Eigen Artikelen |
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Omdat veel leden zelf artikeltjes herschrijven zal ik de richtlijnen hier bekend maken en tevens de tips van de andere Moderators neerkwakken.
Voordat wij een artikel op WMR zetten controleren wij altijd de bron. Het is om die reden dus ook verplicht een correcte bronmelding te plaatsen en een link naar het artikeltje dat jij gebruikt hebt. Als deze niet in orde zijn wordt je artikel, zonder medelijden, afgewezen.
Voorts dient je artikel uiteraard van een voldoende hoog WMR-gehalte te zijn. De beslissing om een artikel te plaatsen, ligt uiteindelijk geheel bij de redactie en er wordt niet over gediscussieerd.
Schrijftips van Sjaak: * Houd het kort, maar niet te kort. * Hanteer goed Nederlands en plaats leestekens waar nodig. * Details als namen, plaatsen, leeftijden e.d. maken een verhaal completer. * Verval niet in herhaling, maar varieer in de omschrijving van de in het stukje terugkomende personen. * Last but not least: controleer je bronnen en hou je aan de feiten, anders is het niet waar en alleen maar raar.
Hier zijn enige overwegingen die door de moderators gebruikt worden bij het (af)keuren van artikelen: - Is het raar of niet? - Is het waar of niet? - Heeft iemand anders het al eerder ingestuurd? - Zijn er (onlangs) artikelen over het onderwerp geweest? - Hoe groot is het aanbod van artikelen? - Is de bronvermelding correct en na te gaan?
|
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
What about: De titel mag niet misleidend zijn? Daar erger ik me altijd aan. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Hmmm, titel moet wel bezoekers trekken en kan dubbelzinnig zijn...is toch leuk |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Juist, Kluizenaar vind kluis.. bijvoorbeeld. Of Koffiedief op de koffie? |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Ja.. Maar niet misleidend. Daar heb ik al een aantal titels van gespot en dat zet ik er ook netjes bij. Dat van Heraux vind ik geen probleem als het daar ook over gaat enzo. |
|
laurenssie winnaar PW 06 WMRindex: 495 OTindex: 1.166 Wnplts: Zwijndrech
|
Getsolen kluis gestolen? |
|
Mmore Administrator
|
Quote Tovenaar: Ja.. Maar niet misleidend. Daar heb ik al een aantal titels van gespot en dat zet ik er ook netjes bij. Dat van Heraux vind ik geen probleem als het daar ook over gaat enzo. Je kan ook zelf artikeltjes schrijven met titels die volgens jouw wel goed zijn |
|
Tompor Senior lid WMRindex: 507 OTindex: 26 Wnplts: Nederweert
|
had WMR geen mensen die die artikel herschreven? |
|
Mmore Administrator
|
Overal waar bij de bron "WMR ..." staat |
|
Blend Oud Moderator
WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
Hoe lang duurt het gemiddeld dat een ingezonden artikel op de site wordt gezet? |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Gemiddeld twee dagen ongeveer, ligt aan de hoeveelheid artikels. |
|
Tukka finalist MPPV 06 WMRindex: 292 OTindex: 954
|
Quote Luna: Hmmm, titel moet wel bezoekers trekken en kan dubbelzinnig zijn...is toch leuk Aardbeving schokt de wereld Aardbeving in Bam |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
Quote Mmore:
Het is om die reden dus ook verplicht een correcte bronmelding te plaatsen en een link naar het artikeltje dat jij gebruikt hebt. Als deze niet in orde zijn wordt je artikel, zonder medelijden, afgewezen.
uhmm... en als je nou een artikel uit de krant zelf hebt, en niet van internet?? |
|
Mmore Administrator
|
Dan geef je netjes aan op welke pagina van welke krant dat stond op welke datum.. |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
|
|
nietmeer
|
nou dat wil ik ook wel weten |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik fabriceer niets uit de duim tenzij ik zeg; uit de duim.. de aangeboden artikels zijn 1:1 vanaf bron - want wat moet ik aanbieden als zelf geschreven..?
Die stippenstelers waren op TV - toen dacht ik er aan om het bericht te schrijven - maar er was nog geen referentie.. |
|
Loempia finalist MPPV 06 WMRindex: 415 OTindex: 2.528
|
Als ik naar school ga zijn de sp!ts en de metro vaak al op dus ben ik al te laat met inzenden. |
|
Mmore Administrator
|
Quote dandy: oh ok, is goed Edit: gaan jullie die krant dan kopen, om te kijken of het klopt??? De gratis kranten zijn vaak ook online te bekijken, de artikeltjes uit andere kranten zijn vaak ook wel de vinden via bijv. google news. |
|
Sto Oudgediende
WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Als je zelf 1 wilkt insturen wat is die bron (bv ANP) ? |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Bijv. teletekst, RTL nieuws, telegraaf, nieuwnieuws ofzo |
|
vonnetje Senior lid WMRindex: 282 OTindex: 3 Wnplts: groningen S |
Moet je het artikel zelf herschrijven of mag je het ook zo vanaf een andere krant insturen? |
|
Mmore Administrator
|
Allebei.. Als jij hem niet herschrijft doet WaarMaarRaar het. Als je het wel herschrijft en het is in orde komt je naam eronder. |
|
sjatter Oudgediende
WMRindex: 10.025 OTindex: 7.180 T S |
Als je zelf een artikel schrijft of herschrijft willen jullie dan de informatie bron weten.)als die er is) |
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Quote sjatter: Als je zelf een artikel schrijft of herschrijft willen jullie dan de informatie bron weten.)als die er is) Altijd => anders worden ze gewoon afgekeurt |
|