hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4 .... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

13-07-06 18:44:26
nietmeer
Wat mij betreft mogen ze dit land volledig boycotten en laat ze die muur maar bouwen. Ontneem ze alle landingsrechten en krijg de kolere maar!

13-07-06 19:18:08
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Delicaat onderwerp, Kpuc. Zit wat in wat je zegt, Israel reageert wel extreem. Maar aan de andere kant zijn de palestijnen/arabieren nou ook niet echt lieverdjes. Zolang er niet van beide kanten serieus wordt gedacht over vrede en men niet bereid is om (ook van twee kanten) concessies te doen wordt het nooit wat daar, vrees ik.

13-07-06 19:19:52
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote Kpuc:
Wat mij betreft mogen ze dit land volledig boycotten en laat ze die muur maar bouwen. Ontneem ze alle landingsrechten en krijg de kolere maar!
Maar dan krijg je nog een Noord -Korea, en of we daar veel mee opschieten. En trouwens; Amerika zal ze door dik en dun blijven steunen.
Maar dat ze fout bezig zijn daar staat buiten kijf, maar je moet ook niet vergeten dat Hamas onder de directe invloed van Iran en Syrie staat, en die 2 willen eigenljk ook alleen maar oorlog, maar dan wel een waar ze een ander de schuld van kunnen geven.

13-07-06 19:23:36
nietmeer
Waar het mij om gaat is dat iedere actie van den Arabier wordt veroordeeld en de Israeli gewoon z'n gang kan gaan. Puur landjepik met goedkeuring.

13-07-06 20:43:21
Bobiebier
Senior lid

WMRindex: 85
OTindex: 95
Wnplts: Sittard
S
Quote Anacho:
En trouwens; Amerika zal ze door dik en dun blijven steunen.


Jong, die Bush is un vuile backstabber als het hem uitkomt of als die zin heeft om spelletje te spelen valt die daar gewoon binnen met de reden: Ik kom hier wel eve vredestichten, of met andere woorden ik kom de bevolking wel ff onderdrukke, geen probleem hoor

13-07-06 23:19:53
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Nou die Bush slaat idd alles!

13-07-06 23:23:47
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Bush moet zich eens een beetje inhouden, Hij mag dan president van Amerika zijn, maar niet van de wereld... Balkenende bemoeit zich er ook niet mee whahahaha!! :D

14-07-06 13:04:07
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Een groot gedeelte van de wereld vind het nog steeds 'zielig' voor de Israeli's, als gevolg van wat hen is aangedaan in de 2e WereldOorlog (en eigenlijk altijd al). En daar maken ze dankbaar gebruik van. En als er dan iemand iets van zegt, dan is het vaak "antisemitisme" (maar ze vergeten dat in dat woord ook het woord 'semi' voorkomt). Ik heb ooit voor een Isarelisch bedrijf gewerkt, en dan kom je erachter dat die Israeli's toch echt geen lieverdjes zijn ! (Nog effe en ik begin als Greta Duisenburg te klinken) :)

14-07-06 13:10:07
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
Ik vind dat ze alle terroristische arabieren de zee in moeten drijven en onze joodse vrienden met rust moeten laten. als je nou gewoon eens met je tengels van de soldaten afblijft en normaal doet, je niet conformeert aan het terrosisme, dan zou het een stuk beter gaan in de wereld. En de israeli's moeten zich dan ook koest houden. Greta Duisenberg is zelf ook een terrorist!

14-07-06 13:17:06
nietmeer
@blusgast, zet ze dan samen met de Israelische terroristen op een ommuurd eiland zonder vreten.

14-07-06 13:23:43
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
Ik denk dat je dan een groot probleem in 1 keer hebt opgelost. er blijft er uiteindelijk maar 1 over. Wat dat zal zijn is een leuke voor een prijsvraag

14-07-06 13:28:08
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote blusgast:
Ik vind dat ze alle terroristische arabieren de zee in moeten drijven en onze joodse vrienden met rust moeten laten.

Dat geld eigenlijk voor alle terroristen, ongeacht hun afkomst. Maar als je die allemaal de zee in zou drijven, stijgt de zeespiegel weer, en hebben we hier in Nederland weer een probleem, want dan wordt het hier een soort Atlantis, en staat het halve land onder water.

14-07-06 13:59:41
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
@SlomNoel; Ach wel nee, wij hebben de deltawerken en die beschermen ons wel. Dat kun je namelijk van onze slapjurken van een regering en ambtenarij niet verwachten, die laten ze gewoon binnen en een duistere smoes van Verdonk en ze mogen blijven

14-07-06 14:24:54
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Zelfs die Deltawerken, de afsluitdijk en de hoogste duinen beschermen ons niet. Hoeveel denk je dat die zeespiegel stijgt als je ALLE terroristen in zee mietert ? Daarbij vergeleken is/was die tsunami niks :)

Voordeel is wel, dat Den Haag redelijk kort aan de kust ligt, dus het grootste deel van de politici is als eerste aan de beurt om te verzuipen. Jammer van de onschuldige burgers die daar ook wonen, maar ja, soms vallen er onschuldige slachtoffers, maar daar geven we die terroristen dan weer de schuld van :P

14-07-06 14:32:15
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
Quote blusgast:
Ik vind dat ze alle terroristische arabieren de zee in moeten drijven en onze joodse vrienden met rust moeten laten. als je nou gewoon eens met je tengels van de soldaten afblijft en normaal doet, je niet conformeert aan het terrosisme, dan zou het een stuk beter gaan in de wereld. En de israeli's moeten zich dan ook koest houden. Greta Duisenberg is zelf ook een terrorist!
dat slaat nergens op want Israël heeft eigenlijk geen recht op dat land. ze hadden naar de 2wo ergens anders zodner oorlog land kunnen krijgen (staat ergens op een topic hier) Want stel je bent een Palestijnse. Gelukkig en wel, je hebt land dus inkomsten, een huis en je familie in de buurt. (Familie is in Palestina zeer belangrijk, je woont het liefst in dezelfde straat en als het kan in hetzelfde huis. Dit laatste is mogelijk door telkens weer een verdieping op je huis te bouwen.) Een man heb je nooit gehad maar zo kun je best jezelf redden. Dan beslissen de Israëlieten dat er een weg aangelegd wordt. Dwars door jouw land. En wel op zo’n manier dat je huis aan de ene kant van de weg komt en je land en familie aan de andere kant. De weg is Israëlisch en jij als Palestijn mag niet oversteken. Dit is wel duidelijk door de hoge hekken aan de zijden van de weg. Je hebt geen geld omdat je geen land hebt en dus geen inkomsten. Je familie ben je kwijt, je ziet ze eigenlijk nooit meer. Een buurvrouw zit in exact dezelfde situatie en je gespaarde geld raakt al snel op. Verhuizen heeft geen zin omdat je geen grond kunt kopen zonder geld. Jou leven is niks meer waard. Waar leef je nog voor? Niets! Je kunt beter dood. Dan ben je eerder van je leven af en hoef je niet zo veel te lijden. En waarom zou je als je toch zelfmoord pleegt niet meteen een paar van die verdomde Israëlieten meenemen? Jij en je buurvrouw gaan zelfmoord plegen bij een checkpoint.
Maar als je Israëliet bent en je familie is omgekomen bij een zelfmoordaanslag dan zou jij ook zeggen dump er maar een muur omheen. Dan zijn we van die Palestijnen af en ach geef nou toe als we een klein beetje extra land meepikken kan dat ook geen kwaad. Die Palestijnen hebben het toch niet nodig als ze zelfmoord plegen. (dit had ik eerder al eens geschreven hoor)
maar nu ook qua libanon gata Israël veels te ver. Israël doet veel en veel meer dan zichzelf verdedigen!

14-07-06 16:06:06
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@mij, het hangt ervan af hoever je terugrekent. Ik geloof dat het land een paar duizend jaar geleden ook joods was. Je kan dus niet helemaal zeggen dat ze er geen recht op hebben.

14-07-06 16:20:59
Be@stie
Senior lid

WMRindex: 535
OTindex: 781
zolang er mensen op deze aard kloot lopen is er al oorlog en ellende.
en het rare is dat het meestal om geloof of land gaat!
vreemd want vrijwel elk geloof keurt geweld af.
en onthou dat nog maar een paar 100 jaar geleden(lijkt lang maar is het niet) de hollanders en de spanjaarden en engelsen de grootste moordenaars van de wereld waren en zelfs op grote schaal slavernij bedreven.
daarom hang ik geen enkel geloof aan. ben ned. hervormd opgevoed, maar als ik alleen al in ons zwaar christelijk dorp kijk wat voor ellende het geloof met zich mee kan brengen, en dan praat ik nog maar over 1 dorp met 11.246 inwoners en 15 kerken8O
mijn geloof is om zo goed mogelijk proberen te leven, wat mij als goed wordt in gegeven. of er dan of wel niet een god bestaat. het uitgaans punt van het goede is voor mij mijn levens overtuiging. omdat ik in mijn leventje alleen maar ellende door alle soorten geloven heb gezien.
in de geschiedenis boeken, op tv, en in mijn dorp heb ik genoeg ellende gezien.

ik heb een bericht achter gelaten bij dat artikel over die walvissen die werden dood gemaakt voor de ogen van toeristen,en toen kwamen we op het punt mens en dier.
ik zei toen dat mensen niet met natuur om kunnen gaan en uiteindelijk het verliezen van de natuur.
wij leren niks van ons verleden,alleen als er geld mee valt te verdienen. ik ben heus geen moraal ridder of geiten wollen sokken figuur,sterker nog ik ben moderner dan mijn meeste leeftijds genoten. maar ik zou bijna zeggen; als je de mensen leert kennen,ga je van dieren houden!

en nee ik ben geen zwaar moedig mens hoor:lol:
want na dit bericht hoop ik dat iemand inmiddels een grappige offtopic heeft gemaakt, want nu wil ik weer ff lachen:lol:

16-07-06 17:13:42
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
Ik snap niet dat de Palastijnen en de Israeliers niet in 1 land kunnen leven. In Amerika wonen veel meer mensen met verschillende geloven, in Nederland leven Katholieken en Protestanten ook gewoon samen (niet dat er veel verschil is tussen beide godsdiensten)
Volgens mij willen beide partijen in Israel totale macht over het land...:|

16-07-06 17:19:29
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045

16-07-06 20:52:10
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Quote heb ik:
Ik snap niet dat de Palastijnen en de Israeliers niet in 1 land kunnen leven. In Amerika wonen veel meer mensen met verschillende geloven, in Nederland leven Katholieken en Protestanten ook gewoon samen (niet dat er veel verschil is tussen beide godsdiensten)
Volgens mij willen beide partijen in Israel totale macht over het land...:|


Volgens de bijbel heeft God het volk Isreal gegeven, is dus niet voor die blije Palesteijnen

16-07-06 20:58:33
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ik ben voor Israël :D

17-07-06 12:32:38
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Pluppel:
Volgens de bijbel heeft God het volk Isreal gegeven, is dus niet voor die blije Palesteijnen

Ik hoorde ook eens een (Israelische) collega iets vertellen over Joden, Mozes, de bijbel en zo: Weet je waarom Mozes 40 jaar met dat volk door de woestijn heeft gezworven ? Antwoord: Hij schaamde zich zo erg voor ze, dat hij zich nergens met hen durfde te vertonen en is daarom maar effe blijven rondlopen!

17-07-06 13:22:13
Ricardo
finalist MPPV 06

WMRindex: 267
OTindex: 287
Wnplts: Arnhem
ze zijn beide even slecht. israel reageert overdreven op die ontvoerde soldaten. voor die ontvoerde soldaten zijn nu al veel meer doden gevallen. maar die terroristen moeten ook eens kappen met israel uitlokken. laat die 2 het samne maar uitvechten, doen ze al jaaaaren

17-07-06 13:49:30
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Quote Ricardo:
ze zijn beide even slecht. israel reageert overdreven op die ontvoerde soldaten. voor die ontvoerde soldaten zijn nu al veel meer doden gevallen. maar die terroristen moeten ook eens kappen met israel uitlokken. laat die 2 het samne maar uitvechten, doen ze al jaaaaren
Israel MOET wel reageren op het ontvoeren van die soldaten, anders is over een week het halve Israelische leger gegijzeld. Hamas en Hezbollah zijn best wel inventief, maar als ze zien dat iets werkt, blijven ze het ook gebruiken totdat het niet meer werkt.

17-07-06 20:30:34
heb ik
Oud Moderator


WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
Quote Pluppel:
Quote heb ik:
Ik snap niet dat de Palastijnen en de Israeliers niet in 1 land kunnen leven. In Amerika wonen veel meer mensen met verschillende geloven, in Nederland leven Katholieken en Protestanten ook gewoon samen (niet dat er veel verschil is tussen beide godsdiensten)
Volgens mij willen beide partijen in Israel totale macht over het land...:|


Volgens de bijbel heeft God het volk Isreal gegeven, is dus niet voor die blije Palesteijnen

Maar de Palatijnen zijn de oorspronkelijke bewoners van het land:?
Die wonen er al eeuwen. Voor beide lande n is Israël belangrijk, en dan met name Jeruzalem

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 .... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven