Raad het lied 2 |
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
Ik zie nu pas dat het derde plaatje een van een pijl is, doordat ik de link heb opgezocht. Hier op WMR zie ik enkel een rood vlak met daarin de tekst "top secret" en een uitleg dat de afbeelding aan een bepaalde site toebehoort. |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.003 OTindex: 23.808
|
Oh? Ik heb ook even op die site gekeken, maar ik heb nog steeds dat rode vlak met "top-secret". Vandaar mijn eerste gok, al was die voor Sjaak z'n doen te weinig cryptisch - maar hij paste mooi bij dat snoezige doodshoofdaapje. |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.409 OTindex: 55.221
|
|
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Nu zie ik wel een pijl, maar nog geen oplossing. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Dat die ik bij de meeste opgaves hier niet Is de groep iets met Skull? |
|
Sjaak Moderator
|
Nee, niks met skull. |
|
BatFish Oudgediende
|
Hij is leuk Sjaak!!! Harry Nilsson - Me and my arrow Dat moet hem zijn! Ik had ook met skull zitten zoeken, maar de link is Pippi Lankous |
|
BatFish Oudgediende
|
OK, het is wat brutaal, maar ik ga nu even wat anders doen. Ik neem gewoon aan dat Harry Nilsson goed is, dus ik post de volgende alvast. Ik check straks wel, hij is niet heel moeilijk: Artiest: afbeeldingafbeeldingnummer: afbeeldingafbeelding |
|
Sjaak Moderator
|
Het is natuurlijk goed BatFish! |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Kon niet missen, maar die pijl had ik wel nodig. Ik was eerst op de bandnaam aan het zoeken, maar daar kwam ik eerst niet verder mee. Toen ik op "ME" en arrow ging zoeken vel het kwartje snel. Succes met deze! |
|
MuseMatt Oudgediende
WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Denk dat ik hem wel weet, maar ik speel't spel niet |
|
BatFish Oudgediende
|
|
|
MuseMatt Oudgediende
|
Nah, ik ben op dit moment niet regelmatig genoeg online om dit leuk te kunnen spelen |
|
BatFish Oudgediende
|
@MuseMatt: OK, fair enough. Benieuwd of de rest er snel achter komt. Achteraf had ik wel een plaatje weg kunnen laten. Er zijn nu wel erg veel hints waar je goed op kunt zoeken. |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Ik raad vandaag niet mee; ga de hele dag Vailan helpen verhuizen. |
|
BatFish Oudgediende
|
@Tom-Servo: Succes met de verhuizing. Ik ga bij deze geen hints geven. MuseMatt had hem inderdaad meteen goed, maar wilde verder niet meespelen. Hij is heel goed te doen. |
|
Sjaak Moderator
|
Voor wat betreft het nummer denk ik aan Lord of the flies, maar een passende artiest vind ik niet. Of het is het nummer Holy Flypaper van deze onbekende artiest. |
|
BatFish Oudgediende
|
@Sjaak: Geen Holy Flypaper Ook geen Lord of the Flies trouwens. De artiest is absoluut niet onbekend |
|
Tom-Servo Oudgediende
|
Ik zie de oplossing niet. |
|
BatFish Oudgediende
|
Sja, dan toch maar een klein hintje: zoek in het Engels en ga niet te moeilijk of te cryptisch zitten denken. |
|
Sjaak Moderator
|
Ik heb me het rambam gezocht, maar ik vind niks wat ermee klopt. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Alice cooper - The Last Temptation |
|
BatFish Oudgediende
|
OK, dan nog maar een paar hintjes: Bij plaatje 2 is de inhoud of de herkomst van het vat niet relevant. Het feit dat het de 1e is ook niet. Het verwijst letterlijk naar de achternaam van de artiest.
Het laatste plaatje is de hint inderdaad "flies" - niks cryptisch of indirect. |
|
MuseMatt Oudgediende
|
Heraux is wel aardig op weg. |
|
BatFish Oudgediende
|
Ah! Heraux moet zijn gok gepost hebben op het moment dat ik op Sjaak reageerde. Yep, Heraux, de artiest is goed, het lied nog niet. |
|