hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 50 51 52 53

Blog van Mamsie

03-08-22 21:12:12
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
THE SILENCE OF THE LAMBS

Dat is waarop we nu wachten. We staan aan het einde van de camping en achter het hek staat een heel stel schapen. Mannetjesschapen en die hebben besloten dat het nu, om negen uur in de avond, tijd is om gezamenlijk te gaan blaten.
En dat doen ze dan ook met volle overgave. Ik hoop dat het straks, als we willen gaan slapen weer stil is bij die stomme beesten.
Ach ja.... het boerenland hè, daar heb je dat soort dingen. Bèèèhhh....

03-08-22 21:30:40
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
@Mamsie: Ik zou zeggen: "The Noise of the Rams"

03-08-22 21:33:05
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Emmo: Haha,hij is ijzersterk!

03-08-22 23:57:57
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 661
OTindex: 22.210
Camping in de stad opzoeken 8O

04-08-22 02:22:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Mamsie: hebben ze in elke kringloop een piano? Ik heb er ga nooit eentje gezien? :D

04-08-22 05:26:19
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@allone: Nee, echt niet. Maar het is altijd een verrassing als er wél eentje staat. En zekerals het ding ook nog eens goed bespeelbaar is.
Als er een staat, treedt er onmiddellijk een soort magnetisme op en zoeffff ik zit er met mijn tengels aan.
Gaat automatisch, haaha!

Foto sturen?

Laatste edit 04-08-2022 05:28

04-08-22 10:59:56
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Mamsie: geweldig. *)
Ja graag. Wie heeft de foto genomen? Papsie?

04-08-22 16:54:35
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@allone: Ja. Ze komen er aan. Volgebouwd tussen alle meuk die verkocht moet worden, haha!

04-08-22 17:31:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Mamsie: ja idd. Maar ziet er gezellig uit. Leuke foto !!!

05-08-22 19:26:21
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
LORD OF THE RINGS

Die staat hier tegenover ons op de camping. Een al wat oudere man die achter zijn campertje een stellage heeft opgebouwd waardoor hij nu beschikt over een mobiel gymlokaal.
En daar hangt hij geregeld in de ringen allerlei oefeningen te doen.
En met zijn partner doet hij ook allerlei yoga-achtige oefeningen, we kijken hier onze ogen uit.
Het is hier overigens reuze leuk, heel rustig, naar mijn gevoel een echte seniorencamping. Nou, daar horen we dus ook thuis.
Papsie heeft vanmorgen de grote grasmaaier van de camping weer operabel gemaakt want die had de geest gegeven.
En er moet nog meer gedaan worden, hij is er blij mee want stilzitten is nou eenmaal helemaal niets voor Papsie.

Ik heb mijn kunstje vertoond in drie kringloopwinkels hier, leuk hoor. Ik mis mijn piano in de vakantie altijd zo en op deze manier kom ik toch nog een beetje aan mijn trekken.
Alleen toe er een mevrouw pal naast me aan het klavier ging staan, ze stond zowat in mijn nek te hijgen, was ik er klaar mee. En die vrouw maar kletsen tegen mij maar ik heb haar genegeerd, heb de vleugel dichtgedaan en ben weggelopen. Wat had die vrouw een gigantisch bord voor haar hoofd!

Daarna nog even boodschappen gedaan voor de barbecue en die was weer zo vreselijk lekker, we hebben er weer van genoten.
Mijn definitie van kamperen is: lekker picknicken en dan mag je na afloop ook nog blijven slapen. Hoe leuk wil je het hebben!

Laatste edit 05-08-2022 19:27

05-08-22 21:42:02
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
Quote @Mamsie:
lekker picknicken en dan mag je na afloop ook nog blijven slapen. Hoe leuk wil je het hebben!
Net als zeventig jaar geleden :ja

05-08-22 22:19:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Emmo: Ja, dat klopt wel zo'n beetje. 😉

06-08-22 05:49:27
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.037
OTindex: 1.090
Quote:
En die vrouw maar kletsen tegen mij maar ik heb haar genegeerd, heb de vleugel dichtgedaan en ben weggelopen. Wat had die vrouw een gigantisch bord voor haar hoofd!

Dat zal wel een 2dehands bord zijn geweest en die had je moeten kopen. Het was een verkooptrucje _O-

06-08-22 08:55:56
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Buick: Ik weet het zeker, als ze met haar tengels aan de toetsen had gezeten terwijl ik speelde, had ik de klep erop laten vallen.
De meeste mensen reageren leuk maar er zijn er ook.....🤮

Laatste edit 06-08-2022 08:56

10-08-22 14:13:50
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
NATIONAAL HITTEPLAN STRIKT PERSOONLIJK!

Ja, Buienradar waarschuwt ons al: het gaat weer snoeiheet worden. Boven de 30 graden en dat gaat 5 dagen lang duren.
We staan op een een prettige camping, mooi, rustig, zeer verzorgd.
Maar alleen de boompjes rondom, die moeten nog een heleboel groeien want schaduw geven ze nog niet.

Dus wij hebben maar weer eens besloten om te vluchten. Volgende week, als de hitte weer weg is gaan we gewoon weer verder waar we gebleven zijn. De caravan staat nu dus nog in Geesteren.
We hebben wel wasgoed en beddegoed meegenomen want dan hebben we daar volgende week weer een lekker schoon bedje.
Dus nu zijn we lekker thuis, met onze tuin op het noorden. Daar wordt het ook wel heet maar dat is toch beter te hanteren.
Onze vakantie lijkt nu op een wedstrijd met hindernissen.
Geeft niet.... toch leuk!

Laatste edit 10-08-2022 14:15

10-08-22 14:16:13
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.094
Je maakt er gewoon het beste van. Goeie eigenschap.

10-08-22 15:45:08
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Sjaak: Ik moet wel.ik wil geen bijdrage leveren aan de te verwachten oversterfte van ouwe mensen.

10-08-22 15:48:21
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
Quote @Mamsie:
Boven de 30 graden en dat gaat 5 dagen lang duren.
En dat hebben we de afgelopen 100 jaar nog nóóit meegemaakt [/Sarcasm]

10-08-22 16:14:48
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@Emmo: Vaak genoeg. Maar ikzelf ben wat ouder geworden. En dat merk ik soms griezelig duidelijk.

10-08-22 23:03:36
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 661
OTindex: 22.210
@Mamsie: je staat dus redelijk in de buurt!
Maar nu naar huis begreep ik...
Wijs besluit ws

10-08-22 23:38:53
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Je hebt gelijk hoor. In zo'n sleurhut is het toch eerder tropisch dan in een heel huis. En als je dan ook nog geen schaduw hebt..Nee, dan is een tuin op het noorden nog lang niet zo'n slecht idee! :)

11-08-22 00:47:46
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Het is geweldig! Ik zou niet anders meer willen!

16-08-22 03:23:16
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
FOTO'S KIJKEN...

Je moet wat, als je van de warmte niet kunt slapen. Ik heb een kastje dat geheel gevuld is met fotoboeken en dat heb ik leeggehaald. En die boeken, daar heb ik vannacht gezellig in zitten kijken.
Ongelofelijk, wat komen er dan veel herinneringen boven. Uit de tijd dat de kinderen nog klein waren en ik een jonge moeder was,zo schattig!

Ook kwam ik een paar foto's tegen van een vakantie in Frankrijk die we gedeeltelijk samen hadden met mijn zus en mijn zwager.
Een foto van hun auto met caravan onze auto met aanhanger waar de bungalowtent in zat.
En we kwamen uit op een camping, ergens in the middle of nowhere een gat dat heette Noiron-sur-Bèze.
Een boerencamping, heel uitgestrekt met een boertje dat jong en knap was. 😋
En dat eetbare paddestoelen kweekte, pleurots, ik weet niet hoe ze hier heten.

Op die camping was uiteraard geen winkel maar toch hadden we brood nodig. Nou, de mannen zouden wel even naar het dorp rijden, naar de bakker. Goed idee natuurlijk maar ze bleven wel erg lang weg. Zo lang, dat mijn zus en ik zich een beetje ongemakkelijk begonnen te voelen, er zal toch niets gebeurd zijn?

We waren de enige kampeerders daar, er was alleen nog een caravan met niemand erin.
Toen we echt ongerust geworden waren zagen we een politieauto aan komen rijden.
Die kwam het terrein op en reed ook nog naar ons toe. Nou, toen hadden we helemaal de zenuwen natuurlijk.
Vlakbij ons stapten twee gendarme uit maar ze liepen naar die onbewoonde caravan.v Daar hadden ze buitengewoon veel belangstelling voor.
Dus ze hadden gelukkig geen onheilstijding voor ons.
Wat er wél aan de hand was met die caravan is tot op de dag van vandaag een mysterie. Maar de politie ging weer weg.
En eindelijk, jawel, daar kwamen de mannen met het stokbrood.
Die hadden zich ongelukkig gezocht naar een bakkertje dat open was en hadden zo'n 80 kilometer gereden. Het brood kwam dus helemaal uit Dijon.
Verder was er totaal niets aan de hand.
We hebben toen lekker zitten eten om te bekomen van de schrik met een fles wijn erbij en het werd weer helemaal gezellig.

Maar dat kwam dus weer allemaal bovendrijven bij het zien van die foto's.

Een mens maakt wat mee! :ja

17-08-22 19:25:51
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
TEVREDEN MENS

Dat ben ik. We zijn terug bij de caravan die we halsoverkop ontvlucht waren vanwege de enorme hitte. En het is weer heerlijk. De camping is een stuk rustiger geworden, ik denk dat de grote drukte alweer voorbij is.
We blijven hier een paar dagen staan en daarna gaan we wat zuidelijker. We willen namelijk naar een grote kampeerzaak. Want we willen een grotere schuifluifel. Eentje die over de gehele lengte van de caravan kan plus een hoogte aan de kant van de wind.
En wat we nu hebben is in feite te kort.
Toen het daarstraks flink regende, kwam de nattigheid door de open deur naar binnen. Omdat daar de luifel opgehouden was.
Niet helemaal de bedoeling.
Onderweg hierheen zagen we een vrachtwagen zonder kenteken. Toe we er vlak achter reden, zagen we dat daar een klep voor hing. Van een bagagecompartimentje dat opengegaan was.
We hebben de chauffeur, een Litouwer, wat seintjes gegeven dat hij ons moest volgen, naar het parkeerterrein van een benzinepomp. Daar uitgelegd wat er mis was en de man was zeer blij met de hint.
Thank you, thank you very much!
Want als er tijdens het rijden iets uit gevallen was, tegen een achterligger aan, was het leed niet te overzien geweest.

En nu zijn we weer gezellig bij onze eigen caravan, nou ik kan je zeggen, het is als thuiskomen!
De buitenstoelen en tafel er uit, de schone was er in, de koelkast aangezet en weer gevuld met allerhande meegenomen heerlijkheden.
Het feest kan weer beginnen en dat zal geen probleem zijn. De temperatuur is behoorlijk gezakt, het regent maar wij zitten droog onder de luifel en we hebben heerlijk zitten eten. En natuurlijk ook🍷.
En binnen staat het schoongewassen bed klaar, ook zo iets heerlijks!
Wat we allemaal gaan doen en hoe lang we wegblijven... we hebben geen idee maar we zien wel hoe het gaat worden!
Laatste edit 17-08-2022 19:34

Laatste edit 17-08-2022 19:56

17-08-22 20:06:47
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
HALVE GARE!

Die hadden we daarstraks bij de koffie. Uit de Duitse Aldi. Daar hebben ze zitronencookies, en die zijn voor liefhebbers die het niet kunnen laten de deegkom leeg te eten. Als ze tenminste zelf koekjes bakken.
Nou ben ik iemand die dol is op dat koekjesdeeg, ik vind het soms nog lekkerder dan gaargebakken koekjes.
De fabrikant hiervan begrijpt zoiets en heeft citroenkoekjes gemaakt die eigenlijk maar halfgaar zijn.
Maar lekker...ongelofelijk !

We gaan binnenkort naar de Duitste Aldi want daar zijn we nu vlakbij. En dan slaan we de hele voorraad in. Wél even kijken naar de uiterste houdbaarheid natuurlijk.

Maar mensenlief.... zelden zulke lekkere koekjes gegeten!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 37 38 39 [40] 41 42 43 50 51 52 53

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven