeker weten! :D

25-04-23 05:17:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Mamsie: hoera :D
Fijne dagen. ok

En @Sjaak denkt dat jullie naar Nova Zembla gaan? IJsberen kijken?!

09-05-23 15:10:13
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Open of dicht, dat is de vraag...

Donderdag gaan we op vakantie, hebben we van het weekeinde besloten.
Dat hadden we al eerder gewild maar ik kreeg bronchitis waardoor het allemaal uitgesteld moest worden.
Maar nu gaat het weer een beetje en we willen gewoon weg. Naar ons zo geliefde Frankrijk. Helemaal niet zo ver want dat hoeft niet meer zo nodig en we hoeven ook niet in één keer naar de Maas.
Daar, onder Verdun ligt een leuke camping waar we al vaker geweest zijn. En waar mijn zus en zwager nu ook zijn.
Maar, langzaam reizend zoals we tegenwoordig rijden, stoppen we eerst nét over de Belgische/Franse grens. Ook een camping waar we al vaker kwamen.
Maar van de winter lazen we op Google dat de camping definitief gesloten zou zijn.
Maar nu lezen we dat er gewoon gekampeerd kan worden.
Dus we gaan er naartoe en zien ter plaatse wel wat er mogelijk is. En is ie toch dicht, nou dan zoeken we wat in de buurt.
We moeten dan wél bijtijds van huis want het kan nog zoeken worden. Maar een beetje spannend mag kamperen toch wel zijn, ja toch!

Laatste edit 09-05-2023 15:10

13-05-23 21:51:52
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Die camping dus...

De vraag was of die open was of dicht.
Het antwoord heeft ons verbaasd..... hij was het beide.
We konden er gewoon overnachten en inschrijven. Maar toen ik het toiletgebouwtje even wilde inspecteren, bleek dat op slot te zitten.

Niet dat het voor ons erg was want we waren schoongedoucht op reis gegaan.
Dus waren we nog altijd brandschoon.
Maar lachen was het wel. Gelukkig was de buitenkraan wél operabel, dus koffie kon er gezet worden.
We zijn nu op de camping waar mijn zus en zwager zijn en inderdaad, het is er weer heerlijk.
Zij blijven nog wel een paar weken hier staan, wij gaan over een paar dagen weer verder naar weetikveel!

13-05-23 21:56:32
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.330
OTindex: 28.406
Quote @Mamsie:
wij gaan over een paar dagen weer verder naar weetikveel!
Bekend adres. Gingen mijn ouders ook altijd naar toe :ja

13-05-23 21:58:18
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Emmo: Ze hadden groot gelijk, het is er altijd leuk!

14-05-23 00:06:17
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Weetikveel....Ligt dat niet bij Hoeheethetookalweer in de buurt? En volgens mij ligt Ikkaneffenietopdenaamkomme daar ook niet zover vanaf! :P

14-05-23 11:16:14
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Vooral die laatste, daar kom ik tegenwoordig steeds vaker. Ze beginnen me er al te herkennen!

15-05-23 14:22:26
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Hangplek

Hier is het heerlijk op de camping. Het begint mooi weer te worden. En bijna elke morgen komt de bakker aan het begin van de camping staat met het heerlijkste verse stokbrood dat je je maar kunt wensen.
Probleem is wel, als ze klaar is gaat ze weer weg.
Dus ik moet zorgen dat ik op tijd bij de halte van het broodbusje ben anders grijp ik mooi mis.
En het is best nog een heel eind lopen.
Want wij staan vrij achterin.
Dus vandaag heb ik voor twee dagen brood gekocht. Er hangt in een broodtas een stokbrood voor morgen. Dat gaat, beetje vochtig gemaakt bij mij in het oventje et voila... une baguette très frais.
Ik moest nog wel wel een plekje vinden voor die linnen broodtas.
Hij hangt nu aan het handvat van de deur van de wc . Een ander hangding is er niet in de caravan en je moet een beetje creatief zijn, ja toch!.
Maak je geen zorgen, hij hangt aan de buitenkant, hihihi
Aan de binnenkant zag ik toch allerlei geuren en kleuren die ik toch morgen niet op mijn bord wil zien.!

Straks boodschappen doen bij de hypermarché voor de barbecue van vanavond met mijn zus en zwager.
Is het leven leuk of niet! 😃

Laatste edit 15-05-2023 14:22

15-05-23 17:19:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
Heel leuk!
Vooral als je een sleurhut hebt en van avonturen houdt.  ;)

16-05-23 01:11:49
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Het ziet er naar uit dat het nu al genieten is! :ja

16-05-23 20:11:37
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.316
Het klinkt allemaal weer erg gezellig. Geniet ervan en groetjes aan Papsie :)

18-05-23 14:01:56
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Hepi

De drukte van Hemelvaartsdag en Pinksteren is ook hier in Frankrijk losgebarsten.
Gelukkig is deze camping erg groot en kan er heel wat op.
Alleen is het geen goed idee om met je vouwcaravan en drie kleine kinderen op nog geen 10 meter afstand vlak voor iemands neus te gaan staan.
Nou ja, het levert natuurlijk wél interessante taferelen op met al dat geklungel dat hier gebeurt maar verder wordt het uitzicht er bepaald niet beter op.

Dat doet me denken aan iets van vele tientallen jaren geleden, toe we bij een prachtig meer stonden.
Met een grote tent nog, de kinderen waren nog klein.
En alle tenten en caravans stonden netjes naast elkaar zodat iedereen uitzicht had en kon blijven zien wat zijn kinderen uitspookten. Ideaal en zeer sociaal.

Toen kwam er een caravan met twee oudere mensen die wat dichter bij het meer wilden staan. En daarom pal voor onze neus gingen staan op nog geen 5 meter afstand.
Zeer asociaal dus.
Mijn zus en zwager waren er ook en we hadden er het volgende op gevonden.
Zus en ik, toen nog jonge meiden gingen gezellig vóór die caravan zitten kletsen, hinderlijk luid en bovendien topless. Dat was in die tijd weliswaar gewaagd maar werd vaak gedaan. In de hoop dat dit zeer aanstootgevend gevonden zou worden.
Bovendien, lieten we, wat we anders nóóit doen, rotzooi achter.
Maar het heeft geholpen, binnen twee dagen waren die caravanmensen weer vertrokken.
Ik moet nog lachen als ik eraan terugdenk !
Ik denk dat we plannen gaan maken om te verkassen, dat waren we toch al van plan.

Richting Arcis sur Aube daar is ook een leuke camping.Laatste edit 18-05-2023 14:03

Laatste edit 18-05-2023 14:04

18-05-23 17:19:32
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.037
OTindex: 1.090
@Mamsie, ik denk dat die oudere vrouw daar weer weg wilde.
Zij keek uit over dat mooie meer en haar man had het alleen over het heuvellandzicht :)
Die keek alleen naar de tieten van de toen nog jonge meiden :)

Laatste edit 18-05-2023 17:19

19-05-23 01:07:21
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Buick: Die man had een paar dagen een heerlijke vakantie! :P

@Mamsie: Dus óp naar de volgende bestemming! :)

19-05-23 16:19:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Boodschappen gedaan

Dat is hier altijd een mooie autorit want waar wij zitten is geen winkel. Dus wat je wilt hebben moet van ver komen.
Wij besloten naar St. Mihiel te gaan, zo'n 15 km. Verderop daar is een Lidl en een Aldi.
Maar wij willen rare dingen kopen, verse dagmelk en opbakstokbrood.
En juist dát hebben ze niet bij deze winkels. Wel enorme schappen vol houdbare melk (gatsie!!) Maar lekkere verse melk, je ziet het hier nauwelijks.
Wél een heel uitgebreide sortering van de heerlijkste Franse kazen.
En die moesten we ook hebben.
Witte kaas.....geitenkaas.
Crèmekleurige kaas....camembert
Oranje kaas....rouy( de lekkerste van allemaal.)
Blauwe kaas
en groene kaas, de roquefort.
Maar toen hadden we nog steeds geen melk.
Dat was nog een heel eind rijden naar de Intermarché en jahoor..... daar hadden ze wel VIJF flessen op voorraad. Literflessen. We hebben er twee meegenomen. Lekker bij het ontbijt en in mijn koffie.

Op de camping is het altijd lachen als je om je heen kijkt.
Ik zag een paar kerels waarvan er eentje onder zijn stoere zwarte T-shirt een zwart plooirokje droeg, knielang en ik denk dat het heel plezierig dragen is.

En achter ons staat een kapitale camper en de man daarin had een zwart T-shirt aan met daarop met grote witte letters het woord KUT. Ik heb er maar geen foto van gemaakt, maar daarstraks, toen die kut schoongewassen buiten hing, kon ik het toch niet laten!
Ik verveel me echt geen seconde met alles wat ik allemaal zie.
Geen beter leven dan een kampeerleven!

21-05-23 01:13:47
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie:
Quote:
toen die kut schoongewassen buiten hing,
Op sommige sites hadden ze jou nu waarschijnlijk al geblockt...:P
Ik lees je avonturen met veel plezier! Ga er vooral mee door! :) (F)

Laatste edit 21-05-2023 01:14

21-05-23 15:49:55
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Ik had het toch gewoon maar over een T-shirt! Dat er zoiets hilarisch op staat kan ik toch ook niet helpen! 😉

22-05-23 01:01:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Maar je maakt er wel heerlijk gebruik van! :P Ik zat hier hardop te lachen! :ja

22-05-23 13:25:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Het wachten is op dat ik geblokkeerd word door Facebook wegens schunnig taalgebruik, hahaha!

22-05-23 13:34:29
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
In Frankrijk is Kut een bekend kledingmerk.
Zo is er in Duitsland een stadje met de naam Fucking (uitspraak foekieng).
Wij zoeken overal iets seksueels achter, maar vaak is dat toch ten onrechte.

22-05-23 16:26:18
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.094
@De Paus: De plaatsnaam Fucking bestaat niet meer.

28-05-23 13:00:49
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Cicade

Een cicade is een insect waarbij je aan heel warme streken denkt, de tropen of Zuid Europa. Nou vergeet het maar, NoordFrankrijk is ook Middellandse-Zeegebied!
Zat ik gisteren voor de voortent in de schaduw me te realiseren dat ik er eentje hoorde. Iemand vroeg me al wat ik voor een gek ding in de voortent had, nou ik had niks geks meegenomen dat lawaai maakt.
Maar ik ging wél even kijken of ik een beest zag. Merkwaardig was wel dat het plotseling ophield toen ik binnenkwam.

En eindelijk, na een hoop zoeken, binnen en buiten, vond ik hem toch, op heterdaad betrapt.
Vlak bij de grond op een van de donkere sliklappen. Daar zat ie te gillen.
Zoiets verwacht je toch niet, vlak onder Verdun!
Papsie heeft het beest voorzichtig gevangen en een eind verder weer vrijgelaten. Dat moest wel want de schurk beet het gemeen in zijn hand.
Van angst natuurlijk, het beest zal letterlijk behoorlijk in de piepzak gezeten hebben!

Het is hier nu nóg gezelliger, er zijn familieleden gekomen gisteren en die gaan maandag weer naar huis. Maar zooooo leuk dat ze er zijn en dat ze die best wel lange reis maken. Dat was wel héél leuk barbecuen gisteravond met ons zevenen!

Op weg naar de supermarkt stopten we voor een fietser die de weg wilde oversteken.
Die helemaal geen fietser was maar een pop die het verkeer wilde manen rustig te rijden. En daarachter nog een aandoenlijk bord om toch vooral kalm aan te doen.
Ik heb er wat foto's van gemaakt, zo leuk!

Laatste edit 28-05-2023 13:07

Laatste edit 28-05-2023 13:11

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven