ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.566 OTindex: 97.034
|
Vorig oudjaar vloog er tussen de oliebollen pardoes een vlinder in de frituurpan!
poedersuiker, servetje, knal. |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.745 OTindex: 28.685
|
toen ik een plotselinge knal hoorde vloog de poedersuiker van mijn servetje
kalkoen doos krompasser |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen ik de stijfbevroren kalkoen niet uit de doos kreeg, gebruikte ik dus maar de krompasser als pincet.
verlostang, kookplaat, wenkbrauw. |
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
de verlostang was ook handig geweest om de kalkoen in de pan en op de kookplaat te krijgen, maar bij dat idee frons ik toch wel mijn wenkbrauw.
fornuis, meteoor, boekenplank |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.705 OTindex: 57.776
|
Een meteoor sloeg in in ons antieke fornuis en ik sprong van pure schrik op de boekenplank.
Nietmachine, abrikoos, grindpad |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik liep op het grindpad met mijn pasgekochte nietmachine onder de arm toen ik een uit de boom gevallen abrikoos zag liggen.
medemens, verrichting, idee. |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb zomaar het idee dat ik deze verrichting niet bij iedere willekeurige medemens zou doen.
broodkruimel, kruiwagen, kustlijn |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik vind het een dwaas plan om de hele kustlijn met een kruiwagen af te zoeken naar een enkele broodkruimel.
zakdoek, binnenmeer, broodmes. |
|
nietmeer
|
Toen ik met een zakdoek het binnenmeer leeg dweilde, kwam er een verroest broodmes tevoorschijn.
kunstgebit, belijning, carter |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb met mijn kunstgebit de belijning van het carter verwijderd. Het was een hele klus.
Restaurant, kado, plint |
|
botte bijl Oudgediende
|
een restaurant dat gevestigd is in de plint van een flatgebouw, geeft regelmatig waardebonnen kado.
valkuil, bakmeel, slacentrifuge |
|
nietmeer
|
De grootste valkuil voor aankomende koks is het vermijden van bakmeel in de slacentrifuge.
trein, plakband, staafmixer |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat ik eerst met plakband de staafmixer moest repareren, miste ik zowaar bijna de trein.
fototoestel, verwarming, eierkoker. |
|
nietmeer
|
Voor de verwarming van mijn bevroren fototoestel gebruikte ik de eierkoker.
vliegenmepper, olifantenpoep, startbaan |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen er olifantenpoep hinderlijk op de startbaan bleek te liggen probeerde ik tevergeefs dit met een vliegenmepper weg te vegen.
zonsopgang, verwachtingsvol, kerststol.
|
|
nietmeer
|
Al vanaf zonsopgang kijk ik verwachtingsvol naar de kerststol die onaangeroerd de nacht is doorgekomen.
Lente, bankje, ijspret |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ook al zit ik op een bankje gezellig naar de ijspret te kijken, toch wilde ik dat het alweer lente was.
klapschaats, bedtijd, kou. |
|
Lucian Lid WMRindex: 34 OTindex: 6 Wnplts: Delft
|
Zelfs wanneer het bedtijd was, ging ik nog schaatsen en door een klapschaats ging ik op mijn muil en zakte ik door het ijs waardoor de kou van het water heel goed mijn lichaam bereikte.
Website, Stofzuiger, Geweer. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik had op de website een stofzuiger gekocht maar toen die het niet deed ben ik met een geweer in de hand verhaal gaan halen!
beperking, misthoorn, uien |
|
Sjaak
Moderator
|
Omdat mijn gezichtsvermogen aan een beperking onderhevig was vanwege het uien snijden, gebruikte ik een misthoorn.
poedel, wortel, brief |
|
nietmeer
|
Bij gebrek aan internet bestelde de vegetarische poedel een grote wortel per brief.
dakkapel, strooizout, postzegel |
|
Sjaak
Moderator
|
Ik heb maar een kleine dakkapel ter grootte van een postzegel, dus erg veel strooizout heb ik daar niet voor nodig.
Autobus, frikandel, sleutelbos |
|
nietmeer
|
De chauffeur van de autobus zat zijn frikandel speciaal te eten met zijn sleutelbos.
afstandsbediening, boom, verkeersbord |
|
botte bijl Oudgediende
|
ondanks dat een verkeersbord ervoor waarschuwde, reed een bestuurder die nog wel afstandsbediening op zijn navigatie had, tegen een boom
keukenwekker, slappe lach, sneeuwpop |
|
nietmeer
|
Een sneeuwpop die een keukenwekker als neus had, bezorgde mij de slappe lach.
kluiver, roef, puts |
|