hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 23 24 25 [26] 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

17-11-11 22:23:59
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
@DEvH: De discussie of ze wel of niet de grens over zijn gegaan laat ik in het midden, want verschillende partijen geeft altijd verschillende verklaringen, maar wanneer Israel excuses aanbied geeft dat wel aan dat het toch duidelijk is wie er schuldig is aan de dood, want Israel en dat weten jullie nog beter dan mij, geven niet iets toe wat niet waar is!

Davh11: 1 leven is voor de Israëli's meer waard dan voor de extremistische Palestijnen/Hamas.

Maar dit gelezen hebbende zou je dus nooit 1011 gevangene ruilen voor 1 militair, want eigenlijk zeg je dat er nu 1011 potentiële bomgordeldragers zijn die binnenkort per persoon meerdere Israëlische slachtoffers kunnen maken.

Ik zou dan persoonlijk zoiets hebben van hou hem maar, des te veiliger blijft het voor ons.
Niet echt humaan, maar wel realiteit.

17-11-11 22:51:11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder het is symbolisch, een handreiking. dat de hamas er vervolgens een mes in steekt en geniet van het bloed is een noodzakelijk kwaad lijkt het.

en de Palestijnen die gevangen zijn genomen zitten er niet voor niets, dus er zullen inderdaad veel extremisten onder zitten (jammer genoeg) :(

17-11-11 23:33:24
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Lekker symbolisch dan .... ik weet dat het een onderdeel van de vredesbesprekingen was, maar of er nu daadwerkelijk goodwill mee gekweekt wordt betwijfel ik. Internationaal misschien wel, maar onder beide partijen ....

18-11-11 09:23:48
nietmeer
leuk wordt wel dat Hamas nu een machtsmiddel in de schoot geworpen krijgt.

18-11-11 12:44:14
nietmeer
@sjonder; ze kunnen excuses aanbieden voor het feit dat "hun" vuur, niet bevestigd, verantwoordelijk is voor de dood van de Egyptische agenten. Maar zij hebben vooralsnog niet de grens over gestoken, want dat zou zeer ernstige diplomatieke consequenties hebben. En Egypte heeft na Mubarak al een hekel aan Israël. Weet ook niet helemaal waarom, maar in een instabiel land waarin iedereen zomaar de macht kan grijpen is een common enemy wel wenselijk.

18-11-11 14:51:06
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
DEvH: Nu even een vraagje.....
"Denk je dat er ooit een oplossing zal komen voor vrede in het Midden-Oosten?"

18-11-11 16:42:30
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sjonder: Ja. Nadat de mensheid is uitgestorven. :P

18-11-11 17:05:34
nietmeer
@sjonder; Ik denk het niet. Tenzij de Israëlieten zich terug trekken uit de Westelijke Jordaanoever, en de terreurgroepen hun zin krijgen. D.w.z. een totale uitroeiing van de Israëliërs.

het gaat die terroristen niet eens meer om het land. Het gaat hen om wraak. Maar waarop? Op Israël die jarenlang de arabieren met open armen ontvingen?

:(

19-11-11 18:07:57
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Oftewel een flinke Nuke op het gehele Midden-Oosten en alle ellende is de wereld uit?

19-11-11 19:47:31
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@sjonder eerder gedoceerde en tactische aanvallen op de Hamas kopstukken. dat zou al een heleboel helpen.

19-11-11 20:04:26
nietmeer
@sjonder; als dat kon zonder alle onschuldige mensen te doden. Zonder de vele, vele, vele mensen aan beide kanten die er niets mee te maken hebben of niets fout hebben gedaan, of aangestuurd werden door een autoritaire macht. Als dát zou kunnen. Dan mag de hele wereld genuked worden.

Maar dat kan dus niet.

21-11-11 15:31:56
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Dat zou de ultieme 'smart bomb' zijn. Je gooit een nuke, en alleen de gebouwen en/of personen die je dood wilt gaan er aan. De rest staat en leeft nog. :P

21-11-11 18:57:01
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Madarian een anti-Hamas bom zou goed uitkomen (A)

21-11-11 22:58:20
nietmeer
Davh11; en een anti-politici bom op Israël (de verkeerde politici) zou ook niet zo slecht zijn :P

Als je de heethoofdige kopstukken maar uitschakelt.

22-11-11 01:50:15
sjonder
Senior lid

WMRindex: 815
OTindex: 90
Wnplts: ergens op
Quote DEvH:
Davh11; en een anti-politici bom op Israël (de verkeerde politici) zou ook niet zo slecht zijn :P

Als je de heethoofdige kopstukken maar uitschakelt.


Dank want zoals Davh het doet overkomen zitten er in de Israëlische politiek nog steeds allemaal lieverdjes ;)

Laten we het simpel maken we nuken de hele wereld, en iedereen die een ander naar het leven staat is verdwenen, de echt vredelievende mensen blijven leven!
Ow my, wat zal het stil zijn op de aardbol dan, je hebt dan de komende milleniums geen last van overbevolking :P

22-11-11 11:16:58
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@sjonder: Waarschijnlijk is dan de hele mensheid weg. (A):P

22-11-11 22:10:41
nietmeer
stap één; fluit de politiek van Israël terug
stap 2; roei Hamas eens en voor altijd uit, eenieder die terrorist is wordt daarvoor aangepakt.
tijdens stap 2 wordt stap 3 uitgevoerd; heropbouw van de Gazastrook. Goodwill tonen. Israël betaalt mee.
stap 4; volk zuiveren van haat. Dit kan door verschillende projecten, maar het zal vooral met vredesonderhandelingen e.d. moeten gaan. Israël moet zijn muur terug trekken van hun gebied, of verwijderen. Maar dat zal niet gebeuren, want Hamas heeft geen controle over de kleine splintergroeperingen.

stap 5; splintergroeperingen keihard aanpakken, zeer strenge controle door buitenlandse (VN) blauwhelmen.

stap 6; nieuwe regering aanstellen in Gaza en Israël, die van te voren afspraken hebben gemaakt. Strenge controle door de VN.

stap 7; heropbouw dient vergevorderd te zijn. Blokkade laat nu humanitaire goederen door, ook al worden deze via de grens bij Egypte en door Israël zelf allang ingevoerd.

stap 8; langzame overdracht macht aan palestijnen.

Ik zie mogelijkheden :ja

22-11-11 22:13:33
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
DEvH: een kleedjesmarkt houden en sportverenigingen opzetten voor het zuiveren van haat _O-

sorry, heel flauw en geen toevoeging maar het doet me denken aan de verwoede pogingen om de buurt waar we wonen te herstellen :P

22-11-11 22:19:28
nietmeer
Davh11; _O-_O-

ja, die pogingen hier om polarisatie tegen te gaan zijn ook jammerlijk gefaald _O- Hollanders zijn stompvoer en marrokanen zijn tuig. jeej voor polarisatie :DNee, je kunt via propaganda een hoop doen :D En dat meen ik half serieus. Want Gaza heeft n u enkele propaganda zenders met o.a. een opblazende mickey mouse 8O

22-11-11 22:20:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
DEvH: die is al een tijdje kapotdeaudt, ze hebben er nu een bij voor in de plaats. blijkbaar werd disney boos dat mickey werd gebruikt voor het opleiden van terroristen (ook al is disney antisemitisch xD)

22-11-11 22:22:34
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Ach, we introduceren gewoon de jaren 70 en hippies en de andere gebruiken daar. Vindt iedereen elkaar ineens leuk. Prachtig toch:D

22-11-11 22:28:08
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Zekers, Hamas die bloemetjes in de mortierbuizen douwt enzo... (A)

22-11-11 22:30:00
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Quote Davh11:
Zekers, Hamas die bloemetjes in de mortierbuizen douwt enzo... (A)

Bloemetjesconfetti :D Zou prachtig zijn!

22-11-11 22:45:26
nietmeer
_O__O_

prachtig xD


13-12-11 22:29:35
nietmeer
Quote DEvH:
stap één; fluit de politiek van Israël terug
stap 2; roei Hamas eens en voor altijd uit, eenieder die terrorist is wordt daarvoor aangepakt. KNIP

stap 8; langzame overdracht macht aan palestijnen.

Ik zie mogelijkheden :ja
Moge de natuur in de mens wederkeren en het destructieve in ons verloren gaan :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 23 24 25 [26] 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven