Raad het lied 2 |
jackjanjanus Oudgediende
WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
Rare Earth - Good Time Sally ? |
|
BatFish Oudgediende
WMRindex: 8.003 OTindex: 23.808
|
Rare Earth - Get Ready?
Hoe linkt "rare" dan aan dat plaatje van Ceres? |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@BatFish: geen idee maar het was meer de hint |
|
bsur Erelid
WMRindex: 921 OTindex: 5.819
|
Iets van Rare Earth? Get ready bijvoorbeeld?Ho ik ben iets te langzaam voor dit spelletje |
|
BatFish Oudgediende
|
@jackjanjanus: Ja, zo kwam ik uiteraard ook bij "Rare Earth" uit. Alleen Ceres is juist de godin van de oogst, vruchtbaarheid en overvloed - juist niet zeldzaam dus. Als Rare Earth goed is ben ik benieuwd naar de redenering. PS. Mocht deze goed zijn, dan kan JJJ hem overnemen, want ik ben waarschijnlijk tot laat in de middag niet meer online. Zit weer eens eerst in Middelburg en later in Delft in vergaderingen. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Het zal niet goed zijn. Ook zal het me verbazen als deze opgave opgelost wordt zonder dat Heraux het zo ongeveer zelf zegt.
Ik volg in ieder geval aandachtig de verwoede pogingen van de rest om erop te komen. |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@Invisible: we blijven vol houden want anders komen we er nooit maar nu eerst eens horen van heraux |
|
Invisible Oudgediende
|
Over 2 1/2 uur staat de opgave er al drie etmalen. Dat is denk ik een record ? Het wordt dan ook (tenzij hierboven per ongeluk geraden) tijd voor exacte tips ipv de vage aanwijzingen die we tot nu toe hebben gehad en waar duidelijk niemand iets mee kan. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
@Invisible: Ik denk dat Batfish m goed heeft. Het wachten is dus op een ja of nee.. Het zeldzame zal er in zitten dat zowel afbeeldingen van deze dwergplaneet of de zeldzame Franse postzegel met de afbeelding van de Romeinse godin Ceres niet al te vaak voorkomen |
|
Invisible Oudgediende
|
Als dat klopt praten we over opgaves met een redenering waar gewone stervelingen als ik dus niets mee kunnen. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ceres, aarde, tijd, mwah, daar valt best iets uit te fabrieken, en als BF het goed heeft, dan is dat zo De namen staan ook nog in de link, dus t had gekund |
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.409 OTindex: 55.221
|
Heraux, kun je even hier komen? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote @bsur: Iets van Rare Earth? Get ready bijvoorbeeld?Ho ik ben iets te langzaam voor dit spelletje zo, volgende! Zie je nu dat het kan! - en niet zo snel doorstrepen Redenering:Ceres -> Cerium is door Berzelius vernoemd naar de planetoïde Ceres. Rare Earth element (edoch het meest voorkomende) hint 2 beeld: GET + klokje (get ready) op tijd komen, tijdsregistratie |
|
Sjaak Moderator
|
JJJ dus. |
|
DennyColt Erelid
WMRindex: 655 OTindex: 2.445
|
nee batfish |
|
Sjaak Moderator
|
@DennyColt: Quote @BatFish: PS. Mocht deze goed zijn, dan kan JJJ hem overnemen, want ik ben waarschijnlijk tot laat in de middag niet meer online. Zit weer eens eerst in Middelburg en later in Delft in vergaderingen. |
|
Tom-Servo Oudgediende
WMRindex: 19.823 OTindex: 17.809
|
JJJ mag dus nu een opgave plaatsen. Tenzij dat niet binnen 10 uur gedaan wordt, dan mag iedereen de beurt kapen. |
|
BatFish Oudgediende
|
Ik kan er wel een gaan plaatsen, maar ik ben morgen weer niet online - deze keer naar Leeuwarden Het mag nu wel weer eens afgelopen zijn met die vergaderingen buiten de deur. |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
|
|
Sjaak Moderator
|
Ik denk aan de Pet Shop Boys, maar een passend nummer vind ik nog niet. |
|
jackjanjanus Oudgediende